Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä tää "terveyspenkki" on mistä ihmiset puhuu?
Itselläni on esiintynyt selkävaivoja useamman vuoden ja siksi maastavedot ja kyykyt pitänyt aina suorittaa varovaisesti, jonka jälkeen selkä yleensä kipeytynyt.
Viime kuussa kävin osteopaatilla ja hän totesi selässä lievän välilevyn pullistuman, suositteli selkäkipin eli traktiopenkin käytön aloittamista päivittäin tehtynä. Tilasin sitten penkin ja toivon sen helpottavan selkävaivojani, kuulemma monilla hyviä kokemuksia ko. penkistä.
Huutonetissä selkäkippiä kauppaa saksassa asuva mies hintaan 139 euroa + 25 euroa postikuluja koska se lähetetään saksasta asti. Kas tässä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=116366690
Kaippa tuo ihan kestävältä vaikuttaa.
Mietin kanssa, että pitäisköhän tilata kyseinen kapistus. 1,5v on tullut kärsittyä alaselkäongelmista.
Näin ei kuitenkaan käytännössä ole... tuossa muutama nopea poiminta:
Potilas:"Itselläni tarina aika sama. Juoksin n6kk eri lääkäreillä ja tutkimuksissa -> ei mitään,"
Potilas:"Sain tarpeekseni arvauskeskuksesta ja menin yksityiselle ortopedille; en muista tarkkaa diagnoosia mutta sain lisää särkylääkkeitä... Vaihdoin toiselle ortopedille jonka piti olla todellinen mestari ja ihmeidentekijä. Tämä oli sitä mieltä, että kipuni olivat "korvien välissä" ja minun pitäisi vain "purra hammasta".
Potilas:"...fysiatrian ylilääkärin vastaanotolle, hän huomasi heti, että minulla oli alaselän toinen sl- nivel lukkiutunut josta oireet johtuivat."
Potilas:"Lääkäri oli alun alkajaankin ihmetyksissään siitä että voiko SI-nivel lähteä paikoiltaan??"
Potilas:"Lääkäri sanoi että ihan huuhaa juttuja, ei SI-nivel voi olla väärässä asennossa"
Lääkäri:"Jos potilas kertoo, että si-nivel työnnettiin paikoilleen, hän joko valehtelee tai häntä on höynäytetty."
Lääkäri:"Kyseessä oli ilmeisimmin juuri se sairauslomanivel, joka löytyy monelta selkäkipuiselta todellakin paljon ylempää kuin näennäisestä kipupisteestä, korvien välistä."
Potilas:"Ja siitä lantiosta sen verran, että itselläni on jalkojen pituusero 1,5 cm (siis itse jalat ovat eri mittaiset) ja mun lantio on kuvattu (on ihan suorassa ja SI-nivelet paikallaan) ja olen myös käynyt osaajalla, joka sanoi SI-niveleni olevan ihan paikallaan ja toimivan täysin normalisti. Lisäksi mulla on kierreskolioosi notkolla ja yläselässä on lievä kyfoosi. Tää on synnynnäistä ja siihen ei auta mikään. Piste.
Viimeiset 20 vuotta selkäni onkin vihoitellut enemmän ja vähemmän ja näinollen paljonkin rajoittanut elämääni. Olen koko 20 vuotisen ajan sen kanssa ravannut lääkärillä, fysiatrilla, hierojalla, fysioterapeutilla sekä 3 eri kiropraktikolla. Aina on sanottu, jotta kun selässäni on synnynnäistä vikaa, niin sen kuuluukin olla kipeä.
Kaikki yleislääkärit, fysiatrian ylilääkärit (2), fysioterapeutit (6), kiropraktikot (3) ja hierojat ovat vain sanoneet, jotta vikaa vaan on.
Kelan kuntoutuksessa Fysiatrian ylilääkäri ei edes katsonut selkääni eikä röntgen-kuviani...
Viime syksynä kävin Mehiläisessä TYKS:n fysiatrian ylilääkärin vastaanotolla, kun fibroni alkoi käsistä ja kädet särki aivan älyttömästi. Hänkään ei edes katsonut selkääni eikä ryhtiäni puhumattakaan mun röntgenkuvistani...
Siis mulla oli molemmat Si-nivelet poissa paikoiltaan eli jumissa... Ja nyt mun jalat ON yhtä pitkät. Siis multa ois nää viat pitänyt jo lapsena korjata!! "
No seuraavaksi äijä mahalteen penkkiin, ja heti Holma totesi, että jalkanikin olivat eripituiset 1,5 cm....... Jalat Holma myös vetäsi samassa rytäkässä yhtä pitkiksi.
Olo oli suoraan sanottuna loistava, 4kk vinossa kävelemisen jälkeen. Nyt mennyt pari päivää ja fiilikset ok. Kipu lähtenyt selässä mutta jalkaa heijastumia. Pullistuma kuitenkin selässä edelleen, niin varmasti osa vaikutus. Pari viikkoa pitää katsoa mihin suuntaan lähtee, mutta olen varovaisen luottavainen.
Leikkauksen kuitenkin peruin tänään..