update: Turvotus on laskenut jonkin verran, mutta sitä löytyy paikoitellen silti. Jalalla pystyy kävelemään normaalisti, tosin kaveri justiinsa huomautti että miksi mä nilkutan. Ite en siis tätä huomaa, yritän astua jalalla täysin normaalisti mutta ilmeisesti askel ei ole ihan normaali. Sininen mustelma nuppiluun alapuolella on tummempi kuin eilennä, nuppiluun päälle on tullut ihan pientä tummumaa, samoin nuppiluun ympärille. Nuppiluun "vasen puoli" kosketusarka, rappusia alas kävellessä täällä tuntuu myös pientä kipua. Ilmeisesti tosta nuppiluun vieressä (missä kipua on myös) lähtee joku jänne/hermo tai joku tonne sääreen/pohkeeseen, jossa tuntuu myös kipua paineltaessa.
Rappuset pääsee ylös suht normaalisti, jotain pieniä kivuntuntoja akillesjänteen sivuosissa, jonka takia pitää vähän ponkaista terveellä jalalla vauhtia.
Jalalla pystyy seisomaan, ei kipua, kokeilin käydä kyykyssä eikä tässäkään kipua tunnu, vähän vaan jäykkyyttä. Oon yrittänyt jumpata ojentamalla ja koukistamalla, hyvin onnistuu. Myös yhdellä jalalla seisominen onnistuu, tosin tasapaino on hävinnyt jonnekkin. Kävellessä tuntuu että nilkka voisi hetkenä minä hyvänsä mennä pois paikoiltaan (tuntuu löysälle ja pettävälle välillä), onkohan tää ihan normaalia? Jokin myös lonksuu tuolla nuppiluun sivulla, sama heppu joka on kosketusarka ja joka on yhteyksissä sinne pohje/sääri jännejuttuun joka on myös kipeä.
Hah, outoja selittelyjä :D Haluaisin vaan kuulla mielipidettä että mitä mun kannattaisi tehdä tai jättää tekemättä, jotta saisin tän mahdollisimman nopeasti kuntoon! Oon lukenut että ideaalisidettä kannattaa pitää muutama päivä jalassa, mutta jättää pikkuhiljaa pois ettei lihakset totu siihen tukeen. Toisaalta toi ideaali ei tunnu tukevan, kun kävellessä tota paikaltaanmenon tunnetta löytyy. Ei varmaan ole järkeä hommata tollasta ilmalastaa vai onko? Kuitenkin pystyn omin avuin kävelemään eikä lääkärikään tosta mitään maininnut.
Apua ja mielipiteitä kaivataan! Jos ei viikon päästä ala olemaan paranemaan päin niin pitäisiköhän taas ottaa johonkin lekurille yhteyttä?