- Ikä
- 42
Mietin eilen ihan samaa, että mikä siinä on niin hiton vaikeaa tehdä tutkimus mikä olisi edes lähellä todellisuutta. Niissä tuntuu aina olevan joku juttu mikä saa kyseenalaistamaan koko tuloksen.Miks ei voida tehdä tällästä tutkimus asetelmaa:
1.ryhmä toistot 8-12 sarjoja viikossa 5kpl
2.ryhmä toistot 8-12 sarjoja viikossa 10kpl
3.ryhmä toistot 8-12 sarjoja viikossa 15kpl
4.ryhmä toistot 8-12 sarjoja viikossa 20kpl
5.ryhmä toistot 8-12 sarjoja viikossa 25kpl
rir 1, 3-6vuotta reenitaustaa tempo räjähtävä supistus vaihe 1sek, venytysvaihe 2sek, 1sek puristus jännityksessä. kroppa jaetaan kahtia yläkerta-alakerta tai työntävät vetävät. treenejä 4kpl viikossa. Tutkimus min 3kk. lepotauot 2min.
Voimatestit alussa ja lopussa. Lihaksen paksuus mittaus ennen tutkimusta, viikolla 6. ja 3-4 pv tutkimuksen loputtua(reeni osuuden). Viikko 6. kevennys. Tadaa.
Minua 20 kertaa älykkäämmät ei saa tällästä aikaseks niin on jumalauta kumma. Loppuis arpominen ja vääntö.
Tosin mietin myöskin sitä, että onko koko asian tutkimisessa mitään mieltä. Siinä on kuitenkin niin paljon muuttujia matkalla, että yksi tutkimus mikä sanoo, että 13,7 sarjaa viikossa on paras tapa, ei saa varmaan ketään tekemään 13,7 sarjaa viikossa. Jos mä teenkin vähän eri temmolla, vähän puhtaampia tai likaisempia sarjoja, jos frekvenssi ei ole vakio, jos syön vähän eri tavalla... Tuo tutkimushan vastaa vain kysymykseen mikä sarjamäärä on keskimäärin paras jos on 3-6 vuotta treenannut mies joka treenaa kaksijakoisella kahden minuutin palautuksilla 10 toiston sarjoja temmolla 1,1,2, jättää yhden toiston varastoon ja pitää kahden minuutin sarjatauot. Se ei kerro mitään siitä, että juuri tämä tapa on se paras. Entä jos toistomäärä muuttuu, jolloin volyymi muuttuu? Entä jos tempo on hitaampi, eli tut korkeampi? Mitä tapahtuu sarjamäärälle?
Entä ne yksilölliset erot? Vaikka tutkimus sanoisi, että ihmisillä keskimäärin 13,7 sarjaa on paras, niin mistä minä tiedän olenko keskiverto vai riittääkö mulle 5 sarjaa? Se pitää joka tapauksessa kokeilla ja silloin koko tutkimuksella saa pyyhkiä persettä. Ja se omakohtainen tutkiminen on sitten taas asia erikseen. Se vasta epätarkkaa onkin. Mä olen tutkiskellut oman kropan treenivastetta parikymmentä vuotta, mutta en silti rehellisesti sanottuna tiedä mikä on mulle paras tapa. Osaan mä sanoa miltä musta just nyt tuntuu olevan paras, mutta ei mulla ole mitään keinoa todentaa olevani oikeassa.