"Väärin. Hiilarit eivät ole niin paha juttu kuin rasva."

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kritz
  • Aloitettu Aloitettu
Clown sanoi:
Vaikeaa neuvoa, kun kysyessäänkin tietävät jo valmiiksi itse "paremmin". Toiset ilmaisee oman "paremman tietämyksen" ja toiset vain nyökyttelevät ja "tietävät paremmin" hiljaa mielessään.

Eilen yritin selittää kaverilleni, miksei kannata heti (iltapäivällä) herättyään lähteä salille ja syödä matkalla aamupalaksi suklaapatukkaa ja tölkkiä Batterya. Selitin kaverille insuliinitason kohoamisesta seuraavat haitat ja "verensokerin" nostamisen hyödyttömyyden, mutta vastauksena oli, että en mä voi tietää, ku a) oon pinempi ja b) en oo käyny salilla yhtä kauna kuin hän.

No minkäs teet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taha sanoi:
vastauksena oli, että en mä voi tietää, ku a) oon pinempi ja b) en oo käyny salilla yhtä kauna kuin hän.

Saako siteerata, saako? (joo)

"...the folks who seem to break all the rules of training and diet and still look better than we can hope to. They do nothing but bench and curls, eat a junk food diet and just get big, symmetrical and ripped. We can, and should, hate them."

protsku sanoi:
Potaskaa. Ruuan energiatiheys ratkaisee kaiken. Jos vedät rasvaisia paskahiilareita 5 minuutissa niin että napa rutisee niin aivot rekisteröivät tapahtuneen ähkysyömisen vasta 20 minuutin kuluttua aterioimisesta.

:david:
Anna sitten linkki tutkimukseen tai edes tutkimuksen nimi, jossa tämä olisi havaittu. Luitko edes antamiini tutkimuksiin osoittavien linkkien sisällön?

Timba79 sanoi:
Sitte tuli yhestä aikasemmasta postauksesta yks kaveri mieleen. Se on tällanen tyypillinen on-off treenaaja, välillä innostuu kovasti ja sitten tulee kuukausien taukoja. No hän kerran mulle paasas että miten hyvä on juoda litrakaupalla tavallista maustettua jugurttia joka päivä kun treenailee, saa kato niitä hiilareita jotta kasvaa.

Onko jugurtti persiistä vai? Massakaudellahan se on varmaan ihan ok.

Force sanoi:
Onko jugurtti persiistä vai? Massakaudellahan se on varmaan ihan ok.

Ei se persiistä ole. Mutta on varmaan parempiakin vaihtoehtoja ottaa ne hiillarit kun sokerista vaikka massakaudella ois. Miksei sitten samantien ota esim. maltoa?? Todennäkösesti saa fläsääkin aikalailla jos sokeria syö paljon ja maustetussa jugurtissa sitä nyt on aika paljon kuitenkin. Että en ainakaan enää itse söisi sitä litratolkulla ees massakaudella. vaan rakentelisin enemmänkin kaurahiutaleiden ja rahkan varaan niitä välipaloja. Mutta kait nää on aineenvaihdunnastakin kiinni, minä saan helposti painoa nousuun, mutta tulee kyllä läskiäkin siinä sivussa ihan kiitettävästi jos ei katto mitä syö.

Kuuntelikos kukaan tänään illalla Novaa. olin juuri salilla ja siellä tuli Novalta uutinen, jossa joku tutkija sanoi, että hiilihydraattia syödään ja tuputetaan ihan liikaa ja peruna on yliarvostettua. Ja, että hiilihydraatit ovat pelkkää polttoainetta ja periaatteessa ihminen pärjää ilman niitä. Niin eiköhän heti perään joku "asiantuntija"täti tyrmännyt tämän väitteenkin, ja ylisti perunaa. Luulin jo, että nyt saadaan ihmisiä valistettua, mutta hyvä yritys jäi taas puolitiehen.

Timba79 sanoi:
Ei se persiistä ole. Mutta on varmaan parempiakin vaihtoehtoja ottaa ne hiillarit kun sokerista vaikka massakaudella ois.

Sepä on muuten totta. En ole ennen tullut ajatelleeksi, että jugurtissa on runsaasti sokeria. :nolo:

Timba79 sanoi:
No en sentään hiilareiden takia sitä syönyt kuten kaverini, mutta se on vaan niin kätevää ja hyvää oli se mun selitys. No toi nykyinen rahka, sokeriton mehukeitto, kaurahiutaleet, leseet kombo hakkaa kyllä ton jugurtin mennen tullen. Ja on todella helppo säätää sitä hiilareiden määrää niillä hiutaleilla tarpeen mukaan.
Maustetuista jogurteista löytyy kyllä litran tölkissä sokeriton vaihtoehtokin. Siihenkin on hyvä ladata leseet ja pähkinät päälle ja mättää ääntä kohden.

Timba79 sanoi:
on varmaan parempiakin vaihtoehtoja ottaa ne hiillarit kun sokerista vaikka massakaudella ois. Miksei sitten samantien ota esim. maltoa??

Mä tykkään vetää jugurttia noin litran päivässä. Syitä siihen on se etten saa muuten tarpeeksi energiaa ja jugurtissa sitä on ihan hyvin. Sama se tuleeko se energia sokerista vai ei. Malto ei käy koska pistää verensokerin sekaisin ja sinne meni loputkin ruokahalut, jugurtti ei saa aikaan sellaista efektiä ja imeytyy silti melko nopeasti. Eli mulla ei paljoa ole muita vaihtoehtoja. Kiinteän ruuan sulaminen kestää niin kauan ettei sitä voi vetää montaa kertaa päivässä.

lej sanoi:
Kuuntelikos kukaan tänään illalla Novaa. olin juuri salilla ja siellä tuli Novalta uutinen, jossa joku tutkija sanoi, että hiilihydraattia syödään ja tuputetaan ihan liikaa ja peruna on yliarvostettua. Ja, että hiilihydraatit ovat pelkkää polttoainetta ja periaatteessa ihminen pärjää ilman niitä. Niin eiköhän heti perään joku "asiantuntija"täti tyrmännyt tämän väitteenkin, ja ylisti perunaa. Luulin jo, että nyt saadaan ihmisiä valistettua, mutta hyvä yritys jäi taas puolitiehen.

En valitettavasti kuullut, mutta ilmeisesti tuo tutkija on ollut Kuopion yliopiston kansaterveysproffa. Tuo täti puhui paskaa.

MItä niille ravintoexperteille siellä opiskelupaikoissa opetetaan, jos ne ei itekkään tiedä mikä on terveellistä?

Huvittavaa on se, että nuo muutamat hiilarileirin ravitsemustyypit ovat nyt yhteistuumin alkaneet uskotella Suomen kansalle, että vain USA:ssa ravintopyramidi on perseestä (eivät voi väittää enää tähän vastaan, sillä kaikki Harvardin ravintoproffat haukkuvat sitä) ja Suomessa on asia toisin. Hohhoijaa..google käteen ja pyramidi nokan eteen! :D Ihan samapyramidi :)

Kohmelo sanoi:
MItä niille ravintoexperteille siellä opiskelupaikoissa opetetaan, jos ne ei itekkään tiedä mikä on terveellistä?

Muutamat ei näytä osaavan käyttää omia aivoja, vaan uskovat sokeasti jotain vanhaa partaa ("auktoriteettia"), joka ei voi enää 30 vuoden jälkeen myötää olleensa väärässä. :D

Mainitaan nyt vielä, että hiilarit eivät sinällään ole pahoja (rehut, hedelmät, marjat, prosessoimaton täysjyvävilja), mutta nuo muutamat ravintoniilot yrittävät edelleen uskotella kansalle, että ns. paskahiilarit (imeytyy nopeasti ja kuitua & mikroravinteita olemattomasti) ovat mukamas terveellisen ruokavalio osa. Paskapuhetta. Simply, stated, these fuckers can´t handle the fucking truth! :D (ks. em. linkki).

Ja mitä proteiineihin tulee, niin oli vaikea pysytellä kalsareissa :hyper: eilen kun luin uusinta prodejulkaisua J Sports Scistä. Oli ihan samaa asiaa kuin gradussani. Samaa yritin selittää Fogelholmille kolmisen vuotta takaperin, mutta ei mennyt jakeluun...

Juoppo sanoi:
Maustetuista jogurteista löytyy kyllä litran tölkissä sokeriton vaihtoehtokin. Siihenkin on hyvä ladata leseet ja pähkinät päälle ja mättää ääntä kohden.

[pilkunnussintaa]Laktoosi on myös sokeri tai tarkemmin sanottuna laktoosi on disakkaridi jonka toinen palikka on glukoosi. Eli vaikka jugurttiin ei ole lisätty sokeria niin silti se sitä sisältää.[/pilkunnussintaa]

Powerhousu sanoi:
Mä tykkään vetää jugurttia noin litran päivässä. Syitä siihen on se etten saa muuten tarpeeksi energiaa ja jugurtissa sitä on ihan hyvin. Sama se tuleeko se energia sokerista vai ei. Malto ei käy koska pistää verensokerin sekaisin ja sinne meni loputkin ruokahalut, jugurtti ei saa aikaan sellaista efektiä ja imeytyy silti melko nopeasti. Eli mulla ei paljoa ole muita vaihtoehtoja. Kiinteän ruuan sulaminen kestää niin kauan ettei sitä voi vetää montaa kertaa päivässä.

Paskankos välii sillä loppupelissä on jos ei läskiksi mene (kuten mulla helposti), sun kuvat nähneenä ei ainakaan näyttäs olevan ongelmia sen suhteen. Ehkä minäkin jossakin vaiheessa tässä dietin päätettyäni taas syön sitä jugua jonkin verran, ehkä tossa aamupäivän välipallalla duunissa, mutta tähän astiset kokemukset tosta sokerista ei ole niin hyviä olleet. Aika näyttää ja ainakin sitä on kokeiltava kohtuumäärillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom