Ufc:n bisnesmalli

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pantse67
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sports Business Journal on kirjoittanut mittavan artikkelin UFC:n nykytilasta. UFC:n liikevaihdon kerrotaan kasvaneen n.50% viimeisen 5 vuoden aikana lähinnä televisio-diilien ansiosta. Tämä kaikki siis 2009 jälkeen mitä tavataan pitää UFC:n huippuvuotena, koska ppv. Dave Meltzer kirjoittaa artikkelin pohjalta:

While pay-per-views deliver, by far, the biggest one-night incomes of any UFC events, and UFC's pay-per-view numbers are down significantly this year, company revenue is said to have grown 50 percent in the past five years based on television deals around the world.

Not all that many years ago, the UFC generated 75 percent of its revenue from pay-per-view and ticket sales to live shows. According to a cover article in the new issue of Sports Business Journal, that figure was 30 percent last year. This year it will be a far lower percentage than that. Between the FOX, Globo and Televisa deal, and countless others, television has replaced pay-per-view as the leading revenue stream.

Mielenkiintoista on myös:

The issue also published results of an August ESPN sports poll of 1,433 Americans ages 12 and older, listing MMA in with eight other major sports, NASCAR, NBA, College Football, Major League Baseball, Major League Soccer, the NFL, College Basketball and the NHL.

Of those nine sports, MMA -- and this would likely be far more UFC as the dominant brand -- has the youngest fan base. The average MMA fan is 34.9 years old. That's a positive, particularly since UFC is not that strong with children. MMA, more than most established sports, still hits strongly in a target group, males 18-49.

A positive is that the MMA fan base is far more likely to be working than any other fan base. Of the current MMA fan base, 15.7 percent are not working, which includes teenagers and young adults who are students, retirees, unemployed and stay-at-home parents. By comparison, soccer is second at 20.4 percent and NASCAR is 41.5 percent.


Why UFC is able to withstand the injuries that did a number on pay-per-view this year - MMA Fighting
 
Mulla kiinnostaa kovasti, miten Aasiaan aikovat saada kunnolliset tv-diilit, että ulottuu kunnolla kiinan koteihin, intian koteihin jne. ONE FC:hän näkyy miljardissa kodissa (Aasiassa pääpiirteittän). UFC näkyy 450 miljoonassa? Jos tuonne Aasiaan saavat tunkeuduttua kunnolla, ja pistään kampoihin ONE FC:lle, niin voi rahaa sataa aika kovasti kassaan. :hyper:
 
Mulla kiinnostaa kovasti, miten Aasiaan aikovat saada kunnolliset tv-diilit, että ulottuu kunnolla kiinan koteihin, intian koteihin jne. ONE FC:hän näkyy miljardissa kodissa (Aasiassa pääpiirteittän). UFC näkyy 450 miljoonassa? Jos tuonne Aasiaan saavat tunkeuduttua kunnolla, ja pistään kampoihin ONE FC:lle, niin voi rahaa sataa aika kovasti kassaan. :hyper:

Toisaalta esim.Kiina voi olla sellainen markkina-alue, että sinne saa tehtyä nopeasti ison kuopankin jos ei tiedä mitä tekee. Vapaaottelukulttuuri on siellä niin lapsen kengissä, että sinne satsaamiseen liittynee isoja riskejä. Tässä juttua joistain ongelmista mitä UFC:lla on siellä päin jo ollut kuluneen vuoden aikana.

Where is UFC heading in Asia? | TODAYonline
 
Aihetta sivuten meikän kynäilemä Garry Cookin haastis päivän Hesarissa. Puhuttiin tästäkin aihepiiristä kaikenlaista, mutta se jäi jutusta melkein kokonaan pois. Cook korosti sitä, että he ovat nimenomaan tyytyväisiä nykykehitykseen kritiikistä huolimatta, koska ekspansio on toteutunut omien tavoitteiden mukaisesti. Hän muotoili asian kutakuinkin niin, että UFC on globaali brändi, mutta yleisöt ja markkina-alueet ovat yhä paikallisempia - eli tapahtumia tehdään entistä selkeämmin rajatuille markkina-alueille.

Kritiikin osalta Cook totesi minusta hyvin, että MMA on pitkään ollut lähinnä HC-fanien laji, jotka ovat seuranneet jokaista tapahtumaa. Nyt laji on kasvattanut suosiotaan, ja tavallinen urheiluyleisö hyväksyy kivutta sen, että jokaista tapahtumaa ei voi nähdä (ei kukaan futisfanikaan näe kaikkia kiinnostavia otteluita), mutta HC-faneilla on ymmärrettävästi totuttelemista uuteen tilanteeseen.
 
UFC - The Organization

20100313144734!UFC_logo_transparent.png

UFC:lla ei ollut omaa ketjua, niin täs ois nytte! Täällä voidaan keskustella mihin UFC on menossa, mihin UFC on viemässä MMA:ta omalla panoksellaan, miten UFC toimii tai pitäisi toimia joissain asioissa jne. Viime vuosina UFC on tullut enemmän mainstream urheiluksi, globaalisoitunut urakalla, FOX diili saatiin tehtyä, Fight Passin luominen, urheilulle tavanomaiset viralliset rankingit lyötiin pystyyn ja nyt seuraavana on vuorossa Univormut, eli jutellaanpa niistä sit vaikka nyt aluksi kun on kaikkein ajankohtaisin.

Eli UFC teki Reebokin kanssa sponsorisopimuksen, jonka pitäisi auttaa ottelijoita, rankingien mukaisesti, mestari saa eniten sponsorituloja ja alemmat vähemmän, mutta pääasia kuitenkin, että kaikki saavat, mikä lienee ollut pulmallista monenkin ottelijan kohdalla, esim Mac Danzig on avautunut tästä aiemmin, Cody McKenziellä ei ollut viime UFC-ottelussaan yhtään sponsoria.

UFC partners with Reebok for uniform program; rankings to determine fighter pay | MMAjunkie

Under the terms of the new deal, UFC champions will be paid at the highest level per fight while the remaining fighters will be tiered based on their spot in the official UFC rankings. Fighters ranked No. 1-5 will be paid at one level, No. 6-10 at a lower level, No. 11-15 below that, and unranked fighters at a base rate. The payments will remain consistent regardless of whether the athletes’ bouts air on pay-per-view, FOX, FOX Sports 1 or UFC Fight Pass.


Minkälaisia tunteita herättää? Hurtassa kerkesivät jo ottaa esille, että jo lähtökohtaisestihan nuo viralliset "rankingit" ovat välissä hieman kyseenalaisia, niin nyt ottelijoiden palkka määräytyy näiden mukaisesti. Kieltämättä arveluttavaa! Eikö?
 
20100313144734!UFC_logo_transparent.png
Minkälaisia tunteita herättää? Hurtassa kerkesivät jo ottaa esille, että jo lähtökohtaisestihan nuo viralliset "rankingit" ovat välissä hieman kyseenalaisia, niin nyt ottelijoiden palkka määräytyy näiden mukaisesti. Kieltämättä arveluttavaa! Eikö?

Aika yllattava uutinen kylla. Hyva puoli siina on se etta nousevat tahdet ei saa paskaa palkkaa ja hiipuvat tahdet ei pysty rahastamaan nimellaan liikaa. Vaikea sanoa tassa vaiheessa mita tuo kaytannossa tarkoittaa. Hieman vaikea uskoa etta "suurin osa" tuloista menisi ottelijoille. Kohtahan sen nakee kun nahdaan ensimmaista kertaa ne varsinaiset summat jotka maksetaan.

EDIT: Ai tama taisikin koskea pelkastaan Reebok tuloja. Eipa tuo kai sitten kauheasti muuta mitaan. Kun sponssirahat jaetaan muutaman sadan ottelijan kesken, kateen ei enaa jaa jarkyttavan suuria summia.
 
Itse olen aika vahvasti yhtenäisiä univormuja vastaan. Vapaampi sponsorointi tulee varmasti olemaan muilla isoilla organisaatioilla valttikorttina tulevaisuuden tarjouskilpailuissa ottelijoista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhtenaisten univormujen positiiviset puoletkin on selkeasti olemassa. Niinkuin artikkelissa sanotaan ei NFL:ssakaan saa laittaa paalle mita tahansa. Nythan erityisesti uraansa aloittelevilla ottelijoilla on joskus tosi amatoorimaisen nakoiset sponsorivermeet, logot ja julisteet kehassa - joka tietenkin saa nayttamaan UFC:n amatoorimaiselta.
 
Sponsorit maksaa rahansa suraan ottelijoille. Hyvä! Ei tarvii ottelijoiden kerjätä rahaa sponsoreilta, voi keskittyä vaan harjotteluun ja ottelemiseen. Kuinka paljon mahtaa isot jalkapallo/NHL/NFL joukkueet tehdä rahaa seuran pelipaidoilla ja muilla oheistuotteilla? Univormut on iso osa joukkueiden brändiä ja UFC varmaan haluaa yrittää luoda jotain samantapasta ja kerätä helvetinmoiset kasat dollareita. Pitää vaan toivoa ettei näytä ihan hölmöltä. Varmaan aluks tuntuu naurettavalta mut aika äkkiä jengi varmaan tottuu. Ja pakkohan UFC:ta on seurata :)
 
Meikalaistakin arveluttaa etta miten se asujen brandaaminen onnistuu mutta onko nyt mikaan se holmompaa kun jonkun perseenpyyhkijoitten sun muitten mainostaminen

twood.jpg


Johny-Shorts-e1353107052278.jpg
 
Itse olisin sillä kannalla, että ottelijat rohkenis pukeutumaan taustojensa mukaan ja lajirättejä vois jättää vaikka otteluunkin.
Ottelijasta tulis enempi oma persoonansa. Se saattais myös houkutella katsojia eri lajien ääreltä. Mitään nationalismia en kannata, mutta jotkut kulttuurikuteet vois myös houkutella uusia katsojia.

Ylipäätään ottelijoiden tiimien tai lajien kautta ei markkinoida enää mitään, vaikka moni muistanee edelleen mitä chute box, team quest tai hammer house meinasi.
Olihan sekin ylimääräistä draamaa, mutta jotenkin herätti kiinnostusta kuitenkin: "noi on treenikavereita ja tuo on tuon isä ja tuossa porukassa tapahtui sitä ja toisessa tätä".
Ottelijat sitoutuis omaan "brändiinsä", saisivat uusia treenaajia ja harrastelijamäärän kasvatus näkyis myös lajin kasvamisena.
Ei sellainen lippis vinossa uhoamista muista enää kukaan vuoden päästä, kun se on kaikki yhtä kopiota toisistaan. Mutta esim Titon ja Kentsun "välit" on omassakin tiedossa, vaikka en aktiivisesti tilannetta seurannutkaan...muistan jopa onelinerit.


tumblr_m9r6ir4psp1r6zxd3o1_500.jpg


Fedor-Coleman-6.jpg
 
Kuulostaa aika pieneltä summalta kuudelle vuodelle.

Joo, samaa mielta. Kun jaetaan 10 miljoonaa 500+ hengen kesken, summaksi tulee n. $20,000 / ottelija. Ja pidetaan mielessa etta 100% ei mene ottelijoille. Tuosta voi pikaisella matematiikalla paatella etta huonommin rankatut ottelit saa kaytannossa pari tonnia / vuosi. Ei tassa nyt viela ihan lapimurrosta puhuta.
 
Dana kommentoi uutta Reebok diiliä:
Dana White, president of the UFC and the company's principal promoter, added: "I couldn't call all 550 fighters, but I've been calling fighters over the last few days and pretty much all the men and women that I talked to are pretty excited about it. "I've really got no negative feedback whatsoever from anybody."



[h=2]Nate Diaz reacts to 'bitch ass' UFC uniform deal with Reebok:[/h]
Here's for your Bitchass uniforms..
3uaj0g.jpg
 
Back
Ylös Bottom