EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kertokaas viisaammat mikä vikana ja miksei parane kyynerpään kohdalta käden sisäpuolella koukistaja lihas/jänne kipeä.Kävin lääkärissä, otettiin röntgen, siinä ei ollut mitään.Sitten ortopedille joka laittoi tuohon kohtaan kortisonipiikin ja Arcoxia 120mg viikon kuurin ja viikon saikkua töistä ja sanoi että kädellä kannattaa pikku painoilla tehdä ja että ei saa jättää käyttämättömäksi sitä.Mutta nyt viikko huilailtu ja lääkkeet vedetty naamaan ja kipuilua jonkun verran on vieläkin, mikähän tähän oikeesti auttaisi?

Mikä mahtaa olla vikana kun leveällä myötäotteelle leukoja vedettäessä vasemman lapaluun alareunassa muljahtelee todella ikävästi? Niin paljon kipeetä tekee, että on ollut pakko jättää tekemättä tolla otteella leuanvedot (vastaotteella kyllä pystyy tekemään ilman ongelmia). Penkatessa myös hieman tuntuu muljuvan mutta ei kuitenkaan kipeydy siitä. Mitkään muut liikkeet eivät tunnu aiheuttavan tota muljumista. Kuvasin videon asian havainnollistamiseksi. Ton enempää ei tarvitse vetää kun onkin sitten koko loppupäivän kipeenä.

Mave ja kulmasoutu - ei enää koskaan samalle päivälle. Keskiviikkona tulee kaksi viikkoa täyteen kun lapojen välissä tuntuu hirveä jumi. Olen venytellyt, tehnyt kevyesti soutulaitteella treenin jälkeen ja kokeillut putkirullausta, muttei tunnu auttavan. Olen tehnyt kahtena viimeisenä selkäpäivänä liikkeet pelkällä tangolla lämmittelyn omaisesti. Ei tuntunut juuri olevan eroa ennen ja jälkeen "treenin". Tekniikkakin pitäisi olla ihan kunnossa kun ei aikaisemmin ole sitten kulmasoudusta tai mavesta paikat kipeytyneet. Oli varmaan liian rankka kombinaatio. Kai sitä joutaa urheiluhierojalle seuraavaksi, katsotaan löytyykö apua sieltä. Muilla vastaavia kokemuksia? Kaksi viikkoa tuntuu älyttömän pitkältä ajalta kun olis motivaatiota treenata muttei selän tilanne anna mahdollisuutta. Penkkiä tehdessä selässä myös pieniä tuntemuksia, johtuukohan ihan vain painosta, joka kohdistuu selälle.

Jussivissi: Mulla ihan sama homma pohkeissa muutama kuukausi takaperin. Pudotussarjat pohkeille ja kotiin. Seuraavat kolme - neljä päivää pohkeet aivan jumissa. Aukesi kevyellä venyttelyllä ja pidemmällä kävelyllä. Seuraavalla kerralla ottaessani pudotussarjat tein lyhyitä venytyksiä perään ja muutaman tunnin jälkeen vielä pidemmät venyttelyt kotona. Selvisin ilman jumia. :D

Kipu lonkankoukistajassa

Noin 1,5 viikkoa sitten huomasin töissä kävellessäni aavistuksen kipua vasemmassa lonkankoukistajassa jalan ollessa taka-asennossa eli pienessä venytyksessä. Samana päivänä tein kyykkytreenin, jonka seurauksena lonkankoukistaja kipeytyi ihan kunnolla. Siitä lähtien aina tuolilta noustessa sattuu lonkankoukistajaan. Samoin kyykkyyn mentäessä ja polvia ulos työntäessä ala-asennossa vihloo oikein kunnolla tuolta lonkankoukistajan seudulta. Kipu on pistävää ja sattuu siis aivan pienessäkin venytyksessä esim. seisten pakaroita jännittäessä (tuolilta ylös noustessa).

Vasemman pakaran venyttelyn olen huomannut vaikuttavan kipuun positiivisesti hetkellisesti, mutta ei vie sitä pois. Vasen pakara on myös liikkuvuudeltaan huonompi kuin oikea. Mikä siis neuvoksi? Olen nyt sen 1,5 viikkoa koittanut tuota pakaraa venytellä mutta tuloksetta, kiputila on säilynyt. Lonkankoukistajaa ei voi oikeastaan venyttää lainkaan, on niin kipeä.

Kipu lonkankoukistajassa

Noin 1,5 viikkoa sitten huomasin töissä kävellessäni aavistuksen kipua vasemmassa lonkankoukistajassa jalan ollessa taka-asennossa eli pienessä venytyksessä. Samana päivänä tein kyykkytreenin, jonka seurauksena lonkankoukistaja kipeytyi ihan kunnolla. Siitä lähtien aina tuolilta noustessa sattuu lonkankoukistajaan. Samoin kyykkyyn mentäessä ja polvia ulos työntäessä ala-asennossa vihloo oikein kunnolla tuolta lonkankoukistajan seudulta. Kipu on pistävää ja sattuu siis aivan pienessäkin venytyksessä esim. seisten pakaroita jännittäessä (tuolilta ylös noustessa).

Vasemman pakaran venyttelyn olen huomannut vaikuttavan kipuun positiivisesti hetkellisesti, mutta ei vie sitä pois. Vasen pakara on myös liikkuvuudeltaan huonompi kuin oikea. Mikä siis neuvoksi? Olen nyt sen 1,5 viikkoa koittanut tuota pakaraa venytellä mutta tuloksetta, kiputila on säilynyt. Lonkankoukistajaa ei voi oikeastaan venyttää lainkaan, on niin kipeä.

Tulehduskipulääkkeitä alkuun jotta saa pahimman tulehduksen rauhoittumaan ja sen jälkeen jäsenkorjaajalle/fyssarille/hierojalle. Vaatii useita käyntejä lyhyen ajan sisään. Tällainen perus internet-neuvo :DMinulla oli tammi-helmikuun vaihteessa vastaavasti lonkankoukistajat kunnon superjumissa ja niistä välittämättä tein mavetreenin ja kävin höntsäämässä kiekkoa ja salibandyä, kunnes alaselkä+pakara+takareisi+pohje meni aivan saatanan kipeäksi (iskias) ja vieläkin kuntoutus menossa. Kannattaa kuunnella kroppaa ja jättää salitreeni väliin jos jostain kiristää pahasti. Itse kuuntelin vain omaa jaksamista, en kropan jumeja.

Tuo lonkankoukistajan jumi tuo oireita muuallekin kroppaan kuten kirjoitin. Kroppa on väärässä asennossa/ei toimi oikein kireyden vuoksi. Myös pakaran heikko aktivointi voi olla taustalla. Pakaran aktivointia tullut treenattua nyt joka päivä.

Istuminen on myrkkyä ja sohvallakin kannattaa ennemmin maata kuin istua. Putkirullaa/hierontapalloa voi kokeilla kärsiikö kipupisteitä painaa.

Itse söin kipulääkkeitä alkuun ja nyt takana 5 fyssarikäyntiä ja 2 jäsenkorjausta, loppuviikosta tarkoitus kokeilla pystyykö jo juoksemaan pitempää lenkkiä.

Venyttely ja lihashuoltometodisi?

Kiinnostaisi tietää käytännön tasolla, että miten te paljon treenaavat huollatte kroppaa jotta lihasrevähdyksiä ja muita vammoja ei tule?

Itse olen melko paljon kärsinyt erilaisista vaivoista viime vuosina kuten yllä olevassa viestissäkin lukee. Olen nyt 5 vuotta tehnyt toimistotyötä ja ajan töissä omalla autolla n. 10tkm/v jonka myötä lonkankoukistajat ovat usein kireänä ja niska-hartia-olkapääalue monesti jumissa.

Olen kuukauden ajan joka ilta venytellyt läpi lonkankoukistajat, takareidet, etureidet, sivureidet, pakarat, vatsat, selkää, kylkiä, rintaa, olkapäitä eli koko kroppaa mahd. monipuolisesti. Myös lähentäjia/nivusia venyttänyt kontallaan polvillaan maassa jalat levällään. Tämän päälle putkirullausta ja hierontapalloa kaikkein kireimpiin kohtiin. Aikaa tähän on mennyt noin 1-2h. Aamuisin olen nyt tehnyt pikavenytykset koko kropalle, lähinnä herättelyä. Hieronnassa on tullut käytyä noin 6vko välein. Suunnitelmissa olisi nyt käydä joogassa/pilateksessa tms. jotta saisi liikkuvuusharjoitteluun uusia ulottuvuuksia ja venyttelyynkään ei kuluisi niin paljoa aikaa. Sinänsä se aika ei ole haitannut kun olen samalla katsonut telkkaria/netflixiä niin sama aika olisi muutenkin tullut sohvalla viettetyä :D

Ei sattunut nopeella etsinnällä vastaan: eli onko täällä vinkkejä pätevistä fyssareista, kiropraktikoista, lääkäreistä jne.
Selän, lantion ja niska-hartiaseudun kanssa ollut ongelmia jo pari vuotta, eikä kymmenet käynnit kotikaupunkini eri fyssareilla, hierojilla ja lääkäreillä ole tuottanut ratkaisua ongelmaan.
Viimeisimmän tiedon mukaan ongelmana on mahdollisesti pahaksi äityneet virheasennot lantion seudulla. Miten tälläistä tilannetta nyt lähtisi purkamaan? Ei ole enää kiinnostusta tuhlata rahaa hakuammuntaan pätevää ammattilaista etsiessä.
Eri tekijöitä kun riittää pitkä liuta, niin minkä ammattikunnan puoleen kääntyisin seuraavaksi? Kiropraktikko vielä käymättä, eikä tähän tilanteeseen ole vielä yksikään lääkäri syvällisesti paneutunut.
Vinkkailkaa siis ihmeessä eri alojen osaajia kaikkialta Itä-Suomesta pääkaupunkiseudulle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei sattunut nopeella etsinnällä vastaan: eli onko täällä vinkkejä pätevistä fyssareista, kiropraktikoista, lääkäreistä jne.
Selän, lantion ja niska-hartiaseudun kanssa ollut ongelmia jo pari vuotta, eikä kymmenet käynnit kotikaupunkini eri fyssareilla, hierojilla ja lääkäreillä ole tuottanut ratkaisua ongelmaan.
Viimeisimmän tiedon mukaan ongelmana on mahdollisesti pahaksi äityneet virheasennot lantion seudulla. Miten tälläistä tilannetta nyt lähtisi purkamaan? Ei ole enää kiinnostusta tuhlata rahaa hakuammuntaan pätevää ammattilaista etsiessä.
Eri tekijöitä kun riittää pitkä liuta, niin minkä ammattikunnan puoleen kääntyisin seuraavaksi? Kiropraktikko vielä käymättä, eikä tähän tilanteeseen ole vielä yksikään lääkäri syvällisesti paneutunut.
Vinkkailkaa siis ihmeessä eri alojen osaajia kaikkialta Itä-Suomesta pääkaupunkiseudulle.
Itse olen vastaavista oireista kärsinyt ja saanut oireita helpotettua lantion seudulla todella paljon. Vielä vasen olkapää vähän vittuilee ja sitä ollaan yritetty fyssarin kanssa nyt saada kuntoon. Minkälaisia neuvoja ja ohjeita olet saanut vaivaasi liittyen eri ammattilaisilta?

Julkiselta puolelta neuvoiksi sain lähinnä kipulääkkeiden syönnin. Tuolloin oireiden pääpaino oli selässä, nyt selän lisäksi niska-hartiaseudulla ja lantiossa. Muutama julkisen puolen lääkäri, yksi fysiatri mukaanlukien suositteli jättämään raskaiden perusliikkeiden, varsinkin maastavedon ja kyykyn pois. Myös liikunnan vähennystä suositeltiin. Mukaan tarttui tietysti myös perusneuvot jokaiselle selkäpotilaalle, eli keskikropan vahvistaminen syvät lihakset mukaanluettuna ja venyttely.
Julkisella puolella asiaa tuli selviteltyä ehkä puolisen vuotta ja käteen ei jäänyt muuta kuin pilalle ryvettynyt luotto julkista terveydenhuoltoa kohtaan. Varsinkin kun potilaana on nuorehko, epäselvistä selkäongelmista kärsivä mies. Kaksi vuotta sitten kävi selväksi, että julkiselta puolelta ei ratkaisua löydy, enkä ole siellä sen koomin ongelmani kanssa käynyt.

Yksityiset hierojat ja fyssarit ovat taas saaneet aikaan ihan konkreettisia hyötyjä, joskaan täysin kivuton ja jumiton en ole ollut nyt yli kahteen vuoteen. SI-nivel on ollut välillä pois paikoiltaan ja lantion virheasennon takia toinen jalka on pari senttiä toista pidemmällä. Näihinkään ei ole kuitenkaan löytynyt pysyvää ratkaisua perättäisistä hoitokerroista huolimatta.

Ohjeet joita nyt noudatan sisältää eri venytyksiä ja kehonhuoltoa. Kropan kuuntelua ja liikuntaa. Myös raskaita perusliikkeitä salilla.
Ergonomiaa tullut hiottua myös kuntoon.

Venyttely ja lihashuoltometodisi?

Kiinnostaisi tietää käytännön tasolla, että miten te paljon treenaavat huollatte kroppaa jotta lihasrevähdyksiä ja muita vammoja ei tule?

Suunnilleen yhtä paljon huoltoa kuin varsinaista treeniä. Suoraa venyttelyä osa mutta enemmän aktiivisempaa liikejumppaa, rullaa/palloa, vesijuoksua yms. Suuri osa menee telkkaria katsoessa tai kuulokkeet korvilla melko leppoisasti.

+20 vuotta toimistotuolilla istumista ja autossa 20tkm/vuosi.

Julkiselta puolelta neuvoiksi sain lähinnä kipulääkkeiden syönnin. Tuolloin oireiden pääpaino oli selässä, nyt selän lisäksi niska-hartiaseudulla ja lantiossa. Muutama julkisen puolen lääkäri, yksi fysiatri mukaanlukien suositteli jättämään raskaiden perusliikkeiden, varsinkin maastavedon ja kyykyn pois. Myös liikunnan vähennystä suositeltiin. Mukaan tarttui tietysti myös perusneuvot jokaiselle selkäpotilaalle, eli keskikropan vahvistaminen syvät lihakset mukaanluettuna ja venyttely.
Julkisella puolella asiaa tuli selviteltyä ehkä puolisen vuotta ja käteen ei jäänyt muuta kuin pilalle ryvettynyt luotto julkista terveydenhuoltoa kohtaan. Varsinkin kun potilaana on nuorehko, epäselvistä selkäongelmista kärsivä mies. Kaksi vuotta sitten kävi selväksi, että julkiselta puolelta ei ratkaisua löydy, enkä ole siellä sen koomin ongelmani kanssa käynyt.

Yksityiset hierojat ja fyssarit ovat taas saaneet aikaan ihan konkreettisia hyötyjä, joskaan täysin kivuton ja jumiton en ole ollut nyt yli kahteen vuoteen. SI-nivel on ollut välillä pois paikoiltaan ja lantion virheasennon takia toinen jalka on pari senttiä toista pidemmällä. Näihinkään ei ole kuitenkaan löytynyt pysyvää ratkaisua perättäisistä hoitokerroista huolimatta.

Ohjeet joita nyt noudatan sisältää eri venytyksiä ja kehonhuoltoa. Kropan kuuntelua ja liikuntaa. Myös raskaita perusliikkeitä salilla.
Ergonomiaa tullut hiottua myös kuntoon.
Kuulostaa aika samalta, kuin omat oireet, mutta mitään kovia kipuja mulla ei ole ollut. En ole julkisella puolella koskaan käynyt, koska oletin sen menevän juurikin kuten sun tapauksessas.
Omaan oirekuvaani kuului siis lievä lantion virheasento, joka sitten näkyi hieman erimittaisina jalkoina ja selän skolioosina. Monella yksityisellä ammattilaisella kävin ongelmista kertomassa, mutta sain vain pienempiä oireita jotenkin kuriin. Esimerkiksi SI-nivelen manipuloinnista oli mulla vain hetkettäinen apu ja lantion kierous palasi viikon tai parin jälkeen. Epätoivoissani menin vielä eräällä OMT-fyssarilla käymään, joka sitten tajusi jutun juuren ja nyt on lantio pysynyt kontrollissa tosi hyvin. Eli mun kohdalla ongelmia aiheutti toispuoleiset lihaskireydet ja toisen pakaran sekä keskivartalon syvien lihasten heikko aktivaatio, mitä sullekin on kertomasi mukaan väläytelty. Sitkeesti noita harjotteita pitää tehdä, koska sunkin tapauksessa ongelmia on ollu jo pitkään, niin ei ne myöskään ihan heti korjaannu. Jos tuntuu, että apua nykyisillä ohjeilla ei tule, kannattaa käydä vielä jollain kokeneen yksityisen ammattilaisen vastaanotolla.

PS. Sori jos jotain häiritsee, kun paasaan tätä ongelmaani useammassa ketjussa, mutta tuntuu helvetin monella vain olevan vastaavia ongelmia ja rahat menee hukkaan tuloksettomiin hoitoihin...

Moi! Tässä reilu parikymppinen tytsy kyselis alaselän vaivoista, eli; Aiemmin tuli pitkään treenattua nelijakoisella ohjelmalla, mutta kehitys tuntui olevan tosi hidasta. Ohjelma vaihdettiin 2-jakoisen tyyliseen ohjelmaan. Eli joka toisena salipäivänä treeni A, eli jalat. Pääpaino kyykyssä, jossa ennen ollut ongelmia lantion tippumisella. Eli kyykyn ala-asennossa oikea lonkka tippui, jolloin nostin painon käytännössä täysin vasemman jalan avulla. Tämä johtui todennäköisesti vanhoista vammoista; lonkka on onnettomuudessa ottanut osumaa sekä nilkan nivelsiteet revenneet ja edelleen löysähköt. Tämä ongelma on poistunut kun tarpeeksi on tullut kyykkytekniikkaa kevyillä raudoilla hinkattua.

Jalkapäivän jälkeen jokatoinen kerta B1, jonka pääliikkeenä mave ja lisäksi selkä + hauis. Maveen menee suhteellisen kovat painot jo pikkuhiljaa, kun pääkoppa ei enää jarruttele isoissa painoissa. Joka toinen kerta B2, jossa pääliikkeenä penkki. Silloin treenataan rinta ja olkapäät.

Nyt muutaman viimeisen treenin kohdalla on alaselkä alkanut kramppaamaan todella kovasti, eli on aika pitkälti joutunut esim yläselkätreenissä hieman himmaamaan. Lisäksi jalkapäivä teki aivan järkyttävää tuskaa, kun mitään muuta kuin kyykkyä ei voinut tehdä ilman järjettömiä kramppeja. Päätin treenin pitkiin alaselän ja lonkkien venyttelyihin, joista ei tuntunut juuri olevan hyötyä. Tämän jälkeen niin istuminen, seisominen, kävely kuin makaaminenkin aiheuttaa inhottavaa pistävää tunnetta alaselässä. Lihakset eivät varsinaisesti ole arat, mutta kramppaavat älyttömän helposti.

Tässä nyt hetken pohdinnan jälkeen tulin lopputulokseen, että muutaman päivän hölläily tekis terää. Korkeintaan kevyttä uintia tai kävelyä. Googlailun jälkeen olettaisin myös, ettei kyse ainakaan ole välilevyistä, koska kipu on todella matalalla alaselässä, eikä se kuitenkaan tainnuta tai vie jalkoja alta. Voisiko kyse olla SI-nivelen vinksahtamisesta? Vai onko vain niin, ettei kroppa ole pysynyt tuon kaksijakoisen treenin perässä (jalkapäivä tulee kahdesti viikkoon + mave kerran), ja selän lihakset kertovat, että on aika höllätä tahtia? Taustallani on murrosiässä todettu skolioosi (en tiedä tämän hetkistä tilannetta, ei ole tutkittu vuosiin), sekä tosiaan oikean nilkan ja lonkan vammat, sekä vasemman polven vamma. Myöskin paha notkoselkä on etenkin seistessä ja kävellessä, joka osaltaan aiheuttaa nyt niitä kramppeja.

Arvon punttimiehet ja -naiset, mistä lähteä vikaa etsimään? Onko aika vain höllätä vai soittaa aika lääkäriin? Onko treeniohjelma ja -tahti ihan kelvollinen, vai olisiko sitä syytä muuttaa?

kyllä noi sun vanhat vammat ja skolioosikin kuulostaa siltä että varmaan on osasyy ainakin kipuihin. mä etsisin fyssarin ja miettisin sen kanssa treeniohjelmaa ja syvien lihasten vahvistamista sekä tutkituttaisin noi skolioosit sun muut. jos vaa runttaat menemään kivuista huolimatta ne ei varmasti enää parissa päivässä katoa :) notkoselkä rasittaa selän nikamia ja voit kuvitella kun väärässä asennossa kyykkäät tai mavetat ison kuorman kanssa niin tykkääkö selkä? ei varmasti. siis hoitasin noi kuntoon ennenkun selälle käy jotain pahasti. en halua pelotella mutta omakohtasta kokemusta on ja nyt toivoisin vuosia myöhemmin että olisin ollu viisas ja jättäny treenit tekemättä kun selkä rupes oireilee. nyt kärsin luultavasti loppuelämän :)

Joo, kannataa kattoa virheasennot fyssarin ja sellasen treenauttajan kanssa joka ymmärtää sun ongelmat.

Mutta sivuhuomiona, itella ollu 10vuotta selkäongelmia ja leikattukin pari kertaa. siinä pitää ymmärtää vaihtaa niitä liikkeitä vaikka joka reeni. toisekaeen, tekniikka pitää olla sulle sopiva. kyllä sie tunnet milloin susta tuntuu "vahvalta" esim. kyykyssä, rohkeesti vaan kokeilet erilasia jalkojen asentoja tai mille korkeudelle otat tangon niskaan yms. kaks jakosessahan tulee aika tiheetä rasitusta coreen, eli sitä pitää huoltaa aika huolella.

Ite reenaan nyt PHAT-tyylillä, 2voimaa+2pympoireeniä = 2-jakonen.. kyykky ja mave mukana --> selkäkippi kovassa käytössä.. :)
Tsmiä tulevaan!

Joo, kannataa kattoa virheasennot fyssarin ja sellasen treenauttajan kanssa joka ymmärtää sun ongelmat.

Mutta sivuhuomiona, itella ollu 10vuotta selkäongelmia ja leikattukin pari kertaa. siinä pitää ymmärtää vaihtaa niitä liikkeitä vaikka joka reeni. toisekse
en, tekniikka pitää olla sulle sopiva. kyllä sie tunnet milloin susta tuntuu "vahvalta" esim. kyykyssä, rohkeesti vaan kokeilet erilasia jalkojen asentoja tai mille korkeudelle otat tangon niskaan yms. kaks jakosessahan tulee aika tiheetä rasitusta coreen, eli sitä pitää huoltaa aika huolella.

Ite reenaan nyt PHAT-tyylillä, 2voimaa+2pumppitreeniä = 2-jakonen.. kyykky ja mave mukana --> selkäkippi kovassa käytössä.. :)
Tsemiä tulevaan!

Tiukat/heikot lonkankoukistajat, nelipäiset lannelihakset ja etureidet. Korjaa alaselän notko ja ongelmat katoaa.

Keskiviikkona tulee kaksi viikkoa täyteen kun lapojen välissä tuntuu hirveä jumi. Olen venytellyt, tehnyt kevyesti soutulaitteella treenin jälkeen ja kokeillut putkirullausta, muttei tunnu auttavan. Olen tehnyt kahtena viimeisenä selkäpäivänä liikkeet pelkällä tangolla lämmittelyn omaisesti. Ei tuntunut juuri olevan eroa ennen ja jälkeen "treenin". Tekniikkakin pitäisi olla ihan kunnossa kun ei aikaisemmin ole sitten kulmasoudusta tai mavesta paikat kipeytyneet. Oli varmaan liian rankka kombinaatio. Kai sitä joutaa urheiluhierojalle seuraavaksi, katsotaan löytyykö apua sieltä. Muilla vastaavia kokemuksia? Kaksi viikkoa tuntuu älyttömän pitkältä ajalta kun olis motivaatiota treenata muttei selän tilanne anna mahdollisuutta. Penkkiä tehdessä selässä myös pieniä tuntemuksia, johtuukohan ihan vain painosta, joka kohdistuu selälle.

Viimeiseen neljään viikkon olen käynyt kerran treenaamassa ja sekin juurikin vain "lämmitellen". Kotitohtorin tittelillä diagnosoin kyseessä olevan fasettilukko. Oireet täsmää, rangan ja lavan välinen kipuilu, heijastaa rinnan puolelle syvään hengittäessä. Huomenna lääkärille ja toivottavasti lähetettä fyssarille. Mahdollisesti myös lihasrelaksantteja. Katsotaan miten homma etenee. Muutama vanha viesti löytyi haulla fasettilukoista, mutta mahtaakohan kellään olla kokemusta sen hoidosta ja paranemisesta? Kovin tekis mieli treenaamaan. Ruokahalukin pysynyt samana kun treenatessa ja vatsahan tässä kasvaa. Se siitä kesäkunnosta. :D

Niin ja pari kertaa olen käynyt urheiluhierojallakin. Auttanut hetkeksi osittain, muttei kummallakaan kerralla poistanut ongelmaa kokonaan. Alueen ns. passiivinen lämmittäminen on helpottanut osittain. Eli juurikin hieronta ja pitkään saunassa istuskelu. Soutamalla kevyesti helpotti siksi aikaa kun kroppa oli lämmin, mutta palautui kahta kauheampana melko nopeasti.

Back
Ylös Bottom