EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
allergia tai astma?

nukutko tarpeeksi/hyvin?

entä ruokavalio, syötkö monipuolisesti ja saatko tarpeeksi vitamiineja ym? juotko tarpeeksi vettä?

Mitä mykoplasmoihin tulee, niin onko ollut lämpöä tai yskää?

Vaikuttais enemmän että se on jumissa ja ollu jo jonkinaikaa jos kerran kipee ja säteilee.itsellä ollut samaa vaivaa.ja sillon se ei myöskään aktivoidu kunnolla.
Kunnon PÄTEVÄLLE urheiluhierojalle vaan jos se sais aukeeman paikat.

Ylätaljasta kylkikipu

Tänään salilla tehdessä tuli ihmeellinen vaiva.
Alku lämpöja varovasti pienillä painoilla ylätaljassa koko ajan painoa lisäten.
Suoralla tangolla oli tekemässä, yhden vedon aikana vein tangon rintaa ja vasemman kyljen alla tuntui muljahdusta ja kipua. Siihen loppui tekeminen, mitään vetoja ei voinut tehdä, salilla ei vielä sattunut hengittäminen tms suihkuun ja kotiin. Illan mittaan on alkanut kipu pahenemaan sisään hengittäessä sattuu vasempaan kylkeen, henkeä pidättäessä kipu on aktiivinen.
Mistähän voisi johtua? Ehkä joku lihas vai onko tuossa vasemman kyljen kohdalla jotain sisäelimiä johon olisi voinut sattua

Millä katottiin poskiontelot? Tuntuuko niissä painetta kun pidät päätä alaspäin? Hakuammuntaahan tää vähän on...

Homeesta tietysti vähän vaikee mennä sanomaan mitään.. Muut eivät ainakaan ole saaneet mitään oireita, eikä home haise missään.
Allergiaa tai astmaa ei ole ainakaan ollut.
Nukuttua tulee tosi hyvin, varsinki nyt kun laittaa niin väsyttämään :D. Ruokavalio monipuolinen, vitamiinien saanti turvattu, vettä menee 4-5l päivässä.
Lämpöä ei ole ollut kun vain ihan "flunssan" alkupuolella. Varsinaista yskää ei ole, jotain limaisuutta jota tulee välillä köhittyä..

Ja poskiontelot katsottiin ihan sillä peruslaitteella tkssa.

No torstaina tosiaan lääkäriin, pahoin pelkään että mitään ei löydy..
Vie kyllä fiiliksen aika matalalle kun reenistä ei puhettakaan, ei tätä kauan jaksa..

Viimeisenä omana oljenkortena koitan sitä, että nakkaan kunnon bulkkikalorit päälle ensi viikkoon asti.. Nyt menty lievillä miinuksilla.

Ihan samat oireet kun mulla ite alkanu epäilemään onko talossa hometta kun muutin tähän suunnilleen samoihin aikoihin kun oireet ilmeni.
OT: Kämpän vaihtaminen ei välttämättä merkitse homeongelmaa, vaan erilainen ympäristö riittää esim. flunssan oireisiin. Kun viimeks muutettiin, oli erilainen ilmastointi, kämppä jne... Itellä meni eka talvi uudessa kämpässä homeongelmaa epäillen, mutta lopulta selvisi, että uudessa kämpässä oli tehokkaampi ilmastointi ja liikaa käytettynä huomattavasti kuivempi sisäilma.

Hommasin voimapyörän ja tein sillä muutamia kertoja treeniä ilman ongelmia. Oli voimapyörästä pari viikkoa taukoa ja nyt en pysty tekemään enää ollenkaan kun alkaa alaselästä vihlomaan. En ole huomannut kipua missään muussa yhteydessä kuin voimapyörässä. Tossa parin viikon aikana tein aika useasti selkätreeniä http://www.gofitness.fi/images/products/bodytone-eb09-selklaite_orig.jpg tuon tyyppisellä 15kg lisäpainolla jonka epäilen ongelman aiheuttajaksi.

Pitäskö tässä huolestua vai normaalit venyttelyt ja kokeilla voimapyörää viikon päästä taas uudestaan?

Sulla pääsee tod.näk. alaselkä notkolle kun teet liikettä. Yritä laittaa alaselkä pyöreäksi ennen liikettä ja pidä se siinä, jos ei pysy niin syy löytyy heikoista lihaksista.

- - - Updated - - -

Jooh eli normaalisti pystyny käymään salilla, mutta tuo mave ei oikein tee hyvää. Eilen tein aika kevyesti, tänään on samasta paikasta hieman kipeä.

Kannattaa varmaan ottaa iisisti maven kaa vielä?

tuota noin, melko oudolta kuulostaa tuo lääkärin lausunto. Harvoin SI nivel menee oikeasti "paikaltaan" eli pois sijoiltaan, olen ymmärtänyt että se vaatisi melko kovan rykäisyn esim onnettomuudessa. Ja jos joku on oikeasti sijoiltaan, ei kai se itsestään parannu? Kuulostaa enemmin joltain lukolta tai virheasennolta jotka on lievempiä kuin sijoiltaan meno.

Itse kävisin vähintään yhdellä hyvällä fysioterapeutilla näyttämässä tuota.

Aika myöhään vastaan mutta eiköhän ongelma ole välilevyn lukko tai lonkat jumissa, mikä menee monesti vedossa. Ongelma poistuu osaavalla kiropraktikolla.

SI-nivelen ongelman tunnistaa siitä että kävellessä kipu mlkein häviää ja kun istut pari minuuttia niin vaikea päästä ylös, lisäksi seisoessa yleensä ihan vinossa, mikä myös lukoissa monesti. SI-nivelen lukkoa sitten et oikeasti saa auki muualla kuin kiropraktikolla, sinä pitää olla se pöytä missä saa keskikohdan nostettua ylöspäin.

Olen kuullut, että SI-nivelen lukkoja voisi avata myös itse, en tiedä pitääkö paikkansa kun itsellä ei ole kunnon lukkoja ollut. Tässä yksi tapa:

Ja tämä menee ehkä enemmän mobilisoinnin puolelle:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pyydä päästä röntgenkuvaukseen, siinä näkyy välilevynmadaltumat ym. Epäilen vahvasti (sulla samat vaivat kuin minulla oli) että sulla on madaltumaa L4 ja L5 välissä. Mulla oli aikoinaan sama ongelma ja olin monta kuukautta pois töistä/salilta. Työterveyslääkäri antoi aina vaan buranaa ja relaksantteja. Itse piti hoitaa tiedonhankinta kuinka selkää voi alkaa kuntouttamaan. Hae kirjastosta: Robin McKenzie "kuntouta itse selkäsi" kirja. Se auttoi minua. Samoin ala tekemään enemmän syviä vatsalihaksia ja koko keskivartaloa, mutta vasta sitten kun selkä on kunnolla kunnossa.

Komppaan billy boyta. Lisäksi kehoitan varaamaan ajan osaavalle OMT-terapeutille, joka tutkii selkäsi ja tekee juuri sinulle oman selkäohjelman. Tuossa vaiheessa voit vielä itse vaikuttaa paljon tulevaisuuteesi. Älä anna sen hämätä, että oireet menevät ohi. Ne palaavat vielä. Ja jatkossa sitten yhä useammin ja pidempikestoisina. Tämä olettaen, että kyseessä on välilevyjen rappeuma/madaltuma. Siltä tuo minun mielestäni kuulostaa.
'
Oikeanlaisella treenillä saat kyllä selkäsi kuntoon ja pystyt jatkamaan saliharjoittelua suht normaalisti. Nyt tässä vaiheessa jalkakyyykyt, maastavedot yms tauolle. Äläkä venyttele takareisiä, vaikka tekisi mieli. Se auttaa hetken, mutta suoralla jalalla venytettäessä ärsyttää vain selkähermoa enemmän ja seuraavana päivänä selkä huonommassa kunnossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen kuullut, että SI-nivelen lukkoja voisi avata myös itse, en tiedä pitääkö paikkansa kun itsellä ei ole kunnon lukkoja ollut.

Olen itse yrittäny noita samoja ja muitakin kikkoja ja mikään ei auta. kiropraktikko tavallaan rysäyttää sen auki, eli makaat mahallaan pöydällä, keskikohta nostetaan ylöspäin ja sit lantiosta painetaan äkisti alaspäin.

Monesti ihmisiä vaivaa joku selässä ja kun talvella liukastutaan niin se lukko aukeaa ja sit ihmetellään että miten tämä nyt tässä parani, sen se SI-nivel vaatii.

Kannattaa käydä nämä helpoimmat hoidot ensin läpi ennenkuin maalaa pirua seinään kaikenmaailman pullistumien ja madaltumien merkeissä.

Itsellä on todella paskoja kokemuksia fyssareista (ei millään pahalla niitä kohtaan jotka oikeasti osaa homman). Aina on pullistuma ku vähä sattuu ja voivotellaan että siinä oli sun saliurasi jne.

Itsellä oli parisen viikkoa sitten samoja ongelmia selän kanssa, kipua vihloi pakaroihin ja pelko persiissä että välilevyissä ois vikaa. Lääkäri totesi että vikaa ei ole välilevyissä. Joensuussa ainakin on hyvä Osteopaatti Jarmo kuusitaipale hän pelasti tilanteen joten suosittelin sinulle samaa siis kunnon osteopaatin tutkimusta. Horse power hevoslinimentti helpottaa, ainakin minulla helpotti

Ei koskaan salilla mennyt selkä, mutta töissä useamminkin eri kokosia ja muotoisia raskaita asioita milloin mihinkin kammetessa.
Lähes aina keskellä selkää ollut kipu ja jumitus on johtunut fasettilukosta, kerran pinne (kädet puutu) ja kerran pullistuma (silloin piti hetki huilata, perkules).
Enkä vuosiin ole käynyt lääkärillä selkäkipujen takia vaan aina ensin hyvällä fyssärillä, joka kertoo mikä on vika ja korjaa sen tai lähettää lääkärille.
Yleensä ei joudu edes saikulle.

Lääkäriin en mene koska sieltä tulee aina varmuuden vuoksi sairaslomaa, pillereitä tai muuta turhaa, eikä varsinaista vaivaa hoideta, vaan ensin koitetaan njos se paranee itsestään.

Ja paskat, torstaina en pystynyt tekemään penkkiä edes pelkällä tangolla... Täytynee keksiä vaihtoehtoisia liikkeitä tai kokeilla jos otteen muuttaminen auttaisi jotenkin...

Itselläni ollut sama homma. Niskat ja hartiat aivan tuhannen jumissa. Pääasiassa minulla johtuu siitä kun saatan istuessa "rönöttää", en muista pitää olkapäitä alhaalla..
Oman ryhtinsä katselu on tärkeää. Ja tietenkin venyttely ja kunnon lämmittely ennen treeniä. Ja tietenkin myös jälkeenkin pitää venytellä.
Itsekkin kävin fysioterapeutilla semmoiset 7 kertaa.. Hieronta ei oikein auttanut, vaan suorastaan pahensi asijoita.. Mutta soutulaitteessa soutelu auttoi!
Itse olen saanut kipuja pois juuri venyttelemällä aina kun muistan, joskus kesken oppitunninkin saatan venytellä mutta noh onpahan ainakin auttanut kipuihin :D

Sama vaiva Rahikaisella. Aloittelin punttitreenin loppusyksyn kynnyksellä ja innolla on paahdettu. Edellisellä kerralla vaihdoin prässin jalkakyykkyyn ja viimeisellä sarjalla napsahti vasemman kyljen alla. Aluksi kipu ei ollut paha (pystyin tekemään yläselkätreenin kyykyn jälkeen) mutta iltaa kohti paheni ja seuraavana päivänä jopa kävely vaikeaa.

Oireiden ja pikaisen googlauksen perusteella vamma on tässä lihaksessa. Luultavasti kiinnityskohdassa pientä venähdystä / repeämää. Sisempi vino vatsalihas ? Wikipedia

Hengittäminen ei suju rennosti ja varsinkin aivastelu tai yskiminen on erittäin kivuliasta. Murtuneesta kylkiluusta homma eroaa lähinnä siten että kylkiluiden painelu ei satu kun vamma on lihaksessa. Allekirjoittaneella ei juuri satu lihastenkaan painelu, mutta kaikenlainen 'coren' aktivointi ja vartalon kieroliikkeet ovat myrkkyä.

Hyviä kuntoutusohjeita löytyy lontooksi googlaamalla 'internal oblique muscle strain'.

Arvailuksi menee, mutta jos kipu on kylkiluiden kohdalla ja sattuu hengittäessä, yskiessä tms, kyseessä voisi olla venähtänyt kylkivälilihas. Tai sitten tosiaan esimerkiksi vino vatsalihas, en osaa sano kuinka paljon sen tuntuisi hengittäessä mutta kylkivälit ainakin tuntuvat.

taljalla vetäessä kädet ylhäällä kylki on helposti "pitkänä" jolloin voisi kuvitella, että nuo mainitut lihakset ovat kovassa venytyksessä ja saattavat venähtää.

Jos pystyt sitä tarkemmin paikantamaan, niin kylmää siinä voi ainakin pitää jos venähdyksestä kyse. ja tietenkin kipulääkettä ja lepoa.

Mahdollinen venähdys voisi olla myös leveässä selkälihaksessa, itsellä kun se venähti, niin käden painaminen kylkeä vasten sattui ihan helvetisti. Lisäksi kaikki kiertoliikkeet sattuivat, leveä selkälihas kun osallistuu myös sivutaivutuksiin ja vartalon kiertoihin. Joten testaappa painaa kättä kylkeä vasten ja eliminoi kaikki muu liike pois, jos sattuu, niin vamma todennäköisesti ko. lihaksessa eikä vatsa/kylkilihaksissa. Tosin hoitohan ei juurikaan eroa olipa vamma missä lihaksessa hyvänsä. Kylmää, kipulääkettä, lepoa. Myöhemmässä vaiheessa kevyttä venyttelyä kivun sallimissa rajoissa.

Alaselkäongelmia

Eli salia oon harrastanu muutamia vuosia ja kerran aikasemmin meni kyykätessä alaselkä niin kipeeksi, et parantumiseen meni noin puoli vuotta. Lääkäri sano et saatto olla välilevyjen kans jotain, muttei sitä sitten tarkemmin tutkittu. Pientä skolioosia myös löyty selästä. Kuulemma levolla ohitte ja niin se sitten menikin.Sain lihasrelaksantteja myös, mutta niistä ei mitään apua. Sen jälkeen ei mitään onglemia ja kyykätäkin pystyi taas huoletta. Tästä siis noin kaksi vuotta. Nyt muutama päivä sitten tein ihan normaalin käsitreenin illalla ja aamulla oli sitten ristiselkä kipeänä. Ihmettelin vähän, sillä treenatessa ei mitään tuntemuksia alaselässä ollut, eikä nyt haba ojentajatreeni selkään pitäisi kauheesti ottaa. :D Kipu oli semmosta särkyä lähinnä, otin yhen lihasrelaksantin ja meni sillä heti ohi. Tuo mahdollinen välilevystä johtuva kipu oli silloin ihan toisenlaista. Nyt tein eilen illalla taas treenin, jaloille. Ja tänä aamuna tuo sama särky ristiselässä. Otin taas lihasrelaksantin ja kipu meni ohi. Mistähän tää vois johtua.. selvästi lihasperästä sillä noi relaksantit kerta auttaa.? Särky on todella voimakasta, mutta ei heijastu mihinkään muualle pakaraan tms..jos naisia kuulolla, niin vähän niinkuin menkka alaselkäsärkyä, mutta kymmenen kertaa voimakkaampaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom