🇺🇸 UFC eventtien yleinen keskustelu 🇺🇸

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu
  • Featured
Meta title: 🔥 UFC – MAAILMAN SUURIN JA RAJUIN KAMPPAILUORGANISAATIO 🔥

Meta description: Octagonin valtias, jossa huipputechnikot, tyrmäsankarit ja megatähdet kohtaavat tavoitellen urheilun kovinta mestaruusvyötä.

Meinaatko, ettei kultapojun suunnasta tule painetta Ufc:lle pitää Khabib rosterissa? Uskon, että Khabibin leirissä on ymmärretty myös paineet Conorin suunnasta ja sen mahdollistama neuvottelukortti. Conor tuskin haluaa kuvitella tilannetta, ettei koskaan saisi edes mahdollisuutta revanssiin. Khabibille lienee ihan sama vaikka ottelut olisi oteltu. Enkä tarkoita etteikö paloa olisi otella, mutta ryssän egolla ei välttämättä noista ehdoista enää pakiteta.

Tulee varmasti painetta, koska revanssi (ja voitto) Khabibia vastaan on ainut keino Conorille pelastaa brändi.

Välillä tulee myös semmonen fiilis, että Conorin hävitessä se häviäis joidenkin mielessä kaikki krediittinsä ja taitonsa ja on ihan sukka, kuka on pelkällä huutelulla päässyt kahden painoluokan mestariks. Samalla UFC-ottelijoista arvostetaan todella korkealle jätkiä ketkä ei ole ikinä ollut mestareita/edes otellut mestaruudesta. Khabib on ansaitusti mestari voittamattomana ja ylivoimaisena, mutta mulle välittyy joskus tämmönen fiilis. Ehkä oon Conorin nousua seurannut vaan liian diggarina, että olen väärässäkin.

Jos vaihtaisin leiriä ja pitäisi lähteä puolustelemaan Conorin esitystä, niin pistäisin kaiken syyn tuolle ekan erän alun kohtalokkaalle polvelle ja sitten toteaisin että 4,5 minuuttia lattialla vaan imi voimat ja pysty ei ollut halutun laista enää sen jälkeen. Isoksi osaksi uskonkin että juuri näin kävi.
Mutta... ...pystyssä olisi silti pitänyt pystyä parempaan. Knockdown lyöntiä ei olisi saanut päästää läpi ja iskuilla olisi pitänyt pystyä satuttamaan kaikesta huolimatta myöhemmissäkin erissä. Khabibin leukaa tuli testattua hieman ja no problems, ei minkäänlaista pienintäkään hätää syntynyt.
Itse näin Conorin suurimpana voitonmahdollisuutena juurikin polven shoottaukseen tai parin hyvän lyönnin jälkeisen yläpotkun, jolla olisi saanut käännettyä ottelun, ihan pelkästään käsiin en uskonut. Nyt polvi vastaan taktiikka koki ison kolauksen kun se koitui lopun aluksi ja samoin kunnon hiipuminen ihan tuosta istumisesta olivat aika huonoja merkkejä seuraavaa ottelua ajatellen.
Ennen ottelua näin tän 75-25 Khabibille ja nyt ottelun jälkeen seuraavan 85-15.

Mä oon iso conor fani ja myönnän reilusti että parempi voitti. Ei tuossa jäänyt yhtään mitään jossiteltavaa itse ottelun kulusta ja lopputuloksesta. Olin myös melko ensimmäisenä kritisoimassa conoria bussitapauksen jälkeen. Päädyin omalta kohdalta lopputulokseen, että viranomaisten antama rankaisu riittää, eikä ole mun asia vaatia enempää tai vähempää tuomiota.

Suosikkia kannatetaan ylä ja alamäessä. Tuuliviirit vaihtelee tuulensuunnan mukaan. Trollit ja ja ymmärtämättömät on erikseen, ne ei ole enää pelkkiä faneja puolin tai toisin.

Toivon sydämeni pohjasta ettei seuraavaksi ole uusinta kyseessä. Vaikea nähdä, että lopputulos muuttuisi esim. 5kk treenileirin jälkeen.

Korttiin on pitkä aika, mutta tämä aiheuttaa varmaan sen verran keskustelua että pystyyn jo.

View: https://www.instagram.com/p/Bo1v5N6HYzF/

Ei kunnolla kortista tietoa, mutta Wikipedia listaa seuraavia tällä hetkellä:

Announced bouts

UFC Light Heavyweight Championship bout

Jon Jones vs. Alexander Gustafsson

UFC Women's Featherweight Championship bout
Cris Cyborg (c) vs. Amanda Nunes

Light Heavyweight bout
Ilir Latifi vs. Corey Anderson

Lightweight bout
B.J. Penn vs. Ryan Hall

Welterweight bout
Michael Chiesa vs. Carlos Condit

Mä oon iso conor fani ja myönnän reilusti että parempi voitti. Ei tuossa jäänyt yhtään mitään jossiteltavaa itse ottelun kulusta ja lopputuloksesta. Olin myös melko ensimmäisenä kritisoimassa conoria bussitapauksen jälkeen. Päädyin omalta kohdalta lopputulokseen, että viranomaisten antama rankaisu riittää, eikä ole mun asia vaatia enempää tai vähempää tuomiota.

Suosikkia kannatetaan ylä ja alamäessä. Tuuliviirit vaihtelee tuulensuunnan mukaan. Trollit ja ja ymmärtämättömät on erikseen, ne ei ole enää pelkkiä faneja puolin tai toisin.

Toivon sydämeni pohjasta ettei seuraavaksi ole uusinta kyseessä. Vaikea nähdä, että lopputulos muuttuisi esim. 5kk treenileirin jälkeen.

Juu toivottavasti ei olis revanssi seuraavaksi. Enkä usko että on, sitä olis varmaan aika vaikea myydäkkin tai edes perustella kun ei Conor missään vaiheessa ollut oikeastaan mukana matsissa.

Mä tosin oon huomattavasti positiivisempi Conorin mahdollisuuksista uusinnassa. Conorilla on, tai on ainakin ollut, aseet joilla pystyy voittamaan. Kuten monet on täällä jo sanonut niin jos tulis se sama Conor joka voitti Alvarezin niin ottelu voisi näyttää erilaiselta. Nyt jäi se Conorin parantunut boksauskin näkemättä, kun pelkkään boksaukseen oli kerran panostettu välissä pitkään. Ei sillä, tottakai Khabib olisi omakin ennakkosuosikkini seuraavassakin ottelussa.

Conori ei tietty ota tune up fighteja, mutta ehkä se diaz3 matsi olis paras iso haaste ens keväälle. Sen kun voittaa niin vois syksyllä haastaa vyöstä.

Yllä oleva antaisi aikaa treenata kunnolla ja saada pystyottelun entiselleen. Jotenkin se miljonäärikävelykin ufc229 alussa näytti jäykältä.

Ferguson on moneen kertaan ansainnut pääsyn tittelimatsiin, se olis mukava nähdä seuraavaksi. En tiedä pitäisinkö khabibia edes suosikkina siinä matsissa. Fergusonia tuskin lopetetaan ja sen kunto on dynamiittia, 4. Ja 5. erä voi olla pahoja rasteja khabibille siinä matsissa.

Kyllähän tässä on niin isot rahat kyseessä, että jonkinlainen sopuratkaisu tullaan löytämään. Kaikkien bisneksen kannalta edullista on, että Khabib jatkaa UFC:ssa ja puolustaa titteliään. Älkää olko huolissanne, ei Amerikassa mikään tule estämään rahan tekoa.

Nevadan urheilukomissiokin saa rahansa UFC:n sanktiointimaksuista, joten kyllä he kuuntelevat järkipuhetta ja keksivät sellaisen rangaistuksen, joka "osoittaa", että he eivät tällaista kauheutta hyväksy, mutta joka ei kohtuuttomasti vaikeuta UFC:n bisnestä.

Miten Gussella noin hölmö ilme :D

Itse veikkaa Gusse vie, ja 50/50 käryääkö jones

Gussen täytynee voittaa Jones kaksi kertaa peräkkäin jos haluaa tukevan otteen mestaruudesta. Trilogia ja välitön uusinta on aika varma jos voittaa ensimmäisen ottelun.

Vielä pari viikkoa, mutta seuraava UFC kortti niin tehdään ketju.

Anthony Smith TKO/KO round 1.

upload_2018-10-12_21-0-8.webp

Main Card (Fox Sports 1)
Light Heavyweight Volkan Oezdemir vs. Anthony Smith
Featherweight Artem Lobov vs. TBD
Light Heavyweight Misha Cirkunov vs. Patrick Cummins
Bantamweight Andre Soukhamthath vs. Jonathan Martinez
Light Heavyweight Gian Villante vs. Ed Herman
Welterweight Alex Garcia vs. Court McGee

Preliminary Card (Fox Sports 1)
Welterweight Nordine Taleb vs. Sean Strickland
Lightweight Thibault Gouti vs. Nasrat Haqparast
Featherweight Calvin Kattar vs. Chris Fishgold
Women's Bantamweight Sarah Moras vs. Talita Bernardo

Early Preliminary Card (UFC Fight Pass)
Lightweight Te'Jovan Edwards vs. Don Madge
Heavyweight Arjan Bhullar vs. Marcelo Golm
Lightweight Stevie Ray vs. Jessin Ayari

Jones on muuten testattu 7 kertaa viimeisen 14 viikon aikana. Gusse kerran.

Itseani lainaten, Cormier on testattu 8 kertaa viimeisen 14 viikon aikana. Minka takia Gusse vain kerran? Onko Ruotsiin liian pitka matka? Kyllahan tuo vaikuttaa silta etta USADA ei ole reilu ja samalla on laiska.

DpLw-VZWsAAg_U_.jpg:large

Tassa tahan mennessa julkistetut matsit:

Featherweight Max Holloway (c) vs. Brian Ortega
Women's Flyweight Valentina Shevchenko vs. Joanna Jedrzejczyk
Light Heavyweight Jimi Manuwa vs. Thiago Santos
Women's Strawweight Cláudia Gadelha vs. Nina Ansaroff
Middleweight Eryk Anders vs. Elias Theodorou
Lightweight Olivier Aubin-Mercier vs. Gilbert Burns
Bantamweight Brad Katona vs. Matthew Lopez
Welterweight Chad Laprise vs. Dhiego Lima
Lightweight John Makdessi vs. Carlos Diego Ferreira
Featherweight Hakeem Dawodu vs. Kyle Bochniak