EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Viimeiseen neljään viikkon olen käynyt kerran treenaamassa ja sekin juurikin vain "lämmitellen". Kotitohtorin tittelillä diagnosoin kyseessä olevan fasettilukko. Oireet täsmää, rangan ja lavan välinen kipuilu, heijastaa rinnan puolelle syvään hengittäessä. Huomenna lääkärille ja toivottavasti lähetettä fyssarille. Mahdollisesti myös lihasrelaksantteja. Katsotaan miten homma etenee. Muutama vanha viesti löytyi haulla fasettilukoista, mutta mahtaakohan kellään olla kokemusta sen hoidosta ja paranemisesta? Kovin tekis mieli treenaamaan. Ruokahalukin pysynyt samana kun treenatessa ja vatsahan tässä kasvaa. Se siitä kesäkunnosta. :D

Niin ja pari kertaa olen käynyt urheiluhierojallakin. Auttanut hetkeksi osittain, muttei kummallakaan kerralla poistanut ongelmaa kokonaan. Alueen ns. passiivinen lämmittäminen on helpottanut osittain. Eli juurikin hieronta ja pitkään saunassa istuskelu. Soutamalla kevyesti helpotti siksi aikaa kun kroppa oli lämmin, mutta palautui kahta kauheampana melko nopeasti.

omt fyssari vois olla paras,saa luultavasti sen rusautettua auki.

omt fyssari vois olla paras,saa luultavasti sen rusautettua auki.

Lääkärissä tuli käytyä. Totesi jonkun lihaksen olevan tulehtunut, tarkemmin en enää muista. :D Viikon kuuri lihasrelaksanttia, tulehduskipulääkkeitä ja lähete fyssarille. Lääkärin ohjeet oli liikkua kivun sallimissa rajoissa. Kävin treenailemassa kevyesti ennen yövuoroa ja leukojakin tuli vedettyä omalla painolla ilman mitään oireilua. Penkatessa tuli hieman epämukavaa tunnetta selkään, varmaan vain siksi kun siihen kohdistuu juuri tuo koko raudan paino. Nähtäväksi jää vielä mitä fyssari on mieltä. Kahden kuukauden aikana käynyt kahdesti salilla ja silti voimatasot, poislukien selän liikkeissä, jotka otin kevyemmin, vaikuttivat aika samoilta. Iloinen yllätys.

Mikä mahtaa olla vialla, kun selkätreenin jälkeisenä päivänä keskiselkä tuntuu olevan tosi jäykkä ja kankea? Itse paikantaisin jäykkyyden selän ojentajalihaksiin. Mistä moinen voisi johtua? Joku kompensaatio kenties? Vinkkejä otetaan vastaan...

Mikä mahtaa olla vialla, kun selkätreenin jälkeisenä päivänä keskiselkä tuntuu olevan tosi jäykkä ja kankea? Itse paikantaisin jäykkyyden selän ojentajalihaksiin. Mistä moinen voisi johtua? Joku kompensaatio kenties? Vinkkejä otetaan vastaan...

Mikäli teet jotain soutuliikkeitä tai vaikka maastavetoa, niin kyllä selän ojentajalihaksetkin työskentelevät kovasti, mikä taas johtaa viivästyneeseen lihasarkuuteen ihan tavallisesti. Tavattoman suurta jumiutumista voi tulla, jos huomaamattasi taitat (keski-) selkää notkolle. Silleen käy helposti, jos koittaa saada mahdollisimman voimakkaan supistuksen tunteen selkään.

Mikäli teet jotain soutuliikkeitä tai vaikka maastavetoa, niin kyllä selän ojentajalihaksetkin työskentelevät kovasti, mikä taas johtaa viivästyneeseen lihasarkuuteen ihan tavallisesti. Tavattoman suurta jumiutumista voi tulla, jos huomaamattasi taitat (keski-) selkää notkolle. Silleen käy helposti, jos koittaa saada mahdollisimman voimakkaan supistuksen tunteen selkään.
Oikeestaan ihan liikkeestä huolimatta tulee aina tuo keskiselkä jäykäksi. Eilen tein ihan vain alataljaa yhdellä kädellä ja ylätaljaa lapiokahvalla ja silti on jumissa. Voi olla mahdollista tuo liiallinen notko kyllä.

Itsellä repesi pohjelihas. Ortopedi päätyi leikkaushoitoon. Millaiset kokemukset ihmisillä on vastaavanlaisista vammoista/hoidoista? Kaivaa omaa mieltä asia koko ajan, että jos se ei kuitenkaan tule kuntoon..

Itsellä repesi pohjelihas. Ortopedi päätyi leikkaushoitoon. Millaiset kokemukset ihmisillä on vastaavanlaisista vammoista/hoidoista? Kaivaa omaa mieltä asia koko ajan, että jos se ei kuitenkaan tule kuntoon..
Ihan mielenkiinnosta mites tuo tapahtu? Veikkaan et nuo lihasrepeämät on melko tapauskohtaisia ni paha vertailla muiden kanssa.

Melko riskittömiä kuitenkin nykypäivänä.
Jos pahasti repesi niin ei se oireettomaksi ilman leikkausta ainakaan muutu.

En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta kysyn silti.

Eli olen huomannut että mulla syke nousee melko herkästi hyvinkin korkealle. Esim. kuntopyörällä alkulämmittelyssä syke voi nousta jopa 180 vaikka jaksaisinkin hyvin polkea. Sykemittaria olen välillä käyttänyt ja antoi maksimisykkeeksi 194 salilla!?

Olen kylläkin mielestäni hyvässä kunnossa, hoikka mutta lihaksikas. Salilla olen käynyt puolitoista vuotta ja teen välillä 6-10km juoksu/hölkkä lenkkejä. Lenkeilläkin syke ollut max. 191, keskisyke 170 luokkaa... ja jaksoin kuitenkin kohtuu helposti juosta. Ikää mulla piakkoin 17 (vasta ;)).

Mietin ettö voisiko tuo korkea syke johtua ns. kuopparinnasta ( pectus excavatum )minkä omaan? Eli mulla on siis sydämen puoleinen rintalasta/rinta painunut alas. Sykkeen huomaa erittäin herkästi ja joskus sen näkee paidankin läpi helposti. Voiko sydän olla jotenkin ahtautunut tuonne rintalastan alle niin ettei olisi tarpeeksi tilaa?

Joskus salillakin huomaa että muuten kroppa jaksaisi vielä vääntää, mutta tuntuu että pumppu tulisi rinnasta läpi. Hyvin ärsyttävää.. puhumattakaan siitä miltä näyttää kun toine rinta isompi kuin toinen.

Miten tätä asiaa kannattaisi lähestyä? Kouluterkkarilla kävin mutta ei oikeun tunnu ymmärtävän/tajuavan.. yksityisellekkö?

Ihan mielenkiinnosta mites tuo tapahtu? Veikkaan et nuo lihasrepeämät on melko tapauskohtaisia ni paha vertailla muiden kanssa.

Hei,
Eli olin vetämässä crossfit kelkkaa. Eli jalassa oli jännitystä ja vammaa kutsutaan "tennis leg" nimellä. Gastrocnemiuksen mediaalipää ei tykännyt ja napsahti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaako joku vastata että onkohan itsellä vain jumia vai jotain muuta.. Parin vuoden ajan kyynärpää on oikutellut enemmän tai vähemmän mutta salilla oon silti tehnyt sellaisia liikkeitä mitkä ei aiheuta kipua. (Mm. Ranskalaista ei pysty tekemään) Kyynärpää rusahtelee varsin makeasti kun ojentaa käden täysin suoraksi eli juuri tuossa loppuvaiheessa. Hierojalla pari kertaa käynyt käsiä murjotuttamassa auki joista ensimmäisellä kerralla käsi ei pitänyt mitään ääntä loppupäivänä ja toisen hierontakerran jälkeen rutinat pysyi pois pari päivää. Nyt taas tuntuu rutisevan aikapaljon. Putkirullailu auttaa hetkellisesti. Voisiko ojentaja olla pelkästään jumissa vai voiko tuo johtua jostain muusta? Välillä kun tuo rutisee niin tuntuu että on myös hieman jäykemmän oloinen yleisestiottaen kuin esimerkiksi toinen käsi. Vaikuttaa omasta mielestä pelkästään jumilta mutta mietiskelen että voisiko kyseessä olla jotain muuta?

Oisko lihaskalvot jumissa, olen itse käynyt fysioterapiassa Fascial Manipulation-hoidossa. Itelläkin on rutinoita kuulunut, tosin nuo on lapojen seudulla. Lihakset eivät siis veny normaalisti kun lihaskalvot on jumissa.

Osaako joku vastata että onkohan itsellä vain jumia vai jotain muuta.. Parin vuoden ajan kyynärpää on oikutellut enemmän tai vähemmän mutta salilla oon silti tehnyt sellaisia liikkeitä mitkä ei aiheuta kipua. (Mm. Ranskalaista ei pysty tekemään) Kyynärpää rusahtelee varsin makeasti kun ojentaa käden täysin suoraksi eli juuri tuossa loppuvaiheessa. Hierojalla pari kertaa käynyt käsiä murjotuttamassa auki joista ensimmäisellä kerralla käsi ei pitänyt mitään ääntä loppupäivänä ja toisen hierontakerran jälkeen rutinat pysyi pois pari päivää. Nyt taas tuntuu rutisevan aikapaljon. Putkirullailu auttaa hetkellisesti. Voisiko ojentaja olla pelkästään jumissa vai voiko tuo johtua jostain muusta? Välillä kun tuo rutisee niin tuntuu että on myös hieman jäykemmän oloinen yleisestiottaen kuin esimerkiksi toinen käsi. Vaikuttaa omasta mielestä pelkästään jumilta mutta mietiskelen että voisiko kyseessä olla jotain muuta?

Oisko lihaskalvot jumissa, olen itse käynyt fysioterapiassa Fascial Manipulation-hoidossa. Itelläkin on rutinoita kuulunut, tosin nuo on lapojen seudulla. Lihakset eivät siis veny normaalisti kun lihaskalvot on jumissa.

Tuota olen itsekin pohtinut. Aikoinaan rinnan kanssa oli samaa ongelmaa että rutisi punnerruksissa rinnan ja solisluun välinen alue mutta siitä selvittiin muutamalla kiropraktikkokäynnillä + aktiivisella lihashuollolla. Pohkeetkin rutisevat jos on pidemmän aikaan taukoa esim venyttelystä. Ojentajiakin olen venytellyt mutta todella vaikea saada kunnon venytystä aikaiseksi paitsi treenin jälkeen kun ovat muutenkin lyhyimmillään. Putkirullaus taitaa olla kotona ainut asia mitä voi ns tehokkaasti toteuttaa. Hierojallakaan ei olisi varaa käydä kovin montaa kertaa kuukaudessa. Eilen tuli rullailtua nopeasti 3 kertaa päivän sisään noita auki ja kyllä se kipeää tekee mutta saa nähdä helpottaako jos tuota jatkaa nyt jonkun aikaa.

Miten muilla on välilevyn pullistuma oireillut? Mulla tuntu kun olin kulmasoutua käsipainolla penkkiä vasten tekemässä pieni napsahdus alaselässä, en siis ole varma onko tää välilevyn pullistuma. Kipu tuntuu kun selkää taittaa eteen muttei kun selkää taittaa taakse tai kiertää kroppaa seisoessa. Mitä pakkiksen puolella epäilisitte? Odottelenko että meneekö levolla ohi vaiko suoraan lääkäriin?

Hei vain kaikille! Tarvis neuvoa oman selkävaivan kanssa. Eli alaselän jumituksesta kärsinyt noin pari vuotta. Istuessa voi tulla puutumisen tunnetta vasempaan jalkaan. Tässä on nyt jumppapallon päällä istuttu varmaan vuosi koska silloin ei tule tuota puutumisen tunnetta eikä selkä myöskään pääse ärtymään niin helposti. Alaselässä hieman vasemmalla on itsellä joku kohta, joka kiristää/pistää satunnaisesti, riippuen kropan asennosta ja onko paino vasemmalla jalalla. Selkä ärtyy nykyisin viikon sisään ellei käy vesijuoksussa, eli vaiva on pahentunut ja pientä puutumisen tunnetta saattaa tällöin tuntua myös kädessäkin selällään nukkuessa.

Vaivan kanssa ei siis voi treenata koska tuo kireys altistaa pahemmalle vammalle. Esim pari vuotta sitten nousin salilla vain penkiltä ylös ja alaselässä tuntui saatanallinen vihlaisu. Selkä olikin sitten kunnolla kipeä viikon ajan. Olen yrittänyt hoitaa vaivaa vesijuoksulla mutta säännöllisyys on tästä puuttunut. Aika laiskaa tuohua siis. Olen huomannut että tuo vesijuoksu ehkäisee selän ärtymistä mutta koskaan se ei ole tuota alaselkäjumia avannut. Takareiskojen ja lonkankoukistajien venyttely ei ole auttanut. Syviä vatsalihaksiakin on tullut treenattua.

Tänään kävin arvauskeskuksessa ja tuli aika selväksi heti että vaivalle ei tehdä mitään muuta kuin fysioterapiaharjoitteita + labratestit. Magneettikuvaukset ei kuulemma tule kuuloonkaan koska paska ei valu lahjetta pitkin. Eli mitäköhän reittiä tätä selkää nyt sitten yrittäis saada kuntoon. Mennäänkö vain arvauskeskus toiminnalla eteenpäin? Aika pitkä stoori mutta tiiä vaikka joku tietäis mun vaivasta jotain tai edes villiä veikkausta. Niin ja vielä mielipidettä tuosta että miksi niitä magneettikuvia ei muka voi ottaa ja eikö ne auttaisi esim. hoidon kohdentamisessa.

Hei vain kaikille! Tarvis neuvoa oman selkävaivan kanssa. Eli alaselän jumituksesta kärsinyt noin pari vuotta. Istuessa voi tulla puutumisen tunnetta vasempaan jalkaan. Tässä on nyt jumppapallon päällä istuttu varmaan vuosi koska silloin ei tule tuota puutumisen tunnetta eikä selkä myöskään pääse ärtymään niin helposti. Alaselässä hieman vasemmalla on itsellä joku kohta, joka kiristää/pistää satunnaisesti, riippuen kropan asennosta ja onko paino vasemmalla jalalla. Selkä ärtyy nykyisin viikon sisään ellei käy vesijuoksussa, eli vaiva on pahentunut ja pientä puutumisen tunnetta saattaa tällöin tuntua myös kädessäkin selällään nukkuessa.

Vaivan kanssa ei siis voi treenata koska tuo kireys altistaa pahemmalle vammalle. Esim pari vuotta sitten nousin salilla vain penkiltä ylös ja alaselässä tuntui saatanallinen vihlaisu. Selkä olikin sitten kunnolla kipeä viikon ajan. Olen yrittänyt hoitaa vaivaa vesijuoksulla mutta säännöllisyys on tästä puuttunut. Aika laiskaa tuohua siis. Olen huomannut että tuo vesijuoksu ehkäisee selän ärtymistä mutta koskaan se ei ole tuota alaselkäjumia avannut. Takareiskojen ja lonkankoukistajien venyttely ei ole auttanut. Syviä vatsalihaksiakin on tullut treenattua.

Tänään kävin arvauskeskuksessa ja tuli aika selväksi heti että vaivalle ei tehdä mitään muuta kuin fysioterapiaharjoitteita + labratestit. Magneettikuvaukset ei kuulemma tule kuuloonkaan koska paska ei valu lahjetta pitkin. Eli mitäköhän reittiä tätä selkää nyt sitten yrittäis saada kuntoon. Mennäänkö vain arvauskeskus toiminnalla eteenpäin? Aika pitkä stoori mutta tiiä vaikka joku tietäis mun vaivasta jotain tai edes villiä veikkausta. Niin ja vielä mielipidettä tuosta että miksi niitä magneettikuvia ei muka voi ottaa ja eikö ne auttaisi esim. hoidon kohdentamisessa.
Salille mars ei sulla mitään isompaa vikaa ole. Teet vaan fiksusti vältä sellasta mikä kipeyttää. Minullakin tuollanen penkiltä nouseminen joskus ottanu kipeää. Itellä vikaa on l5-s1 välissä. Kireyttä pistävää kipua ristiselässä jne. Pahinta paskaa on se et ei treenaa ja istuu paljon.

Terveyskeskuksen neuvot olivat parhaat, mitä käytännössä (julkisella) terveydenhoidolla on tarjota. Magneettikuvalla ei ole mitään käyttöä tuossa tilanteessa, joten on turha käyttää terveydenhuollon resursseja siihen. On hyvinkin mahdollista, että kuvassa näkyisi esimerkiksi välilevyissä jotain, mutta sillä ei ole merkitystä. Hoito ja harjoittelu on joka tapauksessa hyvin samanlaista. Leikkaukseen ei tuollaisilla oireilla ole asiaa. Terveydenhuollon rahallisten menetysten lisäksi kuvasta voisi olla haittaa sinulle itsellesi, jos alkaisit mahdollisen kuvassa näkyvän vian vuoksi leimata itseäsi yhä enemmän selkäsairaaksi, mikä voisi taas rajoittaa ihan vahingossakin omaa aktiivisuutta. Sekään ei ole hyvä. Oireettomistakin ihmisistä suurella osalla on välilevyissä pullistumia.

Parasta, mitä voit tehdä, on nimenomaan tuo tk-lääkärin määräämä fysioterapia (+ labrat on vielä mainio plussa, joilla voidaan sulkea pois harvinaiset ja vakavat syyt selkäkivulle) ja vesijuoksu, jota olet itsekin tehnyt ja jonka olet hyväksi todennut. Suosittelen tekemään siitä säännöllisemmän tavan. Salitreeniäkin pystyt kyllä tekemään, kunhan valitset sellaiset liikkeet, jotka eivät aiheuta kipua ja jotka osaat tehdä hyvällä tekniikalla.

Anteeksi, kun tässä "oikaisen", mutta vitutus kova. Kun heilautin kässäreitä alku asentoon penkkipunnerruksessa sattui olkapäähän.
Lopetin harjoittelun ja nyt yön jälkeen olkapäähän sattuu kun sitä nostelee, ei lepokipua.
Voinko koska aloittaa olkapään jumpan kivun sallimissa rajoissa vai täytyykö pitää totaali lepoa?

Morjesta vaan kaikille!
Eli oma tilanne tämä: Alkuvuodesta kävelin kepeillä kuukauden, jonka jälkeen olkapää meni todella kipeäksi. Kipeällä tarkoitan sitä, että välillä en saanut edes paitaa päälle tai pystynyt vasemmalla puolella nukkumaan. Jonkin aikaa sitä kestin ja treenit yritin tehdä normaalisti, mutta sitten ei vaan voinut enää jatkaa. Fysioterapeutilla kävin muutaman kerran ja mikään lihas ei ollut kireällä tms joka olisi voinut siihen olkapäähän vaikuttaa. Jotkut liikeradat kumminkin tarkemmin tehtynä tuottivat kipua ja tuntui kun olkapää ottaisi jostain ns. Vastaan ja aiheutti kipua. Siinä tuli ilmi, että mulla lapaluut kiertää reilusti normaalia enemmän ulospäin, ja sen seurauksena työntää hartioita eteenpäin, varsinkin vasenta puolta. Pidin sitten melkein kuukauden totaalilevon salista ja tilanne korjautui jollain tavalla. Nyt on tullut taas ongelmia olkapäähän, jotka ilmenee nimenomaan tasaiselta penkiltä punnertaessa. Vasen puoli ei anna läheskään yhtä alas laskea tankoa/käsipainoja vaan tuntuu, että jokin ottaa vastaan, ja samalla alkaa vihlonta.
Olisiko mahdollista, että mulla on vaan niin kireällä tuo olkapää? Itselle ei tule kyllä muuta mieleen.

Back
Ylös Bottom