Unen vaikutus kehitykseen konkreettisesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lolwtf
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ollu sama vaiva jo monta vuotta ja kaikenlaista kokeiltu, nyt viimeset ~2 vuotta menty lääkärin kanssa Mirtazapin 15mg + Nopeavaikutteinen melatoniini 9mg kombolla jolla saan itseni "terveellisesti" semmoiseen tilaan, että vaikka en nukahtais ni en käy kuitenkaan liian kierroksilla. Tällä varmistetaan siis se, että pystyn makamaan sängyssä lähestulkoon putkeen sen 8 tuntia vaikka en nukkuisi kunnon unta minuuttiakaan.

Auttaako tosiaan tuo mirtazapin + melatoniini kombo? Jos tulee pitkiä aikoja ilman unta niin lääkärille kannattaa vihjaista zopinox nimisestä lääkkeestä. Lääke auttaa itseäni nukahtamaan n 90% varmuudella. Myös silloinkin kun on aivan totaalisen pirteä ja pitäisi saada nopsaan unta.

Ei kannata juoda ennen nukkumaanmenoa ni ei tarvii herätä yöllä kuselle.

Toi nyt on aivan höpöhöpö paskaa. Jos ite käyn ottaa kovan treenin ja rehkin töissä vielä paljon, niin aivan varmasti herään yöllä kuselle. Sitten jos olen saikulla ja räplään munia himassa, niin silloin luultavasti en herään yöllä kuselle.

Auttaako tosiaan tuo mirtazapin + melatoniini kombo? Jos tulee pitkiä aikoja ilman unta niin lääkärille kannattaa vihjaista zopinox nimisestä lääkkeestä. Lääke auttaa itseäni nukahtamaan n 90% varmuudella. Myös silloinkin kun on aivan totaalisen pirteä ja pitäisi saada nopsaan unta.

Tsopiklonilla taitaa olla aika nopea puoliintumisaika, niin ei se taida jeesata muuta, kuin nukahtamiseen. Mirtazapiini ja Triptyl vaikuttaa kyllä pidempään, mutta yleensä noista tulee sit vähän sellasta koomaa samalla aamuksi.

Ite oon pärjännyt nyt melatoniini + l-tryptofaani -kombolla.

Luin tossa eilen, että vaikka melatoniini helpottaa unen saamista, niin se samalla myös lisää unen katkonaisuutta, joten on kyseenalaista, onko siitä hyötyä, etenkin jos ongelma on se, että heräilee keskellä yöllä.

^ Melatoniini nostaa tutkitusti GH tasoja yöllä, joten sen popsiminen kannattaa vaikkei univaikeuksista kärsisikään.

Katkonaisuutta ei mulla esiinny, melatoniinia menee se 6g iltaisin.

Tästä unettomuudesta puhuttu muuten tuolla experttipuolellakin. Mutta laitetaan nyt tännekin. Mä olen yksi univammainen tai oikeammin mä en pääse unille oikein mitenkään. Olenkin vedellyt säännöllisen epäsäännöllisesti puolikasta 10 mg Somnoria. Ei tuokaan varmaan pidemmän päälle ole järkevää, mutta parempi nukkua lääkkeillä kuin ilman.

Mietinkin että mitä sitä kokeilis muuta, siis jotain tällaista mitä saa ilman reseptiä. Tosin se ei sitten saa maksaa euroja päivässä tai siihen ei ole varaa. Onko siis jotain lisäravinnekomboa (joita täälläkin jo mainittu) jotka oikeasti toimii nukahtamiseen? Vois kokeilla huvikseen.

Lääkkeistä turma Mitzatrapiinia ehdottaa. Kokeiltu on lekurin kanssa ja mulla tekee sen etten pääse aamulla liikenteeseen.

Aikaisemmin sänkyyn meno ei ole mahdollista ihan käytännön syistä. Sitä kun on aikuinen perheellinen ihminen niin ei siellä sängyssä pysty 10 h viettämään.

Eli älkää vaivautuko edes vastaamaan tähän viestiin mitään diipadaapajeesustelua unirytmeistä ja unikouluista. Tiedän ne jo riittävän hyvin. Enemmän kiinnostaa mikä on muilla yleisesti toiminut ja mitä kannattaa kokeilla. Siis sellaisista mitä saa ilman lekuria.

Phenibut on yks aika jännä aine. Toi ilmeisesti menee aivo-veriesteen yli, toisin kuin gaba. Mutta tosta taitaa tulla joskus 6h jälkeen dopamiini reboundi ja sitten herätään. Mutjoo, lukekaa itse lisää, jo kiinnostaa. Tuotetta saa ainakin iherbistä.

Itel oon huomannu että alkaa aina kummasti ramasemaan, kun juo lämpimän protskujuoman just ennen nukkumaanmenoa. Ja vaikka sanotaan että hiilarit ois saatanasta ennen nukkumaanmenoa, ni oon silti laittan maltoa siihen. Kuvittelin alunperin että tää nimenomaan valvottais enemmän, mutta sillä tuntukin olevan just päinvastainen vaikutus, ja nukun ku pieni vauva 8 tuntia suoraan.
Aiemmin meinas jäädä 6-7 tunnin unille.
Aamul on hirvee kusihätä ja sillon tällön herään jo tunti pari ennen sitä kuselle, mut saan samantien unen pääst kii uudestaa.
En tiiä johtuuko lämpimästä juomasta vai siitä et ei o mitää puutostiloi, mut toimii hyvin mulle.

Samoin eristäminen makkari muista huoneista ja pitämällä ikkunaa auki koko illan toimii hyvin. Mulla on makkarissa suoraan parvekkeen ovi, niin sen auki pitäminen klo 20-23 tekee mukavan viileen makkarista, eikä oo tuskasta nukkua. Mut jotta tää toimii, niin se makkari pitää eristää muista huoneista ja pitää visusti ovi kii, ettei lämmin ilma olkkarista jne leviä sinne.
Ja sit ku menee nukkuu, ni laittaa taas sen oven muihi huoneisiin kiinni, ettei lämmin sisäilma tuu makkariin. Tää makkarin eristäminen+viilentäminen on kyl tosi hyvä kikka. Suosittelen.

Muuan Ronnie Coleman nukkui 5 tuntia yössä, Jay Cutler muistaakseni 6. Ja bodymunkki Hulkkikin jousti nukkumisista vaikka tekee kaiken niin optimaalisesti kehonrakennuksen kannalta kuin pystyy, nukkui viikonloppuna velkoja sitten pois.

Eli riittävä unen määrä on yksilöllistä, ja monesti unen laatu on tärkeämpää. Myöskin päiväunet sopii joillekkin.

Henkilökohtaisesti en ole havainnu juuri eroa. Monesti kun on ollut niin väsynyt että ei pystyssä meinaa pysyä, niin on silti tullut sarjaennätyksiä ja todella pirteä olo treenin jälkeen sitten. Pitkien unien jälkeen taas on monesti tosi lepsua treenaamista. Aamutreenit sujuu myöskin pikku väsymyksessä paremmin kuin ilta.
Muistan lukeneeni jostain ihmisen fysiologiaa käsitelleestä kirjasta, artikkelista tms. , että luonnostaan alle kuuden tunnin yöunilla pärjääviä on väestössä joidenkin arvioiden mukaan tyyliin 1-2%. Siinä voi sitten miettiä kannattaako sitä tehdä omalla kohdalla.

Onhan se nukkuminen tosi mukavaa puuhaa, arkipäivisin 8h yössä ja viikonloppuisin 10h yössä, joskus päiväunia. Energiatasot pysyy hyvänä ja on aina virkkuna salilla ja töissä :)

Ja vaikka sanotaan että hiilarit ois saatanasta ennen nukkumaanmenoa, ni oon silti laittan maltoa siihen. Kuvittelin alunperin että tää nimenomaan valvottais enemmän, mutta sillä tuntukin olevan just päinvastainen vaikutus, ja nukun ku pieni vauva 8 tuntia suoraan.

Pieni määrä hiilaria ennen nukkumaanmenoa on ihan hyvä unen kannalta. Mitää isoja mättöjä ei silti kannata vetää, koska verensokeri saattaa heittelehtiä ja aiheuttaa sitten heräämisen keskellä yötä (näin muistan lukeneeni jostain).

Tiistaina taisin töiden (14-22 vuoro) jälkeen syödä aivan hillittömän setin kaikkea safkaa. Nukahdin kyllä heti, mutta sitten 3h päästä heräsin, enkä saanut heti unenpäästä kiinni. Tossa varmaan verensoker laski noitten safkojen takia ja aiheutti heräämisen. Nyt muina päivinä oon syöny paljon hillitymmin safkaa ennen nukkumaanmenoa ja tollasta heräämistä ei ole tapahtunut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli virosta ostettua valeriana+minttu+melissa-pillereitä.Maksaa 1e/50 pilleriä, otetaan 2x2-3/pv, rauhoittaa todella hyvin ja auttaa nukahtamaan.
Seuraavalla kerralla pitää ostaa kunnolla noita mukaan, koska oikeasti toimii ja maksaa tosi vähän. (En kuitenkaan käytä joka päivä, vain silloin kun tiedän, että nukun 8-10h sijaan alle 8h)

Mulle lääkäri kirjoittaa aina Imovanea (Zopinoxia) jos oikeesti menee huonosti. Toimii just sen yhden levyllisen (10 tablettia) verran siihen, että nukahtaa. Joskus saanu yli 6h unta putkeen tolla mut kasvaa tolet ihan liian nopeasti ja herää jo parin tunnin unen jälkeen, johtunee siitä et on lyhytvaikutteinen. Kunnon krapulassa oon ottanut kerralla pahimmillaan parin tunnin sisään neljä noita ku ei meinaa potkia ja silti ei nukahtanut. Oon toki oppinut jo kantapään kautta sen, että dokaaminen on pahin virhe mitä voi tästä taudista kärsivä tehdä..

Mitään vahvempia nukahtamislääkkeitä en oo pyytänyt eikä lääkärikään suosittele. Mä jäisin varmasti niihin koukkuun, bentsoista kun tulee ihan miedoistakin mukava olo plus et tän ikäisenä Tenoxin popsiminen ois kyl omaan saappaaseen kusemista.

Mitä tulee noihin aamukoomiin yms ni jos oikeesti et nuku, ni et kyllä huomaa sitä että ootko aamulla vähän turtunut lääkkeen takia ku kaikki aamut menee enemmän tai vähemmän sumussa ja turtuneena. Eikä siis mitään masistelua, se nyt vaan on niin. Multa lääkärit aina ennen kyseli, että oonko masentunut, sitä en kyllä ole.

Mulla on ollut mirtazapinia isommalla ja pienemmällä annoskoolla, mä tykkään et pienempi auttaa enemmän.

Jossain vaiheessa mulla oli käytössä pienellä annoksella Doxal, mut sen käyttö loppu siihen, että se rupes vaikuttaa tasapainoaistiin. Kaaduin yöllä rappusissa parikin kertaa kiitos sen, yhet kännit vetäsin sen "hoitojakson" aikana kun sitä lääkettä söin ni muistoksi jäi vitun ruma kuuden tikin arpi polveen.

Melatoniinista en luovu vaikka aiheuttaisi katkonaisuutta uneen, auttaa kuitenkin niin paljon saavuttamaan sen "uni-tilan".

Somron kuulostaa hyvältä lääkkeeltä jos sitä pystyy käyttämään "yhtäjaksoisesti", ensi kerran kun iskee paskempi jakso ni täytyy pyytää lääkäriltä sitä.

Lisätään tähän nyt vielä se, että viimeisen kuuden kuukauden aikana oon syönyt tasan kymmenen bentsojohdannaista unilääkettä eli paremmin menee. Joskus vuos sit otin joka toinen yö nukahtamislääkkeen. Vastaanotollakaan en oo joutunu käymään kohta kahdeksaan kuukauteen.

Ite ainakin tykkäsin somnorista. Itekkin tullu koitettua vaikka mitä unilääkkeitä ja toi somnor on kyllä sellanen mitä voi suositella. Se on tosin ainut lääke millä mullakin on alkanu heittää päässä ja sen kanssa näkee aika vekkuleita unia jo ennen ku kerkee kunnolla edes nukahtaa, eli jos sellanen häiritsee niin en suosittele ja on muuten tullu vedettyä ihan jumalattomia määriä todella vahvoja kipulääkkeitä jne mut mikään muu ei oo laittanu päätä sekasin. Hyvin sillä kyllä nukkuu.

Ite ainakin tykkäsin somnorista. Itekkin tullu koitettua vaikka mitä unilääkkeitä ja toi somnor on kyllä sellanen mitä voi suositella. Se on tosin ainut lääke millä mullakin on alkanu heittää päässä ja sen kanssa näkee aika vekkuleita unia jo ennen ku kerkee kunnolla edes nukahtaa, eli jos sellanen häiritsee niin en suosittele ja on muuten tullu vedettyä ihan jumalattomia määriä todella vahvoja kipulääkkeitä jne mut mikään muu ei oo laittanu päätä sekasin. Hyvin sillä kyllä nukkuu.

Mä oon tota Somnoria vuosien varrella popsinut aika monta pakettia. Mulla riittää aina puolikas. Vielä jos optimoi ja ottaa puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa, niin toimii erittäin hyvin. Nukahtaa kuin kytkimestä kääntäisi. Mulla taas se, että mä en näe yhtikäs minkäännäkösiä unia silloin kun otan nukahtamislääkkeen. Päästä tuon kanssa kyllä alkaa vippaamaan jos ei sinne nukkumaan mene.

Kävin kerran niin, että piti ottaa aamulla Heinix (antihistamiini kutinaan) ja otinkin vahingossa täyden Somnorin. Voi hitto että oli tunnin päästä mielenkiintoinen olo. Ihan kun ois ollut parin promillen päissään. Piti pikku torkut ottaa niin meni ohi. Sen jälkeen on katellut vähän tarkemmin että mitä sitä suuhunsa tunkee.

Mulla oli kans toi melatoniini respa (Yliopiston apteekin melatonin 3mg) ja se tuntu auttavan hieman unen saannissa. Noh... se purkki meni sitten jossain ajassa ja pitkään olin ilman univaikeuksia, mutta vähän aikaa sitten rupes taas tulemaan ja kävin uuestaan lekurissa hakemassa melatoniinia (circadin 2mg). No tämä uus lääke ei pelkästää ollu aivan paska lume-lääke, vaan makso myös 40€ 20kpl, kun taas YO apteekin melatoniini maksoi 15€ 100kpl. En sitte tiiä muista, mutta mulla ei ainakaa hirveesti näyttäny toi melatoniini auttavan (varsinkaan circadin).

iHerbistä saa pitkävaikutteista melatoniinia johonkin 4 euroon 100kpl 5mg. Ite oon menny l-tryptofaani + melatoniini -kombolla.

Ootteko muuten pohtineet että miksi pää käy niin kierroksilla ettei saa nukuttua. Ja voisko sille tehdä jotain muuta kuin ottaa lääkettä.

En lähde jeesusteleen. Mulle toimii rentoutusharjoitus. Sillä saan kierrokset alas ja se auttaa unen saannissa kuin roidit bodaria. Ei tää varmaan kaikille toimi. tää on unen saamista natuna.:puntti:

Jos ei nukuta niin aiheesta voi kattella videon, rentoutusharjoitus included
http://www.youtube.com/watch?v=3nwwKbM_vJc

Mulla oli kans toi melatoniini respa (Yliopiston apteekin melatonin 3mg) ja se tuntu auttavan hieman unen saannissa. Noh... se purkki meni sitten jossain ajassa ja pitkään olin ilman univaikeuksia, mutta vähän aikaa sitten rupes taas tulemaan ja kävin uuestaan lekurissa hakemassa melatoniinia (circadin 2mg). No tämä uus lääke ei pelkästää ollu aivan paska lume-lääke, vaan makso myös 40€ 20kpl, kun taas YO apteekin melatoniini maksoi 15€ 100kpl. En sitte tiiä muista, mutta mulla ei ainakaa hirveesti näyttäny toi melatoniini auttavan (varsinkaan circadin).

Mulle työterveyden lekuri sanoi ette melatoniini auta nuorehkolla ihmisellä yhtään mitään. Tiedä sitten...

Ootteko muuten pohtineet että miksi pää käy niin kierroksilla ettei saa nukuttua. Ja voisko sille tehdä jotain muuta kuin ottaa lääkettä.

En lähde jeesusteleen. Mulle toimii rentoutusharjoitus. Sillä saan kierrokset alas ja se auttaa unen saannissa kuin roidit bodaria. Ei tää varmaan kaikille toimi. tää on unen saamista natuna.:puntti:

Jos ei nukuta niin aiheesta voi kattella videon, rentoutusharjoitus included
http://www.youtube.com/watch?v=3nwwKbM_vJc

Niin, tätä on syytä pohtia. Mulla enemmänkin hommia sotkee vuorotyö ja ylipäätään se että herää aikasin ja ei tahdo päästä riittävän aikasin unille. Jos sitä ei ois lapsia ja perhettä ja muuta tekemistä kun vain pohtia elämä treenien kannalta optimiksi niin sitten varmaan ei ois tätäkään ongelmaa.

Uskaltaakohan tuolta iHerbistä tilailla melatoniinia?

Pidä se tilaus ale 43,5€, niin suurella todennäköisyydellä tulee läpi. Mä oon tilannu iHernistä 100-200 pakettia ja yksi on vain jäänyt tulliin. Sen paketin arvo oli jotain 70-80e. Siellä oli gabaa mukana, joten en ottanut tulliin mitään yhteyttä. Paketti lähti takaisin jenkkeihin ja sain rahat takaisin.

Lisäravinteiden alv on 13%, joten 77€ asti saisi tilata lisäravinteita ilman maksuja, mutta pidä se tilaus kuitenkin 23% alv:n (43,5€) mukaan, ettei tule ongelmia. Koska tullihan ei tiedä, että onko siellä iHerb-paketissa vain lisäravinteita, niin ne saattaa ottaa tsekkaukseen, jos tilaus on yli 43,5€.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom