UFC 229: Khabib vs. McGregor (La 6.10.2018 Las Vegas)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Kumpi voittaa MMA:n "kovimman" matsin EVER?

• Total voters
    195
  • Poll closed .
Täällä on useampikin rasisti joka puolustelee Khabibia sillä, että tuollainen dagestanilainen muslimi alkuasukas ei pystyisi samalla tavalla käsittelemään ennen matsia tapahtunutta suunsoittoa, kuin mitä viisaat länsimaalaiset. Tässä kuitenkin unohdetaan se, että Khabib on asunut jenkeissä treenaamassa jo jotain 7 vuotta ja otellut UFC:ssä yli 10 kertaa. Kyllä Khabib tietää täysin mikä on hyväksyttyä länsimaissa ja mikä ei. Tässä on kyse ainoastaan siitä, että Khabib kuvittelee olevansa niin iso nimi, että hänen ei tarvitse noudattaa samoja sääntöjä kuin muut. Tuo miten Khabibin kaverit ylpeilee tuolla Conorin kimppuun käymisellä ja miten Khabib vaatii että heitä ei heitä pois UFC:stä on vain ihan jatkoa tuolle. Khabib ajattelee, että UFC taipuu aina, kun on rahanteko kyseessä. Conorin kohdalla tuon nähtiin olevan totta, mutta toivon, että nyt UFC pistää tälle stopin.

Olen seurannut vapaaottelua ja UFC-tapahtumia vuodesta 2005 asti ja ensimmäistä kertaa olen alkanut miettimään vakavissani seuraamisen lopettamista. Olen katsonut aina kaikki tapahtumat, ollut katsomassa useaa tapahtumaa paikan päällä ja ostanut fight passia ja viaplayta. UFC on tietty aina ollut viihdettä, mutta urheilulliset arvot ja reilu peli ovat olleet mukana kuitenkin. Nyt kuitenkin se reilu peli on katoamassa UFC:stä ja tuo jotenkin vie sen mielenkiinnon pois seuraamisesta. En yksinkertaisesti halua katsoa ja tukea rahallisesti tapahtumia joissa on okei nuo Conorin, Colbyn ja Khabibin touhut. Toivottavasti en ole ainut joka ajattelee näin ja UFC joskus huomaisi, että rahaa voisi tehdä toisellakin tapaa.

Olen seurannut vapaaottelua ja UFC-tapahtumia vuodesta 2005 asti ja ensimmäistä kertaa olen alkanut miettimään vakavissani seuraamisen lopettamista. Olen katsonut aina kaikki tapahtumat, ollut katsomassa useaa tapahtumaa paikan päällä ja ostanut fight passia ja viaplayta. UFC on tietty aina ollut viihdettä, mutta urheilulliset arvot ja reilu peli ovat olleet mukana kuitenkin. Nyt kuitenkin se reilu peli on katoamassa UFC:stä ja tuo jotenkin vie sen mielenkiinnon pois seuraamisesta. En yksinkertaisesti halua katsoa ja tukea rahallisesti tapahtumia joissa on okei nuo Conorin, Colbyn ja Khabibin touhut. Toivottavasti en ole ainut joka ajattelee näin ja UFC joskus huomaisi, että rahaa voisi tehdä toisellakin tapaa.

meh

Muuten hyvä lähestyminen Conorilta, mutta tukkaan tuli pystyssä. En selittele yhtään mitään, mutta luulen että keskittyminen painitreeniin vei terän pystyottelusta ottelutauon lisäksi. Plus Khabib on vaan niin hyvä :) Tässä annoin Conorille 55-45 saumat uusintaottelussa Khabibille 65-35.​

Jos vaihtaisin leiriä ja pitäisi lähteä puolustelemaan Conorin esitystä, niin pistäisin kaiken syyn tuolle ekan erän alun kohtalokkaalle polvelle ja sitten toteaisin että 4,5 minuuttia lattialla vaan imi voimat ja pysty ei ollut halutun laista enää sen jälkeen. Isoksi osaksi uskonkin että juuri näin kävi.
Mutta... ...pystyssä olisi silti pitänyt pystyä parempaan. Knockdown lyöntiä ei olisi saanut päästää läpi ja iskuilla olisi pitänyt pystyä satuttamaan kaikesta huolimatta myöhemmissäkin erissä. Khabibin leukaa tuli testattua hieman ja no problems, ei minkäänlaista pienintäkään hätää syntynyt.
Itse näin Conorin suurimpana voitonmahdollisuutena juurikin polven shoottaukseen tai parin hyvän lyönnin jälkeisen yläpotkun, jolla olisi saanut käännettyä ottelun, ihan pelkästään käsiin en uskonut. Nyt polvi vastaan taktiikka koki ison kolauksen kun se koitui lopun aluksi ja samoin kunnon hiipuminen ihan tuosta istumisesta olivat aika huonoja merkkejä seuraavaa ottelua ajatellen.
Ennen ottelua näin tän 75-25 Khabibille ja nyt ottelun jälkeen seuraavan 85-15.

UFC taipuu aina, kun on rahanteko kyseessä. Conorin kohdalla tuon nähtiin olevan totta.

Meinaatko, ettei kultapojun suunnasta tule painetta Ufc:lle pitää Khabib rosterissa? Uskon, että Khabibin leirissä on ymmärretty myös paineet Conorin suunnasta ja sen mahdollistama neuvottelukortti. Conor tuskin haluaa kuvitella tilannetta, ettei koskaan saisi edes mahdollisuutta revanssiin. Khabibille lienee ihan sama vaikka ottelut olisi oteltu. Enkä tarkoita etteikö paloa olisi otella, mutta ryssän egolla ei välttämättä noista ehdoista enää pakiteta.

Yle Puheella Lindgrenissä ja Sihvosessa keskusteltiin myös tuosta eventistä. Sihvosen kaksinaismoralistinen suhtautuminen vapaaotteluun oli sitä itseään ja ikävästi tämä on saanut lajille negatiivista mediahuomiota, kun uutiskynnys vapaaottelusta ylittyy laajassa mittakaavassa tällaisessa kontekstissa.
Jos jollekin perustallaajalle laji on ollut ääriväkivaltaista antiurheilua jo aikaisemmin, niin näillä sekoiluilla otetaan vuosien taka-askelia lajin maineelle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Conor vois ottaa boxingin Malignaggin kanssa seuraavaks. (y)
Saattasin jopa olla Conorin puolella.

Mitä mä ymmärsin tosta Joe Roeganin podcastista missä Mcgregorin valmentaja John Kavanagh, että tämä Malanaggi vs Mcgregor sparri eristä tulee pian Netflix dokumentti. Siitä se nähdään onko matsissa mitään järkeä.

Ei taida suostua Malignaggin ehtoihin. En muista niitä kaikkia mut yks ainakin oli et winner takes all

Eli käytännössä jos Paulie häviää, niin hän joutuu luopumaan vain murto-osasta siitä mistä Conor joutuu luopumaan jos häviää. Ja jos Paulie voittaa, niin hän saa Conorin valtavan palkkion ekstraa, mutta jos Conor voittaa, niin hän saa Paulien pienen palkkion ekstraa. Ja hävitessäänkin Paulie saisi ottelusta suhteessa todella paljon enemmän lisää julkisuutta mitä voisi hyödyntää taloudellisesti, kuin Conor, koska Paulie on nobody suhteessa Conoriin. Kaikinpuolin siis ihan absurdit ehdot ja Paulie tietää sen itsekin, ettei tulisi ikinä toteutumaan.

Todellisuudessa Paulie varmaan hyppisi riemusta jos hänen sitkeä kampanjointinsa lopulta toisi hänelle tuon matsin ja vaikka pari miljoonaa dollaria, voitti tai hävisi.

WaterloggedGrouchyKillerwhale-size_restricted.gif

AdventurousRadiantDeermouse-max-1mb.gif

yPPZg7T.gif

Onpa muuten erinomainen liike Conorilla tuossa viimeisessä giffissa, vaikka tuo taisi tapahtua jo 12 eräisen loppupuolella.

Meinaatko, ettei kultapojun suunnasta tule painetta Ufc:lle pitää Khabib rosterissa? Uskon, että Khabibin leirissä on ymmärretty myös paineet Conorin suunnasta ja sen mahdollistama neuvottelukortti. Conor tuskin haluaa kuvitella tilannetta, ettei koskaan saisi edes mahdollisuutta revanssiin. Khabibille lienee ihan sama vaikka ottelut olisi oteltu. Enkä tarkoita etteikö paloa olisi otella, mutta ryssän egolla ei välttämättä noista ehdoista enää pakiteta.

Tulee varmasti painetta, koska revanssi (ja voitto) Khabibia vastaan on ainut keino Conorille pelastaa brändi.

Välillä tulee myös semmonen fiilis, että Conorin hävitessä se häviäis joidenkin mielessä kaikki krediittinsä ja taitonsa ja on ihan sukka, kuka on pelkällä huutelulla päässyt kahden painoluokan mestariks. Samalla UFC-ottelijoista arvostetaan todella korkealle jätkiä ketkä ei ole ikinä ollut mestareita/edes otellut mestaruudesta. Khabib on ansaitusti mestari voittamattomana ja ylivoimaisena, mutta mulle välittyy joskus tämmönen fiilis. Ehkä oon Conorin nousua seurannut vaan liian diggarina, että olen väärässäkin.

