EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nilkan kinesioteippaus vinkki? (Peronuis Tertius)

Eli pitäs saaha tota peronius tertiusta nyt ite teippailtua. Askel on vähän vino ja vikaakin löydettiin fyssarilla pakara-aktivaatiosta eli tilannetta korjataan parhaillaan harjotteilla. Tollanen kestää kuitenkin kuukausia että saa kuntoon, ni nyt täytyis hakee vähän jelppiä teipistä.

Keskimmäisen kuvan osottamat vihreet täplät on on niitä trigger pisteitä, jotka mulla on tossa teroniuksessa tosi ärtsyjä, koska se lihas ihan lopussa. Eli osaisko joku antaa kertoo/kuvata miten toi kannattais teipata et noi pisteet vähän rahottuis? Edes youtube ei löytänyt vastausta, koska sen verran niche kamaa.

Itsellä ennenkin ollut kinesioteipistä apua erityosesti noiden triggerpisteiden rauhottamiseen.

triggerpoint_lowerleg.jpg

Haha joo otsikossa pari typoa, mut ihan oikealla nimellä tubesta kuitenkin hain :)

Onnea yrityksille. OMT-fyssari kineesioteippasi polvet ja vissiin jotain muutakin, en muista enää. Toimi hyvin.
Näytti vielä miten polvi teipataan, mutta kun itse kokeilin niin tuli huonompi kuin ilman teippiä.

Komppaan XairaXia asiassa. Kuulostais että lantio on kiertynyt, eteen (Alaseläs syvä kaari, pakkaa jumiin) ja todennäkösesti myös sivuttain vinossa. Eli SI Nivel (Ristiluu-Suoliluu liitos) Kusee ja vääntää kehon virheasentoon. Aiheuttaa ongelmia kyllä niin jaloissa kun myös selässä. Kalevalainen Jäsenkorjaus ois passeli hoitomuoto, ei keskity pelkästään oireiden hoitoon vaan itse vian poistoon, eli todella kokonaisvaltainen hoitomuoto kyseessä aina jaloista päähän saakka.

Googlen kautta löysin tämän ikivanhan keskustelun ja ajattelin myös josko jollakulla on kokemusta ranteen paukkumisesta ja yleisestä kipuilusta?

Vasemman käden ranne on aina ollut oireeton, mutta oikea käsi on jo penkatessa tuntunut aina siltä heikolta lenkiltä. Olen kiinittänyt paljon huomiota salilla nimenomaan ranteeseen ja on siteitä ja versagripsejä yms. Ranne paukkuu ja muljuu jos pyörittelen rannetta ja puristan hiukan toisella kädellä, toinen ranne taas ei tee tätä lainkaan. Myös välillä tulee "tarve" rusauttaa ranne, ihan kun sinne kertyisi painetta/jännitystä. Olen ollut nyt kolme viikkoa poissa salilta, että nyt on ollut aikaa palautua, mutta ranne tuntuu ihan yhtä, ellei jopa kipeämmältä(!?) olen vaihtelevan määrän päivästä tietokoneella, ja hiirelle on geelityynyt yms mutta voiko tämä silti olla ergonomia ongelmia?

Osteopaatilta ajattelin huomenna kysästä hiukan asiasta kun olen menossa jälkitarkastamaan olkapäätäni jonka onnistuin rikkomaan, mutta kuntoutus on hyvässä vauhdissa. Muutenkin oikean käden kyynärpääkin tarvii yleensä neopreni tukea esim ranskalaisissa, huono käsi vaan?...

SC-nivel naksuu

Oikean puolen SC-niveleni naksahtaa (ja ratisee muutenkin) kaks kertaa, jos selinmakuulla vien olkapäätä eteenpäin. Vasen liikkuu sulavasti ilman mitään klonksahteluja. Seistessä tota ei ilmene niinkään, mut jos olkapäitä (ei käsiä) pyörittää, saattaa pientä rapinaa kuulua. Penkkiä tehdessä siinä tuntuu välillä pientä kipua, mut ei mitään sellasta, että keskeyttäisin treenin. Vain joissain sarjoissa eikä silloinkaan kovana. Penkkitekniikkassa ei pitäisi olla mitään vikaa. Mistään dislokaatiosta ei ole kyse, koska kumpikin puoli tuntuu aivan samanlaisilta. Jos nyt en ihan väärässä ole, on se tainnut naksua jo aika kauan – puhutaan siis vuosista eikä kuukausista.

Tiedän kyllä, että nivelten naksahtelussa ei ole mitään väärää, mutta toi ei ole semmoista naksahtelua. Nivel ratisee joka kerta kun sitä liikuttaa, eikä liikkeen tarvitse tapahtua missään liikeradan rajoilla. Oiskohan tota syytä näyttää jollekin? Onko kokemuksia? Lähinnä vaan sitä, että sais sen kuntoon, jos toi esimerkiksi kuluttaa nivelpintoja. Ois kiva, jos ne ei kuluis pois, koska niitä on vähän hankalampi saada takaisin.

Oiskohan tota syytä näyttää jollekin? Onko kokemuksia? Lähinnä vaan sitä, että sais sen kuntoon, jos toi esimerkiksi kuluttaa nivelpintoja. Ois kiva, jos ne ei kuluis pois, koska niitä on vähän hankalampi saada takaisin.

Näyttäähän voi vaikka naapurille, mutta ei sille mitään kannata (kirurgin) tehdä.

Näyttäähän voi vaikka naapurille, mutta ei sille mitään kannata (kirurgin) tehdä.

Eli voin olla ihan rauhassa? Lähinnä meinasin, että joku ammattilainen vois ehkä sanoa, jos sitä ehkä pitäis kenties kuvata jotenkin, että näkis jos siinä voisi olla jotain.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hauiksen jännevamma

Utuisena keskiviikkoiltana kuluneen syyskuun aikana minulla rusahti hauistreenin aikana pitkän hauislihaksen yläjänne pois paikoiltaan. Tässä kävi kuitenkin onni onnettomuudessa, sillä jänne rusahti samantien takaisin kohdilleen. Pääsin heti perjantaina ortopedille, joka totesi jänteeni olevan tulehtunut. Tästä seurasi 10 päivän täyslepo yläkropalle & jääpussihoito. Tämän jälkeen kävin jälkitarkastuksessa, jolloin ortopedi totesi että jänne on säilynyt ehjänä ilman repeytymiä. Lääkäri määräsi kuun loppuun kestävän nosto- ja kantokiellon, samalla antaen siunauksensa maltillisen rasituksen aloittamiselle lokakuusta lähtien. Seuraa aikajana:

10.09.2014 - Vamma
12.09.2014 - Ortopedille, 10 päivän lepokäsky & jäähoito
22.09.2014 - Ortopedille, jälkitarkastus. Ei vaurioita, nosto- ja kantokielto kuun loppuun asti.
01.10-22.10.2014 - Maltillista rasitusta kivun sallimissa rajoissa.

Tosiaankin, kolmisen viikkoa olen tässä rauhallisesti ja tunnustellen treenannut. Maastavedon olen jättänyt suosiolla kokonaan väliin. Vetoliikkeissä, olka- ja hauistreeneissä olen enemmänkin keskittynyt volyymitreeniin ja vältellyt turhan raskasta kuormitusta. Hauiksen suora rasitus on vamman jälkeen koostunut käytännössä pelkästään yhden käden hauiskäännöstä käsipainolla. Tämä johtuen siitä että en yksinkertaisesti ole vielä oivaltanut muita jännettä säästäviä liikkeitä. Seuraa kysymys:

Löytyykö pakkikselta samanlaisen vammahistorian omaava bodymunkki, joka osaisi suositella vamman jälkilöylyistä toipuvalle mätisäkille metodeja? :wtf:

Kylkikohouma

Kuulostaa kylkikohoumalta, joka liittyy skolioosiin, eli selkäranka on lähtenyt kiertymään itsensä ympäri. Täällä kohtalotoveri, jolla skolioosi jouduttiin leikkamaan elokuussa 2014. 10 vuotta ehdin siitä kärsiä ja taistelin vastaan. Blogini kertoo leikkauksesta selviämisestä ja toivottavasti pian salille paluusta :) Tsemppiä, tiedän miten hankalaa eläminen skolioosin kanssa voi olla ja tiedän, miten kroppa tuntuu epätasapainoiselta. Urheilu, venyttely ja hieronnat itse koin helpottaviksi, ne auttoivat ainakin hetkellisesti jumeihin :)

Ihanaa ja värikästä syksyä! ❤

www.fightbackstu.fitfashion.fi

Kuulostaa kylkikohoumalta, joka liittyy skolioosiin, eli selkäranka on lähtenyt kiertymään itsensä ympäri. Täällä kohtalotoveri, jolla skolioosi jouduttiin leikkamaan elokuussa 2014. 10 vuotta ehdin siitä kärsiä ja taistelin vastaan. Blogini kertoo leikkauksesta selviämisestä ja toivottavasti pian salille paluusta :) Tsemppiä, tiedän miten hankalaa eläminen skolioosin kanssa voi olla ja tiedän, miten kroppa tuntuu epätasapainoiselta. Urheilu, venyttely ja hieronnat itse koin helpottaviksi, ne auttoivat ainakin hetkellisesti jumeihin :)

Ihanaa ja värikästä syksyä! ❤

www.fightbackstu.fitfashion.fi

Tulipa tännekkin rekisteröityä. Oikee kyynärvarsi vihloo ja siihen apuja etin kun tähän thrediin törmäsin.

Aika rankkaa stuffii fbs:llä, toivottavasti autta loppuelämän. Sun lantio näytti samanlaiselta kuin mulla ja noiden muidenkin selkä näyttää samalta kuin mulla. Vasen latsi isompi kun selkä vääntää vinoon. Pää ja olkapäät tosin mulla suorassa. Mulla on si ja tai ristiluu väärässä asennossa jumissa. Istuessa toinen polvi sojottaa pidemmällä ja vasen lantio on kiertynyt eteen. Tuota on moni koittanut saada paikalleen kalevalaista, klassista osteopatiaa, jäsenkorjaajaa, kiroa, omt jne, mut ei mene tai ei ainakaan pysy. Vasen lapaluunseutu on kroonisessa jumissa. Nyt on takana 8 hierontaa ultran kanssa kuukauden sisään tuolle alueelle eikä aukee yhtään. Neljä kertaa jäljellä joten pakko pitää nyt taukoa reeneistä ja nappaa zirdaludia ja tulehduskipulääkkeitä avuksi. Muutoin en yleensä lääkkeisiin koske vaikka vituttaakin se jomotus.

Leikkaukseen en aio mennä, mutta ymmärrän kyllä jos tuskien takia on sen tien valinnut.

Mielestäni noiss ylemmissä rankakuvissa näkyy si:ssä eroja puolelta toiselle. Kattokaa kuntonetti ja lihastasapainosivustoilta ohjeita itsehoitoliikkeille. Niistä vois olla apua.

Suosittelen kokeilemaan Kalevalaista Jäsenkorjausta, siis näille jotka painii selkävaivojen ja lantion vinoumien, sekä skolioosien kanssa. Mitään ei menetä, jos suoristuu ja vaivat helpottuu. Tarkotan tolla siis että jos tarjotaan moraa, niin ainahan kannattaa ensin kokeilla, kun siinä ei mitään menetä, voi olla että leikkaustarvetta ei sen jälkeen ole... 100% Vastausta tuohon ei ole antaa että toiminee vai ei, kokeilemalla selviää parhaiten, pahemmaksi se ei ainakaan mene ja kyseiset jantterit osaa kyllä ohjata eteenpäin lääkärin pakeille, mikäli näkee pahempaa problematiikkaa kuin virheasento.

Mulla kalevalainen ei toiminut ollenkaan, mutta eipä ollut mestarikaan. Oisinko kahdeksan kertaa käynyt parin tunnin session jossa aloitetaan jalkapohjista ja käydään kaikki läpi. Ajatuksena toki kannatettava tuo mitä sanoit. Ensin pitää kokeilla kaikki mahdollinen ja vasta viimeisenä keinona moraa.

mulla on toi sama homma. Yritän venytellä, treenata syviä lihaksia, käydä poppatohtoreilla ja olla antamatta vittuakaan koko asiasta.

Parhaiten tuntuu toimivan toi, että en anna vittujakaan.

No kyllä sitä vituraa antaa sillon kun yössä herää kramppiin 6 kertaa vaikka venyttelee ja tankkaa magnesiumia. Melko varma keino saada yökramppeja koipiin mulla on käyttää noita vipujalkaprässejä? Toisaalta kun S1-L5 on todettu reilusti siirtyneen niin ei oikein mavee tai muitakaan kunnon liikkeitä uskalla tehdä, joten noi laitteet jää ainoaksi keinoksi tehdä jalkoja ellei nyt sitten yhden jalan kyykkyjä tee.

No kyllä sitä vituraa antaa sillon kun yössä herää kramppiin 6 kertaa vaikka venyttelee ja tankkaa magnesiumia. Melko varma keino saada yökramppeja koipiin mulla on käyttää noita vipujalkaprässejä? Toisaalta kun S1-L5 on todettu reilusti siirtyneen niin ei oikein mavee tai muitakaan kunnon liikkeitä uskalla tehdä, joten noi laitteet jää ainoaksi keinoksi tehdä jalkoja ellei nyt sitten yhden jalan kyykkyjä tee.
Ei taida olla enää toiminnallinen skolioosi jos selkä on ässällä totaalisesti.

Back
Ylös Bottom