Valtiotieteelliseen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalypso
  • Aloitettu Aloitettu
Ja kaikki nuo vaikuttais äkkiseltään katsottuna olevan kirjan puolenvälin jälkeen ilmeneviä juttuja. Puoliväli on jossain 1400-1500-luvun paikkeilla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi kun kiva. Maailmanpolitiikan linjalle ja talous-ja sosiaalihistorian linjalle on sama pääsykoekirja, mutta molempiin hakeminen ei natsaa haistavittu-sääntöjen takia. :jahas:

Kokeet olis lisäksi kahtena eri päivänä, jolloin muuten järjestely olisi enemmän kuin tervetullut.

Vetäkää vittu päähänne, päättäjät.
 
Onkos kukaan löytänyt mistään että olisi noita itseopiskelu-valmentautumispaketteja tarjolla tuo Verkostoitunut ihmiskunta -kirja silmällä pitäen? Etenkin talous- ja sosiaalihistoriaa ajatellen.
 
Eikös niitä kannata kysellä noista yleisimmistä valmennuskurssifirmoista? Tuosta tulikin mieleen, että varmaan vois itsekin soitella sellaisten perään.
 
Eikös niitä kannata kysellä noista yleisimmistä valmennuskurssifirmoista? Tuosta tulikin mieleen, että varmaan vois itsekin soitella sellaisten perään.

Noita yleisimpiä mitä guuglettamalla löysin katselemalla en tuolle linjalle itseopiskelumatskua löytänyt. :(
 
Auttakaas viisaat valtiotieteilijät tyhmää pakkislaista..

Oletetaan, että eduskuntavaaleissa saatiin seuraavat äänimäärät:

Puolue A: Aa9000, Ab4300, Ac4000, Ad3500, Ae3300, Af3000, Ag1500
Puolue B: Ba6000, Bb5800, Bc5500, Bd5300, Be500, Bf200, Bg100
Puolue C: Ca5000, Cb4500, Cc500, Cd400, Ce300, Cf200, Cg100

Vaalipiiristä valitaan kuusi kansanedustajaa. Osoita laskutoimituksin, miksi C:n olisi kannattanut olla vaaliliitossa A:n, mutta ei B:n kanssa.

:wtf:
 
Kyseessä on minimaalisen voittavan koalition periaate, eikö? Mä en enää niin hyvin noita muista ja yövuoron jälkeen ei oikein päässä muutenkaan raksuta, mutta mitä nyt funsin, niin sen takia mieluummin A:n kanssa, koska ehdokas Cb pääsisi vaaliliiton ansiosta eduskuntaan, mutta mikäli B:n kanssa liittouduttaisiin, ehdokas Cf saattaisi päästä vain arvonnan kautta.

Tämä on vain villi veikkaus, koska mä en tällasia ole edes koskaan joutunut laskemaan.
 
Valtsikan sivuilla sanotaan:

Ylioppilastutkinnosta annetaan lähtöpisteitä seuraavasti:
äidinkieli ja reaali sekä kaksi parasta matematiikka, toinen kotimainen, vieras kieli

Saakohan tuossa olla kahta vierasta kieltä? Ruotsia en kirjoita ja matikasta ei ole kovin suuria odotuksia. Faktatietoa?
 
vaikka se kirja on helppo (McNeill & McNeill) niin sisäänpääsy on vaikeaa, esim. viime vai toissa vuonna piti olla melkein täydet koepisteet...että on siinä varjopuolensakin jos on helppo kirja, koska silloin se on helppo myös muille
 
Juu, ei tuota tarvitse pitkälle lukea kun joutuu jo taaksepäin kertaamaan että mitä ja missä. Vaikea tuo vajaa 500 sivua on oikeasti muistaa ulkoa.
 
Pyrkiminenhän tapahtuu siten että pyritään sitä omaa pääainetta lukemaan. Kuinka vaikeaa sitä pääainetta on vaihtaa kesken opiskelun ja kuinka nopeasti se pitää tehdä?

En ole vielä päättänyt mitä tahtoisin lukea. Niin paljon kiinnostavia aineita on. ;C
 
Kuinkas porukan lukuprojekti on lähtenyt käyntiin? Itse laitoin haun tuonne Talous- ja sosiaalihistorian linjalle ja kirjaa olen ehtinyt lukea melkein puoleen väliin mutta sitten iski influenssa jonka takia ei ole pariin viikkoon jaksanut lukea riviäkään. :(

Miten tiivistä lukutahtia ja -suunnitelmaa porukka meinaa ylläpitää?
 
Tilasin ainakin itseopiskelumateriaalit vastikään. Pitäis saapua maaliskuussa.

Kirjan sain tällä viikolla loppuun. Maanantaina pitäis varmaan aloittaa taas alusta. 500 sivua :kuola:.
 
Maailmanpolitiikan linjan.

Eikös se ole sama kirja sullekin? Mä en tiedä onko siitä itseopiskelumateriaalista paljoa hyötyä, mutta aattelin nyt koittaa huvikseen. 120 € ei niin järjettömän suolaiselta kuulosta.
 
Löytyykö mistään mitään statistiikkaa kuinka suuri osa hakijoista pääsee millekkin linjalle? Eli toisin sanoen, mille linjoille on helppo päästä.
 
Back
Ylös Bottom