EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, sitä olen itekin ajatellut, että mulla on varmaan kudokset palautuneet noiden operaatioiden jälkeen. Jos käyt ottamassa rfta:ta pehmeään kitalakeen, niin suosittelen jääpalojen imeskelyä kivunlievitykseksi ibuprofeenin napsimisen lisäksi. Toimii loistavasti!

Mulla tehtiin tuo pari viikkoa sitten että saatais vuosia kestäneelle nuhalle loppu. Lähinnä kiinnosti et miten muilla on se parantunut kun alko jo epäilyttää et voiko se muka olla tällasta ku itsellä. No kävin nyt sit lekurilla ja eihän se ihan putkeen ollu menny. Viikon antibioottikuuri niin jospa mäkin saan tästä vielä sen hyödyn irti.:D Kiitos vaan vastauksista kuitenkin.

Rintaa vihloo..

Etin valmiina olevaa mutta en tunnin aikana löytänyt samoilla oireilla olevaa nii alotetaan uus...
Elikkäs nyt on alkanut rinta vaivaa. teen penkkiä vaikka pelkällä tangolla nii illalla alkaa oikeaan rintaa/keskelle pistää
Ja kättä ei kestä heilutella, eikä kurottaa?

Rintaranka tai selkä jumissa? Itsellä ollut vihlovia ja pistäviä tuntemuksei rinnassa jos selkä on pahasti jumissa, kun sen saa ruksautettua auki niin johan helpottaa :)

täältä myös ääni jumitukselle joko rintarangassa tai selkänikamissa. Nämä voi myös aiheuttaa vihlomista syvään hengittäessä.

mobilisointi ja venyttely auttavat, ja tietenkin lukkojen avaaminen jos sellaisia on. rintarankaa ja kylkiluuliitoksia voi saada auki nyrkkeilevillä liikkeillä ja yläselkää venyttämällä (istuma asennossa ristikkäisestä jalasta kädellä kiinni ja työntää jalkaa suoraksi niin että tuntuu lapaluun alla), fasettilukkoja taas voi yrittää avata esim rullailemalla:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tänään kävin hieronnassa ja kyllä... koko selkä ihan jumi :/ mutta eikö jumi ookkaa voimaa?!?! :O
Lääkärit puhu kans nuista fasettilukoista mutta niitä ei löytynyt.
Suosittelen Hieronta, Oulu, urheiluhieronta | Koulutettu hieroja Juha Särkelä Oulun lähellä oleville :)
Vaikka tämä Juhan ulkonäkö säikäytti ku kävelin sisää (+180cm ja 130kg) mutta kyllä osasi hommansa ja aijon käyttää hänen palveluja jatkossakin :)

Mikä vaivaa?

Kysyisin mikähän mulla oikein on, kun on ollut seuraavanlaisia oireita jo jokusen kuukauden ajan. Ne tulee aina välillä ei siis kokoajan. Nyttenkin oli kolme viikkoa ihan normaali olo ja sitten nyt ollut useemman päivän joku tai useempi näistä oireista: Lihasheikkous(väsymys), rannekipua, herkkä iho/kihelmöinti(karvat pystyssä), painettomuus, ahdistusta, kuseminen koskee treenin jälkeen(ainoastaan treenin jälkeen), ruoka ei meinaa "sulaa", joskus koskee alavatsaan. Siinäpä niitä. Mikähän voi olla syynä? Onko jollain omaa kokemusta samanlaisista oireista?
Käytän lisäravinteista Heraa, kreaa, bcaa, vitamiinit, mutta en usko niiden olevan syynä.
Tiedän että lääkäriin pitää kohta mennä, mutta kysyn eka täältä

En ole, mikään ei muutu kun oireet tulee, tätä kyllä jatkunut jo joku puol vuotta. Voiskohan olla lisämunuaisissa jotain. Ainakin samoja oireita löytyy. Nivelkipua esiintyy myös.

Nyt taas normaali olo, viime viikolla viimeks noita oireita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite veikkaisin jotain näistä:
1. Munuaisten vajaa toiminta
2. Jonkin vitamiinin puute
3. Käyttämäsi lisäravinteet eivät tee kehollesi hyvää tai käytät niitä liikaa.

En siis ole lääkäri tai varsinainen asiantuntija mutta jotain näistä kuitenkin tiedän ja pohjatietojen perusteella veikkaisin jotain noista kolmesta kohdasta. Ahdistukseen en oikein keksi mitään syytä. Suosittelen kuitenkin nyt ensimmäiseksi soittamaan lääkäriin.

Jalkapöytä ja polvi kiukuttelee, mikä avuksi?

Moikka. Ajattelin nyt tulla täältä kysymään neuvoja kun alkaa olla jo niin rasittavat vaivat. Eli olen käynyt salilla melkein vuoden kasvattamassa lihasmassaa, (vähän vaihtelevasti ku oon niin paljon ollu kipeenä, tullu parin viikon taukoja monesti) ja paino onkin noussu ja lihasta tullut lisää, painoa +10kg. Aerobista en tehny ollenkaan tuossa välillä. Nyt kesän aikaan olen ruvennut käymään lenkillä, kävellen ja juosten, mut ei jalat tunnu kestävän.. toistuvan penikkataudin lisäks mulla jostain syystä kipeytyy vasemman jalan jalkapöytä (korkein kohta) lähes kävelykelvottomaksi. Sille pystyy hädin tuskin varaamaan. Kipu on pahimmillaan muutama tunti lenkin jälkeen - seuraavana päivänä. Muutaman päivän odottelun jälkeen jalka tuntuu taas toimivan, mutta uudestaan kun lenkille menee niin sama homma, ihan sama olenko juosten vai kävellen.

Toinen aivan uusi homma on oikea polvi, joka ei tunnu kestävän varsinkaan juoksua. Pieni virheasento jalassa (isompi kivi kengän alla) saattaa johtaa siihen että oon nenälläni maassa kun polvi antaa periks ja huutaa hallelujaa. Tämä vaiva on myös kävellessä, mutta jalka pysyy paremmassa oikeassa asennossa kävellessä. Vaikka tätä virheasentoo ei juoksulenkillä tulisikaan nii polvessa, lumpion alapuolella (?) tuntuu polttava kipu. Oon harrastanu koko elämäni ajan enemmän ja vähemmän juoksua, mutta penikkatautia kummallisempaa mulla ei oo jaloissa koskaan ollu. Yleisurheilutausta myös löytyy ja sieltä pitkän matkan juoksut.

Joten ystävät, mikä avuksi? Alkaa pää leviämään ku joutuu koko ajan oottamaan että paikat paranee, mut heti menee taas uudestaan jotain rikki. Syytin ekana huonoja kenkiä, mutta nekin on vaihettu huippuhyviin kenkiin, joten ei niistä pitäis ainakaan johtua.

Laskeudutko juoksuaskeleellasi päkiä vai kantapää edellä? Päkiä edellä laskeutuessa vois hyvinkin molemmat noista vaivoista jo kadota. Entä onko jalkaterät suorassa koko ajan? Joku vika juoksutekniikassa varmasti on, kun kerran juoksu aiheuttaa kipua.

Niin tai aiemmin harrastetut juoksut on kuluttanu ruston polvesta huonoksi. Ok normi hommisssa mutta nyt painoa tullut lisää ja alettu taas juoksemaan niin ei enää kestä?

Vasemman reiden ulkopuoli vaivaa

Mikäs vaivaa kun vasempaan reiden ulko-osaan sattuu kyykätessä? Olen salilla vasta aloittelija ja pari kuukautta käyty eikä tätä ongelmaa ole ollut aikaisemmin. Vihlaisee aika kipeästi kun nousee ylös tai jos istuu vaikka alas, kyykätessä sattuu aika pahasti. Lämmittelen kuitenkin aina vähintään sen 5 min vaikka matolla ja verryttelen ennen kuin siirryn vapaille painoille. Tällä hetkellä nousee vain tanko + 20kg kyykätessä...olen siis nainen :D kaksijakoista teen.

Mikäs vaivaa kun vasempaan reiden ulko-osaan sattuu kyykätessä? Olen salilla vasta aloittelija ja pari kuukautta käyty eikä tätä ongelmaa ole ollut aikaisemmin. Vihlaisee aika kipeästi kun nousee ylös tai jos istuu vaikka alas, kyykätessä sattuu aika pahasti. Lämmittelen kuitenkin aina vähintään sen 5 min vaikka matolla ja verryttelen ennen kuin siirryn vapaille painoille. Tällä hetkellä nousee vain tanko + 20kg kyykätessä...olen siis nainen :D kaksijakoista teen.
Oisko lonkankoukistaja ottanut itteensä? Onko kyykky asento ollut jotenkin "erikoinen", ja sen vuokis olisi kipeytynyt:jahas:

En ole minkään sortin asiantuntija joten seuraava perustuu vain mutuun ja omiin kokemuksiin. Mutta itselleni tulee mieleen mahdolisena syynä polven ulkosyrjältä ylöspäin lähtevä jänne, joka on Iliotibial band ilmeisesti englanninkieliseltä nimeltään, suomeksi en tiedä. Se joka tapauksessa voi kiristyessään aiheuttaa kipuiluja. Itse olen tehnyt joskus oheisen kuvan tapaista venytystä mutta ilman mitään rullaa. Eli kehoa nostetaan varovasti käsillä niin että alemmassa suorana olevassa jalassa tuntuu ulkosyrjällä venytys. Tuota voisit kokeilla, hyvin varovasti ja lämmittelyn jälkeen, ettet pahenna tilannetta. Älä tee kyykkyä ollenkaan jos se aiheutttaa kipua.

leg-roll.jpg

Paras hieroja Pirkanmaalla

Hei!

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia poikkeuksellisen hyvästä hierojasta Tampereella / Pirkanmaalla. Säännöllisesti tullut käytyä hieronnassa, mutta tuntuu ettei oikean puolen niska/hartia ole liikkuvuudeltaan samaa luokkaa kuin vasen puoli. Tai onko vinkkiä, miten kannattaisi pahempia jumeja lähteä ratkomaan, jos hieronta ei riitä?

Latest posts

Back
Ylös Bottom