Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tama on off topic mutta eikohan yksi kaikkien aikojen huonoimmista diileista ole Adidasraitojen myynti 1600 eurolla ja kahdella viskipullolla.Kyllähän nyt huonoja diilejä tehdään isoissakin firmoissa ihan joka päivä. Esim. Sonera käytti koko UFC:n kauppahinnan verran rahaa ostaakseen täysin arvottomia toimilupia Saksasta.
Mistä olet saanut nämä tiedot että ennen sponsseista tullut raha oli enemmän? Voitko jakaa tänne?Siihen, että saatavilla olevien tietojen perusteella sponsoreista tullut raha oli (paljon) enemmän kuin 11,6 miljoonaa vuodessa ennen Reebok-diiliä ja sponsoroinnin keskittäminen yhdelle taholle vähensi sisään tulevan rahan määrää.
Aiemminhan systeemi meni niin, että luvasta sponsoroida UFC-ottelijaa sen sponsorin piti maksaa myös UFC:lle. Kuivasen otellessa 2010-luvun alussa, levisi Suomessa tieto, että se sponsorointilisenssi olisi maksanut $50 000. Tämä siis oikeutti kai olemaan UFC-hyväksytty sponsori ja sponsoroimaan useita ottelijoita. Siksi Kuivanen ei kuitenkaan voinut otella suomalaisen varustesponsorinsa shortseissa.
Joku tämän tyyppinen järjestely missä UFC saa siivun ottelijan sponsseista, olisi luultavasti ollut tuottoisampi sekä UFC:lle että ottelijoille. Se myös mahdollistaisi UFC:n brändiin sopimattomien sponsorien karsimisen. Lähtökohtaisestihan mahdollisuus kilpailuttaa sponsoreita nostaa näiltä saadun rahan määrää ja yksinoikeudesta pitäisi maksaa todella paljon.
Andy väitti että UFC sai ennen enemmän, kun taas itse mutulla veikkaan että ufcn tienestit tuossa nousivat, ottelijoiden kustannuksella joo, mutta ei ufc pyöritä hommaa ottelijoille vaan itselleen.
Kuten huomataan, on tuossa summa 11,6 miljoonaa dollaria, joka on siis Reebokin maksama kokonaissumma vuodessa ottelijoille ja UFC:lle yhteensä. Ei UFC:n osuus, joka olisi noin 4,4 miljoonaa. Tämän kokonaissumman olen väittänyt pienentyneen, en UFC:n osuuden ja sinä tiedät sen hyvin. Älä siis enää yritä valehdella minun sanoneen sellaista, mitä en ole sanonut.Siihen, että saatavilla olevien tietojen perusteella sponsoreista tullut raha oli (paljon) enemmän kuin 11,6 miljoonaa vuodessa ennen Reebok-diiliä ja sponsoroinnin keskittäminen yhdelle taholle vähensi sisään tulevan rahan määrää.
Sanoit myös näin "Joku tämän tyyppinen järjestely missä UFC saa siivun ottelijan sponsseista, olisi luultavasti ollut tuottoisampi sekä UFC:lle että ottelijoille." Johon pyysin tarkennusta että mistä tiedät tämän?Nyt olisi mukavaa, jos et valehtelisi suoraan asioista, joita minä muka olen väittänyt. Varsinkaan kun asia paljastuu valheeksi lukemalla edellisen viestini.
Kuten huomataan, on tuossa summa 11,6 miljoonaa dollaria, joka on siis Reebokin maksama kokonaissumma vuodessa ottelijoille ja UFC:lle yhteensä. Ei UFC:n osuus, joka olisi noin 4,4 miljoonaa. Tämän kokonaissumman olen väittänyt pienentyneen, en UFC:n osuuden ja sinä tiedät sen hyvin. Älä siis enää yritä valehdella minun sanoneen sellaista, mitä en ole sanonut.
Edellä esitin jo laskutoimituksia, jotka viittaavat vahvasti siihen, että tämä yhteissumma on kovin pieni, luokkaa $11 000 per ottelija per vuosi. Tämän kokoisia sponsseja pitäisi saada jo ihan UFC:n alakastin ottelijoidenkin. Keskikastiin kuuluva Makwan on verotietojen mukaan tehnyt paljon isompia tilejä jopa ilman mahdollisuutta mainostaa UFC-tapahtumissa. UFC-mestarit ja muut kärkiottelijat taas nostaisivat sitä keskiarvoa entisestään.
Olen aivan varma, että jo pelkästään Conor vs. Khabib -matsin sponsorointi olisi ollut mahdollista myydä 11,6 miljoonalla.
Väittäisin että paras tuotto saataisiin systeemillä, jossa ottelijat saisivat hankkia omia sponsoreita ja näistä tuotoista joku osuus menisi UFC:lle. Näin rahaa tulisi varmasti enemmän kokonaisuutena ja siitä jäisi nykysysteemiä enemmän sekä ottelijoille että UFC:lle.
Reebok tässä lienee kuitenkin se, joka on tehyt kaikkein huonoimman diilin. He maksoivat 70 miljoonaa siitä, että saavat olla kamppailu-urheiluskenen inhotuin ja halveksituin brändi.
Reebokin näkyvyys ei paljoa lohduta jos kukaan ei osta heidän tuotteita. Toisin sanoen tekivät 70 miljoonan hukkainvestoinnin.
Crypto.com on UFC:n iso sponsori. Varmaankin osa sitä diiliä. Ja onhan se nyt cooliakin.Onko tuo bonusten maksaminen kryptovaluuttoina - Cage Warriors tekee niin myös - jotenkin verotuksellisesti edullisempaa? Vai tehdäänkö se niin vain siksi, että se on jotenkin coolia ja sillä on siksi mainosarvoa?