Valmiusjoukkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Peruskoulu keaskiarvoni oli 7.7-7.8 Nyt lukiossa se on 9.4. Onko tästä mitään hyötyä, vai tuijotetaanko siellä vain rauhanturvatehtäviin hakevien peruskoulun päättöarvosanoja? Toinen homma mikä pisti mietityttämään, että lukiolaisia ei kuulemma oteta käytännössä lainkaan rauhanturva tehtäviin (!?), sen sijaan "amiksille" kyllä portit aukeavat. Mistä moinen? Vai onko tuo täyttä skeidaa?
Lukiolaiset pääsevät sisään siinä missä amikset. Tärkeitä pointteja on luonnolliseti englanninkielen taito. Mun kaikki valmiusjoukoissa palvelleet kaverit ovat lukiosta peräsin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et ole tainnut käydä lukiota kun et tiedä? Kyllä siellä opetetaan ylimielisyyden lisäksi biologiaa, fysiikkaa, kemiaa, matematiikkaa, kieliä, uskontoa, historiaa, jopa liikuntaa ja terveystietoa sekä aina yhtä sivistävää kuvataiteen historiaa yms. Ilman lukio-opetusta yh ei varmasti toimisi siten kuin sen kuuluisi. Tällä meinaan, että asiat tuskin olisivat hyvin, jos olisi pelkästään putkimiehiä, bussikuskeja, siivoojia..., kärjistetysti = olisimme kivikaudella.

Ainakin sun kirjallisesta ulosannista päätellen, sä oot hyvä äidinkielessä :kippis1:. Joo, tuli vain kirjoitettua omia typeryyksiä. En vaan itse pidä oikein lukiosta/lukiolaisista : ).

Ainakin sun kirjallisesta ulosannista päätellen, sä oot hyvä äidinkielessä :kippis1:. Joo, tuli vain kirjoitettua omia typeryyksiä. En vaan itse pidä oikein lukiosta/lukiolaisista : ).

Meikäläisellä ei ole mitään ketään vastaan, paitti sinä vaiheessa on vaikea koittaa tietenkään kaveerata jonkun kanssa, jos heti ensimmäisenä lentää räkää päin näköä. :)

PS. Miksi et pidä? Joskus kenties tullut 7 "lukiolais-kynäniska-fruittaria" vastaan ja pistänyt pataan? :)

Lukiolaiset pääsevät sisään siinä missä amikset. Tärkeitä pointteja on luonnolliseti englanninkielen taito. Mun kaikki valmiusjoukoissa palvelleet kaverit ovat lukiosta peräsin.

Katsotaanko tuo englanninkielen taito perskoulutodistuksista vai pidetäänkö sitä varten ihan kirjalliset ja suulliset kokeet?

Katsotaanko tuo englanninkielen taito perskoulutodistuksista vai pidetäänkö sitä varten ihan kirjalliset ja suulliset kokeet?
Siellä on kirjallinen ja kuullunymmärtämisen koe. En tiedä, vaikuttaako kouluarvosanat vielä asiaan sen lisäks, mutta kutsunnoissa niistä ei ainakaan mitään puhuttu.

Itsekin olis tarkoitus valmiusjoukkoihin hakea.

Tosta kuullun ymmärtämisestä ja kirjallisesta kokeesta sen verran että ovat ala-aste luokkaa. Minäkin läpäisin ne lukion B englannilla.
Lukio papereista sen verran että pikkasen niitä käsittääkseni katsovat, mutta painottavat lähes kaiken arvostelun paikalla oleviin testeihin.

Itse kävin valintatesteissä viime keväänä. En päässyt, koska kusin coopperin. 2300m oli alaraja ja juoksin 2200m. Mun aerobinen kunto on aika suolesta.

Lihaskunto testi oli aika samanlaista kuin peruskoulussa. Sanottiin ettei saa vetää leukoja heijarilla ja "mato"-liikkeellä, niin silti porukka teki niillä ja kaikki leuat hyväksyttiin.

edit: Ps. olen katkera noista leuoista:rolleyes:

Tuleva varusmies, haluatko saada Suomen puolustusvoimien kalleimman varusmieskoulutuksen?

Menkään ihmiset Uudenmaan Prikaatiin niin sielä järjestetään ATU (Amphibious Task Unit) kurssi eli vesistöpainotteisen alueen kriisinhallinta kurssi. Itse olin sielä 2/05. Mukaan kurssille pääsee kun on palvelusaika 12kk (myös jotkut 9kk kaverit pääsi).

Mitään erillisiä kuntotestejä ei ole, vain pieni soveltuvuus kysely, minkä idea on selvittää oletko täysi kahjo vai suht normaali ihminen.

Kurssi alkaa johtajakoulutuksen jälkeen ja kestää noin 2-3kk eli melko tiivis ja intensiivinen paketti.
Tästä kaikesta saat sitten paperit, joilla voit hakea kansainvälisiin tehtäviin. Monta omaa inttikaveria lähti ulkomaille ja hauskaa on ollut :)

Tuleva varusmies, haluatko saada Suomen puolustusvoimien kalleimman varusmieskoulutuksen?

Menkään ihmiset Uudenmaan Prikaatiin niin sielä järjestetään ATU (Amphibious Task Unit) kurssi eli vesistöpainotteisen alueen kriisinhallinta kurssi. Itse olin sielä 2/05. Mukaan kurssille pääsee kun on palvelusaika 12kk (myös jotkut 9kk kaverit pääsi).

Mitään erillisiä kuntotestejä ei ole, vain pieni soveltuvuus kysely, minkä idea on selvittää oletko täysi kahjo vai suht normaali ihminen.

Kurssi alkaa johtajakoulutuksen jälkeen ja kestää noin 2-3kk eli melko tiivis ja intensiivinen paketti.
Tästä kaikesta saat sitten paperit, joilla voit hakea kansainvälisiin tehtäviin. Monta omaa inttikaveria lähti ulkomaille ja hauskaa on ollut :)

Eli tonne lähetään periaatteessa kesken varusmiespalveluksen? Selittäkää tyhmälle..:nolo:

Ps. Itsekin aion hakea valmiusjoukkoihin II/09 saapumiserään.

Mites muuten kun nyt pitäis kutsuntojen jälkee laittaa hakemus tonne säkylään, mutta kun siinä kysyttii peruskoulun todistusta niin käykö kopio? Vai palauttaako ne sen todistuksen postissa jos pistää alkuperäisen?

Niin ja Uudenmaan prikaatissahan koulutuskielenä tietenkin ruotsi. Ja semmoinen tuntuma on että frdf - koulututetut on edelleen etusijalla rt - operaatioihin haettaessa atu - miehiin verrattuna, PorPr kun sattumoisin valinnat sinne tekee...

Meikäläisellä ei ole mitään ketään vastaan, paitti sinä vaiheessa on vaikea koittaa tietenkään kaveerata jonkun kanssa, jos heti ensimmäisenä lentää räkää päin näköä. :)

PS. Miksi et pidä? Joskus kenties tullut 7 "lukiolais-kynäniska-fruittaria" vastaan ja pistänyt pataan? :)

offia

Perhepiirissä on paljon lukiolaisia, kaverini ovat lukiossa jne. ja siitä olen tehnyt oman johtopäätökseni, että he ovat suurimmalta osin kilpailumielisiä hienostelijoita :D. Plus toi ylimielisyys. Käyn myös lukiolaiskaverini salilla, ja mitäpä voin sanoa, ihmiset ovat erilaisia. Siis näin neutraalisti sanottuna. Tähän vielä kiteytetty vitsi lukiolaisista:

Juopunut abi menee grillille. Hänen takanaan on moottoripyöräjengiläinen. Lukiolainen sanoo tälle herralle, että "onpa läskillä pojalla rumat liivit ja mopo". Hän löytää itsensä samana päivänä teholta.

Ja en ole koskaan saanut turpaani lukiolaiselta/fruittarilta ;).

offia

Olisi hienoa päästä tuonne valmareihin, mutta astman takia sekin jää vain haaveeksi. Ensi elämässä sitten.

Eli tonne lähetään periaatteessa kesken varusmiespalveluksen? Selittäkää tyhmälle..:nolo:

Ps. Itsekin aion hakea valmiusjoukkoihin II/09 saapumiserään.

Eli siis omalla kohdallani kävi näin:
AUK 1 oli loppumaisillaan ja kaikille meille ilmoitettiin tästä ATU kurssista. Nimi vaan listaan ja haastatteluun.
Tämän jälkeen AUK 2 normaalisti loppuun, jonka jälkeen jäimme aliupseerikoululle, kun taas nämä "ei ATU halukkaat" siirtyivät omiin yksikköihinsä uusia mulleja kouluttamaan.
Asuimme siis omassa prikaatissa koko ajan. Kurssi taisi kestää joku 2-3kk, en nyt tarkkaan muista.
Säkylässäkin oltiin yksi viikko leirillä ja osallistuimme Lohjalla Meriturva koulutukseen. Kyseinen koulutus maksoi n. 1500€/henkilö. oli kyllä todella mahtava kokemus!

Niin ja Uudenmaan prikaatissahan koulutuskielenä tietenkin ruotsi. Ja semmoinen tuntuma on että frdf - koulututetut on edelleen etusijalla rt - operaatioihin haettaessa atu - miehiin verrattuna, PorPr kun sattumoisin valinnat sinne tekee...

Hah, jokaikinen inttikaverini joka on hakenut ulkomaisiin rauhanturvaamistehtäviin, ON PÄÄSSYT!
Enpä sitten tiedä Porin Prikaatin poijjista, kun tuntuu että kaikki ei pääse :D

Tosiaan, Uudenmaan Prikaatin palveluskieli on ruotsi, tosin sisäänotetuista alokkaista n. 10% on suomenkielisiä. Melkein kaikki skapparit ovat suomenkielisiä, mutta yrittävät sönkätä ruotsia hetken aikaa. Sitten kun tulee vaikea sana niin se sanotaan suomeksi. Hassun kuuloista se puhe oli, mutta asia tuli aina selväksi. :)
Itse ihan suomenkielisenä menin ja pari viikkoa oli vähän opettelua kielen kanssa. Oppiipahan ainakin kieltä samalla.

Olisi hienoa päästä tuonne valmareihin, mutta astman takia sekin jää vain haaveeksi. Ensi elämässä sitten.

Mun yläasteelta tuttu kaveri meni inttiin vaikka sillä oli todettu erittäin vaikea astma. Noh, kaveri kusetti ittensä sisälle ja kävi jopa RUK:n. Hattua täytyy nostaa, koska tyyppi jälkikäteen sanoi että pari kertaa meinasi joissakin harjoituksissa lähteä henki. Isänmaallinen jätkä :)

Eli siis omalla kohdallani kävi näin:
AUK 1 oli loppumaisillaan ja kaikille meille ilmoitettiin tästä ATU kurssista. Nimi vaan listaan ja haastatteluun.
Tämän jälkeen AUK 2 normaalisti loppuun, jonka jälkeen jäimme aliupseerikoululle, kun taas nämä "ei ATU halukkaat" siirtyivät omiin yksikköihinsä uusia mulleja kouluttamaan.
Asuimme siis omassa prikaatissa koko ajan. Kurssi taisi kestää joku 2-3kk, en nyt tarkkaan muista.
Säkylässäkin oltiin yksi viikko leirillä ja osallistuimme Lohjalla Meriturva koulutukseen. Kyseinen koulutus maksoi n. 1500€/henkilö. oli kyllä todella mahtava kokemus!

Jos nyt vähän mainostaisin että miksi kantsii mennä Uudenmaan Prikaatiin niin:

1. Opit tehokkaasti ruotsia, vaikka kyllä suomellakin pärjää hyvin sielä.
2. Rannikkojääkäreiden erikoiskoulutus ja mahdollisuus päästä John Rambon eliittiin eli ansaita vihreä baretti.
3. mahdollisuus osallistua Suomen puolustusvoimien kalleimpaan varusmiespalvelukseen ATU kurssilla.
4. Tavata Suomen oma hitler, löjtnant Westerholm :whip:

Jos nyt vähän mainostaisin että miksi kantsii mennä Uudenmaan Prikaatiin niin:

1. Opit tehokkaasti ruotsia, vaikka kyllä suomellakin pärjää hyvin sielä.
2. Rannikkojääkäreiden erikoiskoulutus ja mahdollisuus päästä John Rambon eliittiin eli ansaita vihreä baretti.
3. mahdollisuus osallistua Suomen puolustusvoimien kalleimpaan varusmiespalvelukseen ATU kurssilla.
4. Tavata Suomen oma hitler, löjtnant Westerholm :whip:[/QUOTE]

Jos nyt oikein pilkkua nussitaan niin eiköhän se suomen kallein vm - koulutus löydy tuolta sukeltajakursseilta.
Tietysti jos kiinnostaa jatkossa esim. eu - taisteluosastoon hakeminen niin silloin atu - koulutus voi olla bueno homma, sillä toinen 2011 päivystävistä joukoista tulee olemaan atu - osasto.

Jos nyt oikein pilkkua nussitaan niin eiköhän se suomen kallein vm - koulutus löydy tuolta sukeltajakursseilta.
Kun ei niin ei. Tuo "Suomen puolustusvoimien kallein varusmiespalvelus" oli ihan värväämis kikka tuola Uudenmaan prikaatissa. Eli kyllä se vaan perkeleesti makso, lukuja meille kerrottiin, mutta tarkasti en enää muista.

Sattuuko joku tietämään, että onko valmiusjoukoissa sotilaspoliisi koulutusta II/09? Soittelen varmaan kuitenkin huomenna niin voin pistää infoa sitten tänne jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom