v-muoto ja hartiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja habe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
millähän h******llä sais V-muotoa ja hartialeveyttä..... olen nimittäin treenannut aika paljon kumpiakin mutta eipä ole tullut tulosta.... oisko mitään ehdotuksia, ois ihan hyvä saada kesäks kuntoon joten mitä liikkeitä kannattaisi tehdä...

En tiä. Mutta olen ihmetelly ku on kuulunu kommenttia et mun olkapäät on kehittyny hyvin. sehän tuo tuota v:mäisyyttä lienee mukaan. Ja mä ite uskon et mun olkapät on peräsin liikkeestä (en tiä tieteellist nimee) josta oon tykänny penskasta asti, eli viedään tankoo (äijät painoilla, mä pelkällä 25kg tangolla) ees taas pään yli sillee et vedät ylhäällä suorille käsille ja vuoron perään alas eteen ja alas taakse.

siitä kasvaa yläkroppa ja kun kropan muistaa pitää jäykkänä et eii tuu penkissä tyypillistä kaartumista ni kohdistuu paremmin siis olkapäihin.

kommentoikaatten tätä

Tuota.... Minkä vuoden kesäksi? Kesään 2003 on jo hiukan myöhäistä.

Raskaita perusliikeitä niin kyllä se v-muoto sieltä pikkuhiljaa ilmestyy. Ei sitä silti parissa kuukaudessa esiin taiota.

Kai sä muistat syödä? No, eiks se selän V-muoto tuu ainaki alataljal ja vaik kulmasoudul ja hartiathan levenee nol niskan taakse(tai eteen) tehdyis punnerruksil...

Ei niinkään liity aiheeseen, mutta mikä ihmeen hymiö tää :david: on?

niin itseasiassa noi hartiat mulla on hyvässä tikissä mutta leveyttä ei ole todellakaan paljoa.... syön kyllä hyvin ja paljon(omastamielestä) ja monipuolisesti... niin ja meinasin että olis hyvä saada tuloksia eli huomata että hartiat on edes vähän levinny...

Originally posted by habe
niin itseasiassa noi hartiat mulla on hyvässä tikissä mutta leveyttä ei ole todellakaan paljoa.... syön kyllä hyvin ja paljon(omastamielestä) ja monipuolisesti... niin ja meinasin että olis hyvä saada tuloksia eli huomata että hartiat on edes vähän levinny...

Niin ku oon jo kai joskus täällä sanonu, niin teen olkapäät ihan vitun kovaa ja kauheilla painoilla omiin voimiin nähden, ja olkapäät kasvaa niin nopeesti ettei mitään rajaa. Voi olla geeneistäki kiinni, mut kannattaa varmaan kokeilla suurentaa sarjapainoja. Aika monet tekee olkapäät liian pienillä painoilla ja liian rauhallisesti. Tosin jos olkapäät alkaa paukkuun, niin ei varmaan kauheesti kannata repiä.

Ja isot epäkkäät saa kans olkapäät näyttään isommilta ja pyöreemmiltä. Vapaalla tangolla tai smithissä vaan kauheet romut tankoon ja sillä sarjaa.

millähän h******llä sais V-muotoa ja hartialeveyttä..... olen nimittäin treenannut aika paljon kumpiakin mutta eipä ole tullut tulosta.... oisko mitään ehdotuksia, ois ihan hyvä saada kesäks kuntoon joten mitä liikkeitä kannattaisi tehdä...
Kannattaa tehdä vipunostoja sivulle, kulmasoutua, alataljaa ja leuanvetoa myötäotteella eteen. Niillä liikkeillä pitäisi saada V-selkä. Täytyy myös olla tarpeeksi pieni vatsanympärys jotta V-muoto näkyy. Itselläni varmaan muuten näkyisi, mutta on tullut bulkkauskaudella vähän liikaa vatsaa. Siksi olen ryhtynyt dietille.

Leuanveto myötäotteella tuntuu ihan hyvin "kainaloissa", kasvusta en omalla kohdalla ole niinkään varma. :curs:

Kokeile roikkua tangossa joka treenin jälkeen niin kauan kuin pystyt. Vanhoissa alan lehdissä oli juttua,että luuston leveyteen pystyy vaikuttamaan 25 ikävuoteen saakka.
Ja uiminen on hyvä punttien lisäksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käsitykseni mukaan selkää leventävien liikkeiden ykkönen on leuanveto leveällä myötäotteella. (+ ylätaljan nyhtäminen erilaisilla leveillä vetoraudoilla).

Alataljat, kulmasoudut ja mavet tuo selkään tavaraa, mutta paksuussuunnassa. Itsellä on just vähän tätä ongelmaa, paksut fileet selässä, oikea "reppu", mutta siipilihakset ei oikein tahdo levitä liito-oravan mittoihin.

Leuanveto leveällä myötäotteella käy tosiaan parhaiten tuonne yläosaan, mutta kyllä se eniten on kiinni geeneistä ja sen jälkeen selän kokonaistreenistä miten sen saa veeksi väännettyä. Ja sitten kun lihasta tulee vaikka 20 kiloa lisää niin kyllä se selässä näkyy. Minullakin on geenien suhteen tikkuselkä, mutta aina oon ekana liikkeenä tehnyt jo jotain 6 vuotta (ennen sitä tein alataljaa aika usein ekana) ylätaljan leveellä myötäotteella tai leuat leveellä myötäotteella ja kyllä se on auttanut paljon. Tosin mistä sitä tietää jos ois toisin päin tehnyt niin miten ois käyny.. Varsinkin noi leuat, leveetä m.o.taljoja en oo tehny nyt vuoteen, ja taljassa parempi tuntuma tulee kapeella vastaotteella. Pitää muistaa vain lämmitellä hyvin (kuten aina...) (ja venytelläkin 10-15sek venytyksiä lämmittelyn ohessa) ennen kovia leukasarjoja niin saa ne menemään hyvin perille.

Tuntuma jyllää selkätreenissä, pitää saada kunnon supistukset ja pistot tuntumaan selässä treenin aikana ja tehdä liikkeet oikein niin kyllä se selkä lähtee kasvuun.

Hartioiden levennys:
Monet vannovat pystysoudun nimiin. Kaikki eivät siitä tykkää, koska käy kuulema kiertäjäkalvosinten päälle. Mutta ite olen saanut sillä lisää tavaraa. Noiden kalvosinten takia en tosin uskalla tehdä sitä ainakaan säännöllisesti. Tietysti vipunostot, jotka käyvät sinne hartioiden keskiosaan, ovat hyviä. Ite taisin kerran saada hartiat levenemään yksinkertaisella kotitreenillä, liikkeinä pelkästään tankohauiskääntö ja pystypunnerrus. Eräs tuttu sanoi sellaisen "kauden" päätteeksi, että hartiani olisivat levenneet.

Nami: voin muistaa väärin, mutta jostain englanninkielisestä M&F-lehdestä luin tuosta liikkeestä, ja siellä sen nimi oli 'military press'. Suomenkielistä nimeä en tiedä. Sitä mainostettiin oivana hartialihasten boosterina.

Leveyttä selkään:
Porukka taisi jo vastata tuohon aika tyhjentävästi. Omasta kokemuksesta voin suositella taljavetoja leveällä myötäotteella ja ns. lapiotangolla. Tavallinen leuanveto vastaotteella tekee varmasti eetvarttia, ja lisäksi se on yksi kunkkuliikkeitä: hauiksille ynnä selälle, nimenomaan niille kainalontakaisille siiville. Monipuolisuutta!!:whip:

millähän h******llä sais V-muotoa ja hartialeveyttä.....

Tämä tulikin jo pariin kertaan, mutta pistetään vielä yksi ääni leveällä myötäotteella tehdyille leuanvedoille.

Vielä parempi jos käytössä on leuanvetotanko, jossa on alaspäin viistotut päät.

Originally posted by MR.D
Kokeile roikkua tangossa joka treenin jälkeen niin kauan kuin pystyt. Vanhoissa alan lehdissä oli juttua,että luuston leveyteen pystyy vaikuttamaan 25 ikävuoteen saakka.
Ja uiminen on hyvä punttien lisäksi.
Kiitos tiedosta. Ikää on 17,5 ja pituus kasvuakin ehkä muutama sentti vielä jäljellä. :worship:

Originally posted by Powerhousu
Niin ku oon jo kai joskus täällä sanonu, niin teen olkapäät ihan vitun kovaa ja kauheilla painoilla omiin voimiin nähden, ja olkapäät kasvaa niin nopeesti ettei mitään rajaa.
Teetkö sitten jotain 6-8 toiston sarjoja? Ettet yli kympin mene laisinkaan?

Sakkeuksella oli melkosen tyhjentävä vastaus. Aikaa se ottaa, perimä ja taas aikaa. Jokku sällit on helekatin riskejä, mutteivat niin Vmuotosia. Tasapuolinen treeni, aika.

Jep, ja joillain on alunperin leveät hartiat ja rintakehä, toisilla luusto on ihan luikku. Mutta se tarkottaa meille rikkaruohon muotosille vaan sitä että pitää kasvattaa armottomat latsit, semmoset mihin saa tuettua käden kun istuu ja että kainaloon mahtuis vaikka juomapullo. :)

Kattelin tota sun profilea ja oot 16-vuotias. Et sä niitä nyt niin hirveesti ole voinut ehtii reenata. Ei muuta kun perus reeniä vaan ja äipän lihakeitot naamaan niin kyllä se siitä ajan kanssa.;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom