Tyydyttävä palkka...?

kohtuulliset nettotulot olis n. 3500 € /kk. Mutta ei silläkään viitsisi vielä omakotitaloa ostaa, jos sitä ei saa edes viidessä vuodessa maksettua. Saati sitten autoa, vakuutukset maksaa sikana, eikä tolla palkalla vielä paljon bensaa ostella.

Mihin vittuun jengillä palaa sitä rahaa????

EDIT: tarkemmin ajateltuna, taisin vastata kysymyksellä kysymykseeni.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kohtuulliset nettotulot olis n. 3500 € /kk. Mutta ei silläkään viitsisi vielä omakotitaloa ostaa, jos sitä ei saa edes viidessä vuodessa maksettua. Saati sitten autoa, vakuutukset maksaa sikana, eikä tolla palkalla vielä paljon bensaa ostella.

Mihin vittuun jengillä palaa sitä rahaa????

EDIT: tarkemmin ajateltuna, taisin vastata kysymyksellä kysymykseeni.

Toiset laskee enemmän varman päälle kuin toiset.

Saa olla joko melko edullinen talo tai perkeleen kovat tulot jos OKT:n (tai minkä tahansa muun asumuksen pääkapunkiseudulla) aikoo viidessä vuodessa maksaa.

Onneksi kaikki eivät asu PääKoo-seudulla.

Kohtuullinen talo 150k€.

5v = 60kk.

2500€/kk + korot.

Ei tule halvaksi ei.

Kyllä monella kohtuullisesti ansaitsevalla on varaa maksaa 35k€ yksiö samassa ajassa.
 
Saa olla joko melko edullinen talo tai perkeleen kovat tulot jos OKT:n (tai minkä tahansa muun asumuksen pääkapunkiseudulla) aikoo viidessä vuodessa maksaa.
 
Joku 2000e olisi kohtuullinen verojen jälkeen, ei niin että enempää ei saisi olla :)
Sillä makselisi vuokrat ja muut sitten tulevaisuudessa, mutta ei kyllä rikastuisi. Pääasia että pystyy elämään normaalia elämää ja saa edes jotain ostettua.
 
Täällä pörrää vissiin enemmänkin kansanedustajia ja aivokirurgeja kun näitä palkkoja katselee.

2000€/kk käteen ois jo todella hyvä palkka. Edellyttäen ettei tarvitse tehdä yhtään ylitöitä. Tolla pärjäisin ainakin itse mainiosti.
 
2000e/kk käteen, liukuva työaika ja joustava ilmapiiri molempiin suuntiin kohtuudella ja työt ei tule kotiin.
 
Aikaisemmin laitoin tänne että 2000 käteen olis riittävä, nyt täytyy korottaa että 500-1000 e tohon päälle. Nyt tulee +2000 e kuussa käteen ja ei tunnu riittävän. Tosin niin kuin viisaammat on täällä todenneet, ei isot tulot vaan ne pienet kulut.

Tai siis kyllähän toi oikeesti riittää mutta aina tuntuu että jotain puuttuu, joku cd levy, uudet kengät, poreallas, moottoripyörä. Ahne paskiainen.
 
Pari tonnia jää tällä hetkellä käteen ja töitä ei tule kotiin. Eli nyt on tyydyttyvä palkka. Mutta kyllähän se tonnin verran kuussa enemmän hyvää tekis :)
 
Aikaisemmin laitoin tänne että 2000 käteen olis riittävä, nyt täytyy korottaa että 500-1000 e tohon päälle. Nyt tulee +2000 e kuussa käteen ja ei tunnu riittävän. Tosin niin kuin viisaammat on täällä todenneet, ei isot tulot vaan ne pienet kulut.

Tai siis kyllähän toi oikeesti riittää mutta aina tuntuu että jotain puuttuu, joku cd levy, uudet kengät, poreallas, moottoripyörä. Ahne paskiainen.

Sama täällä. Kyllä se niin on että vaikka tulisi 5000e/kk, niin mulle ei varmaan jäisi kk:ssa yhtään enempää kaikkien laskujen jälkeen, koska tuhlailu nousisi samaa tahtia kuin palkkakin.
Eräs sukulaiseni tienaa +10 000e/kk ja sanoi, että ei tuolla palkalla ole enään mitään merkitystä, koska kaiken tarpeellisen jälkeen loput menee johonkin mikä ei ole niin tarpeellista.
2000 eurolla/kk pärjää kyllä ihan hyvin, mutta tällä hetkellä tosiaan tuntuu, että esim. 500e/kk lisää helpottaisi kummasti. Itsehän sitä menonsa on tehnyt ja niistäkin pääsee eroon ihan koska vaan, jos siltä tuntuu.
 
no entäs mitä oletta mieltä 4000€ käteen jäävästä. Miten sijoittasitte/kuluttaisitte?

Mulla jäis tosta helposti sellaset 2000-2500 sijoitettavaksi. Tota kun muutaman vuoden tolla tahilla sijoittelis, niin eipä tarttis palkkatöistä kauaa stressata. ;)

Täällä pörrää vissiin enemmänkin kansanedustajia ja aivokirurgeja kun näitä palkkoja katselee.

2000€/kk käteen ois jo todella hyvä palkka. Edellyttäen ettei tarvitse tehdä yhtään ylitöitä. Tolla pärjäisin ainakin itse mainiosti.

Niinpä. Monesti tuntuu että just näissä keskusteluissa on sitä lapinlisää oikein huolella. Taitaa suomenmaassa olla aika pieni määrä niitä jotka nettona saa 2000 euroa ja siis ilman ylitöitä, päivärahoja, kilometrikorvauksia sun muista, eli puhtaana palkkana.
 
Taitaa suomenmaassa olla aika pieni määrä niitä jotka nettona saa 2000 euroa ja siis ilman ylitöitä, päivärahoja, kilometrikorvauksia sun muista, eli puhtaana palkkana.

Ei se vaadi kuin ~2500-3000€ riippuen verovähennyksistä. Ainakin IT-hommissa aika vakio.
 
Mulla jäis tosta helposti sellaset 2000-2500 sijoitettavaksi. Tota kun muutaman vuoden tolla tahilla sijoittelis, niin eipä tarttis palkkatöistä kauaa stressata. ;)



Niinpä. Monesti tuntuu että just näissä keskusteluissa on sitä lapinlisää oikein huolella. Taitaa suomenmaassa olla aika pieni määrä niitä jotka nettona saa 2000 euroa ja siis ilman ylitöitä, päivärahoja, kilometrikorvauksia sun muista, eli puhtaana palkkana.

No en tiiä tuo oli kuiten talouden tulot eli 2 ihmiseltä.

Asunto imaisee aika hyvän loven tuohon ja ei se autokaan ilmainen ole....

nyt vielä hoitovapaalla niin toisen palkka jää saamatta..
 
Niinpä. Monesti tuntuu että just näissä keskusteluissa on sitä lapinlisää oikein huolella. Taitaa suomenmaassa olla aika pieni määrä niitä jotka nettona saa 2000 euroa ja siis ilman ylitöitä, päivärahoja, kilometrikorvauksia sun muista, eli puhtaana palkkana.
No jaa, oli ala mikä hyvänsä niin jos sulla on ylempi korkeakoulututkinto ja olet yksityisellä puolella oman alan töissä niin kyllä tuo 2000 Eur pitäisi aika kivuttomasti käteen jäädä, ainakin muutaman vuoden työkokemuksen jälkeen. En nyt muista mitä tilastot sanoo, mutta veikkaisin että tuollaiseen tulotasoon pääseviä on kuitenkin n x 100000. Parhaiten ansaitsevan yhden prosentin (kuitenkin kymmeniä tuhansia ihmisiä kuuluu tähän ryhmään) raja oli jotain 60 - 70 KEur / vuosi...
 
Mulla jäis tosta helposti sellaset 2000-2500 sijoitettavaksi. Tota kun muutaman vuoden tolla tahilla sijoittelis, niin eipä tarttis palkkatöistä kauaa stressata. ;)

Sijoittamisesta mitään tietämättä sanoisin, että saa tosiaan melkonen tahti olla jos meinaa kahdessa vuodessa 2500e/kk sijoituksella niistä sijoituksista itselleen perhettä elättävän tulonlähteen kehitellä.


Niinpä. Monesti tuntuu että just näissä keskusteluissa on sitä lapinlisää oikein huolella. Taitaa suomenmaassa olla aika pieni määrä niitä jotka nettona saa 2000 euroa ja siis ilman ylitöitä, päivärahoja, kilometrikorvauksia sun muista, eli puhtaana palkkana.

En tiedä mistä sitä lapinlisää sitten tulee jos keskustelun aihe on "mikä olisi tyydyttävä palkka". Pikaisella johtopäätöksellä saamme yhtälön "unelmoi 2000e/kk käteen -palkasta = tienaa alle 2000e/kk käteen". Ja mä luulen että noita noin 2000e/kk lapaseen hemmoja on tässä maassa aika paljon, joskin paljon on myös alle sen. 2000e/kk käteen ei ole nykyaikana enää mikään kovin erikoisen huima palkka.
 
Tavoitteista ei ole mitään iloa jos ne eivät ole realistisia. Ei niitä pysty tavoittamaan muuten millään. Silloin ne ovat pikemminkin haaveita kuin tavoitteita.

Niin, mutta kyllä tuollaisetkin tulot ovat ihan realistisia. Onhan täällä maapallolla lukuisia henkilöitä, jotka nauttivat mukavan kokoisia palkkoja. Tosin en voi kieltää hankaluutta päästä isoihin tuloihin käsiksi, muutenhan me kaikki oltaisiin miljonäärejä. Mutta maailma on täynnä mahdollisuuksia tehdä rahaa, jos hyväksyy riskit ja on onnea matkassa.

Heh, ehkä mä olen vain taivaanrannanmaalari, no aika näyttää.
 
niinpä tietysti!

Pitää muistaa myös lähtökohdat. Toinen voi olla vanhempi pääsuunnittelija sille se tyydyttävä palkka olla 3000€ käteen. Nuori vasta valmistunut insinöörin planttu joka ei tiedä vielä mistään mitään tyytyy 1600€ palkkaan.

Tästä aiheestahan voi näköjään jauhaa pitkään.
 
3k€ nettona riittäisi minulle.
 
Sijoittamisesta mitään tietämättä sanoisin, että saa tosiaan melkonen tahti olla jos meinaa kahdessa vuodessa 2500e/kk sijoituksella niistä sijoituksista itselleen perhettä elättävän tulonlähteen kehitellä.




.

2500 Eur / kk , sijoitus aika 8 vuotta 16 % vuosittaisella tuotolla tekee 495801 Eur.:whip:
 
Itse pärjäsin aikoinaan 1800mk kk tuloilla ihan hyvin. Nykyään ei meinaa 2000e/kk pärjätä paljonkaan. No joo, pärjää, mutta kun on laskuja itselleen tehnyt niin niistä kärsii. Mutta toisaalta, mitä ihmettä sillä rahalla sitten tekee, JOS SITÄ EI KÄYTÄ?!?!?! Tätä olen aina ihmetellyt. Eli palkkaa (työperäistästressiä) kannattaa ottaa juuri sen verran, kuin sitä rahaa tarvitsee omaan haviteltuun elintasoon. Jos tosiaan itse tienaisin vaikka puolet enemmän, niin ei elämä sen kummallisempaa olisi. Ehkä olisi hienompi/kalliimpi asunto, kalliimpi auto, vene, muut lelut, kävisin ulkomailla muutaman kerran vuodessa ym. ym. mutta mitään ihmeellistä en saisi enemmän. Tälläkin hetkellä saan melkein kaiken mitä haluan.
 
Back
Ylös Bottom