Tietoni tosiaankin rajoittuvat tämän keskusteluketjun treidaustapaan, joten otankin täällä kantaa vain siihen. Kyseisestä aiheesta on ihan tarpeeksi kokemusta ja se edelleenkin riittää minulle, ja myös monelle muulle treidaajalle. Vaikka minulla olisi mitä mielikuvia/olettamuksia, en edelleenkään menisi osake- ja muiden treidaustapojen ketjuihin (joista sinulla taas on konkreettista kokemusta) pätemään, takertumaan ja yrittämään vertailla jotakin johonkin perusnegatiivisella asenteella, eihän siinä ole mitään järkeä, vai onko?
Aloitit keskustelun tässä ketjussa (kts. ketjun nimi) näin:
"miksi juuri valuuttakauppaa eikä osakkeita tai futuureita tms"
josta jatkoit: "Haluaisin tietää miksi te mainostatte valuuttakauppaa ja miksi juuri sitä eikä jotain muuta omaisuuslajia?"
ja sitten vielä: "Minulla ei ole kiinnostusta liittyä pusipusi-jengiin joka auvoisena hehkuttaa valuuttamarkkinoiden kaikkivoipaisuutta ja omaa erinomaisuuttaan."
Asenteesi sekä koko kirjoittelusi tarkoitus tuli harvinaisen selväksi heti alusta. Mietin tässä, että miksi edes vaivauduin vastaamaan ja selittämään omia näkemyksiä...
Sinulla taitaa olla treidauskokemusta kun osaat arvostella tuota tuottoprosenttiakin..? Toisaalta, johtuisiko niiden kahden vaihtoehdon esittäminen pelkästään siitä, ettet ole pahemmin perehtynyt koko aiheeseen ja sinusta vain tuntuu, että "eihän tuo voi toimia"? Miten muuten, luitko ne vastaukset edelliseen kysymykseesi siitä yksityisen treidaajan edge:stä ja muista? Selvisikö asiat?
Oletko tarjonnut tätä 10k diiliä muillekin, kuin vain valuuttakaupan "sijoitusneuvoantajille"? Vaikkapa kokeneille osaketreidaajille tai muille? Mitä ne sanoi, lupasivatko täyden pääoman turvan?
Minulla ei ole mitään näyttöä, että et olisi tehnyt noita treideja, joten en väitä, etteikö tuo olisi mahdollista. Ymmärrät kuitenkin alan ammattilaisena, että yli 40 %:n vuosituotot äärimmäisen alhaisella volalla on yksinkertaisesti ainutlaatuista. Jos asiaa peilataan esim. Buffetin tai Sorosin pitkän ajan n. 20 %:n vuosituottoon huomattavasti korkeammalla volalla, niin olet todennäköisesti yksi maailman parhaimmista sijoittajista. Tosin sijoitushistoriasi on on vajaa pari vuotta, ja tuottojasi ei ole ilmeisesti ole verifioinnut mikään luotettava tt-toimisto, mutta silti ehdottaisin, että perustaisit joko oman sijoitusyhtiön tai vähintään menisit töihin johonkin tunnettuun hedge-taloon. Jos pystyt todentamaan, että strategiasi todella tuottaa noin hyvin, niin mikään ei estä sinua tulemasta miljardööriksi.