Jostain olen saanut sellasen kuvan että kranaatinheittimilläkin pääsee jotkut ampumaan? Ja tiedustelulinjastakin olen kuullut. Totta vai tarua?
SA-komppaniassa on krh-joukkue, mutta se on melko paskaa hommaa. Itse toimin tarkk'ammunta aliupseerina komentojoukkueessa, mutta koulutusta ko. hommaan olisi saanut olla paljon enemmän.
TAMPin(tarkk'ammuntapartio) ja moottoripyörälähettien hommat oli sidoksissa toisiinsa, mopoilla saatiin kyytiä lumisessa ja jäisessä metsässä etc.. Nuo olivatkin ehdottomasti kaikkein vapaimmat ja itsenäisimmät hommat leireillä, myös mielekkäimmät uskoisin.
Oman partion kanssa tuli ramboiltua/sisseiltyä jonkin verran, vihollisen selustaan kiertämistä, majotuspaikkojen stormaamista etc... toki tuli makailtua loskaisessa maassakin useamman elämän puolesta ja omat heittimet omien tulenjohtajien avustuksella tuhosivat meidät noin joka toinen kerta, kun info ei kulkenut, että ollaan alueella, mutta muuten kovin antoisaa ;)
Ja mitä tähän tulee niin pituus on perinteisesti ollut lähempänä 30km, mutta se oli yksi niistä "ikimuistoisista" reissuista.Tietenkin sekin tulee vasta vittumaisen barettikokeen (n.80km marssi/rasti kokeita) jälkeen.