EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on noita ganglioita kaksi kappaletta samassa ranteessa, juurikin tuossa peukalojänteessä. Toinen ollut vuosia, toinen vasta reilun 2 kuukautta. Työterveydestä sain melkein viikon saikkua, kotihoito-ohjeet fyssarilta ja tulehduskipulääkekuurin ja kappas vaan, patit ei ole hävinneet, mutta kipu on. Tuoreemman patin seutuvilla epäiltiin olevan myös pieni repeytymä, koska se on ollut kosketusarka. Vihlontaa on ollut juurikin samoissa kohdissa kuin sulla, penkkaamaan ei pystynyt ennen tuota lepoa ja kotihoitoa, nyt taas pystyy. Kotihoito-ohjeet oli peukalon venyttelyä, ranteen hierontaa ja voltarenilla läträämistä sekä stressipallon puristelua yms. ja kaikenlainen nostaminen (jopa lasten) kiellettiin. Suosittelen silti sinne arvauskeskukseen menemistä :)

edit. mun gangliot on siis ranteen alapuolella, mutta kipua on esiintynyt molemmin puolin rannetta, peukalossa , keskarissa ja nimettömässä.

Kiitos vastauksesta! Kipu on taas kadonnut, kun on varonut, mietin, et vois alkaa kans jumppaamaan varovaisesti. Kumma kyllä, tällä kertaa hieronta auttoi vaivaan. Rasitusta en uskalla kyllä antaa nostamisen tai punnerruksen merkeissä, ja arvauskeskukseen en aio, ellei tämä tästä uudestaan pahene.

Ryhdinkorjausliivit ja vyöt

Onko porukka kokeillu moisia? Googlella löytyy mm. Posture Flexi-niminen ryhdinkorjausvaljas. Mainostavat sen auttavan lähes jokaiseen yläkropan vaivaan.
Itse näyttöpäätteellä työskentelijänä nuo ominaisuudet kyllä kiinnostaisi. Myös kovan penkkipäivän jälkeen tuntuu olevan ryhti hyvinkin eteenpäin kääntynyt, joka em. valjailla pitäisi siis korjaantua.
posture_flexi_sm_b.jpg

Näin just tänään jossain mainoslehdessä tommosen ekaa kertaa. Suhtaudun kovin epäilevästi. Tuohan päästää kropan vaan helpommalla, kun ei ite tartte asentoaan periaatteessa pitää. Todennäkösesti tollasen kanssa rupee vaan käytännössä roikkumaan noiden valjaiden varassa niin, että oikea ryhti jopa huononee. Sitten se "roikkuma-asento" voi kuitenkin olla kovin epämukava, jolloin koko hartiarengas vaan jännittyy. Toisaalta parhaimmillaan toi voi muistuttaa pitämään itse parempaa ryhtiä yllä, jolloin ryhti voi oikeastikin parantua.

Käytännössähän toi on kuin reppu ilman reppua.

Oikein mielelläni kuulisin kyllä kokemuksia noista.

Täälläkin istutaan päivät päätteen edessä ja ryhti alkanut kääntyä huonompaan suuntaan.

Itse tilasin kuvan kaltaiset valjaat hetki sitten ebay:stä. Muutaman käyttökerran jälkeen tuntuu auttavan eteenpäin kääntyneisiin olkapäihin. Apu tulee ainakin itsellä juurikin siitä että muistuttaa pitämään ryhtiä parempana ja olkapäät eivät pääse 'valahtamaan' eteenpäin. Olen käyttänyt valjaita muutaman lyhyen pätkän niin en osaa sanoa mitä vaikutusta on pitemmällä käytöllä.

Itsekkin kuulisin mielelläni kokemuksia pitemmästä käytöstä.

Todennäköisesti itse tulen hankkimaan liivin jossa noiden hartioille tulevien valjaiden lisäksi tulee myös muutama vyö rinnan alle tukemaan paremmin keskiselän asentoa. Ongelmana kun on olkapäiden lisäksi myös selän väsyminen ja huono ryhti.
Käyttö tulee olemaan pieniä pätkiä siellä täällä juurikin muistuttamaan oikean ryhdin pitämisestä, eikä niinkään että sidotaan ryhti suoraksi koko päivän ajaksi tuolla liivillä eikä kiinnitetä huomiota siihen että saataisiin ryhti normaaliksi joskus myös ilman liiviä.

Itsellä tuntuis olevan sama vaiva. Toki kyseessä on toistaiseksi netin avulla tehdyt diagnoosit ja tulkinnat. Tosiaan oikean puolen epäkäs ja yläselkä (en oo varma tarkoista lihaksen nimistä) Ei aktivoidu kunnolla jännittäessä. Lisäksi melkosia kipuja siellä ja säteilee välillä päähän asti. Ehkä vähän eri vaiva mutta samassa paikassa kai :)

Olis kivak uulla lisää jos jollaki aiheesta tietoa!

Mitenköhän tuossa paranemisessa loppujen lopuksi kävi? Uteliaisuuttani kyselen kun itselle 1,5vk sitten kävi sama juttu, kiekko nilkkaan ja pari päivää sitten röntgenissä ja ultraäänelle näyttämässä kävin. Tuomio oli, että pinallisessa laskimossa tukos juuri siinä mihin kiekko osui. Tuntuu suoni kovana noin 5cm matkalta. No maanantaina lääkäri soittelee niin katsotaan mitä on sanottavaa.

Itselläni samat oireet, kuin vitjan aloittajalla. Lisäksi käsipainoilla tehdessä vinopenkkiä, kipupuolen käsi ikään kuin tipahtaa tai siitä lähtee voimat. Tuntuu, että olisi voimaa, mutta käsi ei vain pysty viemään toistoa loppuun. Lankkupenkkisarjoissa painot ovat tippuneet +20kg, enkä pysty kunnolla tekemään sarjoja pienilläkään painoilla. Ainoastaan lattialla tehdyt punnerrukset tangolla onnistuu. Tuo olkapääkipu on tietty helppo paikantaa, mutta tuo vasemman puolen tunnottomuus onkin sitten mystisempi juttu. Onko kellään ollut samoja oireita ja auttaisiko niihin joku ortopedi osteopaatti, naprapaatti tms? Ainakin nuo edellisen viestin treeniohjeet otan kyllä ohjelmaani.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hauiksessa itsessään ei juuri tunnu kipua, mutta olkapään ja hauiksen välissä tuntuu kireältä, kun tekee hauiskääntöjä ja tietty olkapäässä supistaessa. Lapojen välissä oli kipua aikaisemmin, mutta ne sain auki fysioterapeutilla. Jäi vielä mainitsematta penkkipunnerruksesta aiheutuva pistävä kipu rintalastassa.

Sinulla saattaa olla sama vika kuin minulla oli. En muista nyt ulkoa niiden lihasten nimiä, jotka pitää olkaluuta kuopassaan. Syy oli kuitenkin se, että nämä lihakset, jotka ovat muuten "ulko-ja sisäkierron lihakset", olivat niin heikot verrattuna penkkipainoihin että penkin ala-asennossa , nämä lihakset eivät kykene pitämään olkaluuta kuopassaan ja luu työntyy sieltä pihalle, työntäen samalla hermoa jonka nimeä en muista (olkapään tienoilta aina sormiin asti menevä), ja kun luu työntää hermoa se tuntuu pistona ja kiristyksenä olkakuopassa (rintalihaksen ja olan välissä), sekä käsivarressa, ja levossa saattaa heijastua jopa sormiin vaikket tee mitään. Asia ratkesi sillä että treenasin kyseisiä lihaksia, eli kyljelleen maate, käsi 90 asteen kulmassa ja ulkokiertoliikettä, vähän kun lämmittelisit kiertäjäkalvosimia

Ulkokierto makuulla: Hartiat ? MSN Terveys ja fitness

Tuosta. Kivut oli vallan tiessään jo muutaman viikon jälkeen

Olkapää, selkä ja niska kipeät mikäköhän vaivaa....

Joo elikkäs en o mikään kirjoittajajannu mut koettakaa saada tolkkua...

Oon tässä nyt parikuukautta käynyt salilla pitkästä aikaa ja VASEN olkapää rupesi vaivaamaan niimpä menin käymään fysioterapeutilla hän sanoi että kiertäjä lihakset on jumissa ja ei kierrä olkäpäätä oikeassaliikeradassa no pisti sen sitten kuntoon ja availi myös selkää ja OIKEAA olkapäätä.

käynnin jälkeen parin päivän päästä menin salille ja oli selkä/rinta reenin vuoro. selkä reeni meni ihan vaivattomasti tein vielä normaalia pienemmillä painoilla etten rasittaisi sitä mun olkapäätä mut sitten olikin rinnan vuoro pistävä kipu OIKEASSA olkapäässä siis tämä joka oli ihan kondikessa ennen tota käyntiä... noh siihen jäi ne treenit ja aattelin että pieni lepo auttaisi eli en oo nytten salilla muuta kun jalkoja reenannu...

Viikko kulunut ja kipu on vain pahentunut entisestään niska on jumissa olkapäähän jomottaa/sattuu ja kipu on levinnyt yläselkään...
oon 19v jannu eikä luulis että mitään isompia vaivoja pitäisi olla.....'

oisko kellään mitään käryä mikä mättää rupee sapettaan tää kipu.... :curs:

Kiitti kovasti vinkistä - tuo liike tuleepi ohjelmaan saman tien. Vielä sen verran, että nykyinen kipuilu käynnistyi hauistreenin jälkeen. Ranskalaisia punnerruksia voi tehdä helposti ilman kipua, mutta oikeastaan mitään hauiisliikkeitä ei. Tätä jojoilua on ollut nyt vuoden verran. Välillä ei kipua, mutta sitten taas läsähtää päälle, kuten nyt.

En tiedä onko näillä sitten jotain yhteyttä keskenään. Sitä liikettä kannattaa muuten reenata kotioloissakin, otat jonkun ihan pienen , kilon kahen painon ja teet niin pitkää sarjaa kun ei mee enää yhtään. Sitte huili ja sama uusiks kolme kertaa. Niin monena iltana ku suinkin

äkkisiltään tulee mieleen heikot kiertäjäkalvosimet, ehkä riittämätön venyttely ja lämmittely.. Kuinka paljon ja miten lämmittelet ennen treeniä? entä venyttely?

Onko siis nyt viikon jälkeen edelleen pahasti kipeä vaikket ole treenannut? lihasjumit ja ärsytykset pitäisi kyllä levolla tuossa ajassa alkaa helpottamaan.

Suosittelen jokatapauksessa uudelleen käyntiä fysioterapeutilla tai kahdella, niin saat tarkempaa tietoa mikä siellä vaivaa ja silloin on myös helpompi netin välityksellä antaa vinkkejä vaivan paranteluun ja ehkäisyyn.

Flunssa, mykoplasma vai mikä?

Elikkäs mulla on ollut ihmeellistä väsymystä, lievää tukkoisuutta ja heikotusta n. 7 viikon ajan.
Kunnon flunssa ei missään vaiheessa ole puskenut päälle, juuri tuollasta epämääräistä flunssamaista tunnetta.
Aamulla voi olla hyvä olo, päivällä voi olla hyvä olo, sitten yhtäkkiä illalla tulee tuo tukkoisuus päälle ja paska olo. Toisaalta ajankohta voi vaihdella, joskus aamuisin.
No viime viikon olin terveenä, niinpä vedin eilen treenin, kevyen. Mitäpä kävikään? No syke jäi ainakin koholle pitkäksi aikaa. Kevyt treeni tosiaan kyseessä, ja syke hakkasi tunti treenistä vielä +100. Ja sama tuttu paska olo teki paluun.
Aamusyke 55-60, päivisin 65-77.

Lääkärissä kävin pari viikkoa sitten, poskionteloissa turvotusta, ei muuta.
Ei tämä normaalilta enää tunnu, varsinkaan kun monesti en sairasta, ja jos sairastan niin muutaman päivän vain.

Torstaina käyn uudestaan lääkärillä, pitäisikö vaatia mykoplasman testausta vai mitä?

Taustatietona; olen pudottanut painoa kuluneen vuoden aikana 20kg, tuskin pitäisi kyllä vaikuttaa.. Oireet tulivat ihan yhtäkkiä.

Ihan samat oireet kun mulla ite alkanu epäilemään onko talossa hometta kun muutin tähän suunnilleen samoihin aikoihin kun oireet ilmeni.

Back
Ylös Bottom