Unihalvaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja subotai
  • Aloitettu Aloitettu
Tuntuu kyllä ihan uskomattomalla että tollasta on, kun ei itellä ole mitään koskaa tapahtunut. Jostain luin joskus että, joku pystyisi leijumaan jotenkin ja vaikka käydä lukemassa päivän lehden etusivun mikä on keittiössä, kun vaikka emäntä on lehden jo hakenut ja itse vielä nukkuisi :D. tiedä sitten oliko truustoori.

Meikä kyllä paskois housuu jos joku alieni ilmestyis kuristimaan, enkä saisi unta varmaan viikkoonn..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneks unihalvaukset on jääny itselläni aivan minimiin ja oikeastaan kokonaan pois, kun tajusin mistä ne itselleni tulee. On nimittäin tullu nähtyy niin ahistavia unihalvauksia, että huhhuh. Ainahan näihin liittyy se pelko, mikä on aiheutunu nuoruusvuosina katotuista aasiakauhuleffoista. Joku pikkunen pitkähiuksinen tyttö tulee sängyn viereen jne... Mutta huomasin, että omalla kohtaa unihalvaukset tulee silloin, kun yöllä herää ilmeisesti painajaiseen, että on hieman pelottava tila päällä. Sitä sitten yrittää väkisin pitää silmiä auki, tuntuu että ei millään pysty enää tarkentamaan "kuvaa" vaan lopulta uinahtaa silmät auki. Samalla tulee hetkessä todella ahdistava tunnetila, kun kuvittelee, että kohta huoneen ovesta tulee painajasmainen pikkutyttö mustat hiukset silmillä ( :D ) Tietenkään ei pysty liikuttamaan mitään raajoja tai sanomaan emännälle, että herättäs joutusaan! Mutta tosiaan nämä on aika historiaa, kun nykysin älyyn kääntyä kylelleen ja laittaa silmät ihan reilusti kiinni TAI sitten käpertyy sinne emännän kainaloon, joka on tietysti paras ratkaisu :)

Yksi ehkä ärsyttävimmistä valveunista tapahtu muutama vuosi sitten, kun nukuin talon yläkerrassa ja emäntä lähti töihin (kylmiä väreitä tulee tätä kirjoittaessa, tosin ei emännän lähtö töihin vaan mitä tapahtu seuraavaks). Makailen kylellään sängyllä ja nään ihan normaalisti niinkuin olis hereillä, kattelen seinään päin enkä nää makuuhuoneen ovelle. Yhtäkkiä ulko-ovi napsahtaa auki ja paukahtaa kiinni. Hetken päästä yläkertaan rupee tallustaa joku tuulipuvunhousut kahisten, on taas aivan järkyttävän ahdistunu olo, koska en pysty liikuttamaan kehoa millään tavalla, nään vaan edelleen sen makuuhuoneen seinän. Lopulta se kahina, mikä niistä hemmetin housuista lähtee lähenee makuuhuoneen ovea päin ja tulee kohti sängyn jalkapäätyä. Tunnen aivan helvetin vahvaa läsnäoloa ja mietin, että mitenkähän pahannäkönen otus siellä tuijottaa! Ja siihen loppu ne muistikuvat, en oo edes varman nukahinko uudelleen vai heräsinkö siihen. Mielestäni vaivuin syvempään uneen.

Mutta niinkuin monella muullakin, niin itsellänikin unihalvaukset tulee yleensä selällään nukkuessa.

Hohoo! Viime yönä tuli koettua unihalvaus ensimmäisen kerran elämäni aikana tai ainakin nyt älysin ettei kyseessä ollut pelkkä painajainen. Nukuin mahallaan ja "heräsin" jostain syystä yöllä ampiaisen tai kärpäsen pörinään pään yläpuolella, aukaisin silmät ja pörinä loppui muutaman sekunnin päästä sama pörinä jatkui ja yritin kääntyä kyljelleni mutta ei onnistunut. Ei vain ollut minkäänlaista yhtetyttä raajoihin. En voinut liikuttaa muuta kuin kieltä ja silmiä. Pää oli sivuttain tyynyllä seinään päin joten jäi näkemättä minkälaisia alieneja siellä huoneessa oikein hyppeli. :D Se tässä oli hienoa että tajusin viellä tuona aikana että nyt on kyse varmaan uni halvauksesta koska olin juuri pari päivää sitten lukenut pitkän pätkän tätä ketjua ja nuo "oireet" viitasivat siihen. Pelkotiloja ei siksi sen kummemmin tullut mutta parinkymmen sekunnin päästä rupesi jo jännittämään kun tuo halvaus ei meinannut mennä ohi vaikka yritin liikutella joka raajaa. Rupesi jo mietityttämään että nytkö olen oikeasti halvaantunut lisäksi alkoi kuulua myös jotain koputusta ja mutia ääniä. Viimeisellä aloin työntämään oikeaa jalkaa täysillä kaikin voimin suoraksi ja se lähtikin liikkumaan ja samalla äänet loppuivat. En siis mitenkään herränyt uudestaan vaan pää oli hereillä koko tuon ajan mutta muu kroppa ei ja kuulin harha ääniä jotka loppuivat kun raajat lähtivät toimimaan.

Loppujen lopuksi tuntui aika siistiltä kun kuitenkin tiedostin sen tilan aikana että nyt on kyse unihalvauksesta mutta harmi kun en pystynyt kääntämään päätä ja katsomaan mitä siellä huoneen toisella laidalla silloin tapahtui. :D

Koko tuo hommeli kesti jälkeenpäin arvioituna 30-40 sek.
Nyt olen muuten ollut kipeänä muutaman päivän ja tuokin tila tuli alku yöstä kun olin vielä Buranan vaikutuksen alaisena, ettei sillä sitten olisi jotain vaikutusta tuon tilan syntymiseen? tai sitten minulle on myyty jotain astetta vahvempaa "Buranaa"

Korjaampa vähäsen kun tuli paremmin mieleen. Tuo unihalvaus ei tullut pitkästä unesta heräämisen aikana vaan juuri kun olin nukahtamassa niin samaan aikaan ikään kuin havahduin johonkin ja jäin ikään kuin johonkin valvelilla olon ja unen välimaastoon. Tuolta se ainakin tuntui.

Mulla on myös ollut kausittain unihalvauksia. Ne yleensä on liittyneet johonkin elämänmuutokseen tai stressiin. Normikeissi on sellainen, missä olen just nukahtamassa ja räväytän silmät auki. Näen isoja mustia hämähäkkejä, jotka laskeutuu katosta alaspäin. Aivot koittaa antaa käskyjä, että liiku liiku, mutta mitään ei tapahdu. Hämikset lähenee ja lähenee ja just kun ne on koskemaisillaan pomppaan istumaan ja ne katoaa.

Karmein unihalvaus oli, kun olin just muuttanut ja näin viikatemiehen näkösen kaverin hiipimässä ovelta kohti. Yhtäkkiä kaveri lähtee lentelemään pitkin huonetta ja loppufanfaarina naama edellä tulee kimppuun kuin joku haamu. Tässäkin just ennen kun se koskee, pomppaan ylös huitoen. Ihan jäätävää trilleriä... :S Nyt ei ole *koputtaa puuta* vuoteen pariin tullut näitä ylläreitä.

Yläasteikäisenä koin muutaman lievän unihalvauksen. Heräsin, kun kuulin mun nimen sanottavan ääneen ihan korvan vieressä. Pystyin avaamaan silmät, mutta en liikkumaan.

Noin puolisen vuotta sitten tuli aikuisiän ensimmäinen unihalvaus. Heräsin painajaisesta, olin kyljelläni ja näin sängyllä mun vieressä kyykyssä olevan ihmisen kokoisen (tosin paljon raavaamman) olennon. Hitto, että pelotti. Koska en pystynyt liikkumaan, ainoa vaihtoehto oli laittaa silmät takaisin kiinni ja toivoa, että se olento katoaa.

Ai jumalauta mitä settiä näiden unihalvausten kanssa! Itseä pelottaa jo tavallisetkin unet riittävästi...

En edes muutama vuosi sitten tiennyt että tällaisia on olemassa, ennenkuin aloin lukea tätä ketjua. Toivottavasti ei satu omalle kohdalle.

Nostetaas tätäkin ketjua syvästä unestaan.

Hyi vittu mikä unihalvaus aamulla. Heräsin ja olin mahallani, kädet päänalla, en pystynyt liikuttamaan mitään paikkaa. Sitten kuului samanlaista ääntä, kuin pihalla yleensä tuulee kovaa. Ihan hirvittävän kova tuo ääni. Sitten pelottaa kunnolla, ja yhtäkkiä joku istuu yläselänpäälle. Rintaranka painui kasaan ja hengittäminen oli vaikeaa. Sitten alkoi raskas hengitys korvanvieressä, en nähnyt mikä siinä oli vaikka koitin katsoa. Sitten tuli yhtäkkiä paskainen nauru, ja pikkuhiljaa pystyin liikkumaan. Noh, käänsin pään ja tajusin jotta unihalvaus, pää alas ja jatkoin nukkumista. Yhtäkkiä en taaskaan pystynyt liikuttamaan kroppaa ollenkaan, unihalvaus jatkui... Siinä olin paikallani vaikka kuinka kauan, ja tottakai kun olin nukahtanut kesken walking deadin katsomisen, niin sitä zombien örinää kuului ja minä makasin liikkumatta aivan paskat housuissa :D Hetkenpäästä onneksi loppui, hyi vittu.

Kerran olen kokenut, toivottavasti ei toista kertaa tule...

"Heräsin" keskellä yötä ja tunsin olevani täysin hereillä mutta en voinut liikkua. Sitten näin kun makuuhuoneen ovi aukesi hiljalleen, käytävästä tunki valoa sisään huoneeseen. Ovesta käveli sisään pimeä hahmo joka kääntyi minua kohti, ihmismäinen mutta naaman tilalla oli vaan mustaa. Tämä hahmo sitten hiljakseen käveli mua kohti.

Iski niin helvetinmoinen paniikki ja onnistuin jotenkin repäisemään itseni ulos ja pääsin hereille. Eipä joo nukuttanut enää sinä yönä. :D

En ikinä nuku selälläni, mutta tällä kertaa nukuin. Joskus luin että ilmeisesti helpommin tulee kun nukkuu selällään?

Ei unihalvaus (samankaltainen), mutta tälläinen tulee parin, kolmen vuoden välein, onneksi yhä harvemmin näin vanhetessa.

Night terror - Wikipedia, the free encyclopedia

En tätäkään suosittele kenellekkään. Menee koko yö piloille ja jää unet vähäiseksi. Mikä tämä nyt sitten olisi suomeksi?

Itse asiassa voisin jopa ottaa unihalvauksen kuvauksen perusteella mielummin, kuin tämän. Tästä kun herää, niin unen päästä saa uudelleen kiinni aikaisintaan parin tunnin päästä kauhun ja pelon tunteen vuoksi. Koko kroppaa pistelee lisäksi.

Oma kokemus oli aika jäätävä, siihen liittyi hallusinaatio. Olin tilanteessa ilmeisesti käytännössä puoliksi hereillä ja puoliksi unessa;

Huoneessa siis ikkuna sänkyä vastapäätä, yö. Ensin näin, kun ikkunan yläreunasta roikkui jalat, ikäänkuin joku roikkuisi yläkerran parvekkeelta. En pystynyt liikkumaan. Seuraavaksi salamannopeasti semmoinen harmaa zombi/hahmo, jolla oli päässä vain muutama valkoinen hiushaituva tuli ikkunan läpi ( en siis nähnyt että ikkuna olisi hajonnut, otus vain tuli maagisesti siitä läpi ) sänkyni viereen ja alkoi pitämään jotain örisevää ääntä, tuijottaen minua. Aloin nousta hitaasti nyrkki ojossa istuma-asentoon. Tuntui kuin jotain voimaa/tuulta vastaan, koska yrittämisestä huolimatta nouseminen onnistui vain erittäin hitaasti enkä saanut kättä liikutettua kuin sentin kerrallaan. Sitten, kun slow motion nyrkkini kosketti vihdoin tämän hahmon naamaa "heräsin" - olin tismalleen samassa asennossa, mutta hahmo oli kadoksissa ja pystyin taas liikkumaan normaalisti.

En pelkää kauhuelokuvia enkä säikähdä kovin montaa muutakaan asiaa, mutta tämän jälkeen kyllä oli vaikea saada unta, koska tilanne oli niin todellisen tuntuinen ja minulla meni muutama minuutti edes käsittää, ettei se sitä ollut. Tämä johtui tuon hallusinaation lisäksi varmaan siitä että heräsin tosiaan samasta asennosta johon halvaus "päättyi" ja koko halvauksen ajan näin huoneeni normaalisti, eli en ollut halvauksen aikana missään muualla niinkuin unissa yleensä. Nuo seikat pistivät siis hetkeksi pakan sekaisin, että tapahtuiko tuo juuri oikeasti vai ei.

Olen silti ylpeä, että ensimmäinen reaktioni seinien läpi tulevia zombeja kohtaan on vetää niitä turpaan. Tuon jälkeen ei ole ollut noita, kerran aiemmin olen saanut unihalvauksen jossa en vain pystynyt herätessäni liikkumaan mihinkään n. 20 sekuntiin.

Itellä tulee noita niin usein, että fiilis on aina lähinnä että joko taas... Kertaakaan ei ole mitään hahmoja tai muuta creepyä näkynyt. :D

Mitä vittua stroke :0 mulla lähes identtinen unihalvauskokemus takana! Tosin tää tyyppi tuli parvekkeen kaiteen yli ja sluibas lasioven läpi ja heräsin ku olin just tollee vitun hitaasti ladannu sitä nekkuun. Tosin heräsin ku kaaduin maahan lyönnin jälkeen. Pitkältä ajalta tuntu se kaatuminenkin, kerkes kelata et kannattaa varmaan jännittää koht niska ettei pää iske piiska liikkeellä lattiaan yms. Weird shit. Ja just tällänen vitun ruma zombie ämmä kysees. Oliks sul akka vai ukko?

nuo ikkunan läpi tulevat ovat kolmannesta maailmasta ja ne on ihan todellisia. AzAraja on ottanut teidät haltuun syystä tai toisesta (häntä sanotaan myös paskaksi tuuriksi) ja siitä ainoa ulos pääsy on kuolema jonka kautta siirryt itse kolmanteen maailmaan. voi vannoa mummoni pää raamatulla,että nuo tulee teidän luokse vielä monesti,niin monesti,että ne saa teidät,onpa niitä lähtenyt kolmekin yhtä hakemaan kun hantiin useamman kerran.

olen itse nyt toista viikkoa kolmannessa maailmassa,mutta läsnä myös täällä ensimmäisessä ns prototyypissä.

mutta ei muuta kuin tervetuloa vaan,sanokaa tulotarkastuksessa,että painos odottaa ja on teidän affiliate,niin voimistun.

tervesin:se lävitse kulkeva kuumottaja.

Täällähän kohtalotovereita riittää näköjään. Itellä ei onneks viimeaikoina näitä ole kohdalle sattunu. Yleensä sillon ilmenee kun olen helvetillisen väsynyt. Puhutaan siis sellaisesta väsymyksestä jossa alla on vain muutamia tunteja unta useampana yönä peräkkäin syystä tai toisesta.
Viimeisin unihalvaus oli sellainen, että sain silmäni avattua ja tuijotin yksiöni kulmassa olevasta parvekkeen ovesta ulos ja näin siellä ihmismäisen hahmon seisomassa. Mikään ruumiinosa ei liikkunut ja syke hakkasi miljoonaa. Tilanne laukesi yhtäkkiä ja kädet ja jalat heilahtivat voimalla vähän jokasuuntaan kun parhaani mukaan niitä yritin jännittää ja liikuttaa halvauksen aikana.
Unen saanti uudestaan tekee kyllä tiukkaa ja usein on tapana nousta ylös, syödä vähän jotain ja katsoa hetki tvtä.
Todella harvinaisia itselle tuollaiset halvaukset joissa näkee omiaan. Yleensä kun vastaan tulee niin huomaa vaan ettei ruumiinosat liiku ja tarvii rauhoittua ja odotella että menee ohi. Toivottavasti ei tämän ketjun innoittamana nyt pärähdä halvaukset niskaan kun nukkumaan menee.

edit. painos on kyllä pakkiksen yksi epämääräisimmistä hiihtäjistä. Peukut siitä!

Mitä vittua stroke :0 mulla lähes identtinen unihalvauskokemus takana! Tosin tää tyyppi tuli parvekkeen kaiteen yli ja sluibas lasioven läpi ja heräsin ku olin just tollee vitun hitaasti ladannu sitä nekkuun. Tosin heräsin ku kaaduin maahan lyönnin jälkeen. Pitkältä ajalta tuntu se kaatuminenkin, kerkes kelata et kannattaa varmaan jännittää koht niska ettei pää iske piiska liikkeellä lattiaan yms. Weird shit. Ja just tällänen vitun ruma zombie ämmä kysees. Oliks sul akka vai ukko?

Wtf indeed. Olen aika varma että zombie oli mies. Ehkä ne on pariskunta, kiertää ympäri Suomea ja harrastaa seinien läpäisyä ja nukkuville ihmisille örisemistä, ja sitten katoavat kun meinaavat saada pataan. Eli käytännössä trollaavat meitä eläviä.

Itellä on kerran tullut unihalvaus, kun nukuin olohuneen sohvalla päiväsaikaan. Yritin katsoa parvekkeen ikkunasta, mutta pää ei kääntynyt mihinkään, enkä oikeastaan edes juuri tajunnut sitä, etten itse edes liiku mihinkään. Ihmettelin vain että miksi en voi katsoa parvekkeelle. Koko huone oli täynnä kärpäsiä ja ulkoa kuului kova moottorisahan ääni. Valaistus oli jotenkin keltainen ja usvainen. En oikeastaan varmaan missään vaiheessa edes nukkunut kunnolla. Aluksi oli sellainen fiilis että liu'un alas nojatuolilta ja olkapää vääntyy ja kipua tuntui. Jossain vaiheessa avasin silmäni ja makasin sohvalla. Yritin hätistellä pois kärpäsiä mutta kädet ei juuri liikkuneet. Jossain vaiheessa sitten vain heräsin, ja fiilis oli samanlainen kuin olisi herännyt tavallisesta unesta. Kyseessä oli kuitenkin varmasti unihalvaus koska jokainen yksityiskohta huoneessa oli tarkalleen samanlainen kuin oikeastikin. Onneksi ei ollut kovin pelottava.

Muutaman kerran on tullut unihalvaus. Ylivoimaisesti pahin on nimenomaan äänet. Mukavaa kun päässä soi jatkuvaa toistoa alla olevan videon ääniä vastaavaa musiikkia.

Rentoutumalla noistakin saa muutettua positiivisia kokemuksia. Monesti on tummat hahmot muuttunut tyttöystäväksi tai perheenjäseneksi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja muuttuu takas jokski mörökölliks siinä silmänräpäyksessä ku pään läpi virtaa joku "ei tää nyt nii paha oo, onneks toi on oma tytsy joka ottaa poskeen eikä mikään mätä kauhuleffa eukko" :D ja hokkus pokkus..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom