HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Tuo on ihan turha argumentti. Kaikkea muuta hävittäjistä asti on taas nähty ukrainan maaperällä+ monikansallisia taistelijoita toki "itsenäisesti"
Sulla on taas joku paperin muste minkä takaa kirjoitat. Toinen osapuoli ei taas näe asiaa kuten itse haluaisit nähdä = toimet

toimet = ne ainoa mikä merkitsee todellisessa elämässä
puhetta ja mustetta riittää
Nyt täytyy tunnustaa, etten ymmärtänyt tästä tajunnanvirrasta sanaakaan. Ymmärsiköhän kukaan muukaan?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tyylinäyte kaksinaismoraalista jenkkiläisittäin:

"Yhdysvaltojen torstaina antaman lausuman mukaan ohjukset ovat ballistisia ja valmistettu Pohjois-Koreassa. Valkoisen talon kansallisen turvallisuuden tiedottajan John Kirbyn mukaan Pohjois-Korean aseellinen tuki Venäjälle on ”merkittävää ja huolestuttavaa eskalaatiota”

Eli jenkit, jotka ovat lähettäneet sodan toiselle osapuolelle kymmenien miljardien edestä aseistusta, eivät (mielestään) ole lisänneet eskalaatiota, mutta nyt Pohjois-Korea lisää "huolestuttavaa eskalaatiota" aseistamalla sodan toista osapuolta :rolleyes:

Mä näen kaksinaismoralismin tässä vähän toisin päin - Venäjähän se tässä on alusta alkaen määritellyt minkä se tulkitsee olevan "eskalaatiota". En paljoa ohjuksista tiedä, mutta arvelisin ballististen ohjusten lukeutuvan niihin raskaisiin aseisiin, joita antamisesta Ukrainalle on tehty jonkin sortin tabu.
 
Joskus pohtinut aikansa kuluksi mitkä ihmeet voivat olla aitoja juurisyitä tälle täysin typerälle sodalle kälkeenpäin ajateltuna, itse usk
 
Ymmärrän kyllä, jos jotkut haluavat puhua proxy-sodasta ja se on puolestani täysin ookoo. Homma menee yli siinä vaiheessa, kun ensin puhutaan proxysodasta ja sitten kohta argumentoidaankin sillä, kuinka Venäjä onkin suorassa sodassa Natoa vastaan. Sano vain rajoittuneeksi, mutta käsityskykyni mukaan nämä ovat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.
Mielikuvani Venäjän suorasta sodasta Natoa vastaan olisi huomattavasti laajamittaisempi voimainkoitos kuin jokin jäätynyt konflikti Ukrainan perähikiällä.
 
Ihan mielenkiinnosta, niin eikö Ukraina saa itse päättää omista puolustusratkaisuistaan? Tai eikö siihen tulisi pyrkiä että maat saisivat itse päättää omista asioistaan? Nyt tietenkin USA, Hitler ja Napoleon syinä miksi ei, mutta jos ne ohitetaan, ni eikö se olisi tila mihin olisi hyvä pyrkiä?
Tuohan olisi juurikin oikea ja toivottava tila jokaisen maan kohdalla. 👍Mutta todellisuus taas näyttää, mitä tapahtuu kun laitetaan isot pyssyt vastakkain.. NATO vs. Venäjä. Toivottavasti tulevaisuudessa Suomi ei joudu ottamaan osumaa isojen poikien valtapeleistä.

Etyj:n pykälissä on myös sellainen kohta kuin haittaperiaate. Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että muut maat eivät voi tehdä sellaisia päätöksiä, joista toisille seuraa haittaa. Venäjä kokee, että NATO on heille turvallisuusuhka. Me taas ymmärrämme, ettei natosta ole Venäjälle uhkaa, mutta ryssät näkee asian täysin toisin. He kokevat sen suurimpana mahdollisena haittana. Nyt Venäjä voi jatkaa sotaa, vaikka 10 vuotta eteenpäin, koska tuolla aikajänteellä Ukrainalla ei ole mitään mahdollisuutta liittyä Natoon.
 
Oon monesti vähän päihtyneessä mielentilassa pohtinut mitkä motiivit tässä järjettömässä sodassa on oikeesti ollut taustalla. Itse uskon sen olevan monisyinen ja monta eri tahon intressiä kohdannut.
Putte on aggressiivinen Neuvostoliiton fani ja tietysti haluaa lisää maa-alueita jos valtaaminen kiinnostaa ja niinhän tuo ainakin jossain määrin häntä kiinnostaa. Vastoin lännen narratiivia puuttin tuskin kuitenkaan olisi niin tyhmä että käynnistäisi imperialistista tuhosotaa yksilöpäätöksellä.
Itse uskon että miljardööri porukka jolla on suunnaton valta maassa, on yhteneväisillä toiveillaan vaikuttanut vähän vitusti näin syihin. Mitkä pörssit yms petokset ja vallan keskittäminen/murtaminen sitten heillä onkaan tavoitteenaan. Heillä kun on rotunsa takia suunnaton ryhmätoiminnan taipumus ja toinen toisensa tukeminen veressä ja Ryssän silmäätekevistä tehtaiden ja pankkien sekä lääketehtaiden johdosta koostuu samasta kankaasta😁
 
Tyylinäyte kaksinaismoraalista jenkkiläisittäin:

"Yhdysvaltojen torstaina antaman lausuman mukaan ohjukset ovat ballistisia ja valmistettu Pohjois-Koreassa. Valkoisen talon kansallisen turvallisuuden tiedottajan John Kirbyn mukaan Pohjois-Korean aseellinen tuki Venäjälle on ”merkittävää ja huolestuttavaa eskalaatiota”

Eli jenkit, jotka ovat lähettäneet sodan toiselle osapuolelle kymmenien miljardien edestä aseistusta, eivät (mielestään) ole lisänneet eskalaatiota, mutta nyt Pohjois-Korea lisää "huolestuttavaa eskalaatiota" aseistamalla sodan toista osapuolta :rolleyes:

Mikä siinä on vaikeaa tajuta, että jenkit tukevat hyökkäyksen kohteeksi joutunutta valtiota. Saastaisen ryssän tukeminen on hyökkääjän tukemista. Siinä mitään kaksinaismoralismia ole tietenkään. Toki ryssän mielestä on, mutta sivistyneen länsimaalaisen mielestä ei.

Kovasti täällä taas fanbasen toimesta ryssää aisuroidaan ja pyritään normalisoimaan ryssän sikailua, mutta ei, ei se mene läpi. Paskan suoltajilla menee efortit hukkaan. Toki joku full retard voi uskoa, mutta ne nyt ovat menetettyjä tapauksia muutenkin.
 
Oon monesti vähän päihtyneessä mielentilassa pohtinut mitkä motiivit tässä järjettömässä sodassa on oikeesti ollut taustalla. Itse uskon sen olevan monisyinen ja monta eri tahon intressiä kohdannut.
Putte on aggressiivinen Neuvostoliiton fani ja tietysti haluaa lisää maa-alueita jos valtaaminen kiinnostaa ja niinhän tuo ainakin jossain määrin häntä kiinnostaa. Vastoin lännen narratiivia puuttin tuskin kuitenkaan olisi niin tyhmä että käynnistäisi imperialistista tuhosotaa yksilöpäätöksellä.
Itse uskon että miljardööri porukka jolla on suunnaton valta maassa, on yhteneväisillä toiveillaan vaikuttanut vähän vitusti näin syihin. Mitkä pörssit yms petokset ja vallan keskittäminen/murtaminen sitten heillä onkaan tavoitteenaan. Heillä kun on rotunsa takia suunnaton ryhmätoiminnan taipumus ja toinen toisensa tukeminen veressä ja Ryssän silmäätekevistä tehtaiden ja pankkien sekä lääketehtaiden johdosta koostuu samasta kankaasta😁
"Itse uskon sen olevan monisyinen ja monta eri tahon intressiä kohdannut."

aamen
piristävää nähdä oikeaa ja realistista mietintää asioista
Me ei nähdä kulisseihin mitä oikeasti tapahtuu, mutta asioita pitää osata lukea rivienvälistä eikä median tunnepolitiikan tahtiin. Siitäkin huolimatta mihinkään ei voi suoraan luottaa. Jokaisen olisi silti tärkein itse pysähtyä pohtimaan asioita.
 
Nähdäkseni juttu kannattaa lukea kuitenkin. Pitää muistaa, että Suomi kuitenkin neuvotteli ja tuli toimeen Stalinin Neuvostoliiton kanssa, joka oli toisen maailmansodan jälkeen ylivoimainen sotilasmahti Euroopassa. Viittaan tuossa siihen kun Patomäki ottaa kantaa tuohon väitteeseen, että rauha olisi Venäjälle vain aikaa varustautua uuteen sotaan.
Todellakin kannattaa lukea, vaikka toimittaja olikin lisännyt kirjoitukseen muutaman oman mausteensa, niin onhan tuo piristävää saada valtavirrasta poikkeavia näkökantoja esille. Ensimmäiset reaktiot ovat tietysti ryssä siellä ja ryssä täällä!

Tehkääpä huvikseen esim. Ylen sivuilta uutishaku aiheella Heikki Patomäki ja toisena Pekka toveri. Ja erikseen ennen sotaa ja sodan aikana. Vaikka osaisikin olettaa tulokset, niin silti on uskomattoman raju tulos. Toinen on sota-asiantuntija ja toinen kuitenkin vain professorismiehiä, niin eipä ole ollut Heikin sanomisilla mitään painoarvoa.
 
Nähdäkseni juttu kannattaa lukea kuitenkin. Pitää muistaa, että Suomi kuitenkin neuvotteli ja tuli toimeen Stalinin Neuvostoliiton kanssa, joka oli toisen maailmansodan jälkeen ylivoimainen sotilasmahti Euroopassa. Viittaan tuossa siihen kun Patomäki ottaa kantaa tuohon väitteeseen, että rauha olisi Venäjälle vain aikaa varustautua uuteen sotaan.

Suomettuminenhan oli hienoa aikaa, kun Neuvostoliitolla oli jopa veto-oikeus Suomen hallituksen muodostamiseen. :ROFLMAO:
 
Nähdäkseni juttu kannattaa lukea kuitenkin. Pitää muistaa, että Suomi kuitenkin neuvotteli ja tuli toimeen Stalinin Neuvostoliiton kanssa, joka oli toisen maailmansodan jälkeen ylivoimainen sotilasmahti Euroopassa. Viittaan tuossa siihen kun Patomäki ottaa kantaa tuohon väitteeseen, että rauha olisi Venäjälle vain aikaa varustautua uuteen sotaan.
No hoh hoijaa taas. Ainut syy Stalinille pitää rauha oli Suomen sotakorvaukset ja koska Suomi niitä oikeasti vielä maksoi. Kun sotakorvaukset alkoivat olla maksussa, Stalin kasasi jo kalustoa rajalle. Mies sitten kuoli, ennen kuin aloitti sodan Suomen kanssa.
 
:ROFLMAO:


View: https://twitter.com/EXreppureissaaj/status/1743128472782852564

1704476595074.png
 

View: https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1743211734817493453


Russian grandmaster Denis Khismatullin wrote that the leading online platform Chess. com has banned him from participating in prize tournaments and any social activity on the website after attention was drawn to Khismatullin supporting the war against Ukraine and visiting the positions of the Russian army as a volunteer."... Polish grandmaster Jan-Krzysztof Duda refused to shake my hand in the first round of the World Rapid Championship in Samarkand... A heated discussion began on social networks, where the facts that I, together with Sergey Karjakin, had repeatedly visited the SMO zone on humanitarian missions came to light. After that, the most popular chess website, Chess. com, sent me an e-mail in which it informed me that I was henceforth banned from taking part in prize tournaments and from any social activity on their website."Khismatullin's statement was published on the Telegram channel of a pro-war chess player Sergey Karjakin, who calls Denis Khismatullin a "coach".
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom