EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun alaselkäkivut hellittivät, kun tein lankkupitoja. Edelleenkin kyllä alaselän rasituksen kanssa saan olla tarkkana, nimenomaan kyykyssä js SJMV:ssa.

Noin kuukausi sitten tehdessäni takakyykkyä viimeisen toiston aikana tunsin kun tekniikka hajosi ja paino meni alaselälle. Alaselkä oli niin kipeä että oli lähdettävä samantien kotiin.

Tämän jälkeen en ole kyykkyä tai maastavetoa kyennyt tekemään, lisäksi istuminen kipeyttää alaselän. Kipu ei ole infernaalista vaan lähinnä muistuttaa siitä kuin olisi nukkunut huonossa asennossa ja paikat ovat jäykkänä kun niitä koittaa liikutella.

Jäykkyyttä ei ole, selkä taipuu kuin ennenkin ja ei kipeydy muutoin kuin istuessa/rasituksessa mm. Kyykky/mave

Samanlaisia kokemuksia?
Vinkkejä kuntoutukseen?

Jos on jäänyt tuollainen "staattinen" kipu mikä ei hellitä, niin voisiko olla nikamalukko tai SI nivel lukossa? suosittelen käymään osaavalla fysioterapeutilla, noidan nuolen pitäisi mielestäni parantua kuukaudessa, joskin se on aika laaja käsite.. näin ihan mutu-tuntumalta.

Kipua ulkoreiden yläosissa kyykätessä

Onko kokemuksia vastaavasta vaivasta?

Tosiaan ku jalkakyykkyä tekee niin sattuu niin perhanasti molempien jalkojen ulkoreiden yläosaan. Kapealla jalkaasennolla pystyy paremmin tekemään hackia ja prässiä ja ehkä etukyykkykin on kivuttomampaa!

Sumovetoa ei haittaa ollenkaan!

Pari krt jo hierottu, 2 viikon tauonki pidin reeneistä, putkirullausta tehty + venyttelyt mutta ei apua...

Tosiaan ku jalkakyykkyä tekee niin sattuu niin perhanasti molempien jalkojen ulkoreiden yläosaan. Kapealla jalkaasennolla pystyy paremmin tekemään hackia ja prässiä ja ehkä etukyykkykin on kivuttomampaa!

Minulla ollut ihan samaa vikaa, mutta niin hullulta kuin se kuulostaakin niin vaiva meni sillä millä tulikin eli tein vain lisää kyykkyjä vaikka kyyneleet meinasi kivusta tulla ja tosiaan se venyttelyä. Itsellä huomasin että vasempaan reiteen sattui enemmän kuin oikeaan, mutta uskon sen johtuvan siitä että oikea jalka on selkeästi kestävämpi kuin vasen.

Onko kokemuksia vastaavasta vaivasta?

Sumovetoa ei haittaa ollenkaan!

Pari krt jo hierottu, 2 viikon tauonki pidin reeneistä, putkirullausta tehty + venyttelyt mutta ei apua...
Kelju vaiva. Kannattaa nyt ottaa tuo kipu tosissaan, Ja olla tekemättä liikkeitä jotka sitä aiheuttaa. Minäkin tuosta kärsinyt ja jos vaan pakolla runttaa se pahenee koko ajan. Lopulta kivuliasta edes omalla painolla kyykkyyn. Sitten se vaatiikin kuukausien levon, Että kipu asettuu. Voi sitten taas parilla kyykky treenillä alkaa hiipiä takaisin.
Mitään kunnon ratkaisua ei siis ole tarjota, Senkun löytäis olis kivaa.

Pistävä kipu lapaluun alla

Elikkäs mulla on pidemmän aikaa jo vaivannut kipu tuossa oikeen lapaluun alla, selkärangan vieressä. Olankohautuksia ja alataljaa tehdessä tulee aina sellanen vittumainen pistävä kipu, ihan ku neulalla pistäis tonne lapaluun alle. En tiedä liittyykö tähän samaan vaivaan se, että vuos sitte samassa paikassa oikean lapaluun alla aina rasituksen jälkeen, salitreenin tai säbätreenien jälkeen oikeen lapaluun alla oli särkyä. Yhessä vaiheessa se sitte meni niin pahaks, että jouduin lähtee sairaalaan koska en pystynyt liikuttamaan päätä ja sängystä nouseminen tuotti suuria vaikeuksia. Kävin sitte ortopedilla ja magneettikuvauksissa mutta eivät saaneet mitään selvää diagnoosia tosta, epäilivät vaan jotain lihasrevähdystä. Magneettikuvauksissa havaittiin pientä skolioosia yläselässä mutta ei pitäs vissiin vaikuttaa hirveesti. Oon yrittäny googlailla jos löytyis kohtalotovereita mut ei oikeen ota selvää että mistä tää johtuu. Voisko kyseessä olla joku hermovaurio tms?

jänteen vai lihaksen tulehdus vai mikä!?

On siis n.kuukauden ollut vasemman forkun ja hauiksen välissä aivan hirveää lihaskipua! Kun käden koukistaa koskee. Mitään liikettä ei voi tehdä ilman kipua ja nyt onkin kohta viikko oltu ilman reeniä, eikä ole helpottanut. Buranaa 800mg×3/vrk ja panadol 1000mg×3/vrk menee. Penkit, hauiskäännöt, vedot ja ihan mikä tahansa liike tuottaa uskomatonta tuskaa! Nyt apuva! :itku::confused:

Voimakas kutina ranteissa ja nilkoissa liikuntasuorituksen alussa

Mistä ihmeestä näin ärsyttävä vaiva voi johtua. Joka kerta kun alan liikkumaan, siinä vaiheessa kun alkaa olla ns. lämmöt päällä, vähän ennen kuin tulee hiki pintaan, alkaa yleensä nilkoissa tai ranteissa kutisemaan aivan helvetisti. Joskus kutina saattaa kohdistua myös päälakeen, ja joskus harvoin lisäksi jonnekin muualle kuten olkavarteen. Kutina kestää vain lämmittelyvaiheen ajan ja päättyy kun on kunnolla saatu keho liikunnalla lämpimäksi.

Vaiva on kestänyt nyt yhtäjaksoisesti yli puoli vuotta. En osaa yhtään sanoa mikä vaivan on laukaissut. En tiedä onko tällä merkitystä, mutta mainitaan kuitenkin, että joitakin kuukausia ennen vaivan alkua niskani magneettikuvassa näkyi hyvin lievä pullistuma, josta fysiatri ei ollut huolissaan ja sanoi että se paranee pian itsestään. Samaan aikaan minulla oli pahoja yöllisiä selkäkipuja, jotka ovat kuitenkin päättyneet 100-prosenttisesti jo kuukausia sitten.

Muuten tunnen olevani terveempi kuin koskaan, ja treeni kulkee, mutta ai helvetti tuo kutina on perseestä vaivatessaan joka liikuntakerralla.

Puukosta selkään kyykätessä

Elikä tällainen tarina:

Kolmisen viikkoa sitten olin kyykkäilemässä - lämmittelyjen jälkeen rupesin kyykkäämään ja ensimmäinen vitonen meni nappiin. Toista aloittaessa juuri kyykkyyn mentäessä oikealle puolelle, lavan alle iski aivan helvetillinen kipu. Mitään virheasentoa ei kyllä omasta mielestä pitänyt olla, mutta mene ja sano.

Kotia menin heti ja kylmää selkään. Viikonkin olin alkuun treenaamatta, mutta sitten parina viikkona käynyt yrittämässä pari kolme kertaa viikossa. Edelleen vihloo selkään ja tuntuu ettei paljoa ole hellittänyt. Välillä kipeämpi ja välillä vähemmän. Nyt olen taas viikon ollut tekemättä muuta kuin venyttelyä/verryttelyä.

Lääkärissäkin kävin ja siellä epäili pitkän selkälihaksen revähdystä. Nyt siihen itse kysymykseen, että onko kellään ollu samanlaista ongelmaa/vammaa? Meinaapi hieman pistää vituttamaan tämä jo neljättä viikkoa kestänyt tauko...

Kiitos etukäteen vastauksista :worship:

Skolioosi, venyvyys, spagaatti

Hei!

Uusi kirjoittelija täällä terve! Tarvitsisin huomattavasti parempaa liikkuvuutta lajeissani kuin mitä tällä hetkellä on. Esimerkiksi spagaatti pitäisi saada tai ainakin lähelle, sekä sivuspagaatille että etuversiolle olisi käyttöä. Myöskin rintaranka ja olkapäät minulla on jatkuvasti jumissa, mutta niihin olen saanut fyssarilta ohjeita ja käyn parin kuukauden välein hierojalla.

Takareisien ja lonkankoukistajien jäykkyys on siis tällä hetkellä suurin ongelma. Venyttelen pohkeet, takareidet, pakarat ja lonkankoukistajat kevyesti päivittäin, syvävenyttelyt teen pari kertaa viikossa jolloin lämmittelen ensin huolellisesti, sitten koko keho läpi. Myös treeneissä tehdään kevyet venyttelyt sekä alkulämmittelyssä että loppuverryttelyssä. Silti venyvyyteni ei ole varsinkaan takareisien kohdalla parantunut yhtään. Spagaatista jää joka suuntaan vähintään 20 cm lattiasta, sivuspagaatissa noin 30 cm jos kylmilteen testaan. Eli järeämpiä keinoja tarvitaan. Mietin että voiko skolioosi pistää myös takareidet jumiin? Myös notkoselkä löytyy ja lantio on jotenkin vinossa. Kuitenkaan en muutoin ole kankea kuin kivi, saan esim molemmat jalat pään taakse ihan kylmilteen.

Eli järeämpiä keinoja tarvitsen, onko jollain samantyyppistä virheasentoa kehossa tai muutoin kokemusta aiheesta? Pitäisikö hierotuttaa myös takareidet, vai hommata sellainen foam roller? Kiitos jo etukäteen kaikista neuvoista ja ohjeista!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Elikä tällainen tarina:

Kolmisen viikkoa sitten olin kyykkäilemässä - lämmittelyjen jälkeen rupesin kyykkäämään ja ensimmäinen vitonen meni nappiin. Toista aloittaessa juuri kyykkyyn mentäessä oikealle puolelle, lavan alle iski aivan helvetillinen kipu. Mitään virheasentoa ei kyllä omasta mielestä pitänyt olla, mutta mene ja sano.

Kotia menin heti ja kylmää selkään. Viikonkin olin alkuun treenaamatta, mutta sitten parina viikkona käynyt yrittämässä pari kolme kertaa viikossa. Edelleen vihloo selkään ja tuntuu ettei paljoa ole hellittänyt. Välillä kipeämpi ja välillä vähemmän. Nyt olen taas viikon ollut tekemättä muuta kuin venyttelyä/verryttelyä.

Lääkärissäkin kävin ja siellä epäili pitkän selkälihaksen revähdystä. Nyt siihen itse kysymykseen, että onko kellään ollu samanlaista ongelmaa/vammaa? Meinaapi hieman pistää vituttamaan tämä jo neljättä viikkoa kestänyt tauko...

Kiitos etukäteen vastauksista :worship:

Tuntuuko tuo miltään muulloin kun treenatessa? vihlooko liikkuessa tai esimerkiksi hengittäessä?

ensimäisenä tulee mieleen nikamalukko. Kannattaa käydä fysioterapeutilla tai kiropraktikolla/osteopaatilla/naprapaatilla. Lääkärit oman kokemuksen mukaan harvoin osaavat kaivella tuollaisia ongelmia.

Moro! Elikkäs tossa murtui ranne n.3kk sitten ja pidin rannelastaa siinä semmoiset 5vk (sanottiin että 4-6vk) ,koska kaikki pahemmat kivut sun muut menneet pois jne.

Ongelmana on se että ranne toimii arki/peruskäytössä hyvin ja salillakin pystyn tekemään hauiskääntöjä yms. käsipainoilla ,mutta punnerruksien tekeminen ja penkkaaminen sattuu liikaa ranteeseen olisi kova hinku jo päästä salille kunnolla.

Miten tälläistä voi hoitaa vai onko tämä normaalia että näin kauan rannemurtuman jälkeen ranne on vielä niin senverran kipeä ettei pysty punnerruksia tekemään?

Rannetta kyllä pystyn liikuttelemaan ja pyörittämään ilman suurempaa kipua vähän tuntuu kun taivuttaa taakse (mutta todella vähän).

Hauikset täysin tiltissä

Vedin loppuvuodesta läpi Nettitreenin Arms Challengen, eli 4 viikon mittaisen, käsivarsiin painotetun tehotreenijakson. Treeneissä käydään siis läpi koko kroppa mutta hauiksille ja ojentajille oli tavallista enemmän kuormitusta, paljon supersarjoja, pyramideja, pudotussarjoja, uusia liikkeitä jne.

Jakson viimeisellä viikolla ja varsinkin siitä eteenpäin käsivarret, etenkin hauikset alkoivat väsähtää jo ensimmäisessä sarjassa. Aina uudessa reenissä hauikset tuntuivat aina huonommin ja huonommin palautuneilta ja aika nopeasti tultiin siihen pisteeseen, missä junnaan edelleenkin ja turhauttaa:

Jokaisessa reenissä, jo ensimmäisessä hauissarjassa iskee tuo tiltti, ei vain nouse enää. Seuraavassa sarjassa samoilla painoilla enää puolet. Kolmannessa sarjassa vaivoin pari kolme toistoa. (Siis sellaisilla painoilla joilla normaalisti teen 3 x 15) Ja armoton jomotus hauisten alaosassa, ihan taipeen kiinnityskohdassa. Voima häviää ihan tyystin ja hauis menee pumppiin välittömästi, uutta liikettä turha lähteä edes kokeilemaan, kaikki tehot hävinneet lihaksesta. Semmonen tukkosuus tuntuu siinä lihaksen alaosassa, tuntuu että pakko hieroa heti ja irrotella lihasta.

No, tietysti ajattelin tuon Arms Challengen jälkeen että hauiksille pitää antaa aikaa palautua kunnolla, pidin alkuun viikon tauon hauiksista. Sama toistui heti viikon päästä ekassa haukkasarjassa. Sen jälkeen pidin kahden viikon tauon hauiksista. Ja sama homma edelleen, aivan tilttiin samantien. Nyt olen pitänyt koko tammikuun lepoa hauiksille, venytellyt, hieronut ja tänään pitkästä aikaa sitten kokeilin hauiksia. Ja sitä turhautumisen määrää kun taas heti ensimmäisessä sarjassa häviää kaikki voima lihaksista.

Mikä noita lihaksia vaivaa?

Olen reenannut useita vuosia ja tiedän mikä on normaalia kireyttä/jumia/huonoa palautumista - tämä on jotain uutta. Hajottaa, kun tulokset laskee ja tuntuu että koko Arms Challenge meni hukkaan...

Jalkapöytä kipuilee. Viime aikoina alkanut esiintymään pistävää ja jomottavaa kipua jalkapöydän ulkosyrjällä, ei kuitenkaan ole arka varaamiselle vaan kipu on enemmän satunnaista. Juostua tulee max 10km/viikko ja lättäjalkaa ei ole diagnosoitu. Voisiko pohkeiden treenaus varpailleen nousemisessa aiheuttaa jalkapöytään jotain rasitusvammoja? Kipugeelit auttaa hetkellisesti. Jalkapöytä rutisee hieman kun sitä taivuttelee ja pyörittelee. Kuvassa vielä alue, jolla kipu tuntuu.
ankle_img.jpg

Kovasta treenistä migreeni

Moi,

Olen huomannut että joistakin kovista treeneistä on saattanut joko samana päivänä tai seuraavana päivänä tulla migreeni. Onko mulla ollut samaa? Tietoa mistä voisi johtua? Joskus jos on tullut treenattua krapulapäivänä niin on tullut migreeni, mutta tällä kertaa tuli ilman sitä.

Juotko tarpeeksi treenipäivinä? Mulla oli pitkään kanssa samaa ongelmaa, mutta sitten parin testikerran jälkeen tajusin että mulla se johtui siitä kun en tosiaan muistanut juoda. Nyt on pysyneet migreenit loitolla kun juo treenin aikana nestettä ja pitkin päivää muistaa muutenkin pitää ton nesteytyksen kunnossa.

Migreeniaura tullu pari kertaa kävellessä salilta kotiin. Yleensä suihkussa huomannut kuinka näkökenttä on vähän heikko. Ekalla kerralla menin sairaalaan mahdollisen aivoverenkiertohäiriön takia(TIA kohtaus).

Nämä molemmat tullut tosi rankan treenin jälkeen.

Mulla on nyt pari kertaa salin jälkeen lähtenyt näkö.

Ekalla kerralla salilta kotiin kävellessä alko näkö heikkenemään ja tuntu kuin olisi tuijottanut kirkasta valoa. Suihkuun päästyäni tajusin etten näe vasemmalle. Hetki sen jälkeen en nähnyt alaskaan ja koitin peilistä katsoa josko silmissä näkyy jotain. Meinasin paskoa housuun kun en nähnyt toista silmää, mutta nyt oli jo vaikeauksia nähdä eteenkin.

Pyysin kaverin heittämään sairaalaan. Vastaanotolle pääsin aika nopeasti mahdollisen aivoverenkiertohäiriön takia(TIA-kohtaus?). Lääkäri teki jotain motoriikkatestejä ym. mitkä osottautu normaaleiksi. Sano että tule uudestaan jos jatkuu ja epäili migreeniksi. Lievää päänsärkyä oli sen jälkeen.

Näkö palautu noin 30min kuluttua hiljalleen.

Tänään sitten sama homma. Oli aika rankka jalkatreeni ja himassa suihkussa huomasin kun näkö sumenee. Tällä kertaa näin ihan selkeästi kun 1/3 näkökenttää vasemmalla oli valkomustaraidallinen värisevä alue. Lievää paniikkihäiriötäkin lykkäs samalla kun tuli samanmoinen fiilis kun taju lähtisi(näkö sumenee). Kesti taas noin 30min mutta nyt särkeny vähän enemmän päätä...

vasen olkapää kipeä

Hei! eli vasen olkapää kipua ilmaantunut tänään treenatessa aloitin treenaamisen noin reilu 2 viikkoa sitten ja tänään rinta hauis päivänä sitten olkapää kipeytyi tiedä sitten johtuuko tuo olkapää kipu jotenkin vinopenkistä tein sitä tangolla tänään vasta kyseisen liikkeen lisäsin rinta treeneihin eli aikaisempaa kokemusta liikkeestä ei ole. hauis treeneistä ei sitten meinannut oikein mitään tulla kun tankoa nostaessa olkapäätä vihloo/viiltää ja loksuu. eli olisiko teillä mitään neuvoa/vinkkiä antaa näin alottelijalle että mitä tässä pitäisi oikein tehdä?

Reisilihaksen (?) kipuilu kyykätessä

Alkaa pikkuhiljaa kyykkääminen nyppimään kun jalka ei meinaa asettua millään.

Eli kolmisen viikkoa sitten alkoi kyykyn aikana tuntumaan reidessä kipuilua. Tuntui hieman siltä, kuin kintussa olisi ollut parin nyrkin kokoinen mustelma jota hieman aristi sormella painamalla. Sijainti tarkemmin oikean jalan etureidessä, pikkuisen keskilinjasta ulkosyrjää kohti ja noin 15 cm lonkankoukistajasta alaspäin. Lonkankoukistajat ja nivuset ovat aikaisemminkin vähän jumittaneet (nyt kumpikin ok), mutta tämä tuntuu huomattavan erilaiselta.
En pariin viikkoon välittänyt kivusta sen suuremmin, mutta treeni treeniltä kipu kasvoi ja alkoi jo käydä aika ikäväksi. Vaihdoin sitten etukyykkyyn mutta ei väliä. Edelleen tekee kipeää ja kipu alkaa jo heti lämmittelysarjoista. Ei tarvitse edes tankoa niskaan, vaan pelkkä kyykky liikkeenä tuntuu ärsyttävän koipea.

Nytkään jalka ei ollut viikonlopun aikana tuntunut noin muuten mitenkään ihmeelliseltä. Siihen ei sattunut, ei särkenyt eikä mitään. Mutta nyt se on taas treenin jäljiltä arkana (kyykkypainot tänään huikeat 55 kiloa). Äsken kävin saunassa jonka aikana hieroin reiteen lunta. Saunan jälkeen kokeilin rullailla jalkoja, mutta ei tuosta oikein mitään selkeää kipukohtaa tai pattiakaan tunnu löytyvän.

Onko ideoita? Varmaan nyt ensimmäisenä tässä ollaan viikko kyykkäämättä, mutta kiinnostaisi tietää onko muilla ilmennyt vastaavaa ja mikä se on mahtanut olla? Jonkun verran olen venytellyt treenien välisinä päivinä, eikä lämmittelytkään väliin ole jääneet. Toki lämmitellä voisi ehkä hieman enemmänkin, kun nyt se tapahtuu lähinnä aina sillä liikkeellä mitä alan suorittamaan.

Edit. Ai niin, Starting Stregth ollut siis käytössä reilun kuukauden ajan, eli kyykkyä on saanut kyllä vääntää ihan runsaanlaisesti.

Back
Ylös Bottom