(Unelma-)ammattisi?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zelda sanoi:
Salitytsy, oletkos kuullut sellaisesta mahdollisuudesta kuin aikuisopinnot, esim aikuisammattikorkea?

Elikkäs ainakin meilläpäin homma toimii niin, että kouluun ei tarvitse hakea, mutta kursseille joille menee pitää ilmoittautua viimeistään 2 viikkoa ennen. Vuosimaksu max. 150e . Koulua käydään etäopiskeluna ja 3-4 viikon välein on sitten koulua muutama päivä (viikko tai vajaa viikko). Töitä siis pystyy tekemään kunhan sopii työnantajan kanssa.

Esimerkiksi liikunnanohjaajan tutkinto kestää min.4 vuotta, mutta aikarajaa ei ole , jotenka välivuosia voi pitää ja jatkaa taas kun jaksaa. Opiskelijaksi täytyy ilmoittautua vasta kun valmistuu. Eli pari kuukautta joutuu olemaan pois töistä ja ilmottautua täyspäiväiseksi opiskelijaksi.

Itse suunnittelin tätä ensi syksylle :rock:

Zelda, missä ammattikorkeissa tuota voi opiskella? Mä oon miettinyt kans tuota liikunnanohjaaja tai sitten Lohjan Kisakalliossa liikuntaneuvojan kurssia, se tosin maksaa muistaakseni 2500 €... Tai sit katoin väärin, aika iso summa...

Edit: Missä päin Zelda asustelee? Etelä-Suomesta luulis löytyvän vaikka mitä opiskelupaikkoja mut mitä oon kattonut noita kouluja, erikoisimmat opintoalat ovat aina jollain pienemmillä paikkakunnilla...

Mulla just päättyi kirjotukset ja nyt tarkoituksena olis hakea opiskelemaan vaatetusalaa..muotisuunnittelijan ammatista on unelmoitu jo kauan..
Toisaalta pienestä pitäen olen halunnut poliisiksi. Tarkotuksena oliskin hakea myöhemmin poliisikoluun, nyt vaan en vielä täytä hakuvaatimuksia, kun pitää olla vuoden työkokemus.

-pipsa- Rovaniemellä asustelen ja tommonen mahdollisuus löytyy rovaniemen ammattikorkeasta eli RAMK:sta.
Luulis että etelässä olis vielä paremmat mahdollisuudet eikä näin päin???

Zelda sanoi:
-pipsa- Rovaniemellä asustelen ja tommonen mahdollisuus löytyy rovaniemen ammattikorkeasta eli RAMK:sta.

Eiköhän tosiaan Hesassa, Treella ja vastaavissa kyllä löydy mahdollisuuksia... taisin mä ainakin jostain niitä katellakin, mutta en muista enää mistä. Mutta toinen on sit tää Vaasa. Täältä ei kyllä löydy mitään mielenkiintoista!!! :curs:

Zelda sanoi:

Itseasiassa olisin hakenut rovaniemelle amikseen tai ammattikorkeaan just sen liikunnan takia, lähempää ei oikein tahtonut löytyä... mä en oo oikeen valmis muuttamaan rovaniemelle vielä... :)

Mun unelma-ammatti ois yhdistelmä mun työhistorian työpaikoista: kioskintätin työ (:haart: ), Hesburgerin työkaverit (:love: ) ja UPM:n palkka (:rock: ).

Vaikka on mulla kiva työpaikka nytkin :)

Unelma ammatissa>> skoude :hyper: .
Toisaalta myös ratsuttaja vois olla "unelma", mutta näillä leveysasteilla pitäisi
olla niiiiiiin hyvä ja omata edes vähän nimeä, että ko. ammatilla elättäisi itsensä (puhumattakaan perheestä), notta annetaanpahan olla. Mutta suuri :worship: kaikille ratsuttajille, kova työ ja huono palkka!

Wrestling-staraksi Japaniin. Joku kymmenen vuoden sopimus kaikilla eduilla, aaah :worship:

<--

Nojoo, ehkäpä elämä tulee näyttämään vähän erilaiselta ainakin jos joskus onnistun valmistumaan elintarviketiedenörtiksi. Tutkijan ura kiinnostaisi vaikka sanovat ettei se ole kovin hääviä (ainakaan yliopistolla).

Zone-sarja -42%
Top Unique sanoi:
Toisaalta myös ratsuttaja vois olla "unelma", mutta näillä leveysasteilla pitäisi
olla niiiiiiin hyvä ja omata edes vähän nimeä, että ko. ammatilla elättäisi itsensä (puhumattakaan perheestä), notta annetaanpahan olla. Mutta suuri :worship: kaikille ratsuttajille, kova työ ja huono palkka!

Sanoppa muuta, ratsastelis vaan kaikki päivät, eihän se olisi edes työtä kun on niin mukavaa! Vaikka kovaa hommaahan se varmasti on loppujen lopuksi.. Entäpä jos hankkisi ratsuttajan ammatin ja tekisi sitä osa-aikaisesti, muun päätyön ohella?:) Mullakin alkaa nimittäin kohta olemaan noita sivuammatteja, vielä pitäisi keksiä se, millä pääsääntöisesti elättäisi itsensä:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
unelmani ois joskus elättää itteni valokuvauksella tai jollain taiteella kipsityöt kun on aina ollu mun sydäntäni lähellä niinkuin valokuvauskin taidan vain olla liian klassisen tyylin kannattaja että voisin oikeasti menestyä..:itku: mutta ainahan saa haaveilla.. ammattia minullakaan ei vielä varsinaisesti ole vaikka vakipaikkoja ollu jo kaksi ja töitä ollu koko ajan.. mutta unelmia voi toteuttaa myös vanhemmalla iällä joten aikaa on... oman pimiön meinaan kyl rakentaa parin vuoden päästä ku rahat riittää...sit saa toteuttaa yhtä unelmaa:lol2:
jos se unelmakin toteutuis sitä kautta..:D siis se ittensä elättämis puoli.
toinen haaveeni oli englannin kielen opettaja lukio tasolla mut koulutus on niin pitkä ja muksutkin on jo olemassa.. ei haluu olla niin kauan köyhä:itku: haluaa pitää omat rahat:curs: :urjo: ttää jo ajatuskin olla persaukinen

Tällä hetkellä työskentelen jonkin sortin johtotehtävissä. Haastavaa ja kiinnostavaa työtä mielenkiintoisella toimialalla - jos vaan kestää vastuun ja stressin, sekä oikeasti pystyy hyväksymään sen, että kaikki ei koskaan tykkää...

Haaveissani olen astronautti tai elokuvaohjaaja. Tai ehkä Madonna :D.

Heduhemuli: jos haluat noutaa joskus Helsingissä käydessäsi vanhan venäläisen suurennuskoneen ja jotain muita pimiötarvikkeita, niin luovun mielelläni omistani. Ja nuo ovat tosiaan noudettavissa, ei maksa mitään. Olen siirtynyt digiaikaan :D. Ja luopunut toivosta, että joskus olisi varaa ostaa Helsingistä pari ylimääräistä neliötä pimiötä varten.

caitlyn

:worship:

"Heduhemuli: jos haluat noutaa joskus Helsingissä käydessäsi vanhan venäläisen suurennuskoneen ja jotain muita pimiötarvikkeita, niin luovun mielelläni omistani. Ja nuo ovat tosiaan noudettavissa, ei maksa mitään. Olen siirtynyt digiaikaan . Ja luopunut toivosta, että joskus olisi varaa ostaa Helsingistä pari ylimääräistä neliötä pimiötä varten."

jos oikeesti tarkoitit tuota niin totta mooses tuun milloin vain! oma tila ku löytyy jo kuukauden päästä niin kyllä kelpais!:hyper: jospa sopisimme jotain alustavasti ? en kyllä tunne helsinkiä pahemmin kun turkulainen olen mutta pikkuveli asui siellä pari vuotta ja varmasti suostuis oppaaksi näin hienon tilaisuuden takia sillä on vielä parikymmentä armeija aamua mutta ehkä sitten?:lol2: et usko kuinka iloiseksi tulin pelkästä ajatuksesta:lol2:

Laitan sinulle privan.

Edit: Äh, en voikaan laittaa privaa, kun et ole vippi!

Heivaa joku mailiosoite, niin laitan lisätietoja!

journalisti ja valokuvaaja! tällä hetkellä opiskelen kyseistä alaa..toivottavasti menestyn:hyper:

toinen olis sisustus... rakastan sitä. kotonakin heivaan kamoja ees taas aika useesti:D

Ammattina yritysjuristi. Työ on erittäin mielekästä, vastuullista ja vaihtelevaa, ja saan pyöritellä IPR-juridiikkaa, johon opiskeluaikana erikoistuinkin. Voisin siis sanoa olevani nyt unelma-ammatissani :rock:

Opiskelujen jälkeen auskultoin HKI:n käräjäoikeudessa, ja tuomarin tehtävätkin olivat mielenkiintoisia (istuntopäivät voittivat tietysti kansliatyöskentelyn). Ennen nykyistä työtäni olin liikejuridiikkaan erikoistuneessa AAtstossa avustavana lakimiehenä ja siitäkin pidin paljon. OTK-tutkinto mahdollistaa mukavasti erilaisia juttuja, suosittelen!

Jos en olisi juristi, voisin ajatella olevani ammatiltani plastiikkakirurgi...

Lähihoitajaksi pitäisi valmistua lähivuosina, unelma-ammatti liittyy myöskin hoitoalaan, sairaanhoitajana näen itseni tulevaisuudessa.

Tällä hetkellä opiskelen tradenomiksi, suuntautumisena markkinointi ja jouluna pitäsisi valmistua. Koulun ohella olen tehnyt kaiken aikaa duunia kaupan kassalla ja jos jotain hyvää siitä duunista on etsittävä, niin ainakin se motivoi opiskelemaan ahkerammin! Tällä hetkellä kesäduunissa konttorirotan hommissa.
Haaveita työn suhteen on paljon, mutta esimerkiksi markkinointi hommat menestyneessä yrityksessä kiinnostaisi ja mahdollisesti ulkomailla.
Duunipaikka olisi valmiina, mikäli mua kiinnostaisi. Kyseessä on Espanjassa sijaitseva kiinteistönvälitysliike. Hommaan liittyisi ainakin laajenemisen myötä tulleet markkinointihommat ja mikäli opiskelisin LKV tutkinnon, niin myös välityshommat. Enpä tiedä vielä, aika näyttää...

Mulla ei ollut pienenä muuta unelma ammattia kuin urheilija. Siitä ajatuksesta jouduin luopumaan muutama vuosi sitten. Haluaisin työskennellä jossain kansainvälisessä firmassa B-to-B tyylisessä myyntihommissa. Mulla on alan koulutus mutta en nyt vielä ainakaan oon löytänyt mitään sellasta hommaa. En kyllä oon kerinny ettiäkkään kun vasta keväällä valmistuin ja oon tällä hetkellä ihan hyvässä työpaikassa vaikka ei tää mua kauheesti kinnostakkaan. Niin kuin näätte, työpäivän aikana pakkis sivut kuluu ihan mukavasti:D

Mutta aikaa tässä on vielä miettiä tulevaa työtä ja myös mahdollista jatkokoulutusta...Mutta saa nähä mitä teen ens keväänä kun palaan pieneltä maailmanympärys matkalta. Olispa jo syyskuu...

Latest posts

Back
Ylös Bottom