Tässä pieni kokemus
YLIKUNNOSTA.
Itse aloitin treenailemaan normi 4-jakoisella, perusruokavaliolla + palkkari. Ja treeniä buustaavalla juomalla(sisälti paljon piristävää =kofeiini,tauriini, C-vitamiini). Treenasin 4-jakoisen tyyliin ma,ti,to,pe ja joskus vkl lenkki.
Treenit olivat todella kovia! n.4kkn treenin jälkeen lonkat ja hauikset alkoivat olemaan aivan järkyttävän näköisiä, raskausarpien takia. Aloin treenaamaan kevyemmin, mutta jotenkin itseltä alkoi pikkuhiljaan yöunet kadota ja siinä sivussa oma mieli. Aluksi tajusin, että nykyäänhän jaksan paahtaa läpi koko päivän helposti 6h yöunilla. Olo oli pirteä, suorastaan lennokas, joka päivä.
N.6kk treenin jälkeen olo oli vielä entistäkin pirteämpi, joka päivä. Itse en huomannut mitään vakavaa asiassa ja ajattelin alkaa taas nostamaan treenin tasoa kovemmaksi, lisäsin vklppuun 2 suht pitkää lenkkiä omaan kuntooni nähden.
Mielessä tulvi joka päivä hirveästi ajatuksia mitä teen tänään ja treeneihin heittelin aina jotakin uutta kokeiltavaksi. Kaverit ihmettelivät, että mitä tää jätkä on vetäny, kun on noin lennossa ja pirteä on kokoajan. Tämän jälkeen opettajat huomasivat saman oppitunnilla, minut jopa poistettiin tunnilta häiriköintini vuoksi. (joka ei ole tapaistani)
Seuraavan päivänä koulussa tulikin terveydenhoitaja luokseni ja olin kuulemma selitellyt maasta taivaaseen kaikenmaailman paskaa(en itse tajunnut, mitä puhuin). Ambulanssi haki minut koulusta tarkastukseen, jossa minulle todettiin sekavuustila.
Osastolla 2vk ja kaikki taas reilassa, tässä siis pieni opetus mitä treenistä voi seurata.
OTTAKAA nuoret treenaajat
OPPIA! kokemus puhuu
Ja mites sitten nykyään, kaikki alkaa olemaan
NORMAALIA. Nyt, kun ylikunnosta/sekavuustilasta on jotenkin edes toivuttu. Niin siis nyt, kun tapahtumasta joka kesti n.3vk on kulunut lähes puoli vuotta.
Tämän postauksen tarkoitus ei ole siis millään tavalla pelotella yhtään ketään, se että nukut viikon huonommin kuin yleensä. Ei välttämättä tarkoita vaipumista pikkuhiljalleen ylikunto tyyppiseen tilaan, se voi johtua pienestä ylirasituksesta. Kuuntelemalla
KIRJAIMELLISESTI omaa kroppaa, tietää mihin pystyy ja mitä itselle tapahtuu.
Tsempit kaikille treeneihin!!