Uudelleen aloittamisen vaikeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Taustaa: Vuosi armeijaa takana ja koko tänä aikana kävin salilla alle kymmenen kertaa. Laihduin 25kg.. Kiitos huonon ruuan ja epämääräisten ruokailuaikojen sekä SpolK:n ja RUK:n.

Eilen maanantaina oikeastaan ensimmäistä kertaa vuoteen salille ja tulos oli masentava.
Pystypunnerrus: 65kg ---> 20kg, hauiskääntö suoralla tangolla seisten: 50kg ----> 20kg, alatalja: 70kg ----> 30kg. :itku:
Kiva nytkyttää pikku painoilla ihan täysiä, kun ne vuosi sitten oli lämppäripainoja..

Löytyykö muita, jotka on pitkän tauon jälkeen aloittaneet treenaamisen uudestaan? Kuinka kauan kestää, että voimataso ja lihakset palautuu edeltävälle tasolle?

Mutta kyllä tästä vielä noustaan! :rock:

Lihasmuisti on onneksi olemassa, itsellä oli noin 6kk tauko melkein ilman yhtään treeniä ja sisältäen viikon sairaalassa + toipumista. Laihduin myös tosi paljon, painot nousi 5vk samalle tasolle kuin ennen. Pitää vaan syödä ihan VITUSTI :)

Miten noin paljon on voineet pudota tulokset? Ja miten muka hauiskääntö tangolla on vain 20kg? Trollaakko sie ny..

Jos noin alas on voimatasot tippuneet, niin ne varmaan lähes tuplaantuu muutamassa viikossa. Vanhat tulokset luultavasti voisi saavuttaa n. puolessa vuodessa, ehkä ei mene sitäkään. Ruokaa vaan koneeseen riittävästi, se nyt on hiton tärkeää tässäkin kohtaa.

Krice sanoi:
Miten noin paljon on voineet pudota tulokset? Ja miten muka hauiskääntö tangolla on vain 20kg? Trollaakko sie ny..
Itekkin ihmettelen miten noin helvetin dramaattisesti voi tulokset laskea :jahas:

heh, mulla on ollu kanssa salilta taukoa kauan ja huomenna pitäs mennä vetämään eka reeni. Saa nähdä kuinka paljon masentaa treenin jälkeen. Enemmän vituttaa se järjetön lihaskipu joka seuraa noista ekoista reeneistä. Pitäs kaverin kylppäriä laatoittaa, mutta saas nähä miten käy, jääkö homma vaan aloituksen tasolle :D.

Kukaan ei ainakaan luultavasti kuseta painojaan noin alakanttiin. Voihan se olla, että pelkästään vuoden luettuaan pakkotoistoa Saapas on oppinut etäkurssilla tekniikat niin hyvin, että liikeistä on huijaus pois ja nyt mennään überpuhtaalla tekniikalla :)

Tsemppiä Saapas treeneihin ja muista syödä vähän liikaakin. Otti se itselläänkin koville kun pelkästään rukin aikana paino laski 9kg, eikä sitä läskiä silloinkaan ollut hirveästi. Muistan kyllä, että voimatasot eivät heilahtaneet kovin mahdottomasti, ja tippuneet painot nousivat kovin nopeasti. Tosin 25kg painon tippuminenkin on ihan tajutonta. Saisinko hieman pituus/paino/ennen/jälkeen-statistiikkaa!

Edit: Jakob: Itelläni alkaa vasta nilkan nivelsiteet tervehtymään ja parit jalkatreenit on vasta alla. Ei pysty kovin pitkiä ajomatkoja pitää lompakko perstaskussa ja kävely on kuin kuoripojalla :D

Krice sanoi:
Jompikumpi meistä tosiaan kirjoittelee turhia viestejä.. :rolleyes: Jos paino on tippunu vuodessa 25kg, niin jo se on aika dramaattista. Siihen päälle viä saman pituinen treenitauko.

Timba79 sanoi:
Jos noin alas on voimatasot tippuneet, niin ne varmaan lähes tuplaantuu muutamassa viikossa. Vanhat tulokset luultavasti voisi saavuttaa n. puolessa vuodessa, ehkä ei mene sitäkään. Ruokaa vaan koneeseen riittävästi, se nyt on hiton tärkeää tässäkin kohtaa.
Toivottavasti, tulee kyllä varmasti lisää motivaatiota kun huomaa että tulosta alkaa tuleen. :)
Ennen inttiä meni ravinto ja varsinkin prode vähän liiallisuuksiin, välillä proteiinia tuli melkein 4g/painokilo/vrk.. Ei pitäis ravinnosta jäädä kiinni kehitys, ennemminkin levosta sitten.

ToughGrip sanoi:
Kukaan ei ainakaan luultavasti kuseta painojaan noin alakanttiin. Voihan se olla, että pelkästään vuoden luettuaan pakkotoistoa Saapas on oppinut etäkurssilla tekniikat niin hyvin, että liikeistä on huijaus pois ja nyt mennään überpuhtaalla tekniikalla :)

Tsemppiä Saapas treeneihin ja muista syödä vähän liikaakin. Otti se itselläänkin koville kun pelkästään rukin aikana paino laski 9kg, eikä sitä läskiä silloinkaan ollut hirveästi. Muistan kyllä, että voimatasot eivät heilahtaneet kovin mahdottomasti, ja tippuneet painot nousivat kovin nopeasti. Tosin 25kg painon tippuminenkin on ihan tajutonta. Saisinko hieman pituus/paino/ennen/jälkeen-statistiikkaa!

Edit: Jakob: Itelläni alkaa vasta nilkan nivelsiteet tervehtymään ja parit jalkatreenit on vasta alla. Ei pysty kovin pitkiä ajomatkoja pitää lompakko perstaskussa ja kävely on kuin kuoripojalla :D
Harrastan enemmänkin kehoilua, teen liikkeet aina mahdollisimman puhtaasti. Paitsi ehkä joskus..

Ennen inttiä 198/105, nyt 198/80. Hyvää tässä on se, että läskiä on vielä vähemmän kuin ennen inttiä. :D

Mä alotin loppukeväästä uudelleen treenauksen. Taukoa oli kertynyt vaivaiset neljä vuotta, voimatasot ei ollu kiitos kasvuiän hirmusesti tippunu (esim. pena 85 -> 75). Tämän reilun puolen vuoden treenauksen jälkeen ollaan menty jo reilusti ohi ja ainakin kyykky ja mave on valovuosia edellä silloista kuntoa. Harmi kun en muista tuloksia (paitsi penan :david: ), paitsi että mavea taisin tehä 80 sarjaa. :D

Edit. asiavirhe

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minulla tuli aikanaan intin ja sieltä lahjaksi saatujen selkävaivojen takia treenitaukoa tuollaiset 2 vuotta. Paino tippui myös intissä yli 20 kiloa. Kun sitten viimein aloitin todellakin alusta, niin vajaassa vuodessa oli kaikki sarja- ja ykkösennätykset laitettu uusiksi. Että kyllä se lihasmuisti auttaa, tsemppiä vaan alkuajan treeniin, sillä sitä motivaatiota ei minulla ainakaan aluksi meinannut millään löytyä, kun vanhat lämppäripainot oli aluksi sarjapainoja. Mutta kun se kehityskäyrä alkaa harppomaan ylöspäin, niin salilta ei meinaa malttaa olla pois ollenkaan.... :thumbs:

Krice sanoi:
Kaveri on kaksimetrinen karju ja nostaa 20kg tangolla hauiskääntöä.

Kato sil on pitkä kädet ja se tekee ne niin hitailla negatiivisilla, ettei silmä reagoi liikkeeseen ;)

Tässä iässäkin tuo vuosi on aika pitkä aika ottaa menetettyjä tuloksia takaisin. Monilla loppuu motivaatio kesken.

PS. Täytyy Saapas jakaa kanssasi positiivinen kokemus tuosta rasvasta. Intin jälkeen itse huomasin ja myös kaverit hoksasivat et mulle oli ilmestynyt kivat vatsalihakset. Kyllä siihenkin turvautu, että ne taas kevään aikana katos tutun ja turvallisen tavisbulkin alle :(

Mulla oli kans tuollainen 3,5 vuotta totaalista salilta poissaoloa. Heinäkuussa 2005 aloittelin kevyesti fiilistellen ja kyllähän tuo pahalta silloin tuntui, kun huomasi olevansa enemmänkin se marjanpoimija :).

Tuossa elokuussa rupesin sitten säännöllisesti käymään salilla ja vanhan lihaskunnon saavutin arviolta reilussa kahdessa kuukaudessa. Tosin en koskaan mikä kioskin kokoinen ole ollutkaan vaan tällainen 172 cm ja 80kg. Painoa on kyllä 5 kg enemmän kuin ennen, mikä tietysti vaikuttaa maksimituloksiin. Tosin se on lähinnä tuota laardia :).

Suomalainen taistelija ei luovuta.

Saapas, tiedän hyvin tilanteen. Vaikka itse olin puolenvuoden mies ja treenitaukoa puolivuotta, niin eiköhän se lihasmuisti pelaa samalla tavalla. Paino tippui 20kg intissä ja tulokset samalla. Kyllä meinas masentaa kun katseli itseään peilistä ja harjoituspainot oli entisiä lämmittelypainoja...

Mutta vajaassa puolessa vuodessa vanhat mitat ja treenipainot sain takaisin. Usko pois, et ole nollasta aloittamassa! Aloitin 2-jakoisella kolmesti viikkoon uudelleen reenaamaan ja jätin sarjat vajaiksi. Ja touhu on VARMASTI nousujohteista sinne vanhaan kuntoon saakka, kunhan muistaa tietenkin levon ja ravinnon.

Toisinsanoen jatkat siitä mihin ennen inttiä jäit ja nauti siitä, että kasvat nopeaa vauhtia. Sen huomaa jopa itsekin:lol2:

Tsemppiä!:thumbs:

Itsellä tuli vajaa vuosi taukoa rankan sairastelun vuoksi ja syksyllä salille palatessani olin käytännössä pelkkää luuta ja nahkaa. Ja varsinkin aina muutenkin onnettomat rintalihakseni olivat menettäneet voimansa lähes kokonaan. Nyt reilu neljä kuukautta myöhemmin olen elämäni kunnossa: vanhat pikku lihat ovat palautuneet ja aivan uuttakin pukannut suht kiitettävästi. Ja ota huomioon, että minä painan eteenpäin vanhan miehen, lääkityksenkin rampauttamilla hormoonitasoilla (siis testotasoilla, joidenka kera ei keksi naisten seurassa muuta tekemistä kuin keskustella tulevista presidentinvaaleista).

Joten noilla vanhoilla pohjillasi, lihasmuistillasi ja iälläsi comeback tulee olemaan pelkkää juhlaa. Joten anna mennä: kasva ja nauti!!!

On kyllä uskomattoman kuuloista ettei miehen mitoissa oleva kaveri saa treenitauon jälkeen kuin 20kg pään päälle tai hauiksilla...

Mutta jos näin on, niin luultavasti ne painot lähtee nousemaan vastaavasti yhtä uskomatonta vauhtia. Tärkeintä on, että syö paljon ja treenaa normaalisti vaikkakin ne pienet painot hävettää. Sitten kun vanhat lihat alkaa tulla takaisin ja alkaa kasvaa, niin luultavasti väsyttää aivan armottomasti. Itsellä putosi armeijassa 75kg>65kg ja painon noustessa "normaaliksi" nukuin todella pitkään joka yö.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom