Mulla repesi hauiksen pitkään pään kiinnityskohta osittain irti (eli slap-leesio) vuonna 2003. Jänne kiinnitettiin titaaniankkureilla tähystyksessä. Kuntoutuksen jälkeen, useampi vuosi vammasta, jänne on tulehtunut muutaman kerran. Omien kokemuksien perusteella eniten jännettä ärsyttäviä liikkeitä ovat leuanveto lisäpainoilla, ylätalja leveällä otteella ja hauiskääntö tangolla. Ylätaljassa leveällä otteella ja leuanvedossa etenkin yläasennossa tuleva venytys on myrkkyä. Ongelmitta onnistuvat mm. ylätalja kapealla otteella (v-kahva) isoillakin painoilla, scott-hauis käsipainolla ja muutkin käsipainoilla tehtävät hauisliikkeet, sekä hauis maaten taljassa. Tulehtuneen jänteen hoitoon osteopaatti suositteli jääpalahierontaa, mistä kirjottelin pari vuotta sitten ketjuun "Hauiksen jänteen tulehdus olkapäässä" seuraavasti:
Toiminut ainakin minulla.
Kertakäyttömotti melkein täyteen vettä ja pakkaseen, kun vesi jäätynyt niin pohja leikataan pois. Sitten tällä jääpalikalla hierotaan tulehtunutta kohtaa (paljasta ihoa vasten) niin kauan, että jää on suunnilleen kokonaan sulanut (15-20 min). Erityisesti treenin jälkeen suositteli, muutenkin vähintään kerran päivässä.
Toiminut ainakin minulla.