EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En keksinyt muuta foorumia kysyä tätä niin kysynpä täältä.

Eli molempia nilkkoja alkoi jomottamaan pikkusen reilu viikko sitten, mutta tämä lienee normaalia kun 3kk loman jälkeen jatkui työt taas. Kokoonpanotyötä koko ajan seisten.

Oikea huoli on vasemmasta nilkasta. Eilen aamulla, kun laitoin kenkää jalkaan kyykyssä ja varasin painoa vasemmalle jalalle tuntui tosi pistävä ja kova kipu. Se meni ohi nopeasti, nopea vihlaisu. Kipu tuntui jos edestä katsoo niin vähän keskilinjasta ulospäin, siinä kohtaa missä tuntuu vähän "pehmeältä" kun painelee sormella sääriluun alaosasta kohti nilkkaa. Hankala selittää.

No tätä samaa jatkui töissä iltapäivästä. Tein töitä ja siirryin työpisteelläni ihan normaalisti osia hakien yms. Koitin olla varaamatta painoa jalalle, mutta kuitenkin välillä, kun liikuin niin kipu tuli. Tämä ei tule aina ja pelkkä paikallaan seisominen ei satu yhtään. Jos esim kävelee ihan normaalisti tai varovaisesti ettei kovin varaisi painoa jalalle, niin sitten pistää mutta ei joka askeleella.

Tuntuu kuin jokin jänne tai mikä lie liikkuisi "väärään paikkaan" ja sit sattuu. Välillä se on hetkessä ohi ja välillä tuntuu, että se jokin ei hellitä heti ja kipu tuntuu kauemmin. Tai sitten vain kuvittelen tämän "liikkumisen".

Lääkäri ei oikein osannut sanoa tästä mitään, epäili yliliikkuvien nivelten aiheuttavan monenlaisia kipuja. Antoi tulehduskipulääkettä ja saikkua. Sovittiin, että jos ei levolla parane niin sitten röntgeniin. Otetaan samalla laajaverenkuva ja reumatesti, koska ranteet (töissä rasittuneet), polvet ja kyynärpäätkin (tänään olleet kivuttomat) kipuilevat aika-ajoin.

Tänään ei kipu pistot eivät ole olleet ihan niin kovia eikä niin useasti kuin eilen. Mutta olenkin ollut vain kotona ja tepastellut mahdollisimman vähän.

Pitkä teksti pahoittelut.

Kyllä se onkin aikalailla keskellä. Siinä nivelessä siis.

Muutama viikko sitten SJMV:tä tehdessä venytin ala-asentoa normaalia alemmas hakien kovempaa venytystä, jonka seurauksena asento notkahti vasemmalta puolelta yhtäkkisesti vähän liian syvälle. (Painoa tangossa 100kg, kohtuu uutena liikkeenä mukana itsellä treeniohjelmassa, normi mavea tullut kyllä tehtyä huomattavasti isommilla painoilla.) Tuntui samantien vasemman takareiden yläosassa pientä kipua. Jatkoin sarjan kuitenkin loppuun ja pystyin tekemään jotenkin myös seuraavan sarjan. Takareisi tuntui kuitenkin selvästi kireämmältä tämän episodin jälkeen.

Nyt muutama viikko tapauksesta ja takareisi edelleen todella kireä. Mitään mustelmaa yms ei takareiteen syntynyt. Kipua säteilee myös reiden ulkopuolelle ja ehkä lantioonkin. Varsinainen kipualue on takareiden ja pakaran välissä reiden yläosassa. Prässiä ja takareisikoukistusta pystyy tekemään lähes normaalisti, mutta esimerkiksi kulmasoudussa tuntuu kipua ja maastavetoja ei pysty tekemään. Lenkillä pystyy juoksemaan normaalisti, terävempiä liikkeitä ei niinkään ja sivuttais suuntaan tehdyt pyrähdykset aiheuttaa vihlaisevaa tunnetta. Minkälaiselta vammalta vois vaikuttaa tämän kuvailun perusteella? Ei juurikaan tunnu vamman tila muuttuneen tässä kolmen viikon aikana. Jonkun sortin repeämä tai jopa hermopinne oisko mahdollinen?

Moro! mikä mahtaa olla kyseessä kun ranne, kämmen ja sormet särkevät ja ovat kipeät? Johtuuko ranteen liikarasituksesta vai mistä? Penkkiä tulee tehtyä pariin otteeseen per/ viikko.

Moro! mikä mahtaa olla kyseessä kun ranne, kämmen ja sormet särkevät ja ovat kipeät? Johtuuko ranteen liikarasituksesta vai mistä? Penkkiä tulee tehtyä pariin otteeseen per/ viikko.

Mitkä sormet, miltä puolelta kämmentä? Millaista kipu on? Mitkä asiat pahentaa, mitkä helpottaa? Milloin kipu on kovimmillaan, milloin pienimmillään? Noin vähillä tiedoilla ei voi antaa sitten pienintä arvaustakaan. Tuon perusteella se voi olla yhtälailla Guillain-Barrén oireyhtymä kuin huono ranteen asento penkkiä tehessä. (Varmuuden vuoksi: ei se Guillain-Barré kyllä varmasti ole.)

En tiiä oikeen muuta paikkaa kysyä niin mode ohjatkoon muualle minut jos kyselen väärässä paikassa.

Sählyä pelaillessa kaaduin kentän laidan ulkopuolelle niin että toinen jalka jäi laidan päälle ja toinen kaveri (lähemmäs 90 kg) kaatui jalan päälle jolloin pohje oli laidan reunalla ja kaveri sen päällä. Kipu on jatkuvaa pohje lihaksessa ja venyttely eikä lihasgeelikään oikeen auta ja mikä ihmeitä niin juoksemisessa tätä kipua ei tunnu vaan levossa ja pidemmässä venytyksessä.
Onko apuja täältä mikä saattaisi auttaa?

Mavea tehdessä kipeytyi alaselkä tuosta vasemman kannikan yläpuolelta. Eipä aiinä mitään mutta mietin että onko näissä alaselän kipuiluissa lepo (kävely yms ettei sohvalle jumiudu) se "ainut" ratkaisu? Vai voiko/kannattaako kipeitä selkää venytellä ja lihashuoltaa siinä toivossa että tapahtuisi joku mystinen napsahdus ja selkä olisi parempi olen nyt kivun sallimissa rajoissa koittanut venytellä yms. Kipu kyllä muutenkin varsin pientä että selkä ei ole siis täysin paskana.

Mavea tehdessä kipeytyi alaselkä tuosta vasemman kannikan yläpuolelta. Eipä aiinä mitään mutta mietin että onko näissä alaselän kipuiluissa lepo (kävely yms ettei sohvalle jumiudu) se "ainut" ratkaisu? Vai voiko/kannattaako kipeitä selkää venytellä ja lihashuoltaa siinä toivossa että tapahtuisi joku mystinen napsahdus ja selkä olisi parempi olen nyt kivun sallimissa rajoissa koittanut venytellä yms. Kipu kyllä muutenkin varsin pientä että selkä ei ole siis täysin paskana.

Jos kipu on suht tuoretta eikä kovinkaan vakavaa niin ei siinä sen kummempia temppuja tarvita. Kävelyä ja fyysiesti aktiivisena pysymistä, mahdollisimman normaalia arkea ilman, että kuitenkaan väkisin tosi kipeitä juttuja tekee. Selkäkivut on hyväennusteisia yleensä, joten menee kyllä todennäköisesti itsellään ohi. Mitään erityistemppuja akuuttiin selkäkipuun ei varsinaisesti ole.

Onko muilla semmoista ongelmaa että selkä on kokoajan kipeä 24/7? Kehonhuoltoa teen säännöllisesti ja hierojalla myös. Hieronnan jälkeen selkä tuntuu hyvälle 1.5 päivää ja taas on kivut. Itse olen pohtinut tätä 2016 vuodesta lähtien ja olen vain todennut tämän johtuvan kasvusta :D Lekurissakin olen käynnyt ja heidän mielestään ei mitään vikaa ole :D

Onko muilla semmoista ongelmaa että selkä on kokoajan kipeä 24/7? Kehonhuoltoa teen säännöllisesti ja hierojalla myös. Hieronnan jälkeen selkä tuntuu hyvälle 1.5 päivää ja taas on kivut. Itse olen pohtinut tätä 2016 vuodesta lähtien ja olen vain todennut tämän johtuvan kasvusta :D Lekurissakin olen käynnyt ja heidän mielestään ei mitään vikaa ole :D

Minkä ikäinen oot? Mitä teet työksesi? Millaista kipu on ja missä kohtaa selkää tätä kipua ilmenee ja millaisissa liikkeissä vai onko kipua myöskin paikallaanollessa? Onko jokin liike mikä aiheuttaa enemmän kipua?

Minkä ikäinen oot? Mitä teet työksesi? Millaista kipu on ja missä kohtaa selkää tätä kipua ilmenee ja millaisissa liikkeissä vai onko kipua myöskin paikallaanollessa? Onko jokin liike mikä aiheuttaa enemmän kipua?
23v oon, olen jäännyt nyt työttömäksi ja alan vaihto on tiedossa myynti ja asiakaspalvelu puolelle. Koko selän alueella on kipua ollut, pahimmillaan kipuja on ollut kaikissa asennoissa. Treenit pystyn tekemään ja treeneissä ei ole ongelmia. Viime offilla paino nousi kylh 20 viikossa 15kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Loukkasin alaselän huhtikuussa ja se on parantunut vallan mainiosti mutta nyt viime viikkoina olen huomannut kipua oikeassa pakarassa ja lantion seudulla. Peilin edessä seisomalla näkee selvästi että lantio on vinossa, myös kyykyssä vasen pakara on selkeästi alempana kuin oikea. Lantio pitäisi siis suoristaa. Osaisiko joku suositella hyvää kiropraktikkoa pääkaupunkiseudulla?

Neuvoja vinkkejä?!?

Tänään(kin) käsipainoilla penkkiä tehdessä niin oikean käden kyynerpää tuntuu siltä ku olisi jumissa. Oikeastaan tuntuu siltä kuin sen pitäisi naksahtaa että joku jumi/lukko aukeaa. Ei häiritse tekemistä mutta ylös viedessä painoja niin tuntuu hassulta.

Help?

Tämä ei tavallaan ole vamma, mutta häirinnyt jonkun aikaa.

Mä olen nyt kiinnittänyt huomion maastavetoa tehdessä, että kuorman suuruudesta riippumatto mulla tuppaa alaselkä pyöristymään. Kipua ei tule (paitsi normaalia doomsia treenipäivän jälkeen) ja esimerkiksi istuessa alaselkä pyöristyy myös.

Olenko mä vaan niin saatanan kankea vai voiko tuo pyöristyminen kertoa jostain muusta? 😝

En tiedä onko vamma edes mutta kysäistään.

Ongelmana on seuraavanlainen, etten pysty jännittämään vasemmanpuoleista epäkästä. Treenatessa molemmat jaksaa nostaa saman määrän, mutta vain oikeassa saa tuntumaan poltteen. Pystypunnerrusta kokeillessä kesken liikkeen tuntuu kuin saisi sähköiskun oikeanpuoleiseen epäkkääseen ja se tuntuu epämiellyttävälle.

Miten edetä ongelman kanssa? Fysioterapiaan aikaa? Itse ratkaista venyttelyillä tai jollain liikkeillä?

Olen vasta alkaja ja 3 kuukautta treenaillut. Ikää alkaa olla jo enemmän kuin vähemmän.

Onko kellään vinkkejä puolierojen varsinkin jalkojen kohdalla miten saisin niitä kiinni huomasin jalkapäivänä että vasen puoli on huomattavasti kehittyneempi?

Tein toissapäivänä jalkojen nostoja vinotasolla. Muuta syytä en keksi. Tiukkaa oli mutta koskaan ennen en ole vatsatreeneistä saanut näin kipeäksi. Lisäksi lähes kosketusarka ylävatsa ja kylkiluut. Istualtaan selälleen meneminen sattuu erityisesti. Ja tuntuu myös seistessä ja istumisessä yleensäkin.Joku lihasrentoutusnappi vois olla paikallaan? Kai tämä normaalia lihaskipua on. Onko muilla ollut vastaavaa kipua?

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom