Mikäi markkinoiden, ja etenkin nopean kaupankäynnin psykologia kiinnostaa, kannattaa lukea Mark Douglasin the Disciplined Trader
Activtradesilla ei ole ollut ongelmia itselläni kauppojen toteutuksessa, minulla Interbank account, uutisia en ole treidannut, spreadi taisi olla normaali muutaman pipsin luokkaa
Tuota kirja olen nähnyt monien muidenkin suosittelevan, pitääpä tarkistaa asiaa. Itse olen lukenut muutaman muun samantyylisen (tosin hieman suppeamman) julkaisun ja oikeastaan mitä enemmän perehtyy tähän "mental discipline" kirjallisuuteen, sitä parempi. Activtradeskin voisi sitten ottaa tarkempaan tarkasteluun, kiitos tiedoista.
Mikäs lehmä gamblenotilla on ojassa tämän pakkislaisten valistamisen suhteen? Tokkopa aivan pyyteettömästi ja hyvää hyvyyttään? Sivuilla kenties mainosbannereita, takana sponsorointia/rekrytointia tms.?
Ihan hyvähän se on, että tietoa jaetaan eikä haittaa, vaikka siitä hyötyisi itsekin. Olisi silti läpinäkyvyyden kannalta hauska kuulla motiivi.
Jälleen tätä kriittistä asennetta, mikä on tietenkin on aina hyväksi...varsinkin valuuttakaupassa
Muutama postaus sitten kuitenkin vastasin jo Kas-Vain:lle samantyyppiseen kysymykseen, kannattanee lukaista se läpi. Eli siis
jos meinaa mennä off-topickin puolelle ja ottaa sen sivuston tässä esille, niin eikö ole ihan järkevää sitten lukea, mitä siinä oikeasti sanotaan, ja perehtyä vähän asiaan, ennen kuin kyseenalaistaa näin: "Sivuilla kenties mainosbannereita, takana sponsorointia/rekrytointia". ?
Jos haet pikaisesti google:lla muita suomenkielisiä "forex"-sivustoja, niin huomaat heti, ettei niissä ole oikeastaan mitään sovellettavaa, kokemusperäistä sisältöä..vaan vilpillisten market maker- tyypin meklareiden mainoksia tyyliin "liity nyt, niin saat bonuksia ja ilmaista rahaa.." ja niiden omat tekaistut "viiden tähden" arvostelut perään. Yksi pointti, vakiintuneiden valuuttakauppa-ennakkoluulojen murtamisen lisäksi, olikin tehdä ensimmäisen suomenkielisen ja oikeasti kokemusperäisen oppaan ja tietopankin. Aloittelijan virheet, riskit, kassanhallinta, teknisen analyysin yleisimmät työkalut, "mental discipline"...jne. Muuta sivuston taustaa, "motiivia" ja "omaa hyötymistä" löytyy sieltä ihan tarpeeksi ja melko läpinäkyvästikin, oikeastaan juuri siinä toivossa, että ihmiset lukisi ne kaikki ja tämän tyyliseen vastaamiseen ei menisi turhaa aikaa. /offtopic
Täällä on tosiaankin tarkoitus vaan käydä keskustelua muiden treidaajien tai asiaan tosissaan perehtyvien kanssa..kertoa omia kokemuksia ja oppia muilta jotain uutta/sovellettavaa. Niin kuin esim. tämä Wltsu:n kommentti tuossa yllä.