epäili välilevyn pullistumaa, muttei ottanu kuvaa sano että jos ei kuukauen sisään ala paraneen nii uuestaan varata aika. Nyt on kyllä krampit vähentyny mutta pohje puutuu edelleenki
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millaisilla ohjelmilla treenaatte? Itse en tee mitään kyykkyjä, maveja tms. alaselkää rasittavaa. 1-jakosta ohjelmaa yritän saada kasaan, joka ei olis liian pitkäkään.
Tsemppiä selkäkipujen kanssa taisteleville.
Pari vuotta sitten leikattiin välilevypullistuma alaselästä ja kivut häipy. Leikkaus tehtiin, koska hermo oli pitkään puristuksissa. Vähän jäi tuntopuutosta vasempaan pohkeeseen ja jalkasyrjään. Viime kesänä oli kipua ja kuvista paljastui, että arpikudos painoi hermoon. Silloin vasemmasta pohkeesta lähti voima, mutta palautui lähes kokonaan ja episodi ei ollut pitkä. Näillä mennään. Pyrin pitämään korsettia jonkinlaisessa kunnossa käymällä pari kertaa viikossa salilla. Pyöräilen myös paljon työmatkoja.
Millaisilla ohjelmilla treenaatte? Itse en tee mitään kyykkyjä, maveja tms. alaselkää rasittavaa. 1-jakosta ohjelmaa yritän saada kasaan, joka ei olis liian pitkäkään.
kannattaa harjotella syviä vaikka aluks joka päivä,jotta ne vahvistuu ja oppii käyttää niitä automaattisesti aluks tuntu puuduttavalta mutta tuki tulee nyt iha luonnostaan
Mikä on "valakyykky?"Oleellisinta on treenata syvät vatsalihakset kuntoon, lankkua ja voimapyörää. Jalkoja aloittelin valakyykyllä, sekin ottaa hyvin korsettiin ja painot pysyy sopivan pieninä.
Nykyään pystyy tekemään kyykyt ja mavet normaalisti ja selkä on muutenkin parempi kuin koskaan, mutta onhan siitä pullistumastakin jo kymmenen vuotta. Itse asiassa kyykky tuntuu olevan vain hyväksi selälle ja se alkaa puutua jos on pitkään treenaamatta. Samoin prässi ottaa vähän huonosti selkään.
Mikä on "valakyykky?"