Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hoi te joilta pullistuma on leikattu. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia.
Kuinka kauan kärsit pullistumasta ennen kun se leikattiin?
Kauanko olit leikkausjonossa?
Kauanko toipuminen kesti?
Minihiiri kiitos vastauksesta.
Mitä yksityisellä maksoi leikkaus? Oliko sulla hermopinnettä vai juiliko vaan selkä?
Niin kyllä se ajatuksena tuntuu todella pelottavalle. Mä oon kärvistelly tässä yli 4kk ja ens kuussa on vasta arvio leikkauksen tarpeesta. Viikonloppuna meni oikea jalkaterä tunnottomaks ja koko jalka tuntu puutuneelta ja ns. Raajalta joka vaan roikku mukana. Olo on tullu nyt paremmaks, mutta jos vastaavaa tulee niin lähden kyllä suoraan sairaalaan. Oon mä tässä miettiny et mieluummin leikkaus kun tää jatkuva kivun kanssa eläminen.
Pystyn kyllä samaistumaan. Kyllä se on ku iskis itsensä vankilaan kun joutuu kivun armoille. Sosiaalisten suhteiden ylläpito on raskasta ja sitä on niin avuton kun kaikesta ei selviäkkään itse. Kaikki päivät on vaan aikaa ajatella. Mut kyllä tästä selvitään, siitä oon varma
Eilen sano ortopedi että leikkauksesta olisi mun tilanteesa suuri apu. Leikkaamattomista ja leikatuista selistä tulee kuulemma yhtä hyviä mutta hänen sanojaan lainaten "ihmiset ovat nykyään niin kovin malttamattomia" kolme vuotta, niin olisin kuulemma kunnossa ilman leikkausta. Kysynpä vaan että kenen mielenterveys kestää kolme vuotta helvetillisten kipujen kanssa. Leikkausjonot on kuulemma sen 6kk ja minä en ole kiireellinen tapaus. En kiireellinen, vaikken sunnuntaina tuntenu kunnolla oikeaa jalkaani. Mikä perkele tätä yhteiskuntaa vaivaa? Jumalauta mä oon 25, haluan töihin! Enkä voi turvautua yksityiseen, koska vakuutus ei korvaa mitään (koska tämä ei ollut tapaturma.) turhauttaa, mutta pakko yrittää pysyä positiivisena. Vitutti vaan kun ortopedi sanoi mun tilanteen olevan parempaan päin. Todellisuudessa mun tilanne on tän elokuun aikana romahtanu todella paljon alaspäin. Eihän se mua uskonu. Mä en tiiä mitä pitäis tehdä, että ne uskois kuinka helvetisti mua oikeesti sattuu.
kyllä mullekin sanottii et itekseen ne pullistumat paranee.. ja vitut. ne paheni koko ajan :( toki joillainhan ne kuivahtaa itekseen mutta ei kaikilla. kipujen kanssa on mahoton olla töissä, kelan saikkuraha oli niin pieni että itku tuli ku sillä joutu kituuttaa 9 kk ja jos tuli parempia päiviä selän kans niin myös sit takapakkia ja pahasti. mielenterveys on koetuksella ollu kyllä useasti,enkä ihmettele enää yhtää miks selkäpotilaat usein masentuu.. pääsiksä edes fyssarille lääkärin toimesta? mua jeesas paljon fyssarin ohjeet syvien lihasten treeniin, vähens selän rasitusta aika paljon, vaikkei sitä rangassa jäytävää kipua mikään poistanu :(