(Unelma-)ammattisi?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tällä hetkellä hyvin lähellä unelma-ammattia, eli oon fysioterapeutti, muta suuresti haaveilen viel maisterin ja tohtorin papereista, ensin työkokemusta ja sitte alalle opettajaksi :hyper:

Lukion jälkeen opiskelin graafiseksi suunnittelijaksi ja täytyy sanoo et päivääkään ihmettele et graafisen alan työntekijät ovat ammattiryhmä, joka eniten käyttää piristeitä, asteen verran tuskaisaa työtä ja viel koneen ääressä!

Tästä tuohtuneena lähdin liikunannohjaajaksi ja sieltä oli tarkoitus mennä opiskelee opettajaksi tai fysioterapiaa. Fysioterapia vei mukanaan ja tiedonjano on edelleen suurta. Olen siis ollut ehtiväinen..

Mä tykkään kun työssä saa olla rennoissa vaatteissa, eikä tartte maalata itteään ihan tuskassa joka aamu, mä en oo aamuihmisiis sit olleskaa..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sosionomiksi opiskelen.. saa nähdä millasen unelmaduuniin tältä alalta joskus löydän, jos löydän.. ja jos en, niin sitten takas koulun penkille..
Myös liikunnanohjaajan ja poliisin työt kiinnostais..
ja psykologia ja sosiologia ja... onhan noita.. tosi paljon olis eri juttuja...:rolleyes:

Oma ala on löytynyt eli valmistun optikoksi jonkin ajan päästä:D Siinä yhdistyvät hyvin ne asiat, joita ammatiltani kaipaan: Asikaspalvelu, tieteellisyys, kaupallisuus ja muoti..:hyper:

Unelma-ammatti on ollut n. 10 vuotta lentoemäntä, ja sitä työtä toivottavasti pääsenkin vielä jossain vaiheessa tekemään.
Tosin nyt kun saan Travel & Tourism -opiskelut valmiiksi (toivottavasti kesäkuussa), niin haluaisin kyllä ensin jonkin hieman "tavallisemman" työpaikan... Kohta täytyisi varmaan sellaista ruveta etsimään jostain matkatoimistosta/hotellista tms.
Ja syksyllä olisi suunnitelmissa spinning-ohjaaja kurssi :D Se on tällä hetkellä läheisin tavoitteeni.

yep! sanoi:
Unelma-ammatti ois kotiäiti! Nykyään sitä ei vaan arvosteta. :(
Itsekin jouduin viettämään liian monta vuotta elämästäni päiväkodissa tarhatätien kiusattavana...
No, tässä välissä pitää kehittää itselleen joku muukin ammatti, sillä ei oo vielä löytyny miestä joka suostuis elättämään vaimon + kakaralauman.

Kaikkee on tullu mietittyä: kirjailija, talonmies, vartija, kotitalousyrittäjä, puutarhuri, suntio, liikunnanohjaaja jne. Tällä hetkellä maalari kuulostais kivalta jutulta. Tai sitten kuntosaliohjaaja, joka näillä näkymin on erittäin pian nimikkeeni..... :hyper:

Lainailen tässä itseäni, kun on pakko tulla tännekin hehkuttamaan. Oon ollu vasta vajaan kuukauden Liikunnanohjauksen peruskurssilla ja tuntuu vahvasti siltä, että liikunta on ammattina se mun juttu ! :haart: Tää tuntuu niin ihanalta, kun viimeinkin alkaa edes hieman hahmottumaan mitä tulevaisuudessa vois tehdä! *hyppii onnellisena pitkin seiniä* :hyper:

Hakupaperit lähtee maalarinopintoihin, mutta taitaa kyllä jäädä se juttu väliin..
Jospa nyt tän kurssin jälkeen, (kun oon uinnin-, hiihdon-, tanssin-, sulkapallon-, lastenliikunnan-, ym. opettaja, aerobic-, ja kuntosaliohjaaja ja yleisurheiluvalmentaja jne..) opiskelisin vielä vuoden ja valmistuisin urheiluhierojaksi. Luulisi, että näillä krediiteillä löytyis ees jotain työtä, josta sais pienen toimentulonsa. Vaikka saanut nähdä, kun en oo peruskoulua pitemmälle lukenu näitä sivistysaineita (kieliä, historiaa, maantietoa, yms. joka ei kiinnosta).

Niin ja kyllä musta vielä jossain vaiheessa se kotiäitikin tulee. Toivottavasti. ;)

unelma ammattini ois semmonen kuin hugh hefnerin apulainen.
Realistinen ammattini ois varmaan markkinointi päällikkö tai ura armeijan vihreissä.

Koulutuksena leipuri-kondiittori ja merkonomi, ensimmäistä estää tekemästä valmistumisen jälkeen puhjennut jauhoallergia ja jälkimmäistä vaikea paniikkihäiriö. Että se siitä opiskelun hyödyllisyydestä. :wall: Nyt levennän kuntoutustukea neule-ja vaatesuunnittelijana ja -valmistajana. Epäammattimaisesti tosin. Lisäksi vapaana kirjoittajana, pariin lehteen sekä viime vuonna ilmestyneessä Mitä wicca on-kirjassa on myös tekstiä minulta. Vähän, mutta julkaistua tekstiä sekin :kippis1:

Unelma-ammattina on aina ollut personal trainer, ja valmistuin ammattiin 2v. sitten. Välissä tuli opiskeltua myös urheiluhierojaksi.Nyt tavoitteena on päästä joku päivä virallisesti harjoittamaan ammattia ja joskus tulevaisuudessa olisi ihanaa erikoistua ylipainoisten lasten ja nuorten treenaukseen...onko kellään tietoa miten tämän voisi toteuttaa,riittääkö em. ammatit vai pitääkö vielä opiskella liikunnanohjaajaksi/opettajaksi tms.
Sitten haluaisin tietää bodypump ohjaajakoulutuksesta, miten voi ilmottautua?Oma saliko lähettää kurssille?Miten opiskelu tapahtuu, vetääkö joku tunnin ja sitä painetaan päähän viikonloppu vai mitä sielä yleensä tapahtuu?Kiinnostaisi kovasti alkaa vetämään tunteja kun paikallinen sali pyyteli ohjaajaksi.

Helmuska sanoi:
Lentoemännän työt ovat kiinnostaneet aina, ja kolmeen mahdolliseen paikkaan olenkin nyt hakenut. Saa nähdä tärppääkö.

Pakko nyt hehkuttaa täällä. Mut valittiin Finnairin kurssille (edellyttäen että läpäsen terveystarkastuksen). Mä olen tosi innoissani.:hyper: Kurssi alkaisi 1.3. ja vappuna pääsis mahdollisesti lentämään. Welcome on board!

Zone-sarja -42%
Valmistun yhteiskuntatieteiden kandiksi (valtio-oppi ja kv. suhteet) ja sitten maisterin pariin. Maisteri joko EU politiikasta tai eurooppaoikeudesta, viela on muutama kuukausi aikaa pahkailla.

Unelmatyopaikka olisi Brysselissa. Voi olla, etta luen viela oikeusnotaarin taalla Skotlannissa tai Englannin puolella. Tai jos taivaalta tippuisi vaitoskirjatuet ja voisin jaada yliopistolle koko loppuelamakseni...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helmuska sanoi:
Pakko nyt hehkuttaa täällä. Mut valittiin Finnairin kurssille (edellyttäen että läpäsen terveystarkastuksen). Mä olen tosi innoissani.:hyper: Kurssi alkaisi 1.3. ja vappuna pääsis mahdollisesti lentämään. Welcome on board!

Tosiaan kevääksi ja kesäksi tulee taas uusia lentoemoja meille finskille. Kannatta varautua, että kurssi on todella raskas, sillä päivät ovat pitkiä ja safety ja emergency teoriaa tulee mielettömästi. Duuni on itsessään aika epäsäännöllistä, mutta siinä on hyvät ja huonot puolensa.

Smart, Pinja, Helmuska! Kertokaa vähän tarkemmin noista hakusysteemeistä. Minkälaiset ovat finskin "pääsykokeet"? Oon joskus vuosia sitten lukenu niistä Finnairin sivuilta, mutta olisi mielenkiintoista kuulla niistä tarkemmin. ;) Onko niissä eri vaiheita, joita pitää läpäistä jne. Varsinkin kielitestit kiinnostavat.

p.s mulla varmaan jäis jo näöstä kiinni, mutta mielenkiinnosta kyselen :)

Pinja sanoi:
Tosiaan kevääksi ja kesäksi tulee taas uusia lentoemoja meille finskille. Kannatta varautua, että kurssi on todella raskas, sillä päivät ovat pitkiä ja safety ja emergency teoriaa tulee mielettömästi. Duuni on itsessään aika epäsäännöllistä, mutta siinä on hyvät ja huonot puolensa.

Joo, olen kyllä varautunut siihen että kurssi tulee viemään paljon aikaa ja energiaa kun vertaa lepposaan AMK opiskelijaelämään (taitaa salilla käynti jäädä vähemmälle:( ). Osittain kurssi saattaa tuntua myös siksi raskaalta, kun koko ajan tulee uutta sisäistettävää ja kuussa lähiopetusta tais olla 150 h. Siihen vielä tentit ja lukemiset päälle. Onneksi on kokemusta ilmailualalta mm safety ja security asioista ja ensiapu 1&2 tuoreessa muistissa viime keväältä. Ja motivaatio on niin kova, että mua ei lannista pitkät päivät;) .

Pakko kysyä ootko tehny hommia miten pitkään ja miten olet viihtynyt? Mitä pidät työsi hyvinä/huonoina puolina?

fitnesspimu sanoi:
Kertokaa vähän tarkemmin noista hakusysteemeistä. Minkälaiset ovat finskin "pääsykokeet"?

Perusvaatimukset täyttäville hakemuksen lähettäneille lähetettiin ensin sähköinen hyvin perusteellinen terveyskysely. Terveyskyselyn perusteella osa kutsuttiin 1. haastattelukierrokselle.

1. kierroksella oli vastassa terveydenhoitajan haastattelu (täällä piti olla mukana lääkäriltä etukäteen haettu todistus terveydentilasta). Sitten oli kielihaastettelu ainakin ruotsi, enkku (muut kielet katsottiin eduksi, mutta ei kukaan ainakaan mua haastatellu venäjäksi vaikka olin sitä ilmoittanut osaavani :D ). Kielihaastattelussa ainakin minua haastatteli Finnairin service shef. Haastettelu oli small talkia, jota haastettelija johdatteli. Kieltä haastattelija vaihtoi yllättäen. Mikäli näistä osioista selvisi 1. haastattelupäivänä oli edessä vielä ryhmähaastattelu.

Jos pääsi jatkoon, ennen 2. ja viimeistä haastattelukierrosta piti täyttää sähköinen työpersoonallisuuskysely. 2. haastettelupäivä sisälsi psykologin valvoman ryhmäarviointitilaisuuden minkä jälkeen oli vielä henkilökohtainen "tavallinen työhaastattelu". Sitten mulla olis vielä jäljellä viimeinen terveys-syyni Finskin omalla terkkarilla. Toivottavasti ei löydy estettä. Pakko sanoa että oli aika hitonmoinen prosessi.

Siitä näkövaatimuksesta. Finskillä rajat on +3 / -5.

Tiedättekö muuten, että järjestääkö mikään muu lentöyhtiö Suomessa lentoemäntäkoulutusta?? Mistä esim. Air Finland hankkii lentoemonsa?

Ongelmanani on se, että en osaa ruotsia sanaakaan, joten en voi mennä Finnairin kurssille tulevaisuudessa, vaikka lentoemännäksi haluaisinkin. Olen ajatellut hakea jonnekin muuhun maahan, koska yleensä esim. englannissa pääsyvaatimukset ovat paljon alempia, mutta silti kiinnostaisi tietää, että järjestetäänkö Suomessa muuta koulutusta.

Suomessa Finnairin lisäksi Cabin Attendant -koulutusta järjestää myös Blue1, Finncomm airlines, AirFinland, Airpro. Näissä kaikissa edellä mainituissa on kyllä ruotsinkielen taito vaatimuksena. Lisättäköön vielä, että jokainen lentoyhtiö (myös AirFinland) kouluttaa kaikki töihin tulevat lentoemännät omalla kurssillaan, vaikka hakijalla olisi työkokemusta jo entuudestaan jostakin toisesta yhtiöstä.

Ryanairilla ei ruotsia vaadita, mutta yhtiöllä ei ole asemapaikkaa Suomessa. Ryanilla työskentely edellyttää siis esim. Lontooseen muuttamista.

Kun täällä lentoemoja tai tulevia sellaisia nyt kerta on, niin kysytään vielä sellaista, että kuinka hyvin tuota ruotsia on osattava?Pärjääkö kohtuullisella taidolla vai vaaditaanko erittäin hyvää kielitaitoa kaikkien kielien osalta?

Minun piti hankkia merikapteenin koulutus.:rock:
Tosin kipparina en kylläkään olisi halunnut seilata, vaan 1. perämiehenä (lue. peränaisena):lol2: joko rahtilaivassa tai öljytankkerissa.

neiti: Täytyy tunnustaa etten todellakaan puhu ruotsia yhtä sujuvasti kuin englantia ja venäjää. Tärkeintä on se että uskaltaa puhua kieltä rohkeasti ja on valmis kehittämään taitojaan. Haastattelussa puhuttiin ihan perusjutuista, ei mitään mielettöman vaikeita asioita. Hakijoiden joukossa oli kyllä mm kaksikielisiä ja kieltenopettajia, mutta sen tason vieraiden kielten hallintaa ei kuitenkaan vaadita. Ei muuta kun hakemaan.

Meribiologi olis mun mieleen. Työpaikkana Valtio ja suurin osa projekteista jossain tropiikissa.

Maantieteilijänä, lähemmin vaikka tulivuoritutkijana olemista olen joskus haaveillut.

Nykyisin ympäristöalalla. vittu. Lähellä todellakin unelma-ammattia ollaan... :david:

Latest posts

Back
Ylös Bottom