Bidenkin on aika hissukseen.
Bidenilla ollu vähän Halloween kiireitä.
View: https://www.youtube.com/watch?v=Rt-nq5MbMyQ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Bidenkin on aika hissukseen.
Lännen sotakiima?? Ei jumalauta, miks mä erehdyinkään taas lukemaan tätä ketjua ja vielä kommentoimaankinRauhaa olisi kannattunut hieroa jo kauan kauan sitten! Nyt tilanne alkaa olemaan jo aika epätoivoinen ukrainalaisten kannalta. Lännen sotakiima ajoi järjenkäytön edelle ja tulos on tämä.
Sama homma. Lännen sotakiima tilanteessa jossa itä hyökkäsi ja jatkaa hyökkäystä. Meidän lehdistö on täysin valetta paitsi jos oma narratiivi vahvistuu jne. Meidän lehdistä saa kuulemma kuvan että ukraina vain vahvistuu ja Venäjä pulassa. Itse luen vain lännen lehdistöä ja on ollut todella todella pitkään täysin selvä kuva että Venäjä vyöryy ja Ukrainalla pulaa kaikesta. Mutta toveri sanoi 2v sitten jotain joten iltasanomat ja biden valehtelee kaikesta. Normaali keskustelu täysin mahdotonta. Venäjä ollut ihan koko ajan oikeassa kaikessa ja siksi ne tapattaa porukkaa jossain helvetin kuusessa ja ovat pakon edessä liitossa maan kanssa joka on varmasti pahin natsikommunismifasismihelvetti maan päällä tällä hetkellä.Lännen sotakiima?? Ei jumalauta, miks mä erehdyinkään taas lukemaan tätä ketjua ja vielä kommentoimaankin
Normaalissa keskustelussa toinen voi olla erimieltä ilman leimaamista. Täällä on ryssäleimasin laulanut välillä aivan naurettavista syistä. Muutama varmaankin vetää sitten jo puolihuumorilla linjaansa.Sama homma. Lännen sotakiima tilanteessa jossa itä hyökkäsi ja jatkaa hyökkäystä. Meidän lehdistö on täysin valetta paitsi jos oma narratiivi vahvistuu jne. Meidän lehdistä saa kuulemma kuvan että ukraina vain vahvistuu ja Venäjä pulassa. Itse luen vain lännen lehdistöä ja on ollut todella todella pitkään täysin selvä kuva että Venäjä vyöryy ja Ukrainalla pulaa kaikesta. Mutta toveri sanoi 2v sitten jotain joten iltasanomat ja biden valehtelee kaikesta. Normaali keskustelu täysin mahdotonta. Venäjä ollut ihan koko ajan oikeassa kaikessa ja siksi ne tapattaa porukkaa jossain helvetin kuusessa ja ovat pakon edessä liitossa maan kanssa joka on varmasti pahin natsikommunismifasismihelvetti maan päällä tällä hetkellä.
Olet varmasti oikeassa. Olisi todella mielenkiintoinen esim. lukea porukan analyysejä siitä mitä seuraa kun P-Korea on vedetty mukaan. Tarkoitan että mitä tarkoittaa yleisesti ja mitä P-Korealle jne. Itse olen asiaa pohtinut mutta tässä seurassa se ei ole mitenkään mahdollista. Polarisaatio on aivan uskomatonta. Minusta tuo on aivan uskomattoman suuresti vaikuttava asia. Taas lyhyessä juoksussa Venäjä hyötyy mutta pitkässä juoksussa koko maailma huononee. Etenkin Venäjä.Normaalissa keskustelussa toinen voi olla erimieltä ilman leimaamista. Täällä on ryssäleimasin laulanut välillä aivan naurettavista syistä. Muutama varmaankin vetää sitten jo puolihuumorilla linjaansa.
Meidän lehdistä saa kuulemma kuvan että ukraina vain vahvistuu ja Venäjä pulassa. Itse luen vain lännen lehdistöä ja on ollut todella todella pitkään täysin selvä kuva että Venäjä vyöryy ja Ukrainalla pulaa kaikesta.
Nyt taitaa käydä niin että rauha pakko solmia kun Trump valitaan presidentiksi, luulen jossei rauhaa tule niin tuet loppuu.Rauhaa olisi kannattunut hieroa jo kauan kauan sitten! Nyt tilanne alkaa olemaan jo aika epätoivoinen ukrainalaisten kannalta. Lännen sotakiima ajoi järjenkäytön edelle ja tulos on tämä.
Olet varmasti oikeassa. Olisi todella mielenkiintoinen esim. lukea porukan analyysejä siitä mitä seuraa kun P-Korea on vedetty mukaan. Tarkoitan että mitä tarkoittaa yleisesti ja mitä P-Korealle jne. Itse olen asiaa pohtinut mutta tässä seurassa se ei ole mitenkään mahdollista. Polarisaatio on aivan uskomatonta. Minusta tuo on aivan uskomattoman suuresti vaikuttava asia. Taas lyhyessä juoksussa Venäjä hyötyy mutta pitkässä juoksussa koko maailma huononee. Etenkin Venäjä.
Aika ykspuolista on jos seuraat vain YLEn ja hesarin uutisia.Itsekin vähän hämmästelen tätä väitettä. Itse seuraan lähinnä Ylen ja HS:n uutisia. Olen lukenut esim ukrainalaisten sotainvalidien hoidosta ja kuntouttamisesta. Amputoituja miehiä on useampi kymmenen tuhatta. Yhdessä vaiheessa kai pohdittiin vaikeasti haavoittuneiden hoitamista Suomessakin. Myös psykiatrisesta hoidontarpeesta niin sotilaiden kuin siviilienkin kohdalla on kirjoitettu. Armeijan varustepulasta on uutisoitu ensimmäisistä päivistä lähtien. Ukrainassa on valtava määrä maan sisäisiä pakolaisia, maan väkiluku on pienentynyt ulkomaille paenneiden myötä ja lapsia syntyy vähän. Rintamalla tilanne on kriittinen.
Kaikki nämä ovat juttuja, jotka kertovat sodan raskaudesta ja sen aiheuttamasta tuhosta. Ukrainan hätä on ainakin minulle tullut aivan selväksi.
Just näin. Kuten jo sanoin, Suomen mediasta on normaali ihminen saanut jo todella pitkään kuvan näistä vaikeuksista mitä ukrainalla on. Ja lännen uskomattomasta munattomuudesta ja siitä miten Venäjän voima vahvistuu ainakin lyhyellä aikavälillä. Mitä hiton harhautusta on sitten puhua kenttälapioista ja Toverin 2v vanhoista jutuista.Itsekin vähän hämmästelen tätä väitettä. Itse seuraan lähinnä Ylen ja HS:n uutisia. Olen lukenut esim ukrainalaisten sotainvalidien hoidosta ja kuntouttamisesta. Amputoituja miehiä on useampi kymmenen tuhatta. Yhdessä vaiheessa kai pohdittiin vaikeasti haavoittuneiden hoitamista Suomessakin. Myös psykiatrisesta hoidontarpeesta niin sotilaiden kuin siviilienkin kohdalla on kirjoitettu. Armeijan varustepulasta on uutisoitu ensimmäisistä päivistä lähtien. Ukrainassa on valtava määrä maan sisäisiä pakolaisia, maan väkiluku on pienentynyt ulkomaille paenneiden myötä ja lapsia syntyy vähän. Rintamalla tilanne on kriittinen.
Kaikki nämä ovat juttuja, jotka kertovat sodan raskaudesta ja sen aiheuttamasta tuhosta. Ukrainan hätä on ainakin minulle tullut aivan selväksi.
Hyvää analyysia ja kiinnostavaa. Itse mietin että mikä pandoran lipas tässä on nyt avattu. En jaksa edes kirjoittaa mitä kaikkia ajatuksia tulee mieleen kun asiaa miettii. Asia on niin monitasoinen että huhhuh. Kuten sanoin niin Venäjä on täydellisen häikäilemätön ja opportunistinen joten kamaluuksia voi olla luvassa.-Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi sanoo, että länsivallat eivät ole reagoineet mitenkään Pohjois-Korean joukkojen osallistumiseen Ukrainan vastaiseen sotaan.Venäjän väitetään edenneen reilun kilometrin päähän Pokrovskin kaupungista
Kokoamme tähän artikkeliin sodan tärkeimmät tapahtumat.yle.fi
-Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi sanoi torstaina, että Venäjä ja Pohjois-Korea ovat parhaillaan sopimassa pohjoiskorealaisten siviilien sijoittamisesta työskentelemään Venäjän asetuotantolaitoksissa.
-Yhdysvaltain saamien tietojen mukaan Venäjän Kurskin alueella on parhaillaan 8000 pohjoiskorealaista sotilasta.
Kohta nähdään meneekö PK ukot vain Venäjän puolelle, vaikkapa kurskin alueelle puolustamaan? Huomattavasti huonompi juttu mikäli niitä lähetetään myös Ukrainaan. Tuo voi olla vain testi ja eka erä. Mahdollisesti 100-200k PK ukkoa voi vielä seurata mikäli homma toimii ja länsi ei reagoi.
Paska homma myös tuo jos työvoimaa siirretään, siihen vielä Iran mukaan ehkä myöhemmin? Ilmeisesti Kiina auttaa ryssää myös asetehtaiden rakentamisessa, saavat koneita sitä kautta.
Huonoa tässä myös se mitä PK saa maksuksi? Öljyä ja viljaa varmaankin, mutta mitä lisäksi? Modernimpaa tekniikkaa ase ja ammustuotantoon? Tietotaitoa nuke ja ohjushommiin?
Kiinakin voi maksuksi saada ryssältä sukellusveneisiin tietotaitoa.
Iran nyt kai tekee ryssän kanssa myös jonkunlaista yhteistyösopparia. Vastaako Iran Israelin iskuihin epäsymmetrisesti auttamalla ryssää enemmän. Tekee kiusaa länsimaille joutumatta itse suoraan tähtäimeen?
Olet varmasti oikeassa. Olisi todella mielenkiintoinen esim. lukea porukan analyysejä siitä mitä seuraa kun P-Korea on vedetty mukaan. Tarkoitan että mitä tarkoittaa yleisesti ja mitä P-Korealle jne. Itse olen asiaa pohtinut mutta tässä seurassa se ei ole mitenkään mahdollista. Polarisaatio on aivan uskomatonta. Minusta tuo on aivan uskomattoman suuresti vaikuttava asia. Taas lyhyessä juoksussa Venäjä hyötyy mutta pitkässä juoksussa koko maailma huononee. Etenkin Venäjä.
Iran nyt kai tekee ryssän kanssa myös jonkunlaista yhteistyösopparia. Vastaako Iran Israelin iskuihin epäsymmetrisesti auttamalla ryssää enemmän. Tekee kiusaa länsimaille joutumatta itse suoraan tähtäimeen?
Sic annatko nyt tilanne päivitystä miten on mennyt?Ryssien tappiot on nyt kovimmat sodan aikana. Tuo yhdistettynä siihen miten sotilaita pitää jo kerätä P-K:sta asti kertoo siitä, että yritys on kovaa saada jotain aikaiseksi.
Roopeli hyvä, tätä minä juuri meinaan. Eli ollaan niin syvässä poteroissa, että puolustusmekanismit lyö päälle vaikka keskustelu ei ole edes alkanut. Rakentava, tai ajatuksia herättävä keskustelu ei ole mahdollista tuollaisen jälkeen. Olenko minä sanonut että en pidä siitä mitä mieltä joku on. Minä kritisoin tässä keskustelua ja argumettien laatua. Tai oikeastaan en laatua vaan nimenomaan sitä että pointit kumotaan jollain asiaan littymättömällä. Sinun viesti on täysin järjetön ja kuulostaa täysin imbesilliltä. Haluatko sinä minun mielipiteeni jostain?Ei mitään argumentteja vaan leimaamista ja ölinää.
Hyvin vedetty omalla korokkeelle korottamisella ja suomeksihan tuo "tässä seurassa keskustelu ei ole mahdollista" on siis ettet pidä siitä mitä mieltä joku voi asioista olla.
Toki se ei keskustelua estä (normaalilla
Pientä päivitystä taas tuoreimmasta rintamatilanteesta.
Jauri Varvikko (face):
Pasi Paroista siteerataan jo niin venäläisessä mediassa kuin ukrainalaisessa oppositiomediassa. Jännää, että tarvitaan peilejä, jotta jonkintasoinen totuus hyväksytään kummassakin leirissä.
Tilanne Ukrainan rintamalla on joka tapauksessa sellainen, että venäläiset ovat ohittaneet ukrainalaisten merkittävimmät puolustuslinjat, miinakentät ja panssariesteet. Tie selustaan on auki.
Paroinen puhuu vielä Kurahovesta, mutta tilanne on huomattavasti huolestuttavampi ukrainalaisten kannalta. Henkinen selkäranka on katkeamassa. Ukrainalaisten omat lähteet puhuvat jo hyvin runsaista määristä rintamakarkureita. Kokonaisluvut liikkuvat 100 000 ja 200 000 välillä. Viimeisten parin viikon aikana karkureita olisi ollut noin 20 000.
Myös kaatuneitten ja haavoittuneiden määrät ovat huomattavia. Ukraina ei kykene mobilisoimaan uusia sotilaita samalla vauhdilla kuin menettävät. Lääkintähenkilökuntaa joudutaan siirtämään sairaaloista rintamalle.
Viimeisimpien huhujen mukaan Venäjä olisi valmistelemassa suurhyökkäystä Zaporozhyen suuntaan. Puhutaan noin 120-150 raskaan tekniikan yksikön muodostamasta nyrkistä. Suurin piirtein samasta voimasta, jolla Ukraina suoritti viimevuotisen vastahyökkäyksensä.
Tilanne on nyt vain se, että toisin kuin venäläisillä viime vuonna, ukrainalaisilla ei ole puolustusesteitä, eikä riittävästi joukkoja torjumaan hyökkäystä. Jos huhut pitävät paikkansa, reilun 700 000 ihmisen kaupunki on realistisessa vaarassa.
Jo pelkkä ihmisten evakuointi Zaporozhyesta talven alla muodostaisi vaikean yhtälön Ukrainan hallinnolle ja loisi humanitaarisen kriisin, johon EU:n on pakko vastattava kaikin mahdollisin keinoin.
Mitkä on valheita? En meinaa yksittäisiä juttuja vaan isoa kuvaa. Minulla on sellainen kuva että Venäjä vahvistuu, ukraina heikkenee, Venäjän kaverit antaa paljon ja ukrainan kaverit hitosti liian vähän ajatellen ukrainan voimaa ja tilannetta. Tämä kuva on minulla ja aivan kaikilla ketä tunnen. Mitkä ne valheet on? Olisinpa väärässä.Mitä veikkaat koska Suomessa media joutuu myöntää valheensa tästä sodasta?
Vähän luulen tämä laskaistaan hiljaa maton alle, käännetään katseet seuraavaan aiheeseen.
Vielä lisään että ainakin lyhyellä aikataululla länsi antaa vähemmän ja vähemmän ja Venäjän kavereiden apu kokonaisuuta on kasvanut.Mitkä on valheita? En meinaa yksittäisiä juttuja vaan isoa kuvaa. Minulla on sellainen kuva että Venäjä vahvistuu, ukraina heikkenee, Venäjän kaverit antaa paljon ja ukrainan kaverit hitosti liian vähän ajatellen ukrainan voimaa ja tilannetta. Tämä kuva on minulla ja aivan kaikilla ketä tunnen. Mitkä ne valheet on? Olisinpa väärässä.