Tyydyttävä palkka...?

Se on totta, että duunareista varmaan aika pieni osaa saa 3000€/kk 8-16 duunilla.

Tavallinen inssi tarvitsee ainakin pari vuotta lisää työkokemusta uransa alussa, että pääsee samoihin ansioihin kuin DI/Maisteri.

Minkäänlaisiin projektinjohtohommiin en lähtisi alle tuon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palkasta kun puhutaan niin kyllä minunkin mielestä kannattaa aina mainita mitä sen eteen joutuu tekemään, esim. duunin paljous ja työaika. Itse en ainakaan pysty kuvittelemaan että uhraisin kaiken työlle vaikka tulis sitten 10000 käteen kuussa.

Menee :offtopic: osastolle mutta kun hain nykyistä työpaikaani niin sanoin viimeisessä haastattelussa suoraan että olen valmis venymään työn puolesta mutta lasten kanssa vietettyä aikaa se ei saa vähentää ja urheilemaan pitää keritä. Näköjään kelpas noillakin ehdoilla.
 
Sijoittamisesta mitään tietämättä sanoisin, että saa tosiaan melkonen tahti olla jos meinaa kahdessa vuodessa 2500e/kk sijoituksella niistä sijoituksista itselleen perhettä elättävän tulonlähteen kehitellä.

Missä mä puhuin mitään kahdesta vuodesta? Sanoin muutama vuosi ja olisi pitänyt vissiin sanoa että joku 5-10 vuotta, niin ei ois päässyt kukaan käsittämänä tahallaan alakanttiin tota. 5-10 vuodessa 2000-2500 / kk tekee jo ihmeitä tulevaa kassavirtaa ajatellen. Enkä myöskään sanonut, että tossa voisi miksikään oloneuvokseksi ruveta, mutta ei toisaalta tuntuisi juuri missään vaikka joku työpaikka joskus alta menisikin, tai voisi tehdä vaikkapa osa-aikaduunia.

En tiedä mistä sitä lapinlisää sitten tulee jos keskustelun aihe on "mikä olisi tyydyttävä palkka". Pikaisella johtopäätöksellä saamme yhtälön "unelmoi 2000e/kk käteen -palkasta = tienaa alle 2000e/kk käteen". Ja mä luulen että noita noin 2000e/kk lapaseen hemmoja on tässä maassa aika paljon, joskin paljon on myös alle sen. 2000e/kk käteen ei ole nykyaikana enää mikään kovin erikoisen huima palkka.

Tuo oli vain huomio kun puhutaan niistä oikeasti käteen jäävistä tileistä. No ehkä sitä näillä nurkilla on sitten vain niin paskat palkat kun noita alle 2000 (ja reilusti) tienaavia tuntuu olevan erittäin suuri osa. Verotus kun pitää siitä huolen, että tohon 2000 euron nettoon joutuu jo bruttona tienaamaan aika mukavasti.

Tuollainen paritonnia käteen ois itellekin sellainen pidemmän aikavälin tavoite. Tosin pitäähän sitä korjata sitten ylöspäin yleisen kehityksen mukaan. :)
 
Kannattaa laskea 8-10% tuoton mukaa noita pidempiaikaisten sjoitusten tuottoja. Kyllähän sitä viimevuosina on ihan kotimaamme pörssistä revitty 30% vuositutottoja. Mutta 100% varmuudella tollasia ei pitkäaikaisesti vuodesta toiseen nähdä, vaan välillä käydään pakkasella ja homma tasoittuu tohon 8-10% keskiarvoon.
 
Pitkän ajan keskimääräinen nousu pörssissä on noin 10%/vuosi, eli melko kova guru saat olla jos pääset tuohon 16%:iin.

Jos sijottaa 1000€ joka kuukausi 30v ajan 10% vuosittaisella tuotolla, on pääomaa kertynyt sellaiset 1800 000€. Tuo korkoa korolle on ihan mukava asia. :rolleyes:
 
Tuo oli vain huomio kun puhutaan niistä oikeasti käteen jäävistä tileistä. No ehkä sitä näillä nurkilla on sitten vain niin paskat palkat kun noita alle 2000 (ja reilusti) tienaavia tuntuu olevan erittäin suuri osa. Verotus kun pitää siitä huolen, että tohon 2000 euron nettoon joutuu jo bruttona tienaamaan aika mukavasti.

Tuollainen paritonnia käteen ois itellekin sellainen pidemmän aikavälin tavoite. Tosin pitäähän sitä korjata sitten ylöspäin yleisen kehityksen mukaan. :)

http://www.stat.fi/ajk/poimintoja/2006-02-20_tietotrendit3.html


Vuonna 2005 keskipalkka oli 2 500 euroa, ja käteen jäi 1705 euroa. Nyt 2,1 henkilöä käsittävän perheen vuosikulut olivat 29 000 euroa. Tähän meni 17 kuukauden netto-palkka.


Ei se 300€ tuohon päälle ole niin paljoa;).
 
Jos sijottaa 1000€ joka kuukausi 30v ajan 10% vuosittaisella tuotolla, on pääomaa kertynyt sellaiset 1800 000€. Tuo korkoa korolle on ihan mukava asia. :rolleyes:

Vertailun vuoksi: Voi myos ottaa 200 000 euron asuntolainan, ja laittaa sen lyhentamiseen 1000EUR joka kuukausi 30v ajan. Lopputuloksena velaton kaksio, wow.
 
http://www.stat.fi/ajk/poimintoja/2006-02-20_tietotrendit3.html


Vuonna 2005 keskipalkka oli 2 500 euroa, ja käteen jäi 1705 euroa. Nyt 2,1 henkilöä käsittävän perheen vuosikulut olivat 29 000 euroa. Tähän meni 17 kuukauden netto-palkka.


Ei se 300€ tuohon päälle ole niin paljoa;).

Homma toki muuttuu jos vuosituloista lasketaan kk palkka. Mä peräänkuulutin tota ihan perus kk palkkaa (tai tuntipalkkaa kuukautta kohden). Siinä saa olla jo kohtuu liksa että 2000 euroa jää näppiin. Vuosihankkeet nousee tossa jo suhteellisen korkeiksi.
 
Homma toki muuttuu jos vuosituloista lasketaan kk palkka. Mä peräänkuulutin tota ihan perus kk palkkaa (tai tuntipalkkaa kuukautta kohden). Siinä saa olla jo kohtuu liksa että 2000 euroa jää näppiin. Vuosihankkeet nousee tossa jo suhteellisen korkeiksi.

Jos on keskipalkka, niin kai se on keskipalkka ja siihen tulee lomarahat päälle. Eikä läheskään kaikilla ole ylitöitä + muita lisiä.

T: Vuoteen ei senttiäkään ylityökorvauksia.
 
Homma toki muuttuu jos vuosituloista lasketaan kk palkka. Mä peräänkuulutin tota ihan perus kk palkkaa (tai tuntipalkkaa kuukautta kohden). Siinä saa olla jo kohtuu liksa että 2000 euroa jää näppiin. Vuosihankkeet nousee tossa jo suhteellisen korkeiksi.
2000 euroa näppiin ei yliopistotasolta valmistuvalle ole edes aloituspalkkana mitenkään ihmeellinen suoritus. Itse asiassa kaikki kaverini saavat vähintään tuon verran.
 
Enpä ole sijoitusguru minäkään, mutta mistä nykypäivänä saa 16 prosentin vuosituoton?

Pörssissä on monia yhtiöitä jotka ovat tuottaneet tuon 16 % vuodessa
monien vuosien ajan. Lisäksi tarvitaan rautaista ammattitaitoa jotta
osaa valita oikeat yhtiöt. Myöskin liika hajautus syö parhaat tuotot.
Miksi tyytyä keskimääräiseen tuottoon kun voi saada parempaa ?
 
2000 euroa näppiin ei yliopistotasolta valmistuvalle ole edes aloituspalkkana mitenkään ihmeellinen suoritus. Itse asiassa kaikki kaverini saavat vähintään tuon verran.

Kait niitä paritonnia käteen tienaavia sitten on kohtuu paljon. No sitten ihmetyttää se itkeminen huonosta ostoivoimasta. Kyllä parin tonnin tuloilla jo pitäs yhtä ja toista olla rahaa hankkia.

EDIT: Meni jo pahasti offin puolelle, mun puolestani saa tämä riittää tästä.
 
2000 euroa näppiin ei yliopistotasolta valmistuvalle ole edes aloituspalkkana mitenkään ihmeellinen suoritus. Itse asiassa kaikki kaverini saavat vähintään tuon verran.

Ehkä jos olet ekonomi tai vast. Ei varmasti mikään vakio aloituspalkka yliopistosta ainakaan ilman oman alan kokemusta.
 
Ehkä jos olet ekonomi tai vast. Ei varmasti mikään vakio aloituspalkka yliopistosta ainakaan ilman oman alan kokemusta.
Sattumalta kaikki kaverini ovat joko DI:n, KTM:n, lääkärin tai juristin koulutuksen saaneita. Vallitsevassa työmarkkinatilanteessa edellä mainitut eivät tarvitse edes erityisen suurta oman alan kokemusta 3.000 €/kk bruttoaloituspalkkaan.

Lipasto on toki aivan eri maailma.

EDIT: Tai ehkä mulla on vaan fiksuja kavereita?

EDIT2: Ei ne silloin mun kanssa hengailis...
 
Sattumalta kaikki kaverini ovat joko DI:n, KTM:n, lääkärin tai juristin koulutuksen saaneita. Vallitsevassa työmarkkinatilanteessa edellä mainitut eivät tarvitse edes erityisen suurta oman alan kokemusta 3.000 €/kk bruttoaloituspalkkaan.

Lipasto on toki aivan eri maailma.

EDIT: Tai ehkä mulla on vaan fiksuja kavereita?
EDIT2: Ei ne silloin mun kanssa hengailis...

Tuskin joka alan DI:t tuon saavat suoraan koulun penkiltä. KTM:t, juristit ja lekurit kyllä ymmärtää.
 
2 000€ kun sais puhtaana käteen / kk olisi trediin vastaus.

tällä viikolla rupesin funteeraamaan että jos "säästää" johonkin tilille koron ollessa tyyliin 3-5% ja parisataa kuussa sinne parikyt vuotta niin kun räpsähtää oikein mukavasti niin sillon 20 vuoden päästä se sijoitettu raha on menettänyt arvoon paljon, kuka voitti.... pankkiko ??
 
Back
Ylös Bottom