(Unelma-)ammattisi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Unelma-ammatti olis joku liikuntaan ja terveyteen liittyvä. Joku liikunnanohjaaja tai joku. Ravintoterapeutin työstä olisin myös kiinnostunut.. Tai joku jossa saisin auttaa syömishäiriöisiä parantumaan, sitten kun olen itse parantunut.

Tällä hetkellä käyn koulua, eli ei ole mitään ammattia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Unelma-ammattini on edelleen fysioterapeutti, mutta taitaapi jäädä haaveksi. Kerran yritin mutta jäin ekalle varasijalle enkä hölmö yrittänyt seuraavana vuonna uudelleen:( . Kohta valmistun restonomiksi palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelmasta. Aikaisemmat opiskelut on aikalailla samaa alaa sivuavia eli koti- ja laitostaloutta sekä elintarvikealaa. Yrittäjyys on aina kiinnostanut mutta saa nähdä mihin tästä sijoittuu.. Liikunta-ala kiinnostaa vieläkin mutta opiskelemaan ei kyllä taida enää intoa eikä halua riittää. Ja liikuntaa on kiva harrastaa:D niin että olisko se enää kivaa ammattina..? Mutta näillä eväillä etiäpäin!

Vuosi sitten oli kaikki selvää ku pläkki, mutta nyt on tulevaisuus väriltään black... Heh. Opettaa haluaisin, kieliä haluaisin hirmusti lukea.. Mutta toisaalta..kaikkein eniten haluaisin löytää urani hevosten parista. Kehittyä siinä aina vaan paremmaksi ja paremmaksi. Valitettavasti melko epävakainen ja ilmeisen vähätuloinen toive. Minkäs teet, pikkutyttö sisimmässäni tahtoo vieläkin leikkiä heposilla :D

Opiskelen nyt unelma-ammattiini eli psykologiksi. Haave psykologian opiskelusta ja ammatista on aina ollut ykkönen, mutta voisin kuvitella myös esimerkiksi erityisopettajan työtä. Erityispedagogiikkaa voi lukea sitten sivuaineena :) .

Fysioterapeutti olen ammatiltani, ei paha sekään. Toiveissa elää vielä jatko jonain päivänä liikuntalääkiksestä.

Tjaahas. Ammatiltani oon Kuvataiteilija AMK. Kuitenkaan en oo mikään taulujen maalaaja, vaan suuntauduin opiskeluissani graafiseen suunnitteluun ja valokuvaukseen/kuvankäsittelyyn. Niitä hommia ois kyllä aivan ihanaa tehdä jos töitä ois. Kuvankäsittely eritoten on mielekästä ja kaikenlainen sommittelu eli esim. lehden taitto. Nyt oon kuitenkin väliaikaisesti duunissa ravintola-alalla, joka kuitenki menettelee kiitos ihanien :haart: työkamujen.

Uutta ammattia oon nyt hankkimassa... joko liikunta-alaa tai sisustussuunnittelua. Riippuu vähän mikä tärppää. Jälkmmäistä oonki jo ehtiny pari päivää opiskella ennenku vaihdoin tonne amk:n. Mitähän mustaki ikinä tulee. Sitä ku ei osaa sanoa.

Täällä yksi poliisi lisää. Meitä taitaa olla täällä aika paljon. Poliisiksi halusin jo yläasteella, mutta omaa "paikkaa" tässä elämän uraputkessa piti hakea tekun ja amk:n sossupuolen kautta.

Kauppatieteitä olen opiskellut ja Kauppatieteiden maisterin paperit siis taskussa. Ja hyvä, mielenkiintoinen työpaikka on ollut valmistumisesta lähtien (tai oikeastaan jo sitä ennen) joten eipä voi valittaa...

Täällä yksi tuleva hoitoalan ihminen lisää. Terveydenhoitajaksi opiskelen. Tällä hetkellä haaveena on valmistua joskus lääkäriksi.
Yli kymmenen vuotta halusin poliisiksi, mutta jonnekin se haave jäi..

Automyyjä, koulutuksena autonasentajaYO, neljä vuotta olen tehnyt tätä nyt ja tähän asti on ollut mun unelma- ammatti, mutta jostain syystä nyt on alkanut kypsyttää useammin ja useammin.
Toinen vaihtoehto voisi olla juristi, mutta säännöllisiin tuloihin tottuneena ajatus viiden vuoden rahattomuudesta ei kuulosta kamalan kutsuvalta. Jos rahaa olisi, niin että saisi oikeasti toteuttaa itseään, haluaisin ostaa osakkuuden jostain salista ja värkkäillä siellä kaikenlaista, pitää vähän jumppatunteja ja olla avuksi muille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pienenä halusi balleriinaksi, mutta sitä minusta ei koskaan tullut :) Kirjailijantyöstä olen myös haaveillut...

Nyt opiskelen 5 vuotta yliopistossa, pää-aineena kulttuurien- ja historiantutkimus. Garadu teen parhaillaan. Tällä hetkellä opiskelut ei kauheesti kiinnosta, enkä tiedä mitä töitä vois edes lähteä etsimään...
Lähinnä kiinnostaa vaan treeni ja kaikki siihen liittyvä. Olenkin työskennellyt eri saleilla "sekatyömiehenä" tällä hetkellä vedän jumppia ja silloin tällöin siivoustöitä...

Haaveillut olen viimeaikoina kyllä ravitsemusterapeutin työstä..:)

Oon vasta lukiossa, mutta tekis mieli sitte isompana toimittajaks. Tai oikis olis toinen, muttei mulla oikein ole kuitenkaan hinkua lukea niin paljon, mitä sinne vaaditaan. Ja liian huono muisti..

Onhan tässä tosin vielä paljon aikaa miettiä, mutta haaveenaa toimittajan ura ehdottomasti. :)

Joskus n. 10-vuotiaana mun unelma-ammatti oli asianajaja, sillä telkkarista tuli L.A Law :D. Tai vaihtoehtoisesti pankinjohtaja...

Lukion alussa mietin vielä ihan vakavissani lääkärin ammattia, mutta kemian ja fysiikan opiskelu ei lopulta kuitenkaan innostanut tarpeeksi.

Nyt opiskelen KTM:ksi (pääaineena kansantaloustiede), mutta mulla ei ole hajuakaan millaista työtä haluaisin tulevaisuudessa tehdä :confused:. Ehkä siitä syystä opinnot eivät ole kovin ripeästi edenneetkään...Jokunen aika sitten pohdiskelin vielä mediatutkimuksen opiskelua, mutta enköhän mä itseni tuoksi KTM:ksi lue. Eiköhän se työnkuva tässä opiskelujen saatossa pikkuhiljaa selkene :).

10-vuotiaana olin aivan varma, että musta tulee vielä eläinlääkäri. Myöhemmin iski realismi ja lukuinnon lopahdus. Mutta eihän sitä ikinä tiedä. Taidetaan sitä ammattia nykyään vaihtaa vielä viiskymppisenäkin! Siis vielä parikymmentä vuotta aikaa muuttaa mieltään! ;)
Nyt opiskelen yliopistolla biokemiaa neljättä vuotta, gradua pitäis alotella keväällä. Tällä hetkellä tuntuu vaan, että aikaa löytyy kyllä treenaamiselle, mutta ei niille opinnoille... Ehkä se motivaatio löytyy vielä siihenkin ja saan viimeiset puristettua :)

Opettaja tai lentoemäntä...Toi opettaja-unelma jäi siin vaihees ku tajusin et siihen pitää lukee enemmän ku vähän ja lentoemäntänä oleminen on vielki unelmissa....ehkä tulevaisuudessa..:rolleyes:

Sisustussuunnittelijaks voisin kans ruveta!:)

Muutaman kuukauden kokemuksen perusteella voin todeta olevani (ainakin tämänhetkisessä) unelma-ammatissani: olen tutkija, humanistisella alalla. :rolleyes: Ei säänneltyä työaikaa, ei kellokorttia, ei tilivelvollisuutta kenellekään, mutta sen sijaan saan uppoutua siihen, mikä minua kiinnostaa: lukea, oppia uutta ja saada oivalluksia. Huonoina päivinä sitten vituttaa pienet tulot ja se, että tulosta pitäisi saada aikaan koko ajan, jos halua vakuuttaa rahoittajat siitä, että minuun kannattaa sijoittaa.

Sitten kun kyllästyn kirjojen maailmaan, minusta tulee kondiittori. Siitä olen haaveillut jo pitkään...

Gillyanne sanoi:
"Oikeaa" haaveammattia minulla ei ole oikeastaan koskaan ollutkaan, mikä ehkä osittain selittää harhailuni ja haahuiluni työ- ja opiskelumaailmassa, mutta tällä hetkellä informaatikon/kirjastonhoitajan hommat kiinnostavat kovasti, ja tarkoitus on pyrkiä keväällä opiskelemaan ko. alaa. :)
Hear hear. Lukion jälkeen haahuilu vei "pakkohakuun". Kielitaito on ollut aina vahva laji, joten yliopiston suomen ja englannin kielten opinnot houkuttivat. Lisäksi tuli haettua datanomi- (kun olen naskista asti näistä mazinoista ollut kiinnostunut) sekä aika hakuammuntana kirjastolinjalle. Jälkimmäisin tärppäsi, ja ihme kyllä pääsin varsin nopeasti työn syrjään kiinni yleiseen kirjastoon. Toki olen "vain" köyhä pölijä virkailija, mutta esim. yleisten kirjastojen kirjastonhoitajan hommissa on kuitenkin paljon samaa.

Lukuisten määräaikaisuuksien jälkeen vakituisuuskin napsahti, ja nyt on alalla tullut oltua jo rapiat kymmenen vuotta. Joukossa on kyllä niitäkin päiviä, jotka varmaan vaihtaisin pois, mutta noin pääsääntöisesti tästä tykkää kuin hullu puurosta. Tieteellisten kirjastojen työ ei ole kauheasti kiinnostanut, täällä saa palvella asiakkaat vauvasta vaariin, eikä yksikään päivä ole samanlainen (helevetin huono klisee, mutta pitää edelleen paikkansa). Asiakaspalvelussa toki joutuu ikäviinkin tilanteisiin, jotka nakertavat pään sisustaa, mutta noin yleisesti, kun työpaikan oven lyö takanaan kiinni, niitä asioita ei tarvitse murehtia kauheasti ennen seuraavaa työpäivää. Yrittäjäperheen esikoisena osaan arvostaa tätäkin. Lisäksi kaupungin/kunnan jopi on niitä varmimpia duuneja näinä irtisanomisten ja tuotannon ulkoistamisten aikoina.

Palkan suhteenhan täällä ollaan isossa montussa, mutta se on koko kunta-alan ongelma. Itse vain olen sellaista tekoa, ettei pelkkä palkka saisi ikinä jäämään työhön, jos siitä ei pitäisi. (Ja kyllä, tähän jopiin pitääkin olla pikkuisen hullu. ;)) Tässä saa olla kirjastontäti, sosiaalityöntekijä, lastentarhanhoitaja, mikrotuki, matkailuneuvoja, tulkki, infopiste, portsari, vaalitarkkailija, kisastudion vetäjä, torikauppias ja vaikka mitä muuta yhdessä persoonassa. (Vai montako niitä nyt on ehtinytkään kertyä... :D)

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom