Onhan näitä asioita välillä hauska pohdiskella. Eikä siihen aina tarvita edes sieniä
Mulla on melko tylsä käsitys näistä ketjun aiheista. UFOja kyllä nähdään jatkuvasti mutta ne ovat juuri nimensä mukaisesti tunnistamattomia lentäviä esineitä. Siitä on ihan järjettömän pitkä matka siihen, että sanottaisiin niiden olevan vieraan sivilisaation kehittämiä tähtienvälisiä avaruusaluksia. Oishan se hienoa jos ne olisivat juuri niitä mutta se on niin epätodennäköistä että pidän sitä käytännössä mahdottomana. Pidän kyllä melko varmana sitä, että jonkinlaista elämää löytyy muualtakin universumista. Mutta onko se "biologista" kuten Maassa? Onko se solupohjaista? Onko se monisoluista? Älykästä? Muodostaako se sivilisaation? Tuskinpa.
Tähtienvälinen matkustus lienee jossain vaiheessa todellisuutta mutta luulisin että siihen vaaditaan jonkinlainen "Generation Ship", joka ei enää palaa Maahan. Avaruusmatkailu vaatii vielä satojen vuosien tieteellisen-, taloudellisen-, ja yhteiskunnallisen kehityksen. Edellyttäen, että emme pommita itseämme takaisin kivikaudelle siinä välissä.
Muiden ulottuvuuksien suhteen olen köpisläisten kannalla ja uskoisin ennemminkin aaltofunktion romahtamiseen. Ainakin omalla hyvin hyvin hyvin rajallisella kvanttifysiikan tuntemuksellani Ja vaikka monimaailmatulkinta pitäisikin paikkansa, muihin ulottuvuuksiin tuskin voitaisiin mitenkään matkustaa.
Aikamatkustus lienee melkoista utopiaa. Ainakin siinä klassisessa turismityyppisessä matkustamisessa edestakaisin eri aikakausiin.
Mä taas uskon että muualtakin kuin maasta löytyy älyllistä elämää mutta se taas että kohdataanko niitä onkin toinen juttu.Ei voi olla mitenkään mahdollista että vain maassa on kehittynyt älyllistä elämää ku ajattelee kuinka paljon planeettoja on maailmankaikkeudessa.Mä pidän aikamatkustusta vaan ajatus leikkinä ja sitä tuskin koskaan pystytään tekemään.