HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Tuohon ei varmasti koskaan löydy ideaalia ratkaisua. Minusta vain rikoksen tunnusmerkit täyttävä sisältö pitäisi poistaa. Sitä varten rikoslaki on. Valehdella pitäisi saada täysin vapaasti mistä tahansa asiasta ja jokainen voi itse valita mihin uskoo. Ei ihmisiä tarvitse holhota ja suojella valheilta.

Yksityisten yritysten kohdalla ongelma tulee siinä vaiheessa, kun sisältö on niin sakeaa, että ne karkottavat mainostajat tai siis asiakkaat yleensäkin. Yrityksen tehtävä on kuitenkin tuottaa omistajilleen mahdollisimman paljon voittoa. Jos joku tekijä estää tämän, toimivan johdon on poistettava tekijä tai ellei näin tapahdu, johto on vaihdettava.

Kannatan maksimaalista sananvapautta ja nollasensuuria mutta samalla myös haluan maksimaaliset tuotot sijoituksilleni, hehe. Molempia ei ehkä voi saada.

Minä olen täysin eri mieltä. Mieti nyt vaikka koronaa. Kyllä noille pitäisi tulla seuraamuksia jotka silloin valheita levittelivät valtamediassa rokotteiden tehosta yms. Samaten on selvää, että ryssät levittävät disinformaatiota tarkoituksella ja olisi tosi naiivia antaa Venäjän tehdä vapaasti informaatio-operaatioita. Vaikka on hyvä idea, että voi puhua asioista vapaasti yms. niin pitäähän tuollainen selkeä vaikuttaminen saada pois, kun kaikilla ei ole medialukutaitoa ja mikä vaan menee läpi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen täysin eri mieltä. Mieti nyt vaikka koronaa. Kyllä noille pitäisi tulla seuraamuksia jotka silloin valheita levittelivät valtamediassa rokotteiden tehosta yms. Samaten on selvää, että ryssät levittävät disinformaatiota tarkoituksella ja olisi tosi naiivia antaa Venäjän tehdä vapaasti informaatio-operaatioita. Vaikka on hyvä idea, että voi puhua asioista vapaasti yms. niin pitäähän tuollainen selkeä vaikuttaminen saada pois, kun kaikilla ei ole medialukutaitoa ja mikä vaan menee läpi.
Päättelit ihan oikein. Minulle maksetaan tänne kirjoittelusta. Naton hybridikeskus maksaa siitä, että puolustan Ukrainaa netissä.

Koko tutkimus on luettavissa hybridikeskuksen sivulta olevan linkin takaa:
https://www.hybridcoe.fi/wp-content...per-26-Humor-to-combat-disinformation-WEB.pdf
Tutkimuksessa nostetaan myös NAFO-trollit (North Atlantic Fella Organization) esille ja tämä osin valtiollisella rahoituksella pyörivä trollijoukko on kuitenkin jokin, josta voidaan ottaa oppia. Nimittäin joukkoistettu sanoman levittäminen, joka tässä NAFOn tapauksessa on siis taviksista koostuva sotaa ja tappamista kannattava ryhmittymä, on varsin tehokas ase sosiaalisessa mediassa. Puhtaasti trollaamiseen keskittynyt ryhmä teki juuri sitä, mihin trollit pyrkivät: siirtämään kaikki asiallinen keskustelu pois näkyvistä ja korvaamaan se meemitulvalla. Vastustajan sanoma haudattiin spämmitulvaan ja tahallaan ärsyttäminen johti riitelyyn, joka vei sitten kaiken energian sekä ennen kaikkea huomion.
 
Itse näen, että Zelensky hoiti ryssän törkeän hyökkäyssodan alkuvaiheen mainiosti, motivoi ja yhdisti kansaa, lobbasi aseapua ja pitänyt Ukrainan asiaa hyvin esillä. Ja hyvin on toiminut tähänkin asti, mutta lieneekö alkaa olemaan jo veto poissa. Oli miten oli, niin ketään ei pidä sokeasti glorifioida ja nostaa jalustalle erehtymättömänä johtajana, siitä ei hyvää seuraa.

Sodan loputtua Ukrainan kannalta voisi olla hyvä, että Zelensky antaisi tilaa seuraavalle muutosjohtajalle. Mutta saas nähdä. Vahva valta-asema tuppaa turmelemaan melkein kenet vaan, toivottavasti sitä ei pääse tapahtumaan.

Mutta tosiaan, tähän asti "näyttelijäpelle" on hoitanut pestinsä ryhdikkäästi, toisin kuin ryssälän pelkurijohtaja. Mutta tarvittaessa vaihtoon tietty Zelenskykin joutaa.
 
Minä olen täysin eri mieltä. Mieti nyt vaikka koronaa. Kyllä noille pitäisi tulla seuraamuksia jotka silloin valheita levittelivät valtamediassa rokotteiden tehosta yms. Samaten on selvää, että ryssät levittävät disinformaatiota tarkoituksella ja olisi tosi naiivia antaa Venäjän tehdä vapaasti informaatio-operaatioita. Vaikka on hyvä idea, että voi puhua asioista vapaasti yms. niin pitäähän tuollainen selkeä vaikuttaminen saada pois, kun kaikilla ei ole medialukutaitoa ja mikä vaan menee läpi.
Totta, mutta mikä on se kaikelle vaikuttamiselle immuuni taho, joka päättää mikä on todellinen totuus? Se on liukas mäki. Tarkoitus voi olla aluksi hyvä, jotta sensuroidaan vain haitalliset valheet mutta tällaiset viritykset politisoituvat hyvin helposti, jonka jälkeen sensuroidaakin jo vääriä mielipiteitä. Esimerkiksi oikeiston totuus on hyvin erilainen kuin vasemmiston ja molemmat ovat omasta mielestään totuuden asialla.
 
Itse näen, että Zelensky hoiti ryssän törkeän hyökkäyssodan alkuvaiheen mainiosti, motivoi ja yhdisti kansaa, lobbasi aseapua ja pitänyt Ukrainan asiaa hyvin esillä
Tosi hyvin oli ainakin valmistautunut täysimittaiseen sotaan.. Ryssät pääsivät paraatimarssilla Kiovaan saakka. Tuosta ei voi antaa kovin paljon pisteitä.
 
Tuohon ei varmasti koskaan löydy ideaalia ratkaisua. Minusta vain rikoksen tunnusmerkit täyttävä sisältö pitäisi poistaa. Sitä varten rikoslaki on. Valehdella pitäisi saada täysin vapaasti mistä tahansa asiasta ja jokainen voi itse valita mihin uskoo. Ei ihmisiä tarvitse holhota ja suojella valheilta.

Yksityisten yritysten kohdalla ongelma tulee siinä vaiheessa, kun sisältö on niin sakeaa, että ne karkottavat mainostajat tai siis asiakkaat yleensäkin. Yrityksen tehtävä on kuitenkin tuottaa omistajilleen mahdollisimman paljon voittoa. Jos joku tekijä estää tämän, toimivan johdon on poistettava tekijä tai ellei näin tapahdu, johto on vaihdettava.

Kannatan maksimaalista sananvapautta ja nollasensuuria mutta samalla myös haluan maksimaaliset tuotot sijoituksilleni, hehe. Molempia ei ehkä voi saada.
Juurihan muskia koitettiin kiristää mainostajien taholta juuri samoista syistä ja Musk sanoi että go fuck yourselves!

Se on ainoa oikea tapa eikä niin että jotkin syöpänarratiivit määrää mitä kontenttia ihmiset tekee, kun se ei kuitenkaan ole rikollista edes.
 
Oikeassa maailmassa paraatimarssin sijaan ryysyläiset tekivät erikoisjoukoillaan mahalaskun ja kymmenien kilsojen paraatisaattue tuhottiin seulaksi 😀
Jännä miten sota jatkuu edelleen epätoivoisena ukrainan kannalta, jos ryssä on vaan tuhoutunut kohta 2v putkeen.
matuvita lasit on ehtaa tavaraa
 
Minä olen täysin eri mieltä. Mieti nyt vaikka koronaa. Kyllä noille pitäisi tulla seuraamuksia jotka silloin valheita levittelivät valtamediassa rokotteiden tehosta yms. Samaten on selvää, että ryssät levittävät disinformaatiota tarkoituksella ja olisi tosi naiivia antaa Venäjän tehdä vapaasti informaatio-operaatioita. Vaikka on hyvä idea, että voi puhua asioista vapaasti yms. niin pitäähän tuollainen selkeä vaikuttaminen saada pois, kun kaikilla ei ole medialukutaitoa ja mikä vaan menee läpi.
Kummalla veikkaat on parempi ote meidän mediasta venäjällä vai usalla?
Aika hyvä ote usalla on ollut Ukrainasta kun ne sai sieltä jo 93 irakin hyökkäykseen yksiköitä.
 
Totta, mutta mikä on se kaikelle vaikuttamiselle immuuni taho, joka päättää mikä on todellinen totuus? Se on liukas mäki. Tarkoitus voi olla aluksi hyvä, jotta sensuroidaan vain haitalliset valheet mutta tällaiset viritykset politisoituvat hyvin helposti, jonka jälkeen sensuroidaakin jo vääriä mielipiteitä. Esimerkiksi oikeiston totuus on hyvin erilainen kuin vasemmiston ja molemmat ovat omasta mielestään totuuden asialla.

Ei olekaan mahdollista, että olisi joku erehtymätön taho joka valvoa keskustelua ja olen samaa mieltä siinä, että täydellisessä maailmassa meidän ei pitäisi sensuroida mitään. Täydellisessä maailmassa meillä ei olisi myöskään armeijaa. Tuo informaatiovaikuttaminen on totta ja sitä tapahtuu ja pitäisikö sinusta siihen jättää reagoimatta? Tuossa tapauksessa annat vallan täysin noille tahoille jotka haluavat meihin vaikuttaa.

Lisäksi jos mietitään totuutta siltä kannalta, että on olemassa absoluuttinen totuus (kuten minä uskon) ja silloin voidaan tehdä objektiivisesti oikeita päätöksiä sensuurista. Tuota tukee minusta hyvin se miten älytöntä tuo ryssäpropaganda on. Ei kai kenellekään ole oikeasti epäselvää mitä Ukrainassa tapahtuu?

Jos taas totuus on subjektiivinen asia, niin silloin narratiivi ratkaisee ja meidän pitää suojella meidän narratiivia muiden narratiiveiltä. Silloin meidän pitää pitää huoli, ettei venäläisten narratiivit saa täällä jalansijaa. Syynä tähän on tietenkin se, että Venäjä on meille vihamielinen maa ja he eivät halua meidän parasta.
 
Suosittelen muuten katsomaan dokkarin 20 days in Mariupol. Superkarua settiä ja varsinkin, kun ryssien pommitusten takia alkaa tulla kuolevia lapsia sairaalaan. Karua on myös tuo miten näkee miten yhteiskunta alkaa hajota piirityksessä.

 
Kummalla veikkaat on parempi ote meidän mediasta venäjällä vai usalla?
Aika hyvä ote usalla on ollut Ukrainasta kun ne sai sieltä jo 93 irakin hyökkäykseen yksiköitä.

Mikä motiivi jenkeillä olisi levittää täällä disinformaatiota Ukrainasta? Tuo on vain ryssien propagandaa, että USA olisi jotenkin Ukrainan takapiruna. Oikeasti Ukraina haluaa seurata baltian maita ja olla osa länttä Venäjän vasallina olemisen sijasta. Kaikki tietää, että länsi on parempi kuin Venäjä.

Ja muuten kun jenkit puuhasi Irakin sotaa, niin kyllähän täällä oltiin siitä tosi kriittisiä ja kukaan ei uskonut noita juttuja Irakin joukkotuhoaseista.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom