Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ryssä hyökkää tavalla joka käytännössä toimii noissa olosuhteissa ja käytössä olevilla resursseilla. Mikäli heille olisi parempi tapa toimia he varmasti tekisivat niin. Typerää juuttua hokemaan tuota ryssä hyökkää hyödyttömästi isoin tappioin...
Ukraina liioittelee ryssän tappioita ja vähättelee omiaan. Ilmoitetut luvut eivät ole totta. Toki ryssän ilmoittavat luvut ovat vielä enemmän paskaa.
Ukraina kuitenkin saa Natomailta tiedustelutietoa mikään iso joukkojen kerääminen ei pysyisi salassa. Ukrainalla kuitenkin väitetysti on se 1-1,3 miljoonaa aseissa, eli venäjä on alivoimainen. 700k arvioitu ryssän joukoiksi Ukrainassa.
Dronet,tykistö, miinoitukset jne tekevät laajan liikkuvan sodankäynnin mahdottomaksi. Ryssä käy kulutussotaa jonka se on hitaasti voittamassa, mikäli apua Ukrainalle ei lisätä.
Ukrainan eteneminen kurskissa alkuun nopeaa johtui vain puolustuksen puutteesta. Ryssän johto ei uskonut Ukrainan hyökkäävän, tai sitten peräti halusi sitä. Nythän siellä jauhetaan Ukrainan parhaita joukkoja. Lisäksi venäjä saa ilmeisesti nyt PK:N joukkoja mukaan puolustukseen.
Kurskin hyökkäys on osoittautunut pahaksi virheeksi Ukrainalle.
Sama homma. Lännen sotakiima tilanteessa jossa itä hyökkäsi ja jatkaa hyökkäystä. Meidän lehdistö on täysin valetta paitsi jos oma narratiivi vahvistuu jne. Meidän lehdistä saa kuulemma kuvan että ukraina vain vahvistuu ja Venäjä pulassa. Itse luen vain lännen lehdistöä ja on ollut todella todella pitkään täysin selvä kuva että Venäjä vyöryy ja Ukrainalla pulaa kaikesta. Mutta toveri sanoi 2v sitten jotain joten iltasanomat ja biden valehtelee kaikesta. Normaali keskustelu täysin mahdotonta. Venäjä ollut ihan koko ajan oikeassa kaikessa ja siksi ne tapattaa porukkaa jossain helvetin kuusessa ja ovat pakon edessä liitossa maan kanssa joka on varmasti pahin natsikommunismifasismihelvetti maan päällä tällä hetkellä.
Sic annatko nyt tilanne päivitystä miten on mennyt?
Vieläkö Ukraina voittaa sodan ja Venäjän armeija juoppoja täynnä kuten huutelit moneen kertaan, kalusto vanhaa ja ammukset loppu?
Koska se Venäjä nyt viimeistään romahtaa?
Minä ymmärrän mitä tarkoitat. Ne uutiset esim putinin sekavista sairauksista ovat olleet täysin naurettavia klikkiotsiloita. Kaikki sen tietää nyt. Osa uskoi silloin. Kenttälapio-ja pesukone-uutiset ovat myös olleet aivan täyttä valetta. Siis ainakin isossa kuvassa. Yksittäisiä kenttälapiomiehiä on voinut olla, mistä minä tiedän. Minä en yritä provosoida sinua tai en auo päätäni.
Iso kuva sodassa on minusta kiistaton kuten aiemmin sanoin. Eli nyt ukrainan kannalta aivan järkyttävän huono. Tämän kuvan saa kaikki minun tintemat ihmiset ihan vaikka hesarista ja Yleltä.
En usko, että EU-jenkit kauppasodasta tarvitsee stressata. Mut tuohon lainaamaani, Olafilla ei ole palleja osallistua omilla joukoillaan vaikkei Saksaa edes uhattaisi. En ainakaan itse luota siihen kaiffariin tippaakaan. Pätäkkää ne vois antaa, jämäkkää puhetta ja lämmintä kättä.Epäilen myös, että olisiko jollain Saksan Scholtzilla palleja lähteä sotimaan, jos Venäjä ilmoittaisi ottavansa baltian maat ja jos NATO sekaantuu asiaan, niin he iskevät ohjuksilla ja droneilla Saksaan samalla tavalla kuin Ukrainaan.
En usko, että EU-jenkit kauppasodasta tarvitsee stressata. Mut tuohon lainaamaani, Olafilla ei ole palleja osallistua omilla joukoillaan vaikkei Saksaa edes uhattaisi. En ainakaan itse luota siihen kaiffariin tippaakaan. Pätäkkää ne vois antaa, jämäkkää puhetta ja lämmintä kättä.
Joo voi toki iskeä tulleja, mutta spekulointi merkittävillä turvallisuuspoliittisilla seuraamuksilla on aika synkkää maalailua. Olisin itse enempi huolissani jos Kiinaa aletaan kovin rankasti kurmottamaan pakotteilla ja tulleilla, ennen pitkää ne voi ajatella, että sama kai se Taiwaniin kun kauppa kusi jo muutenkin.Kyllä se on oikea huoli. Trump meinaa laittaa 10-20% tariffit myös EU:n tuonnille.