Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
riippuhan se aivan siitä miten kahva osuu, tuskin se aina samalla tavalla samaan kohtaan napsahtaa:david::D

Niskataakse saattaa nikamaan sattua, mutta mulla ei kumminkaan osunut mihinkään (eteen ja ei "rane" tyylillä). Se on semmonen automaatio, että ei missään tapauksessa ala sillä tangolla/kahvalla itseään täysiä hakkaamaan. Vaikea nyt selittää, mutta asian ymmärtää ne, joilla vaijerit on pettänyt. Kyllä sitä pari reeniä meni vähän pelätessä..Ainakin kovimmissa sarjoissa.
Tarkoitin aikaisemmalla kommentilla sitä, että haluan nähdä sen jampan reenailut, joka on melkein ittesä tappanut vaijerin katketessa. Päähänköhän se on saanut jotenkin kolautettua, vai mit vit.

Höpönlöpön.. Kahdesti on vaijeri katkennut. Ala- ja ylätaljassa. Alataljassa oli yli sata ja lensin kuperkeikalla päin räkkiä. Ei onneksi sattunut olemaan paljoa krääsää tiellä. Ylätalja nyt ei tuntunut missään. Vähän sai harjoitella penkkikaarta, kun jalat oli edelleen tuettuna, mutta pää melkein lattiassa :D.

Kyse oli ylätaljavedosta niskan taakse , pakassa painoa yli sata. Ei mitään tekemistä alataljavedon tai ylätaljavedon kanssa joka vedetään etupuolelle rintaan.

riippuhan se aivan siitä miten kahva osuu, tuskin se aina samalla tavalla samaan kohtaan napsahtaa:david::D

Jep :david:

Kuten tuossa jo kävikin ilmi niin speksit tälle tapahtumalle muuttuivat aikalailla ja lopputulos olikin että veto tuli etupuolelle. Tuskin kukaan omaa henkeänsä arvostava ihminen jatkaa treeniä vedettyään tangon NISKAAN isoilla romuilla.

Suoni väliin

Kerran kauan sitten (80-luvun lopussa) Mikkelin uimahallin salilla sattui tapaus, jossa suht rasvaton juoksija (verisuonet pinnassa) veteli alataljaa. Kaveri oli jostain syystä halunnut säätää suoritusasentoaan, ja jalat olivat siten, että kapeahko painopakka liikkui säärien välissä. Vai olisiko ollut peräti niin, että ko. taljassa jalkojen tuki otettiin takana olevasta seinästä? No, joka tapauksessa, kävi niin, että pakan mukana nousi yksi ylimääräinen painolaatta, joka putosi alas, ja kaverin sääri oli siinä vaiheessa kiinni pakassa. Sääressä pullottava iso suoni väliin ja poikki, ja puoli salia veressä. Paikalla oli joku iäkkäämpi nainen jota elvytettiin kun meinasi pyörtyä.

Samalla salilla työnsi noin 13-vuotias uimarityttö jostain syystä sormensa painopakan väliin, kun tein ristikkäistaljaa. Ei käynyt ilmeisesti kuinkaan, koska tyttöä näytti enemmän nolottavan kuin sattuvan.

itell

mulla kävi näin kivasti kerran taannoin kun tein maastavetoja kovilla painoilla ja unohdin hengityksen jotenkin niin pyörryin sinne lattialle, oli hiukkasen sekava punttikerta:D

Itselleni ei kummempaa ole sattunut 3 ja ½ vuoden aikana salitouhuissa. :)

Ainoa on, että lukuisia kertoja pikkuvarpaan olen potkaissut vahingossa penkin reunaan, tai milloin mihinkin. Se sattuu aivan jumalattomasti. :D

Pakko korjaa, se oli 105kg ja veti rinnalle siitä, vierestä kun katselin ;> tais siin vähän selkää sattuu ku oli kova vauhti vedettäes. Mut treenit kyl jatku.
Mulla on katkennut kymmeniä kertoja vaijeri ylätaljassa, tuosta katkeamisesta ei ole mitään haittaa kun gymillä on vaan 100kg pakka niin tulee vedettyä kontrolloituja toistoja tuolla.

Niskan taakse veto on turhuutta.

Mulla on katkennut kymmeniä kertoja vaijeri ylätaljassa...

Kymmeniä kertoja? Siis 20 - 99 kertaa? Kuulostaa melko legendaariselta.

Ite oon reenannu kymmenen vuotta, enkä oo saanu vaijeria poikki ikinä missään laitteessa. En oo itseasiassa edes koskaan nähnyt vaijerin katkeavan. Taitaa olla reenipainot niin mikki hiiri -luokkaa. Toisille sitä sattuu ja tapahtuu...

Kymmeniä kertoja? Siis 20 - 99 kertaa? Kuulostaa melko legendaariselta.

Ite oon reenannu kymmenen vuotta, enkä oo saanu vaijeria poikki ikinä missään laitteessa. En oo itseasiassa edes koskaan nähnyt vaijerin katkeavan. Taitaa olla reenipainot niin mikki hiiri -luokkaa. Toisille sitä sattuu ja tapahtuu...

Mulla on sama homma, oon käyny jumpalla kuitenkin sen 10v ON/OFF tyylillä. Onko niko3:n sali jotenkin paska vai vaijerit tehty kalastussiimasta?

Muistan aikoinaan edellisellä salilla kun isot pojat laitto ristikkäistaljoihin lisäpainoa aina 40kg edestä, eikä silloinkaan napsunut vaijerit..

eikö ne lyijykynän paksuset ''rauta'' vaijerit kestä 300 kiloakin.? paitsi jos on jotain tavallista narua niin sillon saattaa hajota helpommin ja jos hankaa johonkin?.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joku mulkku on oli virittänyt tänään ansan kyykkypaikalle:

Salin kyykkytelineessä on aukkoihin työnnettävien rautatappien lisäksi jonkin sortin ruuvipuristimet, jotka ruuvaamalla pitävät telineen halutulla korkeudella. Itse en koskaan käytä niitä, sillä ne saa aika kovaan puristaa kiinni, jotta teline olisi turvallinen. Luulisin, että puristimet ovat vain väliaikaiset holdit, jotka auttavat heikkoja asettamaan rautatapit uudelle korkeudelle. Rehellisesti sanottuna en ymmärrä että mitä virkaa niillä oikein on.

Joku oli käyttänyt ainoastaan näitä puristimia ja rautatapit lojuivat lattialla. En tietenkään huomannut tätä, koska rautatapithan ovat aina telineessä, tai ainakin niiden kuuluisi olla. Aloin lastaamaan painoja toiselle puolelle ja silloin kyykkyteline syöksyi ala-asentoon toiselta puolelta. Onneksi refleksit toimivat, ja ehdin vetästä itteni kauemmaks.

Ja äsken jätin peukalon oven saranan väliin, sattuu :itku:

eikö ne lyijykynän paksuset ''rauta'' vaijerit kestä 300 kiloakin.? paitsi jos on jotain tavallista narua niin sillon saattaa hajota helpommin ja jos hankaa johonkin?.

Joo kyllä on joko tosi huonot vaijerit ollu tai sitte on ollu sellaset kiristettävät klemmarit päissä jotka on pettänyt useasti. Eipä oo itellekkään käyny koskaan tollasta vaikka ylä- ja alataljassa välillä painoja onki reilusti toista sataa kiloa.

Tommosta pientä sattuu aina, ku menee henkisesti väsyneenä salille, esim jää sormet levypainojen väliin ku laittaa niitä painoja tankoon. Ei oo vielä onneks mitään vammoja tullu mut aina saa purra huulta ku tollee käy :S

. Onko niko3:n sali jotenkin paska vai vaijerit tehty kalastussiimasta?

Repesin :D
Ite oon kansa käyny salilla enemmän tai vähemmän säännöllisesti jo monta vuotta, enkä ole kertaakaan onnistunu katkasemaan vaijeria mistään laitteesta, tai edes todistanu kun joku muu olisi vastaavassa onnistunu

Vaijerit varmaan harvemmin katkeaa, mutta itselläkin pari kertaa siitä klemmarista irronnut. Johtunut henkilökunnan epäpätevyydestä (eivät ole kiristäneet kunnolla). Mitään ei ole käynyt, mutta kyllä siinä vähän on säikähtänyt.

itellä joskus jopa tippunu paino melekeen varpaille..huhhuh..vaarallista touhua:D

Mulla on katkennut kymmeniä kertoja vaijeri ylätaljassa

Joo vittumaista kun joka toisessa tai kolmannessa selkätreenissä napsuu vaijerit poikki. Ajattele kun sun lisäks sitä taljaa käyttää ehkä kymmeniä muitakin ihmisiä , varikkotiimi vaihtelee noin kerran tunnissa uuden vaijerin siihen.

..vai sittenkin :anssi:

Mulla on jääny pari kertaa käsipainoilla vipareita tehdessä kyrpä painojen väliin, alastuodessa siis...:hyvä:

Ja kerran etukyykkyä tehdessä sattu silleesti, että ku otin tangon rinnalle telineestä ja piti peruuttaa pari askelta, niin yks VITUN kusipää pikkuhintti jätti pullonsa kylelleen siihen taakse ja astuin suoraan siihen. Olin kattonu kaikki romut siitä pois, mutta se tuli siihen viereen tekee rässiä ja en sitte huomannu ku se heitti sen siihen. Seljälleen, ja 140 rinnalle. Tuloksena pari kylkiluuta poikki, ja sille pojalle tuli punanen nuha ku pääsin ylös. Kehtas vielä tehdä rikos ilmoituksen pahoinpitelystä...

Ja toinen oli takakyykyssä ku yhden ämmän noin viiden vanha äpärä hyppäs ylösnosto vaiheessa tangon päähän roikkuun. kaikki alas ja olka paskaks. Että tämmösiä....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom