Uudelleen aloittamisen vaikeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eikö muka siellä intissä pysty treenaamaan? Itse olen lähdössä kesällä ja tarkotus on todellakin käydä se 3 kertaa viikkoon salilla jos vaan muu ohjelma antaa myöten. Mukaan tulee myös protskut ja muut setit, eihän niillä ruuilla mihinkään kasva.

Lapo sanoi:
Eikö muka siellä intissä pysty treenaamaan?

Ihan alokaskauden alussa ei oikein pysty treenaamaan kun ei ole lupa lähteä yksin mihinkään. Sitten suurin osa ajasta kyllä pystyy käymään salilla jos vaan viitsii. Totta kai jotkut pitkät marssit ja leirit yms häiritsee. Suurin ongelma minulla oli se, että syön hitaasti ja kun käydään yhdessä johdetusti syömässä niin en vaan ehtinyt syödä tarpeeksi vaikka olisin jaksanut.

Se todellakin on tuskaa aloittaa uudestaan tauon jälkeen. Varsinkin, jos tulokset ovat tippuneet. Sitä motivaatiota saa hakea hakemalla... Mut ei siinä auta.. Tulosten tullessa vähänkin takaisin saa uskomattomia motivaation "purskahduksia"...

Siinäpähän huomaa valitellessaan alhaisia treenipainoja, et miten vitun heikkoja sitä normaalisti treenaamattomat ihmiset ovat..

Lapo sanoi:
Eikö muka siellä intissä pysty treenaamaan? Itse olen lähdössä kesällä ja tarkotus on todellakin käydä se 3 kertaa viikkoon salilla jos vaan muu ohjelma antaa myöten. Mukaan tulee myös protskut ja muut setit, eihän niillä ruuilla mihinkään kasva.

Pystyy, mutta se vaatii jo totista motivaatiota ja intoa. Kyseinen paikka ei kyllä ole niitä parhaita treenin motivaattoreita. Ja ainakin Mikkelin "punttisali" oli kyllä todella kälynen koppi....

Itse olin vuoden jääkärikomppaniassa. Kassulla ollessa pyrin käymään salilla aina kun oli vähän kevyempää, sillä väsyneenä treenamisesta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Syömään pyrin aina mahdollisiman paljon, omia eväitä tosin ei ollut kuin leireillä.

Paino putosi 6 kiloa. Voimatasojen laskusta en osaa tarkemmin sanoa, mutta se ei ollut niin paha, kuin painon lasku. Intin jälkeen taas aktiivisen harjoittelun aloitettua nousi paino inttiä edeltäneeseen 3 kuukaudessa ja siinä ajassa sarjapainot olivat nousseet reilusti ylikin (esim. kyykky 80 - 110). Joka tosin johtunee siitä että ennen en treeneissä pyrkinyt niin innokkaasti kasvattamaan sarjapainoja.

Niin että älä stressaa vaan treenaa, niin kyllä se rauta kohta nousee yhtä mallikkaasti. Tsemppiä!

B-miehenä ehtii treenaamaan mukavasti, eikä ole jaksamisestakaan kiinni. Mutta jos on vähänkään enemmän äksöniä päivässä, ei sitä enää välttämättä motivaatio puntille riitä. Ainakin pitäisi olla 1-2 kaveria jotka kävisi myös puntilla, silleen olisi ehkä mielekkäämpää. Voi olla vaikea kuvitella, mutta sitten sen huomaa kun sinne pääsee.

Ite olin 6 kuukautta intis ja 3 vikal kuukaudel kerkes treenata suht hyvin aina iltavapaalla. Kaverit piti hulluna kun huhkin iltavapail salilla :D Itel ei tulokset älyttömästi tippunu kun söi vaan saatanasti ja jakso treenata. Ennempää mä kävin vähän väsyneenä salil kuin olisin kaljaa lähteny lipittää.

Itse olin 12kk spollina. Ensimmäiset 3kk vielä jaksoi käydä suht aktiivisesti iltaisin ja viikonloppuisin salilla, siis silloin kun aikaa oli, ja syömisetkin oli vielä suht hyvin hallussa. Sitten alkoi AUK, ja treenit loppuivat lähes kokonaan. Varmaan kaksi kertaa kävin koko kurssin aikana salilla ja nekin oli viikonloppuna. Ei vaan jaksanut enää sen juoksentelun jälkeen lähteä, eikä useimmiten olisi kiinnostanut vaikka olisi jaksanutkin. Aukin jälkeen taas jaksoi kuukauden tai pari käydä suht hyvin pumppailemassa, vaikka tulokset oli tippuneet jo aivan saatanasti tauon takia. Nyt oli aikaakin hyvin, koska oli johtajakausi. Viimeiset neljä kuukautta jäikin sitten lähes totaalisesti paitsioon. Kahden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun salilla kävin. Kummasti sitä laiskistuu kun enää ei tarvinnut niin sykkiä, ainoastaan huutaa :). Väijyjä oli paljon ja päävartiossa oli aina jääkaappi safkaa täynnä. Sode oli 30m päässä päävartiosta ja johtajat pääsivät sinne silloin kun halusivat. Leireillä ei enää tarvinnut paljoa juosta, koska hommat olivat lähes kokonaan sodan ajan hommia, eli kohteen suojaamista tms. Muutenkin alkoi kummasti soden pullat ja munkin maistumaan kun aamut alkoivat vähenemään, samaa tahtia kun kiinnostuskin alkoi pudota.

Paino laski alokaskauden ja aukin aikana noin viisi kiloa. Viimeisen kuuden kuukauden - ja niistä varsinkin neljän viimeisen - aikana paino nousta pompsahtikin semmoista kymmenen kiloa ylös. Kotiutuessani painoa oli reilu 5kg enemmän kuin mennessäni, ja lihasta vitusti vähemmän. Oli muuten hieman motivaatio koetuksella kun piti heti intin jälkeen aloittaa dieetti. Tuloksetkin oli tippunut melkein puoleen lähes kaikissa liikkeissä. Nopeasti ne kuitenkin nousivat vaikka miinuksella mentiinkin. Motivaatio pamahtaa kyllä kummasti ihan uusiin ulottuvuuksiin, kun huomaa miten nopeasti ne tulokset tulevat takaisin.

Pieni... tai oikeastaan ISO vinkki kaikille armeijassa oleville ja armeijaan menijöille. Älkää saatanassa kerätkö loppuaikana sitä läskiä vaikka helppoa olisikin. Vituttaa aivan suunnattomasti aloittaa dieetti heti intin jälkeen...

NatuSan sanoi:
Saapas, tiedän hyvin tilanteen. Vaikka itse olin puolenvuoden mies ja treenitaukoa puolivuotta, niin eiköhän se lihasmuisti pelaa samalla tavalla. Paino tippui 20kg intissä ja tulokset samalla. Kyllä meinas masentaa kun katseli itseään peilistä ja harjoituspainot oli entisiä lämmittelypainoja...

Mutta vajaassa puolessa vuodessa vanhat mitat ja treenipainot sain takaisin. Usko pois, et ole nollasta aloittamassa! Aloitin 2-jakoisella kolmesti viikkoon uudelleen reenaamaan ja jätin sarjat vajaiksi. Ja touhu on VARMASTI nousujohteista sinne vanhaan kuntoon saakka, kunhan muistaa tietenkin levon ja ravinnon.

Toisinsanoen jatkat siitä mihin ennen inttiä jäit ja nauti siitä, että kasvat nopeaa vauhtia. Sen huomaa jopa itsekin:lol2:

Tsemppiä!:thumbs:
Ai että alle puol vuotta niin on jo voimatasot ja suurin osa lihoista palautunu? Aika hyvin. :)
Mäkin oon miettiny, että pitäiskö tehdä kaksjakoisella näin aluks, mutta otin kuitenkin heti sen vanhan nelijakosen käyttöön.

Intissähän lihoo. Mitä hittoa te ootte siellä tehny? Mä ainakin lihosin joku 5kg tiedustelussa. Ihan sama jos välillä on 30km reissuja. Metsään omaa ruokaa mukaan. Ruokaa vaan mahaan. Itseä pitää syyttää mielestäni jos intissä lihat katoo. Vähän voi tietysti lihasta kadota aerobisen määrän vuoksi tai jos on parikymppisenä jo roinannut rajusti.

25 kg on jo jotain epätodellista. :eek:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
joo vähän samalla linjalla. Intin alusta lähtien käyny kuin sen muutaman kerran salilla, mut nyt Alikkina ehkä pääsin varsinkin p-kaudella edes vähän käymään. tulokset on joo aika masentavia.

Penkki 112,5 --> 95
pystypunnerrus 60x6 ---> 40x5
hauiskääntö-ez 52,5x10 --> 35x10
kyykky 190 --> 140
Mave 210 --> alle 160
kapea penkki 90x6x2 ---> 60x8

Kamalaa :itku:

VelttoV sanoi:
Intissähän lihoo. Mitä hittoa te ootte siellä tehny? Mä ainakin lihosin joku 5kg tiedustelussa. Ihan sama jos välillä on 30km reissuja. Metsään omaa ruokaa mukaan. Ruokaa vaan mahaan. Itseä pitää syyttää mielestäni jos intissä lihat katoo. Vähän voi tietysti lihasta kadota aerobisen määrän vuoksi tai jos on parikymppisenä jo roinannut rajusti.

25 kg on jo jotain epätodellista. :eek:
Joo, joka paikassahan voi lihota. Kunhan kulutus on vaan pienempi kuin saanti. :rolleyes:
Mutta mä en ainakaan jaksanu miettiä sitä syömistä, ohjelma oli kuitenkin suht rankka. Tarkoitus oli kyllä että vedän prodea aina kun kerkiän, mutta sekin jäi sitten ekan parin kuukauden jälkeen kun aukki alko.
Oli paljon mukavampaa (silloin..) päivän päätteeks rämähtää sänkyyn ja olla siinä kun ruveta drinkkiä väsään, vaikkei se iso homma ookkaan, mutta siltä se tuntu.
Ja salilla käymisestä ei ennen johtajakautta olis tullu yhtään mitään ja johtajakaudellakin olin suht paljon metsässä tai marsseilla.

Eräällä sukulaisellani paino nousi 20 kg ja penkkitulos putosi n. 40 kg armeijan aikana. Tuota kamalampaa kohtaloa ei ole olemassa. Mieluummin kuihtuu alle 10% rasvoihin riisitikuksi kuin että lihakset muuttuvat läskiksi.

Itse vietin armeijassa vain 9 päivää, mutta penkkitulos putosi varmaan 10 kg, vaikka vain kiipeilin veksissä seinille... Tuosta jos nopeasti laskee niin penkkitulos olisi laskenut -390 kiloon vuoden inttireissun aikana. Olisin siis tarvinnut Jouko Aholan ja Riku Kirin nostamaan käteni ja tangon ilmaan. :rolleyes: :david:

Saapas, sulla tulee tulokset nousemaan lähes entisiin muutamassa kuukaudessa, lihasten kasvattamisessa voi mennä vähän kauemmin. Suosittelisin 1- tai 2-jakoista ohjelmaa alkuun. Nyt ei ole hilavitkuttelun aika, vaan kyykky, mave ja penkki entisiin tuloksiin mahd. nopeasti, sitten vasta miettii mitä kaikkea kivaa voi pikkulihaksille keksiä. :)

Tomppa85 sanoi:
Itse vietin armeijassa vain 9 päivää, mutta penkkitulos putosi varmaan 10 kg, vaikka vain kiipeilin veksissä seinille... Tuosta jos nopeasti laskee niin penkkitulos olisi laskenut -390 kiloon vuoden inttireissun aikana.
:lol2:

Intissä just kannattaa syödä mitä eteen tulee, varsinkin jos joutuu kovemmalle rääkille. Lihojahan tuolla menee, mutta saappaan esimerkki on jo hälyttävä. Varsinkin kun tulokset on laskenut noin rajusti. Eli muille esimerkkinä, ettei siellä intissä mitään hifistellä kannata. Munkkia yms muuta naamaan vaan hyvällä omallatunnolla. Tonnikalaa leireille ja sodeautosta satsit aina mukaan. Aamiaiselta taskuun ruokaa yms. Pari kertaa viikossa salille, niin ei kaikki lihat katoa.

Jos on joku kirjuri, niin siten ei ehkä kannata syödä mitä eteen tulee. :D

Edit: Siis hilihydraatteja tarvitaan paljon, jos on liikkumista paljon. Bodymunkkielämää ei kovimmissa rääkkipaikoissa voi viettää, mutta energiaa tarvitaan tai se lähtee kyllä tiedätte mistä. Ei pelkkä prode enää riitä, tai sitä on energiaksi niin paljon vaikeampi intissä saada.

Ihan "kiva" kuulla että on muitakin kohtalotovereita. Itse kirjoitan tänne ensimmäisen kerran puoleen vuoteen koska viimeiset puol vuotta on yksinkertaisesti vituttanu niin paljon tän laihtumisen takia. Intin tulotarkastuksessa painoa 89,5 kiloa ja rasvat n. 10% P- kaudellahan ei pystynyt treenaamaan, söin kuitenkin niin paljon kuin pystyin. Paino tippui, mutta se oli vielä nestettä. Mutta sitten alkoi AUK... voi v***u! seitsemän leiriä missä ei saa ruokaa kuin nimeksi. Paino tippui viikko viikolta vaikka yritin käydä salilla 2-3 kertaa viikkoon, pikkuhiljaa meni usko treenaukseenkiin kun tulokset tippui ja sukulaiset ja ystävät vittuilivat lomilla laihtumisesta, baariin ei kiinnostanut enää lähteä kuuntelemaan vittuilua, tyttökaveria alkoi vituttaa miun vitutus ja sitten kaikkia v*****i!! Anteeks karkea kielenkäyttö, mutta siltä on vaan tuntunut. Ovelle en kehdannut enkä uskaltanut mennä töihin, enkä ees lomilla käynyt missään koska aina kuulee samaa virttä "mitä sulle on tapahtunu" "jätkä on kuihtunu" "ei helvetti, oot kuivunut kuin pesusieni" Todella mukavaa kuultavaa.

Paino kävi 76 kilossa ja rasvaprosenttikin oli 15%. Nyt oon pystynyt vajaan kuukauden treenaamaan taas täysillä kun johtajakausi alkoi ja sotilaspoliisilinjan käytyäni ei tarvitse kuin istua väijyssä, treenata ja syödä. Paino noussut 83 kiloon ja nousee edelleen, tiukat paidat ei enää roiku niin pahasti ja odotan jo innolla pääseväni töihin. Vielä puuttuu lihaa todella paljon, mutta pääasia on että oma pää on kunnossa ja treeni kulkee! Täältä noustaan vielä, nopeesti ne takaisin tulee vaikka välillä usko on koetuksella. Eikun tsemppiä treeneihin kaikille kohtalotovereille:thumbs:

Itellä tippu paino intissä n. 6kg. Sarjapainotkin on tippunu roimasti. Mut ei pidä masentua vaa pitää tehdä töitä kehityksen eteen. Kyllä ne lihakset ja voimat tulee takasi sieltä! :whip:

Krice sanoi:
Kaveri on kaksimetrinen karju ja nostaa 20kg tangolla hauiskääntöä.
Kaveri on ihan hajalla ja yks tulee lyömään puolmetrisen puukon lapaluiden väliin :lol2:

Kuten kaikki tässä onkin jo toitottanut, niin lihasmuisti tuo kyllä aika pikaisesti lihat takaisin. Mulla on yksi hyvä kaveri, jolla on pitkä salihistoria (~15v.), mutta nykyisin hänelle tulee välillä kuukausienkin taukoja salihommiin terveysongelmien takia. Pitkän tauon jälkeen kun tuo kaveri alkaa taas treenaamaan ja syömään kunnolla, hän turpoaa aina ihan älyttömän nopeasti. Monesti on harmittanut, kun olen vittuillut kaverille, että on samanlainen kynis kuin minäkin, ja tämä ottaakin kuukaudessa 10 kiloa massaa ja on taas paljon mua riskimpi.

Korpinurmi sanoi:
--aina kuulee samaa virttä "mitä sulle on tapahtunu" "jätkä on kuihtunu" "ei helvetti, oot kuivunut kuin pesusieni" Todella mukavaa kuultavaa.
Joo, pikkusen ärsyttävää! Vaikka en oo ikinä mikään ISO ollu, niin kuitenkin iskä, pikkuveljet ja kaverit jakso vittuilla laihtumisestani.
Tänään tuli pitkään aikaan positiivista palautetta, kun pikkuveli kysy, että meinaanko taas kaapiks. :D

Hellion sanoi:
Kaveri on ihan hajalla ja yks tulee lyömään puolmetrisen puukon lapaluiden väliin :lol2:
Kiitos Hellion, lensi vedet näppäimistölle. :lol2:
Saat ostaa mulle uuden.. :evil:

Saapas keskittyy nyt reenaamiseen ja ruoan nauttimiseen suurissa määrin :]

Kohta et mahdu ovesta sisään, odota vaan \o/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom