Alkoi mietityttää, kun oirekuvauksen mukaan tämä mun kyynärpää kipu olisi tenniskyynärpäästä johtuvaa. Aikalailla kaikki täsmää, mutta työntäviä liikkeitä pystyn tekemään salilla ihan normaalisti. Rinta- ja olkapäätreeni sujui eilen ilman tuntemuksia kyynärpäässä, mutta tänään jouduin jättämään selkätreenin heti kesken sillä jo parin leuanvedon jälkeen tuntui niin pahalta, että jouduin lopettamaan sarjan siihen. Menin vielä yrittämään ylätaljaa, mutta en saanut ensimmäistäkään toistoa tehtyä kun sattui heti kun lähdin vetämään tankoa alaspäin.
Oon ymmärtäny, että tenniskyynärpäässä juurikin työntävät liikkeet ovat ne pahimmat, mutta mulla on just toisinpäin eli vetämään ei pysty ollenkaan.
Ajatuksia?
Siinä mielessä työntävät voi olla hankalia, että kyynärpään nopea suoristaminen voi olla kivuliasta, mutta se ei tarkoita, että kaikilla menisi noin. Saliliikkeitä tehdessä kyynärään suoristaminen ei välttämättä ole myöskään kauhean nopeaa. Sen sijaan tenniskyynärpäässä monesti puristusvoima on alentunut kivun vuoksi. Vetävissä liikkeissä puristusta tarvitaan paljon työntäviä enemmän, joten ei ole ihme, jos tenniskyynärpäässä vetävät liikkeet tuottavat kipua.