(Unelma-)ammattisi?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Haluaisin (kirjoittavaksi) toimittajaksi, en vain tiedä tarkalleen, mitä kautta tuota pitäisi lähteä kehittämään...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun unelmat vaihtelee. Olen jo merkonomi, mutta se ei sit kuitenkaa tuntunu kovin mielenkiintoiselta olla vaan joku myyjä. Nyt olen aloittamassa lähihoitaja opiskelut, lasten kanssa työskentely on aina ollu unelmana..mutta mutta nyt ku olen kesän ollu päiväkodilla oonki alkanu miettiä, että jaksaakohan sitä sittenkää loppuelämäänsä. Nyt oon alkanu unelmoimaan omasta vaateliikkeestä, kuntosalista tai ehkä myös omasta päiväkodista, jotai omaa pitäs olla. Sit kans kiinnostais ravitsemusjutut, ravitsemusterapeutti kuulostas hyvältä :) en sit vaan tiedä kuinka suuri urakka olis semmoseks lukea!
Jos nyt aluks opiskelis lähihoitajaks ja sit kattoo jos alkais toteuttaa seuraavaa unelmaa!

Töissä turvallisuusalalla, tällähetkellä teen pääsääntöisesti järjestyksenvalvojan työtä.

Sitten kun mä olen iso musta tulee brankkari. :D
No joo, eli siis siinä olisi haaveammatti, saa nyt sitten nähdä miten tytön käy.

jo ihan kersana ilmoitin että musta tulee isona poliisi tai palomies.

Zone-sarja -42%
Ironangel: miten turvallisuusalalle töihin? En kylläkään asu pääkaupunkiseudulla, mutta vartija/järjestyksenvalvoja/tms -hommat kiinnostaisivat. Yksi ammatti jo on, mutta jotain muuta tarvitsisi..

Ironangel: miten turvallisuusalalle töihin? En kylläkään asu pääkaupunkiseudulla, mutta vartija/järjestyksenvalvoja/tms -hommat kiinnostaisivat. Yksi ammatti jo on, mutta jotain muuta tarvitsisi..

Ei kun netistä kaivelemaan paikkakunnallasi toimivien vartiointi liikkeiden ja/ tai jv- firmojen sivuja ja yhteystietoja ja ei kun hakemusta sisään.
Osa firmoista on yleensä valmis kouluttamaan työntekijän.

Tai sitten hakeudut itse vartijan peruskurssille tai jv- kurssille. Kurssien hinnat on muistaakseni 100-200 euron välillä koulutuspaikasta riippuen.

Kiitos Ironengelille tästä. Mikä on vartija/jv -peruspalkka tai mistä mihin -alueella liikutaan?
Nimim. tällä hetkellä vaativa työ, SAIRAAN vähän rahaa, eli mikä tahansa kelpaa

Realistinen unelma-ammatti on hammaslääkäri... Mutta sitten kun jalat irtoaa maasta haluaisin olla myös urheilutoimittaja, uutisankkuri, säätyttö, lentokapteeni, mansikkafarmari ja levykaupan omistaja. Matkaohjelman juontaja olis myös aika kurko pesti! :D

Tää likka on kouluttautunut vartijaksi / järjestyksenvalvojaksi ja tekee vartijan hommia nyt.
Kokeiltu on tietojenkäsittelystä hiustenleikkuuseen monenmoista vaan vielä on se ihan oma juttu haussa.
Pieneläinhoitajaksi haluisin kovasti, vaan onpa opiskelupaikan saanti todella kovan työn takana.

Haluaisin (kirjoittavaksi) toimittajaksi, en vain tiedä tarkalleen, mitä kautta tuota pitäisi lähteä kehittämään...

Tampereen yliopiston perinteinen tiedotusopin laitos on ainakin työnantajien keskuudessa ihan arvostettu opinahjo. Myös käytännönläheisiä opintoja on paljon ja voit suorittaa alemman tai ylemmän kk-tutkinnon. Ylempään vaaditaan tietenkin se gradun väsääminen ja syventävät opinnot, jotka sitten muutenkin ovat sitä korkealentoisempaa teoreettista nyhertämistä. Mutta jos kirjoittavaksi toimittajaksi haluat, 120 ov:n yhteiskuntatieteiden kandin tutkinto riittää siihen vallan hyvin. Ja koska kyseessä on iso yliopisto, sivuaineiden suhteen valinnanvaraa on todella paljon!

Saako laittaa linkin? http://www.uta.fi/laitokset/tiedotus/

Kysellä saa jos haluat, tosin mun kokemukset on 90-luvulta...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä ystävättäreni lapsuudesta kertoi, että olin kirjoittanut ala-asteella, ilmeisesti eka luokalla, hänen ystäväni -kirjaan kohtaan toiveammatti karjakko. :D Tuo unelma-ammatti on jalostunut vuosikymmenten saatossa kartanon rouvaksi. Joten ei muuta ku kartanoa etsimään.

Tampereen yliopiston perinteinen tiedotusopin laitos on ainakin työnantajien keskuudessa ihan arvostettu opinahjo. Myös käytännönläheisiä opintoja on paljon ja voit suorittaa alemman tai ylemmän kk-tutkinnon. Ylempään vaaditaan tietenkin se gradun väsääminen ja syventävät opinnot, jotka sitten muutenkin ovat sitä korkealentoisempaa teoreettista nyhertämistä. Mutta jos kirjoittavaksi toimittajaksi haluat, 120 ov:n yhteiskuntatieteiden kandin tutkinto riittää siihen vallan hyvin. Ja koska kyseessä on iso yliopisto, sivuaineiden suhteen valinnanvaraa on todella paljon!

Saako laittaa linkin? http://www.uta.fi/laitokset/tiedotus/

Kysellä saa jos haluat, tosin mun kokemukset on 90-luvulta...

Kiitoksia infosta! Pari vuotta sitten katselinkin tuota samaista laitosta, mutta jäi jostain syystä hakematta. Täytyy ottaa selvää tarkemmin vielä.

Eikö toimittajaksi ole tosiaan mitään muuta tietä kuin yliopisto? Luulisi olevan, mutta mikä? Yhden kansanopiston linjan olen käynyt (radiopuoli, olisi pitänyt valita tiedotusoppi :wall: ) ja nyt syksyllä ajattelin mennä aikuisopiston lehtikirjoittamisen kurssille. Heliassa näyttäisi myös alkavan tammikuussa toimittajakoulutus (AMK, johon mä en luultavasti pääse ilman yo-todistuksen arvosanojen korottamista). En ole ihan varma riittääkö mun motivaatio niin isoon luku-urakkaan, mitä yliopistossa vaaditaan. Toisaalta, pääsykoekirjoja päntätessä se varmaan selviäisi :)

Tuosta Hesarin toimittajakoulusta olen kuullut ennenkin, mutta olen saanut sen käsityksen, että se on lähinnä jo työelämässä oleville? Ja jopa sellaista olen kuullut väitettävän, että tuolta opiskeluajalta maksettaisiin ihan kohtuullista palkkaa...

Tuosta Hesarin toimittajakoulusta olen kuullut ennenkin, mutta olen saanut sen käsityksen, että se on lähinnä jo työelämässä oleville? Ja jopa sellaista olen kuullut väitettävän, että tuolta opiskeluajalta maksettaisiin ihan kohtuullista palkkaa...

Olen samassa käsityksessä HS:n toimittajakoulusta, mutta kokemusta ei ole... Myös Aamulehdellä oli joskus oma kirjoittajakoulunsa, mutta ainakaan nyt en sellaista enää niiden nettisivuilta ainakaan löytänyt...

"Toimittaja" ammattinahan ei sikäli ole oikea "professio" sikäli kuin esim lääkäri tai juristi, joissa ammatissa toimimiseen tarvitaan aina se muodollinen koulutus. Kuka tahansa, joka osaa kaivaa tietoa, ideoida ja kirjoittaa napakasti, ja pystyy elättämään itsensä sillä, voi kutsua itseään toimittajaksi. Alalla on edelleen ns itseoppineita toimittajia, jotka ovat sinnikkäästi tehneet free-lancer -pohjalta hommia ja päässeet alalle ilman opintoja.

Eli jos sinulla on hyvä juttuidea, tee se juttu ja yritä myydä se sellaiselle lehdelle, johon se sopisi. Mieti etukäteen mihin lehteen haluat jutun myydä, äläkä myy ideaa, vaan vasta valmis juttu, vaikka se onkin riskipeliä...

Tampereelle on (ainakin joskus oli) ns vaikea päästä, eli hakijoita on paljon, mutta pääsinpä sinne minäkin, vaikken todellakaan opetellut kirjoja ulkoa enkä ole mikään rakettitieteilijä ;-)

Niin, itsekin halusin toimittajaksi ennen... jonkin verran sitä työtä tein, kunnes totesin, että ei sittenkään ole mun juttu. Viestinnän parissa kuitenkin edelleen töissä, eli opinnot eivät menneet hukkaan. Sikäli tuollainen "yleinen" ja myös teoreettista puolta sisältävä korkeakoulututkinto juuri on hyvä, että se ei välttämättä valmista vain siihen yhteen ja ainoaan ammattiin.

Kiitos Ironengelille tästä. Mikä on vartija/jv -peruspalkka tai mistä mihin -alueella liikutaan?
Nimim. tällä hetkellä vaativa työ, SAIRAAN vähän rahaa, eli mikä tahansa kelpaa

Palkka ei vartijan duunissa päätä huimaa, ellei sitä sopimuksta tehtäessä neuvottele kohdalleen, joissakin firmoissa se on mahdollista. Muistaakseni 7 euron - 10 euron välillä oli TES:n mukaiset palkat.
Järkkärinä tienaa sitten ehkä vähän paremmin.

onko liikunnan ohjaaja koulutuksen käyneitä?
millaisessa paikassa olette töissä, onko mielenkiintoista ja hyvä palkkaista?
tällä hetkellä itse päiväkodissa töissä ja alan vaihto suunnitelmissa. :)

Unelma-ammattini on ollut jo yläasteelta astronautti :kuola:, eikä se ole siitä miksikään muuttunut. Tällä hetkellä opiskelen yliopistossa tähtitiedettä ja todennäköisesti suuntaudun parin vuoden päästä astrofysiikkaan. Luultavasti sen jälkeen jatkan opiskeluja ja hankkiudun tutkimushommiin. NASA tai ESA tietenkin unelmatyöpaikka :rolleyes:. Vaikka minusta ei astronauttia tulisikaan, kokisin varmasti olevani unelma-ammatissani myös oman alani tutkijana :D.

Ammatti kuin ammatti kunhan täällä sätkitään... saattais mennä tonne ihmisten auttamis puolelle lääkäri / kirurgi... etc...........ehkä, en tiiä enkä oo miettiny .... sorry.

Eikö toimittajaksi ole tosiaan mitään muuta tietä kuin yliopisto? Luulisi olevan, mutta mikä? - -

Aloitat kirjoittelemaan maakuntalehtiin ja siitä se lähtee. Ei ole mitään tiettyä toimittajankoulutusta, jonka tarvitsisit, mutta erittäin vahva kielitaju ja nopeat hoksottimet kyllä tarvitaan. Eikä niitä oikein lahjaksikaan saa - ainakaan molempia. ;) Tosi hyvä "koulu" olisi myös toimittaa jotain pientä harrastelehteä tms, että saa kuvan koko lehden toiminnasta, vastuusta ja etenkin editoinnin tärkeydestä. Varsinainen koulu ei siis ole ainut tie onneen. Minä en ole eläissäni yhtään tiedotusopin luentoa kuunnellut, eikä se millään tavalla ole vaikuttanut ammattitaitooni. Tosin kirjallisuus- ja (suomen)kieliopintoja on taustalla sitten sitäkin runsaammin.

Tullitarkastajan työskentelen.. Sitä ennen rahoitusalalla ja ravintoloissa..:kippis1:
Opiskelen samalla oikeustiedettä, joten unelma-ammatti on jotain syyttäjä linjaa:nolo:

Latest posts

Back
Ylös Bottom