EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itellä ainakin forkusta löytyy sisä- ja ulkopinnoista todella kipeitä trigger pisteitä. Tuntuu olevan todella jumissa vaikka niitä hierookin ja venyttelee. Kyykyssä tuntuu myös itselläkin jos tankoa pitää pidempään niskassa. Myöskin joissakin push downeissa ja ranskalaisessa punnerruksessa tuntuu kyynärpää- ja forkkukipua jos kovin puristaa. Pitäisi kai oikealla hierojalla käydä noita hierotuttamassa auki. :)

Noita triggereistä oon kans lueskellu ja koittanu ittelleni diagnoosia tehdä,että onko golfkyynärpäätä vai mitä :D mutta pitänee nyt hierotuttaa ja venytellä niitä sekä antaa vähä lepoa enemmän. Salitreenissä eivät varsinaisesti kipeenny itse treenin aikana,johtuneeko siitä että paikat lämpimänä ja veri kiertää,mutta treenin jälkeen saattavat olla arat (tämä mulla siis molemmissa kyynärpäis). Forkut on mulla aina ottanut herkästi osumaa ja ovat usein todella jumissa vaikka kuinka koittaa hieroo :D

Tietääkseni sen ei tarvitse edes olla välttämättä vielä mitään golf taikka tenniskyynärpää jos kyynärpäähän sattuu. Se voi johtua pelkästään jo kireistä lihaksista kyynärvarren seudulla. Tietty jos et huolla kyynärvarsias ollenkaan ja annat mennä niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan niin se voi yltyä joko golf tai tenniskyynärpääksi. Tuosta paikkojen lämpeämisestä niin itsellä oli peukalossa jännetuppitulehdus ja siinä oli täysin sama että salilla ei tuntunut tehdessä yhtään mitään koska lihaksisto oli lämpimänä siinä seudulla ja veri kiersi mutta auta armias se kipu pari tuntia sen treenin jälkeen. :)

Miten sait tollasen ryhdin korjattua?
Mitä lihaksia pitää vahvistaa ja mitä venyttää?

Ei tarvi mitään vahvistaa eikä venyttää vaan ihan alkaa pitämään päätä takana, toki alkuun saattaa kirrata niskassa. Varovasti vaan alkaa pitämään ja muistaa, varmasti menee pitkän aikaa että huomaa istuessa että pää on valahtanu eteen, sama juttu rintarangalle. Kamerasta on iso apu, otat ittestäs sivuprofiilikuvan ja vertaat sitä ihanneryhtiin niin pääset jäljille

Olisiko kenelläkään mitään vinkkiä, miten kannattaisi toimia, kun tuo polvi on alkanut kipuilemaan nii maan perkeleesti, että ei enään yhdenjalan liikkeitä oikein pysty tekemään. Tuossa viime keväänä polveni leikattiin ja sieltä leikattiin hieman rustoa ja siistittiin sitä ja kaivettiin polvilumpion väliin ajautuneet ruston rippeet. Silloinen polvivaiva lähti sillä, mutta nyt viime kuukausien aikana palannut. Tämän viikon aikana alkanut polveen tulla jo leposärkyä. Voi olla, että viimekeväinen vaiva on uusiutunut, mutta millään ei haluaisi uutta leikkausta.

Olisiko kenelläkään mitään vinkkiä, miten kannattaisi toimia, kun tuo polvi on alkanut kipuilemaan nii maan perkeleesti, että ei enään yhdenjalan liikkeitä oikein pysty tekemään. Tuossa viime keväänä polveni leikattiin ja sieltä leikattiin hieman rustoa ja siistittiin sitä ja kaivettiin polvilumpion väliin ajautuneet ruston rippeet. Silloinen polvivaiva lähti sillä, mutta nyt viime kuukausien aikana palannut. Tämän viikon aikana alkanut polveen tulla jo leposärkyä. Voi olla, että viimekeväinen vaiva on uusiutunut, mutta millään ei haluaisi uutta leikkausta.

Fysioterapia voi auttaa esimerkiksi. Lisäksi tietysti polven linjauksia eli liikkeiden tekniikoita kannattaa tarkkailla, eikä mitään kipua aiheuttavaa kannata tehdä. Mikäli leposärky alkaa häiritä liikaa, voi tarvittaessa ottaa esimerkiksi parasetamolia. Uuteen leikkaukseen kannattaa suhtautua vähän kriittisesti, koska tuollaiset polven siistimisleikkaukset on todettu (keskimäärin) tehottomiksi verrattuna pelkkään kuntoutukseen.

Mikähän mättää ku ei tasapenkkiä tangolla taho kärsiä ottaa. Joka kerta vasempaan ylärintaan tai pieneen rintalihakseen alkaa vihlomaan/särkemään kesken sarjan. Ei mitään revähdystä kuitenkaan, kai. Yleensä vasta sarjan viimeisillä toistoilla iskee ja kun on jo kohtuullisiin painoihin päästy, missä saa tosissaan punnata. Tuli tässä jo 6kk treenattua rintaa kovaa ja monipuolisesti muilla liikkeillä ja tänään penkkiä varovasti tutulla lopputuloksella. Yläviistoon ja alaviistoon kestää kyllä hyvinki punnertaa isoilla romuilla. Viikon pari todennäköisesti taas aristaa, mutta treenaamaan sillä kyllä pystyy kuhan ei tasapenkkiä tee..

Mystinen alaselkäkipu. Missä voisi olla vika ja mitä sille pitäisi tehdä?

Osaisikohan joku viisaampi vähän neuvoa...? Eli vähitellen on alkanut alaselkäni kipuilemaan. Viimeiset puoli vuotta selvästi vaiva on pahentunut ja sitä on ollut useammin. Kipu on puristavaa/kiristävää ja tuntuu jossain häntäluun/lonkan/alaselkärangan seutuvilla. Oire saattaa alkaa melkein mistä tahansa, kylmästä, pitkästä automatkasta, viimeksi toissapäivänä body combat- tunnin jälkeen. Kipua ja jumitusta kestää muutamia päiviä kunnes taas hetkeksi vaiva menee kokonaan ohi. Kipu heijastuu selvästi jotenkin toispuoleisesti, oikeaa jalkaa on silloin vaikeampi nostaa tai saada esimerkiksi oikean jalan kenkää jalkaan. Istuma-asennosta nouseminen ja liikeelle lähteminen on hankalin vaihe ja huomaan käveleväni silloin lantiosta eteenpäin kumartuneena "mummotyliin" jonkin aikaa kunnes pahin kipu hellittää. Välillä kävely/liikunta tuntuu auttavan, välillä taas päin vastoin. En ole ihan varma mikä vaivaan auttaisi. Myös nukkuminen ja kyljen kääntäminen on tietysti hankalaa kun ei oikein mikään asento tunnu hyvältä. Onneksi vaiva tuntuu aina menevän kuitenkin vähitellen ohitse itsestään. En kuitenkaan aina keksi mikä jumi-/kipukohtauksen laukaisee tai mistä selkä oikeastaan edes ärtyy, joten vaivaa on ollut vaikea "vältellä". Joten hyvät neuvot tai vinkit ovat tapreen.

Ja taustatietoja sen verran eli lähtökohtani eivät muutenkaan ole kovin hyvät. Minulla on lähestulkoon kaikki nivelet yliliikkuvat ja ties mitä kaikkia mahdollisia virheasentoja siitä johtuen. Ainoastaan ranteet taitaa olla normaalit, muuten taivun joka paikasta vähän turhankin hyvin. :D Asiaa ei myöskään auta sairauteni eli harvinainen sairaus, joka saattaa vaikuttaa melkein mihin tahansa elimistössäni ja myös kaikki mysteeriset oireet voi liittyä siihen. Lisäksi sairauden hoito eli pitkäaikainen kortisonilääkitys solunsalpaajien kanssa tuskin pidemmän päälle terveyttä varsinaisesti edistää... Antibioottejakin olen tarvinnut välillä vuosia putkeen ja luultavasti niin tulee menemään vielä tulevaisuudessakin. Sairaudesta huolimatta elän aika tavalla normaalia elämää vielä toistaiseksi, yritän harrastaa liikuntaa sen mitä ehdin eli käyn kävelemässä, uimassa, ryhmäliikuntatunneilla (viime aikoina lähinnä combatissa) jne.

Minulla on tulossa seuraava käynti sairaalassa tammikuussa ja mietinkin että pitäisikö selkä varmuuden vuoksi kuvata? Tai siis miten saisin lääkärin puhuttua ympäri/ perusteltua asian niin että kuvaus järjestyisi? Valitettavasti minua usein hoitavaa lääkäriä tunnu kiinnostavan asioiden selvittäminen yhtään, sen sijaan mielellään kyllä kirjoittaisi ties mitä ylimääräisiä lääkkkeitä, myös sellaisia minkä käyttöä ei varsinaisesti minun tapauksessa voi suositella... Selkävaivasta olen yrittänyt kertoa mutta ei siihenkään tämä lääkäri ole ottanut mitään kantaa. Tieysti voi yrittää toista kautta tai pyytää vaihtamaan lääkäriä jos muu ei auta. :rolleyes:

EC paha tuohon mitään arvailla, mutta koitetaan...Hoito oireen mukaan eli venyttelyjä ja vatsalihasjumppaa jne. Kunhan ei tee sellaista mikä ärsyttää selkeästi. Burana kuuri vois olla paikallaan, tosin en tiedä miten se sitten rokkaa yhdessa sinun muiden hoitojen kanssa.
Tuollaiset oireet voisi liittyä piriformis sydroomaan, tai sitten l5-s1 tason hermojuuri ärsytykseen, tai sitten modic muutoksiin lannerangassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
EC paha tuohon mitään arvailla, mutta koitetaan...Hoito oireen mukaan eli venyttelyjä ja vatsalihasjumppaa jne. Kunhan ei tee sellaista mikä ärsyttää selkeästi. Burana kuuri vois olla paikallaan, tosin en tiedä miten se sitten rokkaa yhdessa sinun muiden hoitojen kanssa.
Tuollaiset oireet voisi liittyä piriformis sydroomaan, tai sitten l5-s1 tason hermojuuri ärsytykseen, tai sitten modic muutoksiin lannerangassa.

Kiitos vastauksesta! :) Buranaa otan aina välillä, virallisesti sitä ei minulle kuitenkaan suositella ja täytyy varmistaa muutenkin lääkäriltä mitä särkylääkkeitä voisin käyttää tai minkä verran niitä voi ottaa. Selkä on taas vähän parempi, venyttelyä voisin varovaisesti kokeilla. Tänään kuitenkin on ollut ihmeellinen kokovartalojumi päällä, niska on kipeä sekä todella jumissa, pelkkä pään kääntäminen sattuu. Samoin vasen kylki aristaa. Eilen ja tänään olen kuitenkin yrittänyt vähän käydä kävelemässä, kokonaan paikalla oleminen ei myöskään tunnu hyvältä. Combat -tunnit taidan jättää hetkeksi väliin ja kokeilla rauhallisempaa liikuntaa, asun sopivasti uimahallin vieressä joten siellä on helppo käydä kokeilemassa miltä sellainen liikunta tuntuu. :)

Kättä nostaessa epäkäs rupeaa kramppaamaan/menee jumiin. Sama jos joutuu nostamaan jotain missä epäkäs aktivoituu. Hierojalle ? Onko joku venytys tai tennispallo yms kikka millä sais hoidettua?

Mitäs luulette seuraavasta arvon pakkislaiset:

-sunnuntaina helppo etukyykky ja päälle kova pukkiveto, ihan hyvin kulki eikä mitään tuntemuksia missään

-treenin jälkeen pulkkamäkeen lasten kans, juoksin kotimatkan vetäen stiigaa perässä parilla lapsella varustettuna, pientä tunnetta vasemman etureiden alaosassa sisäsyrjän puolella, vaihoin heti kävelyks. Ei mitään tuntoja enää.

-maanantaina ei mitään

-tiistaina töissä just ennen puol 2 kahvitaukoo huomasin istuessa ku hirvee jumi vasemmassa pohkeessa jalan sivussa ulkosyrjässä, kosketusarka säie 15 cm matkalta polven sivusta alaspäin

-istuskelin pari tuntii ja automatkalla kotiin tuntui vasen etureisikin jumittavan ja sit kun pääsin kotiin niin jotenkin iho kosketusarka etureiden alosasta ja yläosasta sisäjalan puolelta. Etureiden alaosassa toiseen jalkaan verrattuna tuntui joku jumipatti tms., sen verran että just huomas

-hyvin veny, ei mitään kipuja tms. paitsi kun rullasin luudanvarrella etureiskaa jumipatin kohdalta niin sattu perkeleesti

-lähin salille tekeen penkkitreeniä, soutulaitteen jälkeen lämpösenä ei mitään arkuutta, ehkä pohkeessa pikkusen jos tökki. Penkkireenit meni vallan hyvin ja illalla ei mitään kipuja niin venyttelin jalkojaki, putkirullailin jne ja sit huomasin että vasemmassa nivuslinjassa suunnilleen etureiden keskilinjan kohdalla ihan törkeen kipee jumialue, rullailin siitä, tuntu aukeevan

-tänään keskiviikkona ei aamupäivällä mitään, iltapäivällä pohje sivusta taas arka ja ku himaan pääsin niin etureiskan alareunassa pari mustelmaa varmaan kepillä rullaamisesta kun etureiskajumin kohdilta sillä edellispäivänä runnoin

-töiden jälkeen ulkoilua lasten kaa yms. ei mitään... MUTTA sit kun kävin saunassa ja vetelin Feldeniä pintaan, niin johan taas ärtyi. Nyt on iho arka polvilumpion seutuvilta ns. pinnasta ja tuntuu jo jalkaa 90 astetta taivuttaessa. Nivusessa tänään se jumikohta niin kipee ettei viitti ronkkia.

Missään vaiheessa ei oo mistään särkeny, ainoastaan koskettaessa tuntuu. Voiko toi nivusten piste vaan vetää sisäreiden ja ulkosäären juntturaan, ihon hermon tms. osalta? Penkkitreenissäkään mitään tuntemuksia vaikka vedin 2*122,5 ja perään 5*115 (tän hetken pb 125 kg, omapaino 86 kg). Kyykyissä oon käyttänyt SBD:n polvilämppiä kovimmissa seteissä jonkun kuukauden, sitä ennen tehty ilman tai Rehbandin läpsyillä. Ei oo ollu ikinä mitään vaivoja. Pari viikkoo sit hierojalla vasen puoli oli selvästi enempi jumissa.

Uskaltaako vetää esim. perjantaina kovan lähes maksimi kyykkytreenin vai himmaisitteko? Sehän tossa lienee vaarana, että lämpimänä ei mitään mut kylmetessään hirttää jostain vielä pahemmin.

Onko kellään mitään hajua, mikö tuo vaiva vois olla / vedetäänkö vaan Buranakuuri varuiksi?

Hei! Olen tehnyt vuosia kiertoliikettä, eli istun lattiaalla ja nojaan taaksepäin. Sitten kierrän vuoronperään molemmille puolille niin et kyynerpää osuu lattiaan. Nyt jo kuukausien ajan alkaa tuntumaan kipua alaselässä kierron aikana. Teen liikkeen oikein ja olen kokeillut nojata eri tasolla. Kipu tuntuu, vaikka en ottaisi punttia käteen.
Mietin vaan et onkohan selässä jokin vamma? En muutoin kärsi minkäänlaisista selkäkivuista tms.
Onko jollain muulla vastaavaa?

Eilen jalkatreenin jälkeen tein normaalit venyttelyrutiinit. Sisäreiden venytyksessä samantien tuntui "vihlaisu?" jonka jälkeen tuli ikäänkuin kramppi päälle. Levossa ei kipua mutta kun yrittää vähääkään venyttää niin lyö vielä aamullakin krampintapaista päälle. Kannattaako jatkaa venyttelyä vai lepoa ensalkuun?

Hei! Olen tehnyt vuosia kiertoliikettä, eli istun lattiaalla ja nojaan taaksepäin. Sitten kierrän vuoronperään molemmille puolille niin et kyynerpää osuu lattiaan. Nyt jo kuukausien ajan alkaa tuntumaan kipua alaselässä kierron aikana. Teen liikkeen oikein ja olen kokeillut nojata eri tasolla. Kipu tuntuu, vaikka en ottaisi punttia käteen.
Mietin vaan et onkohan selässä jokin vamma? En muutoin kärsi minkäänlaisista selkäkivuista tms.
Onko jollain muulla vastaavaa?

Yleisestä luulosta huolimatta tällaiset kiertoliikeet russian twist ym eivät ole selkärangalle kovin turvallisia eli niitä ei voi tehdä "oikein", vaikka eihän niistä kaikille mitään ongelmia synny. Jätä nuo nyt ainakin siksi aikaa että mitään kipuja ei ole ja keskity syviuen vatsalihasten ja keskikehon vahvistamiseen ja hallintaan.

http://dougkelsey.com/beat-back-pain/

Heippatihei! Mulla ois vaihteeksi tämmönen todella kummallinen vaiva. Alotin tuossa kuukausi sitten salitreenit puolenvuoden tauon jälkeen, olin siis loukkaantumisen takia urheilematta tuon ajan. Nonyt sitten on ollut tuosta asti(lukuun ottamatta 2ekaa jalkatreeniä) outoa kipua vasemmassa pakarassa aina jalkatreenin jälkeen. Ei tunnu treenin aikana, mutta seuraavana päivänä ja sen jälkeen. Kipu on tuossa istuinkyhmyn keskellä/yläosassa ja jatkuu sivullepäin. Myös se ison pakaralihaksen alaosa sivulla tuntuu kipeältä. Tuntuu polttavalta ja hiton epämukavalta. Kipu lähtee n.3päivän buranakuurilla pois mutta sama tunne tulee jokaisen jalkatreenin jälkeen. Ajattelin että jos iso pakaralihas olisi tulehtunut, mutta kipu ei ole koko lihaksessa. Viimeksi maanantaina kävin jalkatreenin tekemässä ja edelleen tuntuu poltetta. Tänään sitten alotan sen hiton buranakuurin. Niiin ja hieronta tuntuu sitä ärsyttävän. Onkohan jotain ylirasittumista ja riittääkö joku viikon lepo? Täyslepoa ei tule kun töissä on käytävä. Niin ja vielä sen verran että välillä se kipu häviää vähäksiaikaa, mutta tulee kyllä takaisin. Tuota en oo osannut yhdistää mihinkään tiettyyn asiaan.

Viimeksi muokattu:
Itse itselleni 11.1. postaukseen vastaten: Meni ohi. Seuraavalla viikolla kävin ortopedisella osteopaatilla, joka tiesi heti kuvauksen perusteella sanoa että L4-nikaman seudun jumiin oireet ja törkkäsi sinne, ja olihan siellä erityisesti vasemmalla puolen. Hyvin aukes käsittelyssä, eikä oo ollut sen koommin mitään...

VHH-ruokavaliolla polttelen ylimääräisiä. Ongelmaksi on mudostunut että tankkauspäivän jälkeen jolloin lihakset täynnä menee tekemään ensimmäistä treeniä niin pumppi on niin voimakas että lihakseen alkaa tulla erittäin kova kipua jopa tunnottomuutta esim pohkeisiin. Mitäs venyttelyn lisäksi tälle uskaltaisi tehdä?

VHH-ruokavaliolla polttelen ylimääräisiä. Ongelmaksi on mudostunut että tankkauspäivän jälkeen jolloin lihakset täynnä menee tekemään ensimmäistä treeniä niin pumppi on niin voimakas että lihakseen alkaa tulla erittäin kova kipua jopa tunnottomuutta esim pohkeisiin. Mitäs venyttelyn lisäksi tälle uskaltaisi tehdä?

Putkirullailu?

Back
Ylös Bottom