Uskomaton polte....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keila
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tein tuossa juuri yhden treenihistoriani huonoimmista jalkatreeneistä...

Tällainen "ongelma" on alkanut mietityttämään, kun reiden ojennuksia koneessa tehdessä alkaa - painoista aika paljon riippumatta - siinä 14-15 toiston kohdalla polttaa reisiä aivan uskomattomasti. Pumppia ei oikeastaan tule paljoakaan ja tuntuu että muuten jaksaisi vielä tehdä ainakin 5 toistoa, mutta sitten lyö se polte niin kovaa että meinaa tulla itku.

Lyhyemmillä sarjoilla (10-12 toistoa) ei sitä poltetta vielä ehdi tulla ja siksipä niitä on tullut tehtyä enemmän.

Johtuisiko tuo polte jotenkin maitohapoista? On vaan jännää kun punppi puuttuu kokonaan....

Millä tuota saatanallista poltetta saisi vähennettyä, tai siis millaisia sarjoja ja painoja kannattaisi hinkata?

Mulla sama homma. Pitää lopettaa ajoissa ettei mene shokkiin siitä poltteesta ja liikkumaan pystyy jaloillakin.

Itse olen aina toisinaan ottanut kipulääkettä ennen jalkatreeniä juuri että saisi jaloista puserrettua ne viimeisetkin mehut irti. Silloin ei tietenkään pidä tehdä mitään repiviä ja ennätyksiä hipovia settejä, vaan hieman pitempää sarjaa hyvällä tekniikalla.

Jups, sama juttu myös täällä. Hirveät poltteet tulee reisiojennuksessa vähän kymmenennen toiston jälkeen josta kuuteentoista asti pääsen huutamatta.

Sama vika täälläkkin, 15 sarjat saa sellasen poltteen että huhhuh. Niillä hyvä viimeistellä etureisitreeni.

Itsekin mietin että ottaisi pientä puuduttavaa ennen jalkatreeniä, mutta tuli mieleen että miten nuo särkylääkkeet, esim. burana ,vaikuttavat sitten palautumiseen yms. Muistelisin jostain että niillä saattaisi olla jotain katabolista tai anaboliaa hidastavaa vaikutusta?! Olenko ihan väärässä?

Tuota poltettahan nimenomaan tavoitellaan. Aijettä. Kokonaisuuden kruunaa, kun tekee viimeiseksi sarjaksi kevyehköllä painolla esim. reidenojennusta siten, että ensimmäistä liikeradan puolikasta kymppi, jälkimmäistä kymppi ja koko liikerataa loppuun kymppi. :kuola:

Wildemar sanoi:
Tuota poltettahan nimenomaan tavoitellaan. Aijettä. :kuola:
Niinpä. Itselle ainakin jää sellainen olo, ettei ole saanut mitään aikaan, jos ei saa kunnon poltetta aikaan. Teen kymmenen toiston sarjoja hitaalla negatiivisella osalla ja polte on erittäin hyvä. JA kyllä se pumppikin ihan kohtalainen on.

(liha)pyörykkä sanoi:
Itsekin mietin että ottaisi pientä puuduttavaa ennen jalkatreeniä, mutta tuli mieleen että miten nuo särkylääkkeet, esim. burana ,vaikuttavat sitten palautumiseen yms. Muistelisin jostain että niillä saattaisi olla jotain katabolista tai anaboliaa hidastavaa vaikutusta?! Olenko ihan väärässä?
Jos nyt mahahaava ei hidasta! Jos ympärivuoden vetelee ennen reeniä särkylääkkeitä. Kipu on enemmän tai vähemmän tervettä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joona sanoi:
Teen kymmenen toiston sarjoja hitaalla negatiivisella osalla ja polte on erittäin hyvä. JA kyllä se pumppikin ihan kohtalainen on.

Kyllä! Rauhallisuus on valttia ja olenkin todennut, että mielummin karsii painoista ja pitää sitä supistusta sekunnin pari yläasennossa kuin heiluu ku mummo kiikkustuolissa vatkaten niitä etureisiä ultimaalisilla painoilla. :thumbs:

(liha)pyörykkä sanoi:

Taisi olla buranalla sellainen vaikutus että se ehkäisee lihassoluvaurioita ja sitä kautta myös lihas ei tule kasvamaan..

eikös lihasmassan lisäämisessä tuo maitohapon muodostuminen lihaksiin ole välttämätöntä lihaskasvulle? ainakin Massaa!Voimaa! kirjassa taidettiin niin tokaista

Selittäkääpäs nyt mulle että miksi se "pumppi" on niin tärkeä saada, kun se ei kuitenkaan ole mikään tae lihaskasvulle se on vain veren pakkautumista lihaksiin?

Seagal sanoi:
Selittäkääpäs nyt mulle että miksi se "pumppi" on niin tärkeä saada, kun se ei kuitenkaan ole mikään tae lihaskasvulle se on vain veren pakkautumista lihaksiin?

Lihaskalvot venyy pikkuhiljaa ja sitten sinne sopii enemmän lihaa täytteeksi?

Seagal sanoi:

Suora lainaus ainaniinsuurenjamahtavan Hulkin kotisivulta:

"Koska olen jo vuodesta 2002 lähtien treenannut pumppipainotteisesti (tavoitteena on saada treeneissä mahdollisimman kova pumppi ja sitä kautta aiheuttaa lihakselle vaurioita jotka korjaamalla lihas kasvaa suuremmaksi)

juu sanoi:
Siis onhan se polte ihan hyvä saada mutta kun punppia ei tule.... :(

Koitappas joskus seuraavalla tavalla. Teet 4 kovaaa sarjaa jalan ojennusta, sellanen paino että ekalla menee n. 10 toistoa ja siitä sitten aina painova vähn pois niin että ne toistot pyörii jossakin 8-12 välillä ja kaikki sarjat KOVAA ja minuutin palautuksilla. Sitten siirryt prässin luokse ja teet 4 kovaa sarjaa samalla systeemillä mutta, toistot 12-15 luokkaa ja minuutin paikkeilla palautus, siitä sitten linkutat heti takasin siihen ojennuslaitteelle ja teet yhden jalan ojennusta vuorotahtiin 30-40 toistoa (tulee siis 15-20 molemmille jaloille) ja jos nyt ei ole poltetta ja pumppia niin johan on kumma!! :evil:

Pulla sanoi:
Suora lainaus ainaniinsuurenjamahtavan Hulkin kotisivulta:

"Koska olen jo vuodesta 2002 lähtien treenannut pumppipainotteisesti (tavoitteena on saada treeneissä mahdollisimman kova pumppi ja sitä kautta aiheuttaa lihakselle vaurioita jotka korjaamalla lihas kasvaa suuremmaksi)

eikös tämä sama asia tunneta "lihaspussiteoriana"? :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom