Unihalvaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja subotai
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö siinä periaatteessa voisi käydä myös niin, että pallikigurgin tai karmean hirviön sijasta sänkyyn asteleekin - kaunis nainen?

Tota oon kanssa pohtinut, mutta mulla aina liittynyt unihalvauksiin pahan läsnäolo ja ilmeisesti on aika harvinaista, että unihalvauskokemukset olisi miellyttäviä. Tossa onkin läppää aiheesta jos kiinnostaa: http://www.youtube.com/watch?v=xCSqT5nZ9n4

En tiiä voiko unihalvauksia oppia kokemaan, mutta kokeile nukkua selälläs. Silloin mulla ainakin tulee noita enemmän ja hallusinaatiot on voimakkaampia.

Välillä joku on kiskonut peittoa ja välillä on tönitty voimakkaasti ja joskus selittämätöntä pahan läsnäolo tunnetta.

Hmm. Siis mitä tuolla pahan läsnäololla tarkoitetaan tarkemmin?
Siis tuntuuko että ihan saatana olisi läsnä vai siis pahaolo että oksettaa?

Pari kertaa oon kokenu unihalvauksen. Ensimmäinen kerta oli hyvin selkeä, avasin silmät, mutten pystyny liikkumaan. Kun on näitä foorumin juttuja lueskellut kaiken maailman hirviöistä, niin oon todella iloinen, että nukuin kasvot seinää kohti :D Sain kuitenkin itseni lopulta hereille, kun tarpeeksi suuri paniikki iski.

Pakko jakaa myös oma kokemukseni. Tuossa viikko sitten menin päiväunille ja uni tuntui yllättävän aidolta verrattuna muihin uniin mitä olin kokenut. Lopulta uni muuttui painajaiseksi,enkä pystynyt liikuttamaan jalkoja,käsiäni tai mitään vaikka yritin ja en siis meinannut millään päästä hereille. Lopulta kun pääsin ihan hikisenä hereille, näin erittäin tumman varjon seinässä pääni yläpuolella ( noin 70cm pituutta ja 30cm leveä). Olin ihan liikkumatta ja koitin selvittää mistä tuo varjo olisi peräisin. Menin ikkunan luokse ja koitin selvittää tulisiko valo ulkoa,mutta pitkien tutkimuksien jälkeen sain selville,että ei tullut. Eikä kyllä tullut mistään sisältäkään. Ja tuo varjo liikkui sänkyni viereisessä seinässä koko sen ajan,kun minulla oli valot pois päältä. Lopulta laitoin valot noin 20sekunniksi päälle ja sammutin taas,niin huomasin,että ei näkynyt enään yhtään varjoa. Väkisinkin alkaa ajattelemaan jotain yliluonnollista... ja olin siis 100% varmasti hereillä ja tajuissani tuossa varjo jutussa..

Pari kertaa oon kokenu unihalvauksen. Ensimmäinen kerta oli hyvin selkeä, avasin silmät, mutten pystyny liikkumaan. Kun on näitä foorumin juttuja lueskellut kaiken maailman hirviöistä, niin oon todella iloinen, että nukuin kasvot seinää kohti :D Sain kuitenkin itseni lopulta hereille, kun tarpeeksi suuri paniikki iski.

Olin saada tuossa aamusella paskahalvauksen kun uni ei meinannut riittää, tuli sängyssä pyörittyä sitten hetken aikaa ja jossain vaiheessa sitten vaipu taas unten maille. No unissani raotin silmiä ja huomasin taas olevani omassa sängyssä kunnes jonku käsi koskettaa olkapäätä ja möreä ääni sanoo: "Pitäskö se mennä keittään kahavia?". Siltä istumalta tuntu ku olis päästä varpaisiin tungettu rautaputki, kun ei pystynyt pyörähtämään ja katsomaan kuka perkele siinä vieressä makoilee, niinku olis halvaantunu siihen paikoilleen. Jotain siinä tuli täristyä kun ei pystyny kääntymään. Sulin unessa silmät mukamasten ja seuraavan kerran kun aukasin niin olin taas hereillä.. Ei ole tämä poika noussut sängystä niin nopeasti ylös vähään aikaan.. Meinasin kyllä humauttaa automaattisesti nyrkillä tuohon selän puolelle kun nousin ylös.. Mahtava kun siinä olis ollu joku beibe makoilemas unte mailla aiva rauhassa :D
Pistänyt tämänkin aikanaa väärään paikkaa mutta samanlaista kokemusta :D

Äsken tuli koettua hieno unihalvaus, katselin signs elokuvan nauhalta ja nukahdin arviolta puoleksi tunniksi sohvalle. Kun heräsin niin oli käynnissä elokuvasta tuttu loppu"tappelu" missä se jätkä hakkaa sitä oliota sillä baseballmailalla. Tottakai siinä oli sitten ne äänet sellanen pelottava tekijä, en nähnyt mitään kun en saanut silmiä tarpeeksi auki mutta äänet kuulu helevetin lujaa korviin ja pelotti vähäsen. Kieltä pystyin liikuttamaan mutta en mitään muuta, siisti tunne :D Ei vain pystynyt liikkumaan ja kylmät väreet menivät jossain vaiheessa koko kropan läpi. Ensimmäinen kunnon unihalvaus, olisi voinut olla vähän kaameampi. Sydän kyllä tykytti kun sai vartalon liikkumaan. :D

Itse oon saanu kerran unihalvauksen ja se tapahtu joskus pentuna kun olin arviolta 5-7 vuotias ja näin unta että Darth Vader lyö minua sillä saatanan miekallansa ja avasin silmät enkä voinut liikuttaa lihastakaan :D pelotti kyllä ja piti mennä äiskän ja iskän viereen nukkumaan :D :D

En tiedä johtuuko uudesta magnesiumvalmisteesta, vai mistä mutta viime aikoina mulla on ollut unihalvauksia ja unissakävelyä huomattavasti enemmän.
Yksikin yö vaimo oli nousemassa sängystä ja katsoi kun meikäläinen lähti juoksemaan täysillä sängystä kohti keittiötä. Heräsin sitten ruokailuhuoneesta, kun vaimo kyseli että "Et taida olla hereillä?"
Lisäksi noita pelottavia hahmoja on liikkunut meidän makuuhuoneessa yllättävän paljon. Onneksi perheen vauva ei enää käkätä samalla tavalla kuin ihan pienenä. Olisi kyllä paskahalvauksen paikka, kun Viikatemies liikkuu makuuhuoneessa ja käkättää. "HÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄ!!! KÄKÄKÄKÄÄÄÄ!"

Dislike lähtee täältä kyllä unihalvaukselle.

Mahtaakohan itselläni olla samaisesta asiasta kyse, on sattunut elämäni aikana ehkä 5-10 kertaa, juuri kun olen heräämässä unesta tunnen että olen herämässä, mutta en saa itseäni täysin hereille heti enkä saa silmiäni auki, voin jopa yrittää liikuttaa kättäni tässä tilassa en tosin tiedä liikkuuko se oikeasti mutta se on kamala tunne kun ei herää suoraa vaan makaa hetken avuttomana vaikka tuntee että on heräämässä. Sitten lopulta napsahdan ulos tästä tilasta ja saan silmäni auki ja itseni hereille. Helvetin inhottavalta ja pelottavalta tuntuu, onneksi ei ole sattunut useasti.

Muutamia posteja sitten MassaVaje huomautti selällään nukkumisen aiheuttavan unihalvauksia. Itse en unihalvauksia ole juurikaan kokenut mutta olen huomannut saman, että selällään nukkuminen aiheuttaa todellakin normaalia useammin painajaisia ja google kertoili samaa. En vain tiennytkään että se on ihan yleisesti tunnettu asia. Nykyään en edes uskalla alkaa nukkumaan selälleen vaikka haluaisinkin :D Mistähän liene tuo selällään nukkumisen ja painajaisten yhteys johtuvan?

En tiedä onko kyse unihalvauksesta, mutta tämmönen juttu on jäänyt mieleen lapsuudesta, mikä tapahtu monta kertaa. Eli ikään kuin heräsin siihen, että joku kiskoo sängyn päässä peittoa pois mun päältä ja yritän ite kaikin voimin kiskoa takaisin. Silmiä ei pysty avaamaan ja jonkun ajan päästä se kiskominen loppuu ja saa silmät auki. Eli ikinä en nähnyt kuka tai mikä sitä peittoa repi, koska en saanut silmiä auki, mutta todelliselta se ainakin tuntui.

Joo ei oo hääviä tämä, viimeaikoina ollut aika paljon stressiä, jonka takia yöunet ja unen laatu olleet ns. perseestä. Muistan, että joskus aika pienenä penskana olisin kokenut jotain tämäntyyppistä, mutta onneksi olen autuaasti unohtanut koko homman. Kuitenkin, toissyönä havahduin varmaankin aika pian nukahtamisen jälkeen ja yritin nousta ylös sängystä, mutta tuntui kuin peitto olis valettu jostain sementistä ja olisin tavallaan imeytynyt tai uponnut osittain patjan sisään. Aluks oli vähän semmonen "mitä vittua?!" fiilis ja sen jälkeen iski kyllä pienoinen paniikki. Vaikee sanoa että kuinka kauan tuo kesti, tuskin muutamaa kymmentä sekuntia kauempaa, mutta tuntui kyllä aika todella pitkältä.

Vähän ahisti mennä eilen illalla nukkumaan, koko ajan kelas että mitä jos se iskee taas :(

Nostellaas vähän tätä. Viime yönä kiskasin ensimmäistä kertaa tämmösen. En tosin ollut ennen kuullut näistä, luulin vaan että jokin painajainen tms, kunnes avauduin tästä vähän.

Eli tsekkailin yöllä UFC:t, menin nukkumaan aikalailla tasan 06.00

Yhtäkkiä herään. Silmissä kaikki täysin blurraantunutta suttua, ei saa selvää mistään. Koitan liikkua, ei onnistu. Kädet liikkuvat, mutta noin 50x hitaampaa kuin normaalisti. Aivan kuin olisi jossain hyytelössä lukittuneena. Alan miettimään onko tämä unta ja pystyn puristamaan itteeni rinnasta, sattui aivan helvetisti. Varmistukseksi koitin vielä lyödä itteeni naamaan, mutta käsi ei liiku tarpeeksi nopeesti, että tämä onnistuisi. Sitten muistan, että puhelin on aivan pään vieressä ja koitan kurottautua siihen, että saan soitettua ambulanssin, koska mietin, että tämä on joku aivokalvontulehdus tms, mutta en ylety siihen puhelimeenkaan. Siinä vaiheessa paniikki päälle, aloin huutamaan ja riehumaan ja huitomaan aivan helvetisti, jolloin säpsähdin hereille. Pulssi varmaan 200 ja aivan helvetin epätodellinen olo.

Hyi vittu toi oli friikkiä. Kello oli herätessä 6.12 joten, ihan muutaman minuutin olin kerinnyt nukkumaan. Toivottavasti nyt ei ihan tavaksi tule moiset.

Hui saakeli! Tuli oikein kylmät väreet kun taas muistui mieleen, ollut näitä aina toisinaan. Onneksi suurin osa taitaa unohtua aamuksi.

En tiedä onko kyse unihalvauksesta, mutta tämmönen juttu on jäänyt mieleen lapsuudesta, mikä tapahtu monta kertaa. Eli ikään kuin heräsin siihen, että joku kiskoo sängyn päässä peittoa pois mun päältä ja yritän ite kaikin voimin kiskoa takaisin. Silmiä ei pysty avaamaan ja jonkun ajan päästä se kiskominen loppuu ja saa silmät auki. Eli ikinä en nähnyt kuka tai mikä sitä peittoa repi, koska en saanut silmiä auki, mutta todelliselta se ainakin tuntui.

Tuota juuri ollut aika monta kertaa.

Missä se peitto on sitte ollu aamulla? :D Siinä menis jo unihalvaukset turhan friikeiksi jos aamulla peitto löytyisi sängyn jalkopäädystä lattialta.

Oma kokemus unihalvauksesta oli aika lievä, ja pari vuotta sitten tapahtu. Mutta tosiaan luulin olevani hereillä ja silmätkin mulla oli auki, mut en kyenny liikkumaan ja todella ahdistava fiilis oli. Sit kuulin jotain ihmeellistä jyrinää. Onneks heräsin tosta sitte aika nopeesti, eli kesti tosi vähän aikaa. Selällään nukuin ja olin valvonu sillon edeltävän yön ja joskus 7 aikaan aamulla menin nukkumaan. Herättyäni tosta ei enää hirveesti tehny mieli jatkaa unia :D

Hyi vittu toi oli friikkiä. Kello oli herätessä 6.12 joten, ihan muutaman minuutin olin kerinnyt nukkumaan. Toivottavasti nyt ei ihan tavaksi tule moiset.

Mulla vaikuttaa jos on pirun väsynyt ja/tai menee outoon aikaan nukkumaan, esimerkiksi valvonut tavallista pitempään. Myös päiväunien yhteydessä välillä tulee noita. Silloin pitää monesti nousta ylös ja herätä kunnolla, ennen ku menee nukkumaan uudestaan, ettei meininki palaa heti.

Kerran oon tämmösen saanut. Aika kokemus oli.. Silmäni avauduttua näin ringin tytön tai vastaavan sängyn päädyssä tuijottamassa. Hetken aikaa siinä yritin taistella itseäni itseäni pystyyn ja katselin muualle ja räpyttelin silmiä ja siinä se vaan tuijotti. Sitten kuulin selvästi kun se sanoi "siä et ala riehumaan täällä" :wtf: Onneksi olin kuullut unihalvauksesta ja tajusin missä tilassa olin sitten alkoi hahmo häipyä silmistä ja sain itseni kunnolla hereille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom