Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noin kuukausi sitten tehdessäni takakyykkyä viimeisen toiston aikana tunsin kun tekniikka hajosi ja paino meni alaselälle. Alaselkä oli niin kipeä että oli lähdettävä samantien kotiin.
Tämän jälkeen en ole kyykkyä tai maastavetoa kyennyt tekemään, lisäksi istuminen kipeyttää alaselän. Kipu ei ole infernaalista vaan lähinnä muistuttaa siitä kuin olisi nukkunut huonossa asennossa ja paikat ovat jäykkänä kun niitä koittaa liikutella.
Jäykkyyttä ei ole, selkä taipuu kuin ennenkin ja ei kipeydy muutoin kuin istuessa/rasituksessa mm. Kyykky/mave
Samanlaisia kokemuksia?
Vinkkejä kuntoutukseen?
Tosiaan ku jalkakyykkyä tekee niin sattuu niin perhanasti molempien jalkojen ulkoreiden yläosaan. Kapealla jalkaasennolla pystyy paremmin tekemään hackia ja prässiä ja ehkä etukyykkykin on kivuttomampaa!
Kelju vaiva. Kannattaa nyt ottaa tuo kipu tosissaan, Ja olla tekemättä liikkeitä jotka sitä aiheuttaa. Minäkin tuosta kärsinyt ja jos vaan pakolla runttaa se pahenee koko ajan. Lopulta kivuliasta edes omalla painolla kyykkyyn. Sitten se vaatiikin kuukausien levon, Että kipu asettuu. Voi sitten taas parilla kyykky treenillä alkaa hiipiä takaisin.Onko kokemuksia vastaavasta vaivasta?
Tosiaan ku jalkakyykkyä tekee niin sattuu niin perhanasti molempien jalkojen ulkoreiden yläosaan. Kapealla jalkaasennolla pystyy paremmin tekemään hackia ja prässiä ja ehkä etukyykkykin on kivuttomampaa!
Sumovetoa ei haittaa ollenkaan!
Pari krt jo hierottu, 2 viikon tauonki pidin reeneistä, putkirullausta tehty + venyttelyt mutta ei apua...
Elikä tällainen tarina:
Kolmisen viikkoa sitten olin kyykkäilemässä - lämmittelyjen jälkeen rupesin kyykkäämään ja ensimmäinen vitonen meni nappiin. Toista aloittaessa juuri kyykkyyn mentäessä oikealle puolelle, lavan alle iski aivan helvetillinen kipu. Mitään virheasentoa ei kyllä omasta mielestä pitänyt olla, mutta mene ja sano.
Kotia menin heti ja kylmää selkään. Viikonkin olin alkuun treenaamatta, mutta sitten parina viikkona käynyt yrittämässä pari kolme kertaa viikossa. Edelleen vihloo selkään ja tuntuu ettei paljoa ole hellittänyt. Välillä kipeämpi ja välillä vähemmän. Nyt olen taas viikon ollut tekemättä muuta kuin venyttelyä/verryttelyä.
Lääkärissäkin kävin ja siellä epäili pitkän selkälihaksen revähdystä. Nyt siihen itse kysymykseen, että onko kellään ollu samanlaista ongelmaa/vammaa? Meinaapi hieman pistää vituttamaan tämä jo neljättä viikkoa kestänyt tauko...
Kiitos etukäteen vastauksista
Mulla on nyt pari kertaa salin jälkeen lähtenyt näkö.
Ekalla kerralla salilta kotiin kävellessä alko näkö heikkenemään ja tuntu kuin olisi tuijottanut kirkasta valoa. Suihkuun päästyäni tajusin etten näe vasemmalle. Hetki sen jälkeen en nähnyt alaskaan ja koitin peilistä katsoa josko silmissä näkyy jotain. Meinasin paskoa housuun kun en nähnyt toista silmää, mutta nyt oli jo vaikeauksia nähdä eteenkin.
Pyysin kaverin heittämään sairaalaan. Vastaanotolle pääsin aika nopeasti mahdollisen aivoverenkiertohäiriön takia(TIA-kohtaus?). Lääkäri teki jotain motoriikkatestejä ym. mitkä osottautu normaaleiksi. Sano että tule uudestaan jos jatkuu ja epäili migreeniksi. Lievää päänsärkyä oli sen jälkeen.
Näkö palautu noin 30min kuluttua hiljalleen.
Tänään sitten sama homma. Oli aika rankka jalkatreeni ja himassa suihkussa huomasin kun näkö sumenee. Tällä kertaa näin ihan selkeästi kun 1/3 näkökenttää vasemmalla oli valkomustaraidallinen värisevä alue. Lievää paniikkihäiriötäkin lykkäs samalla kun tuli samanmoinen fiilis kun taju lähtisi(näkö sumenee). Kesti taas noin 30min mutta nyt särkeny vähän enemmän päätä...