Väärät metodit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on hyvin pitkälle samanlaisia kokemuksia, kun jamppaxilla. Kun siirryin ns. bodaustreenistä voimaharjoitteluun, niin kehityin 4:ssä kuukaudessa enemmän kuin bodaustyylisellä treenillä viimeisen 2 vuoden aikana. Lisäksi aika menee salilla paljon vähemmän.

Ohjelmana on hyvin yksinkertainen 2-jakoinen ohjelma, jonka teen 3 kertaa viikossa. Aikaa salilla menee noin 30 min kerralla.

Treeni A
Penkki 3 x 3-5
Pystypunnerrus 3 x 3-5
Kyykky 3 x 3-5

Treeni B
MAVE 2 x 3-5
Kulmasoutu 3 x 3-5
Leuat lisäpainoilla 3 x 5

Progressio on myös hyvin yksinkertainen; lisään aina painoja, kun saan kahdessa ensimmäisessä sarjassa tehtyä 5 toistoa. Ja kerran kuussa teen hieman isommilla painoilla 3 x 3 sarjoja. Hauskaa on myös, että ainoa lisäravinne nykyään on keratiinimonohydraatti, kun ennen oli palautusjuomat, beta-alaniinit yms. Mulla vähemmän näyttää olevankin enemmän.

Kannatta kokeilla erilaisia treenitapoja ja tehdä valinta sitten omien havaintojen pohjalta. Yhtä oikeaa totuutta ei ole.
Voi kyllä suoraan sanoa ja luvata, että jos tollasella volyymillä kehityt nyt, niin on sulla ollu bodausreenit kyllä aivan liian löysiä. Ootko laskenu yhtään kokonaisvolyymia noista? 9 sarjaa 9 toistoo yläkropalle kerran viikossa? Älä nyt naurata. Toihan on normaalin nelijakosen alkulämmittely, kevyeltä viikolta.. Siis oikeesti, nyt kovuutta vähän peliin, jos tuloksia haetaan... Nostat ne volyymit jonnekkin 15-20 sarjaan ja toistot liikkeissä samoin, ja vedät 80-95% rm painoilla, jos edelleen toi sun läpsyttely reeni on toimivampi, niin saat alkaa mun valmentajaksi.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä on toiminut aina parhaiten silleen että 2 treeni kiertoa mennää raskail romuilla pakkotoistoja/negatiivisia käyttäen apuna, sit taas vko mennään isommalla volyymilla toistot nousee liikkeissä, yleensä lihaksille tehnyt volyymi viikolla paljon supereita, pudotuksia, ym...

Kokeilin joskus myös tätä mitä näkee monesti salilla erittäin pienillä painoilla tehden tekniikan ollessa viimesen päälle puhdas! Varmasti voi toimia joillain ja on hyvä mutta itse sillee treenailin useamma kuukauden ja ainoa jota huomasin käyneen oli sarjapainojen alastulo ja lievä lihas kato! :D Itsellä ei toiminut moinen nutaamine, heti kun palasin vanhaa "DY HD" tapaan ja sinne joka 3 vko se volyymi reeni/pumppivko ni joha alkoi taas pulla paisuun!! Ennenku porukka alkaa hirveesti sanoon ni huomautan asian että olin kuurilla 8vko kun tein vielä tuota pienillä painoilla kontrolloidusti tehden jne jne, sit jäin tauolle ja tein natikkana taas kovan "paussikauden" tuolla mainitsemallani treenitavalla.. siitä oli sit kiva lykätä puurot kattilaan taas!

Voi kyllä suoraan sanoa ja luvata, että jos tollasella volyymillä kehityt nyt, niin on sulla ollu bodausreenit kyllä aivan liian löysiä. Ootko laskenu yhtään kokonaisvolyymia noista? 9 sarjaa 9 toistoo yläkropalle kerran viikossa? Älä nyt naurata. Toihan on normaalin nelijakosen alkulämmittely, kevyeltä viikolta.. Siis oikeesti, nyt kovuutta vähän peliin, jos tuloksia haetaan... Nostat ne volyymit jonnekkin 15-20 sarjaan ja toistot liikkeissä samoin, ja vedät 80-95% rm painoilla, jos edelleen toi sun läpsyttely reeni on toimivampi, niin saat alkaa mun valmentajaksi.

Jep, olen laskenut kokonaisvolyymin. Keskimäärin tulee 4,5 sarjaa / liike (toistoina 22,5) viikossa, tai hieman vähemmän koska harvoin saan tehtyä kolmanteen sarjaan enää vitosta. Tämän hetkisillä sarjapainoilla keskimääräinen viikoittainen kokonaisvolyymi on esim. kyykkyssä on 3262,5 kg ja penkissä 2643 kg. Tuo näyttää riittävän hyvin mulle ja tuovan kehitystä, tälläista kevyttä läpsyttelytreeniä aion myös jatkaa.

Jep, olen laskenut kokonaisvolyymin. Keskimäärin tulee 4,5 sarjaa / liike (toistoina 22,5) viikossa, tai hieman vähemmän koska harvoin saan tehtyä kolmanteen sarjaan enää vitosta. Tämän hetkisillä sarjapainoilla keskimääräinen viikoittainen kokonaisvolyymi on esim. kyykkyssä on 3262,5 kg ja penkissä 2643 kg. Tuo näyttää riittävän hyvin mulle ja tuovan kehitystä, tälläista kevyttä läpsyttelytreeniä aion myös jatkaa.

No on aika vähän kyllä volyymiä. Itsellä tulee päivässä about tuon verran volyymiä kyykkyyn ja penkkiin, ja teen vielä jonkut 3x6 sarjat etukyykkä ja pystypunnerusta noiden lisäksi. Tosin jos noilla homma etenee niin turha sitä on liian aikaisin hilata volyymiä ylös. Jääpähän reilusti varaa lisätä volyymiä sitten kun kehitys pysähtyy.

Yksi syy itsellä tämän voimailuohjelman toimimisen taustalla voi olla toki se, että se on yksijakoinen. Joskus ihan aloittelijana taisin kokeilla golden sixiä mutta muuten nuo yksijakoiset bodausohjelmat ovat aika harvassa, eikä niitä myöskään tullut tehtyä kun ei kukaan muukaan tuntunut niihin uskovan. Ehkä pitäisi jotain sellaista koitaa jossain kohtaa myös. Bodaillessa ei ehkä olisi ukko niin kovilla kuin näiden isojen rautojen kanssa, jolloin pystyisi vetämään pidempiä siivuja ilman deloadia jolloin ehkä kehittyisi pidemmällä ajalla enemmän.

Itse treenasin monta vuotta ns. bodaustekniikoilla eli tuntumaa ja pumppia haettiin aina ja käytettiin ties mitä tekniikoita. Ohjelmat olivat yleensä jotain 2-4 jakoisia esim. se muscle chalengen mentulan ohjelma tuli vissiin kahteen kertaan kahlattua läpi. Pyrin silloinkin kuitenkin nostamaan treenipainoja pikku hiljaa ja välillä kevenneltiin yms. jaksotustakin vähän oli. Ihan perus järkevää touhua, syömisetkin oli ihan kohtuullisesti kartalla aika paljon ns. bodysafkaa en tosin laskenut silloin makroja niin tarkasti kuin nykyään lähinnä kaloreita piti olla tarpeeksi.

Nyt olen kuitenkin noin puoli vuotta treenannut 1-jakoisella voimanosto-ohjelmalla joka koostuu melkein pelkästään moninivelliikkeistä enkä ole esim. tehnyt käsille yhtään mitään eristävää ja salillakin on käyty vain 3 kertaa viikossa vrt. ennen vanhaan yleensä se 4 kertaa. Joka päivä kyykätään ja punnerretaan ja tohon päälle vähän vetoja yms. muita voimailuja. Sarjatauot ovat pidempiä ja sarjoja on yleensä noin 5 per liike eli aikaa menee usein lähelle 2h salilla. Juuri koskaan ei ole mikään lihas varsinaisesti pumpissa, muuten ukko on kyllä ihan rikki mutta ei lyhyillä sarjoilla ja pitkillä palautuksilla juuri mitään pumppia saa aikaiseksi.

Ja ZÄDÄÄM kuin ihmeen kaupalla vastoin kaikkia bodaussääntöjä treenaamalla, reisiin on tullut pitkästä aikaa raskausarpia sekä hartiaseudulle on tarttunut myös mukavasti uutta lihaa. kädet eivät ole silmämääräisesti kasvaneet mutta eivät ne ole kyllä pienentyneetkään eli ihan sama kun muualle tulee lihaa. Lisäksi yksijakoisella ei ole juuri ikinä mitään lihaskipuja treenipäivien välissä, toisin kuin aikanaan jollain 4 jakoiselle millä piti jalkapäivän jälkeen nilkuttaa 3 päivää.

Lyhyesti sanottuna ei kannata mennä välttämättä samalla millä kaikki muut menee vaikka se olisi kuinka muotia. Osalle varmasti toimii perus bodailu jollain 4-jakoisella parhaiten mutta ei todellakaan kaikille eli kannattaa kokeilla vähän niitä "vääriä" ja "oikeita" metodeja. Itse uskon, että ilman lääkkeitä mentäessä voima ja lihasmassa kulkevat käsi kädessä ja toista et saa ilman toista. Itse saan parhaat tulokset näköjään keskittymällä voimatasojen nostamiseen, jolloin koko seuraa perästä. Jollain toisella homma voi mennä toisten päin.

Ehkä tässä asiassa saattaa olla sellainenkin pointti, että natun ei ole mitään järkeä treenata esimerkiksi 4-jakoisella ohjelmalla, koska niissä nyt yleensä treenataan kohdelihasta vain kerran viikossa (+ mahdolliset epäsuorat rasitukset). Yksijakoisella kun taas treenataan samaa lihasryhmää se 3x viikkoon ja palautumisajat eivät ole sitä 7 päivää (joka nyt sattuu vaan olemaan jo turhan pitkä, sillä lihakset palautuisivat treeniin jo nopeammin). Kunhan kokonaisvolyymi on kunnossa ja treenataan kovaa, niin kyllä kovalla frekvenssillä saa parempia tuloksia, kun treenaamalla suurijakoisella vähän päin vittua.

Ehkä tässä asiassa saattaa olla sellainenkin pointti, että natun ei ole mitään järkeä treenata esimerkiksi 4-jakoisella ohjelmalla, koska niissä nyt yleensä treenataan kohdelihasta vain kerran viikossa (+ mahdolliset epäsuorat rasitukset). Yksijakoisella kun taas treenataan samaa lihasryhmää se 3x viikkoon ja palautumisajat eivät ole sitä 7 päivää (joka nyt sattuu vaan olemaan jo turhan pitkä, sillä lihakset palautuisivat treeniin jo nopeammin). Kunhan kokonaisvolyymi on kunnossa ja treenataan kovaa, niin kyllä kovalla frekvenssillä saa parempia tuloksia, kun treenaamalla suurijakoisella vähän päin vittua.
Se on kyllä aivan päinvastoin! Kannattaa natuna varsinkin panostaa laatuun, ei määrään. Se lihas on murjottava joka reenissä ihan finaaliin, jos halutaan kasvaa. Tämä vaatii sen, että lihas saa riittävästi kuormitusta. Se on tietysti jokaiselle eri määrä, riippuen lihaksesta ym. Mutta kyllä jotain n. 15 sarjaa pitäis tulla joka lihasryhmälle duunia ja failurea ym..

Tämä taas edellyttää sen, että lihas jaksetaan takoa loppuun mahdollisimman suurella kuormalla ja intensiteetillä. Eli pitää jaksaa vetää treeni kokonaan loppuun, täysillä. Se ei onnistu niin, että on neljä eri lihasryhmää samassa reenissä, tämä tarkottaisi sitä, että sulla on joku 45 sarjaa takana, kun alotat viimesen lihasryhmän. Kuka pystyy sillon enää antamaan täyttä treeniä sille lihasryhmälle? Kun tutkimukset osoittaa, että jo toinen lihasryhmä jää huonommin kehittyväksi, kuin ensin treenattu. Jos jonkun mielestä lihas on loppu kun on tehny kolme sarjaa penkkiä ja kolme sarjaa vinopenkkiä. Niin ei ole oikeasti koskaan treenannut kovaa. Sori mut niin sen on pakko olla tai sitten on vielä aloittelija, se on eri juttu.

Jos reenaa tällä tavalla sen lihaksen 5-6 päivän välein niin se on ihan riittävä ja parempi, kuin vetää monta kivaa, helppoa, löysää reeniä viikossa. Ja sielä tosiaan myös sivuosumaa tulee reilusti. Ja voi tehdä edellisen lihasryhmän lyhyesti vaikka seuraavan reenin loppuun jne...

Ymmärtäkää nyt, että erikseen on aloittelijat ja erikseen on voimailijat, joiden pitää laittaa niitä toistoja varastoon, käytettäväksi sitten kisoissa, ja erikseen on bodaus.

Käsittämätöntä shittiä kirjoitat. ET vissiin edes ymmärrä, miten voimaohjelmat toimii? Joku 3x5 kyykky, 3x5 penkki, 1x5 mave settikin vie helposti sen +45min kun raudat on kovia. Ei Se mitään läpsyttelyä ole. Taidat itse reenata läpsyttelemällä, jos sulla paukkuja riittää tollasen voimareenin jälkeen. Pelkkä kyykkysessio voi kestää sen puoli tuntia lämmittelyineen ja sarjanousuineen, puhumattakaan sarjojen välisistä palautuksista.

Pakkotoisto on ihan ihmeellinen brosplit -ohjelmien mekka välillä. Ulkomaalaisilla foorumeilla yksijakoiset paljon suositumpia ohjelmia :) Kyllä naturaali saa hyvin sitä massaa voiman ohella, ja itselleni tuo on paljon mielekkäämpää kun progressio on nopeaa ja nähtävissä sarjapainoissa. Sua varmasti naurattaa joku Starting strength ohjelma, mutta kukapa nauraa kun sillä on ihan tavanomaista päästä kyykyssäkin 5x60kg --> 5x140kg n. 6kk aikana, mitä Mark Rippetoekin (kirjan kirjoittanut) huomauttaa. Kyllä tuolla sitä biiffiä jalkoihin tarttuu

Se on kyllä aivan päinvastoin! Kannattaa natuna varsinkin panostaa laatuun, ei määrään. Se lihas on murjottava joka reenissä ihan finaaliin, jos halutaan kasvaa. Tämä vaatii sen, että lihas saa riittävästi kuormitusta. Se on tietysti jokaiselle eri määrä, riippuen lihaksesta ym. Mutta kyllä jotain n. 15 sarjaa pitäis tulla joka lihasryhmälle duunia ja failurea ym..

Tämä taas edellyttää sen, että lihas jaksetaan takoa loppuun mahdollisimman suurella kuormalla ja intensiteetillä. Eli pitää jaksaa vetää treeni kokonaan loppuun, täysillä. Se ei onnistu niin, että on neljä eri lihasryhmää samassa reenissä, tämä tarkottaisi sitä, että sulla on joku 45 sarjaa takana, kun alotat viimesen lihasryhmän. Kuka pystyy sillon enää antamaan täyttä treeniä sille lihasryhmälle? Kun tutkimukset osoittaa, että jo toinen lihasryhmä jää huonommin kehittyväksi, kuin ensin treenattu. Jos jonkun mielestä lihas on loppu kun on tehny kolme sarjaa penkkiä ja kolme sarjaa vinopenkkiä. Niin ei ole oikeasti koskaan treenannut kovaa. Sori mut niin sen on pakko olla tai sitten on vielä aloittelija, se on eri juttu.

Jos reenaa tällä tavalla sen lihaksen 5-6 päivän välein niin se on ihan riittävä ja parempi, kuin vetää monta kivaa, helppoa, löysää reeniä viikossa. Ja sielä tosiaan myös sivuosumaa tulee reilusti. Ja voi tehdä edellisen lihasryhmän lyhyesti vaikka seuraavan reenin loppuun jne...

Ymmärtäkää nyt, että erikseen on aloittelijat ja erikseen on voimailijat, joiden pitää laittaa niitä toistoja varastoon, käytettäväksi sitten kisoissa, ja erikseen on bodaus.

Mee nyt muualle kun et mistään mitään tiedä. Tietämyksesi on tasoa kolme gymlogin videoo..

Käsittämätöntä shittiä kirjoitat. ET vissiin edes ymmärrä, miten voimaohjelmat toimii? Joku 3x5 kyykky, 3x5 penkki, 1x5 mave settikin vie helposti sen +45min kun raudat on kovia. Ei Se mitään läpsyttelyä ole. Taidat itse reenata läpsyttelemällä, jos sulla paukkuja riittää tollasen voimareenin jälkeen. Pelkkä kyykkysessio voi kestää sen puoli tuntia lämmittelyineen ja sarjanousuineen, puhumattakaan sarjojen välisistä palautuksista.

Pakkotoisto on ihan ihmeellinen brosplit -ohjelmien mekka välillä. Ulkomaalaisilla foorumeilla yksijakoiset paljon suositumpia ohjelmia :) Kyllä naturaali saa hyvin sitä massaa voiman ohella, ja itselleni tuo on paljon mielekkäämpää kun progressio on nopeaa ja nähtävissä sarjapainoissa. Sua varmasti naurattaa joku Starting strength ohjelma, mutta kukapa nauraa kun sillä on ihan tavanomaista päästä kyykyssäkin 5x60kg --> 5x140kg n. 6kk aikana, mitä Mark Rippetoekin (kirjan kirjoittanut) huomauttaa. Kyllä tuolla sitä biiffiä jalkoihin tarttuu
Niin se viekin. Kun pääliikkeen tekee esim 5x5, niin kyllä puoltuntia helposti menee. Siihen sitten 10+ sarjaa vielä rintaa muilla liikkeillä, niin rupee tulee massaakin.

Kyllä varmaan kyykky kehittyy 60 kilosta 140 kiloon, jos lähtötaso tosiaan on 60 kilossa. Mutta kuten sanoin aloittelijat on erikseen. Näytä mulle natu, joka nostaa kyykyn puolessa vuodessa 160 kilosta tuon 80 kiloa ylös 240 kiloon, yhtään millään ohjelmalla.

Edit. Mikä ihmeen kyykky, penkki, mave ohjelman sä ny tähän heitit? Voimaohjelmat on voimaohjelmia. En mä niistä ees puhunu. Vaan lähinnä tuosta yhdestä aikaisemmasta postista, jossa mielestäni volyymi oli kovin pieni kehotreeniksi...

Ehkä tässä asiassa saattaa olla sellainenkin pointti, että natun ei ole mitään järkeä treenata esimerkiksi 4-jakoisella ohjelmalla, koska niissä nyt yleensä treenataan kohdelihasta vain kerran viikossa (+ mahdolliset epäsuorat rasitukset).
Hohhoijakkaa. Ojalan Jeve, Kotipohjan Pekka ja Tammelinin Antton treenasivat 4-jakoisella ohjelmalla ja kaikki menestyivät esimerkiksi CBB:n EM-kilpailuissa vähintäänkin hyvin, mutta siltikin treenasivat väärin koska 4-jakoisella ei kehity.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mee nyt muualle kun et mistään mitään tiedä. Tietämyksesi on tasoa kolme gymlogin videoo..
Jaa ja mikäs tässä viestissä oli niin väärin? Yritin ihan asiallisesti keskustella aiheesta. Nämä sun viestin kaltaset on ihan turhia banaanin kerjäämisiä. Kerro toki, kun itse paremmin tiedät mikä oli mun tiedoissani virheellistä?

Hohhoijakkaa. Ojalan Jeve, Kotipohjan Pekka ja Tammelinin Antton treenasivat 4-jakoisella ohjelmalla ja kaikki menestyivät esimerkiksi CBB:n EM-kilpailuissa vähintäänkin hyvin, mutta siltikin treenasivat väärin koska 4-jakoisella ei kehity.
Näin juuri. Ja aika moni muukin kisalavoilla reenaa näin. Tai sanoisiko jopa kaikki?

Kannattaa natuna varsinkin panostaa laatuun, ei määrään.

Tähän asti sä olet ihan oikeassa!

Jos jonkun mielestä lihas on loppu kun on tehny kolme sarjaa penkkiä ja kolme sarjaa vinopenkkiä. Niin ei ole oikeasti koskaan treenannut kovaa. Sori mut niin sen on pakko olla tai sitten on vielä aloittelija, se on eri juttu.

Tule käymään kylässä niin tehdään sulle se rinta YHDELLÄ sarjalla sellaiseen kuntoon ettet pese viikkoon hampaita.

Tähän asti sä olet ihan oikeassa!

Tule käymään kylässä niin tehdään sulle se rinta YHDELLÄ sarjalla sellaiseen kuntoon ettet pese viikkoon hampaita.
Hahah, no joo tottakai! Voidaanhan se kääntää näinkin. Teet esim. superslow sarjoja ym ym. Mutta puhuin nyt normaalista treenistä ja volyymista. Tarkoittaen sitä, että se perus kolme vitosta ei välttämättä saa vielä rintaa kasvamaan, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Ja hieman kyllä silti epäilen, että yhdellä sarjalla saa rintaa niin solmuun. Koska lihaksesta loppuu virta ennemmin, kuin se on yhdellä sarjalla saatu niin täyteen mikrovauriota, että kipeytyisi. Mutta kun lihaksen annetaan palauttaa atp varastot välillä niin jaksaa taas tuhota itse solukkoa.

Jaa ja mikäs tässä viestissä oli niin väärin? Yritin ihan asiallisesti keskustella aiheesta. Nämä sun viestin kaltaset on ihan turhia banaanin kerjäämisiä. Kerro toki, kun itse paremmin tiedät mikä oli mun tiedoissani virheellistä?

Laiskuuttani en jaksa kännykällä romaania kirjoittaa... Sun tietämys vaan tuntuu olevan että pumppaillaan 4-jakoisella kerran viikkoon lihas piippuun ja Se on kaiken abc. Tuo on vain yksi monista tavoista treenata, ja fiksuinta tuo on vasta kun ollaan oikeasti treenattu monta vuotta ja ollaan jo isoin perusmassa ja voima hankittu. Lihakset kuitenkin natulla palautuu siinä 1-3 päivässä, jolloin kasvuärsyke voidaan antaa uudelleen. HST toimii monella paljon paremmin kuin 4-jakoinen pumppailu, edistyneemmilläkin..

Ja Se voimareeni ei ole mitenkään pois natukehonrakennuksesta. Päinvastoin on vain hyötyä välillä kasvattaa niitä reenipainoja vähän nopeammin ja vaihtaa toistoalueita alemmas. Vedin vain herneet nenään tuosta, että reeni jossa itsellä pullistuu verisuonet päästä ja pää ei meinaa kestää, on jonkun mielestä lämmittelyreeni..

Mä voin tulla. Voittas pikkusen aikaa jos sais yhdellä sarjalla rinnan tai minkä vaan lihaksen sellaiseen kuntoon ettei tarvis hampaita pestä viikkoon.
Miten tuo tapahtuu? Onko kyseessä sarja jota väkisin jatketaan 10 sarjan verran?

Siis sä vannot enemmän lihasryhmä per treeni per kierto-tyyliin?
Mä teen kaksjakoisella tällähetkellä viikot ja viikonloppuna 3 jakoisen, mulla on vahva luulo että sarjamäärät viikkotasolla korvaa omassa harjoittelussa sen yhden kohdelihaksen harjoituksen kerran kierrossa (n.viikossa). Itse pystyn ainakin palautumaan kaksi- ja kolmijakoisillakin niin, että voin tehdä 5 kuntosaliharjoitusta viikossa, ja mieluummin teen lyhyesti ja kunnolla hauikset pari kertaa viikossa palautuneena kuin yhden helvetin pitkän session, jossa lopussa liikutellaan sheikkeriä edestakaisin.

Esimerkiksi eilen jaloille tiukka 4*6 etukyykky ja päälle 3 sarjaa askelkyykkyjä, ihan tiltissä jalat näiden jälkeen. Viikonloppuna sitten SJMV,prässi ja ojennukset + koukistukset palautuneilla jaloilla. Miksi nuo kaikki pitäsi samaan treeniin ympätä?

Tämä on todennäköisesti toki väärä metodi :)

Ite vaihoin tuossa taannoin hieman voimapainotteisempaan 2- jakoiseen. Esimerkiksi työntävien päivänä tulee rinnalle 4 sarjaa; penkki 2X6 ja vinopenkki 2X8. Jaloille heitän esim. 4X6-8 kyykkyä tai prässiä ja ehkä päälle jotain pikku kitkuttelua. Sitten liikkeet ojentajille ja olkapäille. Tuloksena lisää lihasta ja voimaa. Ja kyllä tuolla neljällä sarjalla rinnalle saa lihakset ihan kunnolla kipeiksi, välillä niin kipeiksi että pitää ottaa ylimääräinen lepopäivä väliin. En nyt siis väitä että lihaskipu pelkästään mitään kertoo. Mutta pitää kokeilla joskus tuota 15- sarjaa per lihas vielä, jos vaikka lihakset kipeytyis 4x enemmän :D

Siis sä vannot enemmän lihasryhmä per treeni per kierto-tyyliin?
Mä teen kaksjakoisella tällähetkellä viikot ja viikonloppuna 3 jakoisen, mulla on vahva luulo että sarjamäärät viikkotasolla korvaa omassa harjoittelussa sen yhden kohdelihaksen harjoituksen kerran kierrossa (n.viikossa). Itse pystyn ainakin palautumaan kaksi- ja kolmijakoisillakin niin, että voin tehdä 5 kuntosaliharjoitusta viikossa, ja mieluummin teen lyhyesti ja kunnolla hauikset pari kertaa viikossa palautuneena kuin yhden helvetin pitkän session, jossa lopussa liikutellaan sheikkeriä edestakaisin.

Esimerkiksi eilen jaloille tiukka 4*6 etukyykky ja päälle 3 sarjaa askelkyykkyjä, ihan tiltissä jalat näiden jälkeen. Viikonloppuna sitten SJMV,prässi ja ojennukset + koukistukset palautuneilla jaloilla. Miksi nuo kaikki pitäsi samaan treeniin ympätä?

Tämä on todennäköisesti toki väärä metodi :)
Niin no siis. Itellä nyt tällähetkellä nelijakonen 5-6 kertaa viikkoon, ja hauis priorisaatiolla, se tulee kaksi kertaa kiertoon. Lisäksi edellinen lihasryhmä seuraavan loppuun lyhyesti. Pääliikkeissä progressio jton 3*4->6*6 tyyliin. Ja ajatuksena se, että saataisiin se lihas joka treenissä kunnolla loppuun, sekä samanaikaisesti voimassa jotain nousua, toki pitää myös hieman kierrättää viikkoja, niin että välillä suoria sarjoja ja välillä pakkotoistoja. Supersarjoja tulee melkeen joka reeniin jne... Ite en kyllä jalkoja varmaan pystyis noin pienellä muutaman pöivön palautuksella takomaan, mutta sehän on myös kehittyvä ominaisuus..

Jep ja väärä metodi on varmasti mullakin.. :D

Sitä oon kanssa (paljon) miettiny että kun vetää kovaa esim. 4X8 kyykyt tai 4X7 lisäpainoleuat niin miten sen jälkeen pystyy hakkaamaan vielä 3 liikettä ja joka liikkeessä 3-4 sarjaa siihen päälle? Itsellä ainakin niiden kyykkyjen jälkeen voi olla jo niin loppu että edes se viimeistelevä "kitkuttelu" liike ei meinaa onnistua kun jaloista ei vaan lähde tehoja. Pitääkö jättää varastoon toistoja? Ja jos pitää niin miksi on parempi tuhota jalat 15- sarjalla jos ne saa lähes yhtä väsyksiin 4-6 sarjalla? Omalla kohdalla 4- jakoiseen siirtyminen tyssäisi siihen että ton 4-6 sarjan jälkeen per lihas harvemmin jää fiilistä että pitäis tehdä vielä lisää. Vastauksia, kiitos!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom