(Unelma-)ammattisi?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Opiskelen toista ammattia, hammashoitajaksi valmistun jouluksi. Ensimmäiseltä ammatiltani olen lähihoitaja :eek: Kumpikaan näistä ei ole mitään kutsumusammatteja. Lähihoitajaksi ajauduin, hammashoitajaksi päätin hakea kun tympäännyin täydellisesti lh:n hommiin :wall: Kolmas ammatti... Liittynee lauluharrastukseeni. Toivon niin. :thumbs:

Lapsuuden toiveammatti oli eläinlääkäri.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
"Originally Posted by Fiona
Eikö toimittajaksi ole tosiaan mitään muuta tietä kuin yliopisto? Luulisi olevan, mutta mikä? "

AMK. Siellä minäkin luen mediaa.

Eikö toimittajaksi ole tosiaan mitään muuta tietä kuin yliopisto?

Toimitaajan ammatti on vapaa ala, eli siihen ei periaatteessa tarvitse minkäänlaista koulutusta. Rohkeasti vaan lehtien ovia kolkuttelemaan ja avustajan/kolumnistin paikkaa hakemaan. Siitä jalka oven väliin ja lopulta vakituiseen työhön.

Näin itse aloitin urani toimittajana, vaikka en ole päivääkään tiedotusoppia/mediaa opiskellut.

Huolinta-alalla ei taida kukaan mimmi pakertaa? Onneksi olkoon, itse olen tällä alalla närästellyt kohta 10 vuotta ja edennyt hyviin nimikkeisiin ja palkkoihin mutta kyllähän tätä työtä tulee enää väännettyä vain palkan takia. Olen ajatellut että jospa alkaisin yrittelemään uutta uraa ja kunnon koulutuksen kautta eli oikis kiinnostaisi paljon. Onko kenelläkään teistä kokemusta miten useamman vuoden koulun penkiltä pois olleelta tyypiltä on onnistunut yliopiston (ja varsinkin juuri oikiksen) pääsykokeet? Hyviä neuvoja kenelläkään?

Unelma-ammatti lukiossa: geenitutkija (lääkkiksen jälkeen tutkijaksi) tai kirjailija.

Nyt olen kuitenkin löytänyt uuden unelma-ammatin, jota innolla oliskelen: rakennetekniikan diplomi-insinööri. Perustelut: työ, jota ei saa eikä osaa tehdä kuka tahansa, työnsä tuloksen voin nähdä konkreettisena (valmis rakennus), työtehtävät vaihtelevat (useita projekteja) ja kova halu pärjätä naisena miesvaltaisella alalla. Valmistuttuani haluaisin työskennellä pienessä rakennesuunnittelutoimistossa ja olla mukana mahdollisimman erilaisissa rakennusprojekteissa. Piristystä toimistossa istumiseen toisivat käynnit työmailla. Täytyy toivoa vain että aivokapasitetti riittää omaksumaan valtava määrän uutta tietoa, ja uskottavuuden voisi saavuttaa muullakin kuin kaljulla ja kaljamahalla... :) Osteopaattikin kysyi että "eikös sillä rakennusalalla ole vähän vaikeampaa olla uskottava jos on nainen..." :D

Löytyykö punttimimmeistä muita raksateekkareita?

Voi jumaliste nyt, miten nää turhat viestit saa poistettua...Mä lähden nyt Bodypumppiin...

Latest posts

Back
Ylös Bottom