Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
OT: Kämpän vaihtaminen ei välttämättä merkitse homeongelmaa, vaan erilainen ympäristö riittää esim. flunssan oireisiin. Kun viimeks muutettiin, oli erilainen ilmastointi, kämppä jne... Itellä meni eka talvi uudessa kämpässä homeongelmaa epäillen, mutta lopulta selvisi, että uudessa kämpässä oli tehokkaampi ilmastointi ja liikaa käytettynä huomattavasti kuivempi sisäilma.Ihan samat oireet kun mulla ite alkanu epäilemään onko talossa hometta kun muutin tähän suunnilleen samoihin aikoihin kun oireet ilmeni.
Jooh eli normaalisti pystyny käymään salilla, mutta tuo mave ei oikein tee hyvää. Eilen tein aika kevyesti, tänään on samasta paikasta hieman kipeä.
Kannattaa varmaan ottaa iisisti maven kaa vielä?
tuota noin, melko oudolta kuulostaa tuo lääkärin lausunto. Harvoin SI nivel menee oikeasti "paikaltaan" eli pois sijoiltaan, olen ymmärtänyt että se vaatisi melko kovan rykäisyn esim onnettomuudessa. Ja jos joku on oikeasti sijoiltaan, ei kai se itsestään parannu? Kuulostaa enemmin joltain lukolta tai virheasennolta jotka on lievempiä kuin sijoiltaan meno.
Itse kävisin vähintään yhdellä hyvällä fysioterapeutilla näyttämässä tuota.
Pyydä päästä röntgenkuvaukseen, siinä näkyy välilevynmadaltumat ym. Epäilen vahvasti (sulla samat vaivat kuin minulla oli) että sulla on madaltumaa L4 ja L5 välissä. Mulla oli aikoinaan sama ongelma ja olin monta kuukautta pois töistä/salilta. Työterveyslääkäri antoi aina vaan buranaa ja relaksantteja. Itse piti hoitaa tiedonhankinta kuinka selkää voi alkaa kuntouttamaan. Hae kirjastosta: Robin McKenzie "kuntouta itse selkäsi" kirja. Se auttoi minua. Samoin ala tekemään enemmän syviä vatsalihaksia ja koko keskivartaloa, mutta vasta sitten kun selkä on kunnolla kunnossa.
Olen kuullut, että SI-nivelen lukkoja voisi avata myös itse, en tiedä pitääkö paikkansa kun itsellä ei ole kunnon lukkoja ollut.