Jos vaihtaisin leiriä ja pitäisi lähteä puolustelemaan Conorin esitystä, niin pistäisin kaiken syyn tuolle ekan erän alun kohtalokkaalle polvelle ja sitten toteaisin että 4,5 minuuttia lattialla vaan imi voimat ja pysty ei ollut halutun laista enää sen jälkeen. Isoksi osaksi uskonkin että juuri näin kävi.
Mutta... ...pystyssä olisi silti pitänyt pystyä parempaan. Knockdown lyöntiä ei olisi saanut päästää läpi ja iskuilla olisi pitänyt pystyä satuttamaan kaikesta huolimatta myöhemmissäkin erissä. Khabibin leukaa tuli testattua hieman ja no problems, ei minkäänlaista pienintäkään hätää syntynyt.
Itse näin Conorin suurimpana voitonmahdollisuutena juurikin polven shoottaukseen tai parin hyvän lyönnin jälkeisen yläpotkun, jolla olisi saanut käännettyä ottelun, ihan pelkästään käsiin en uskonut. Nyt polvi vastaan taktiikka koki ison kolauksen kun se koitui lopun aluksi ja samoin kunnon hiipuminen ihan tuosta istumisesta olivat aika huonoja merkkejä seuraavaa ottelua ajatellen.
Ennen ottelua näin tän 75-25 Khabibille ja nyt ottelun jälkeen seuraavan 85-15.

Mä oon iso conor fani ja myönnän reilusti että parempi voitti. Ei tuossa jäänyt yhtään mitään jossiteltavaa itse ottelun kulusta ja lopputuloksesta. Olin myös melko ensimmäisenä kritisoimassa conoria bussitapauksen jälkeen. Päädyin omalta kohdalta lopputulokseen, että viranomaisten antama rankaisu riittää, eikä ole mun asia vaatia enempää tai vähempää tuomiota.

Suosikkia kannatetaan ylä ja alamäessä. Tuuliviirit vaihtelee tuulensuunnan mukaan. Trollit ja ja ymmärtämättömät on erikseen, ne ei ole enää pelkkiä faneja puolin tai toisin.

Toivon sydämeni pohjasta ettei seuraavaksi ole uusinta kyseessä. Vaikea nähdä, että lopputulos muuttuisi esim. 5kk treenileirin jälkeen.

Mä oon iso conor fani ja myönnän reilusti että parempi voitti. Ei tuossa jäänyt yhtään mitään jossiteltavaa itse ottelun kulusta ja lopputuloksesta. Olin myös melko ensimmäisenä kritisoimassa conoria bussitapauksen jälkeen. Päädyin omalta kohdalta lopputulokseen, että viranomaisten antama rankaisu riittää, eikä ole mun asia vaatia enempää tai vähempää tuomiota.

Suosikkia kannatetaan ylä ja alamäessä. Tuuliviirit vaihtelee tuulensuunnan mukaan. Trollit ja ja ymmärtämättömät on erikseen, ne ei ole enää pelkkiä faneja puolin tai toisin.

Toivon sydämeni pohjasta ettei seuraavaksi ole uusinta kyseessä. Vaikea nähdä, että lopputulos muuttuisi esim. 5kk treenileirin jälkeen.

Juu toivottavasti ei olis revanssi seuraavaksi. Enkä usko että on, sitä olis varmaan aika vaikea myydäkkin tai edes perustella kun ei Conor missään vaiheessa ollut oikeastaan mukana matsissa.

Mä tosin oon huomattavasti positiivisempi Conorin mahdollisuuksista uusinnassa. Conorilla on, tai on ainakin ollut, aseet joilla pystyy voittamaan. Kuten monet on täällä jo sanonut niin jos tulis se sama Conor joka voitti Alvarezin niin ottelu voisi näyttää erilaiselta. Nyt jäi se Conorin parantunut boksauskin näkemättä, kun pelkkään boksaukseen oli kerran panostettu välissä pitkään. Ei sillä, tottakai Khabib olisi omakin ennakkosuosikkini seuraavassakin ottelussa.

Conori ei tietty ota tune up fighteja, mutta ehkä se diaz3 matsi olis paras iso haaste ens keväälle. Sen kun voittaa niin vois syksyllä haastaa vyöstä.

Yllä oleva antaisi aikaa treenata kunnolla ja saada pystyottelun entiselleen. Jotenkin se miljonäärikävelykin ufc229 alussa näytti jäykältä.

Ferguson on moneen kertaan ansainnut pääsyn tittelimatsiin, se olis mukava nähdä seuraavaksi. En tiedä pitäisinkö khabibia edes suosikkina siinä matsissa. Fergusonia tuskin lopetetaan ja sen kunto on dynamiittia, 4. Ja 5. erä voi olla pahoja rasteja khabibille siinä matsissa.

Kyllähän tässä on niin isot rahat kyseessä, että jonkinlainen sopuratkaisu tullaan löytämään. Kaikkien bisneksen kannalta edullista on, että Khabib jatkaa UFC:ssa ja puolustaa titteliään. Älkää olko huolissanne, ei Amerikassa mikään tule estämään rahan tekoa.

Nevadan urheilukomissiokin saa rahansa UFC:n sanktiointimaksuista, joten kyllä he kuuntelevat järkipuhetta ja keksivät sellaisen rangaistuksen, joka "osoittaa", että he eivät tällaista kauheutta hyväksy, mutta joka ei kohtuuttomasti vaikeuta UFC:n bisnestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom