Tyydyttävä palkka...?

Tämänhetkiseen palkkaan ei voi olla kovin tyytyväinen (1500 e/kk) mutta ulkomaan päivärahojen kanssa tilille kuitenkin napsahtelee 3500 e kuukausittain, kesäkuussa tuli lomarahojen kanssa lähemmäs 5000 e. Voi olla että tyytyväisyys loppuu sitten siihen kun maksan tuosta verot :wall: :wall:

Olettaen, että saat päivärahat kaikilta kuukauden päiviltä niin päivärahan määrä pitäisi olla 76€/päivä? Angolassako oleskelet?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämänhetkiseen palkkaan ei voi olla kovin tyytyväinen (1500 e/kk) mutta ulkomaan päivärahojen kanssa tilille kuitenkin napsahtelee 3500 e kuukausittain, kesäkuussa tuli lomarahojen kanssa lähemmäs 5000 e. Voi olla että tyytyväisyys loppuu sitten siihen kun maksan tuosta verot :wall: :wall:

Ja maksat vielä verojakin päivärahoista? :jahas:
 
Jos vaikka sen 2500 jäis käteen niin olis ihan jees.

Josko sitä firmaa vaihtamalla tulis lisää?
Nykyisessä tilanteessa ei ikinä pääse noihin tuloihin. :curs:
 
"Lehti kertoo McGoldrickin tehneen säännöllisesti 21-tuntisia työpäiviä. Tämä oli välttämätöntä, koska hän halusi ohjata ryhmänsä toimintoja kolmella eri aikavyöhykkeellä saman vuorokauden aikana."

Hyvää työpäivää äijä ainakin painoi. :)

Ehkä kaveri kuitenkin halusi vain jäädä pois "oravanpyörästä". Luulis tolla tahdilla palavan kiinni ihan kenen tahansa päänuppi.
 
Ehkä kaveri kuitenkin halusi vain jäädä pois "oravanpyörästä". Luulis tolla tahdilla palavan kiinni ihan kenen tahansa päänuppi.

Kuka tahansa, kuka tekee rahaa on palkkansa ansainnut;). Bonuksia saisi olla käytössä enemmänkin. Itsellekin sopisi jos liksa tippuisi ja loppu tulisi mahdollisesta tuloksesta.
 
Kuka tahansa, kuka tekee rahaa on palkkansa ansainnut;). Bonuksia saisi olla käytössä enemmänkin. Itsellekin sopisi jos liksa tippuisi ja loppu tulisi mahdollisesta tuloksesta.

No en mä ole väittänyt mitään ton palkkansa ansaitsemisesta. Sopi vaan hyvin tähän ketjuun tuo palkkataso. ;) Mutta eipä tossa varmaan muuta elämää ole ollut kuin tuo duuni.
 
Ei varmana olisi jätkä tehny tuntiakaan varastolla hommia saati 21:rock:

Tuon uutisen kaltaset ihmiset mua oksettaa, vittu että voi olla sikamaista touhua. Toi on niin sairas palkka, että oksat pois. Mies halusi lisää...voi vittu mikä pelle.

Lisää voi haluta, mutta tais hinnotella itsensä ulos?
 
Enpäs tiedä onko täällä porukkaa samassa tilanteessa tai tietoisia tuloista, mutta itsellä on n. vuoden päästä valinta joko jatkan tutkijana tähtäimessä professuuri (toivottavasti 5 vuoden sisään) tai sitten lähtö yksityiselle puolelle konsultoimaan, ICT ala, koulutustaso siis pian tohtori.

Olen köyhistellyt koko elämäni, ajattelin että olis aika alkaa saamaan asiallista liksaa ja lopettaa nöhväys. Professoreilla on kohtuulliset liksat ja peruspalkkaa korottavat suorituslisät, mutta veikkaisin että siihen 5k/kk-tasolle suunnilleen jäädään. Ehkä vähän yli kuitenkin, plus asiantuntijatehtävistä voi nyhtää lisää jos muille tekee samalla.

Konsultoinnista yksityiseltä sektorilta en tiedä niinkään, vihjataan nyt kuitenkin että tietysti spessumpaa sektoria hoidan alasta (tietty) ja kehtaan väittää siitä jotain tietäväni. Sitten jos vaikka saisikin professuurin 5 vuoden päästä niin eipä siitä sitten hetkeen pompata enää yksityiselle sektorille. Nyt se olisi vielä tehtävissä. Oma erikoisala kiinnostaa, ei niin väliksi hölisenkö siitä akateemisessa maailmassa vai yksityisellä puolella. Noh ok, akateemisessa on omat etunsa ja kivat kesälomat, mutta tällä hetkellä kiinnostaa myös raha. Enkä ole tätä puolta oikein koskaan niin paljon ajatellut, aina olen pihalla ollut kuin lumiukko palkkojen kanssa, toisaalta meillä ne määräytyy aika automaattisesti joten... olen ollut tynnyrissä palkkakehitysten osalta.

Paskaan palkkaan kyllästynyt. Nyt pitää ottaa kaikkien näiden pitkien vuosien edestä. Omaisuutta aika 0.
 
Periaatteessa olisi jossain vaiheessa ehkä mahis suorittaa MBA, mutta en tiedä, taitaa olla hypetetty sekin paperi nykyään. Saako siitä todellista hyötyä, eli lisää potentiaalista palkkatasoa vai ei, se on toinen juttu.

Tai sitten lähden ulkomaille. En mielellään lähtisi alle reippaan 4k/kk hommiin Suomessa enkä missään nimessä ulkomailla mennä alle tuon.
 
Enpäs tiedä onko täällä porukkaa samassa tilanteessa tai tietoisia tuloista, mutta itsellä on n. vuoden päästä valinta joko jatkan tutkijana tähtäimessä professuuri (toivottavasti 5 vuoden sisään) tai sitten lähtö yksityiselle puolelle konsultoimaan, ICT ala, koulutustaso siis pian tohtori.

Olen köyhistellyt koko elämäni, ajattelin että olis aika alkaa saamaan asiallista liksaa ja lopettaa nöhväys. Professoreilla on kohtuulliset liksat ja peruspalkkaa korottavat suorituslisät, mutta veikkaisin että siihen 5k/kk-tasolle suunnilleen jäädään. Ehkä vähän yli kuitenkin, plus asiantuntijatehtävistä voi nyhtää lisää jos muille tekee samalla.

Konsultoinnista yksityiseltä sektorilta en tiedä niinkään, vihjataan nyt kuitenkin että tietysti spessumpaa sektoria hoidan alasta (tietty) ja kehtaan väittää siitä jotain tietäväni. Sitten jos vaikka saisikin professuurin 5 vuoden päästä niin eipä siitä sitten hetkeen pompata enää yksityiselle sektorille. Nyt se olisi vielä tehtävissä. Oma erikoisala kiinnostaa, ei niin väliksi hölisenkö siitä akateemisessa maailmassa vai yksityisellä puolella. Noh ok, akateemisessa on omat etunsa ja kivat kesälomat, mutta tällä hetkellä kiinnostaa myös raha. Enkä ole tätä puolta oikein koskaan niin paljon ajatellut, aina olen pihalla ollut kuin lumiukko palkkojen kanssa, toisaalta meillä ne määräytyy aika automaattisesti joten... olen ollut tynnyrissä palkkakehitysten osalta.

Paskaan palkkaan kyllästynyt. Nyt pitää ottaa kaikkien näiden pitkien vuosien edestä. Omaisuutta aika 0.

Mitenkäs tutkimuspuoli, kiinnostaako se sitten niin paljon, että proffeesuuri viehättäisi vielä kymmenenkin vuoden päästä?
Konsultointi on siitä kinkkinen ala, että se on aika suhdanneherkkää. Riippuu toki myös, millaista konsultointia harjoittaa. Se hyvä puoli yksityissektorilla toki on, että voi hinnoitella itse itsensä täysin vapaasti eli nyhtää fyrkkaa niin paljon kuin asiakas suinkin on valmis maksamaan. Julkisella on sitten hieman eri homma. On listapalkat ja vierailuluennoistakin maksetaan listan mukaan. Toki silloinkin oman firman pyörittäminen taustalla onnistuu jossain mittakaavassa.

Itse ajattelin siirtyä jossain vaiheessa konsultoinnin puolelle mikäli ei tule mitään kiehtovampia työjuttuja eteen. Jos tilanne markkinoilla muuttuu, voi aina vaihtaa ns. turvalliseen leipään mutta rahaa on tehtävä silloin kun siihen on mahdollisuus.
 
Reilu 2,5 vuotta työkokemusta takana insinöörinä ja tyydyttävän palkan määritelmä on noussut vain. 2,5 vuodessa tullut otettua jos jonkin sortin lainaa kaikkeen turhaan.

Nykään kiinteät menot ilman ruokamenoja n.1000€ kuussa. Vuoden päästä laskevat noin -400€/kk. 3 vuoden päästä kiinteät menot enää vajaa 500€, jolloin jää rahaa suht paljon kaikkeen muuhun.

Tammikuussa, kun koeajat loppuu tässä työpaikassa, on bruttopalkka noussut 3 vuodessa n.1000€ ja silti tuntuu (lainojen takia), että rahaa on yhtä paljon tai vähän käytettävissä kuin vastavalmistuneenakin. Nyt siis maksellaan kiltisti lainoja pois :)
 
Ainakin tällä hetkellä tuntuu, että joku ~2000€ kuussa olisi ihan riittämiin. Ennemmin tekisin tollaisella keskitason palkalla mielekkäitä hommia, kuin 2 x paremmalla palkalla jotain saatanasta olevaa työtä. Nyt tienaan hurjat ~600-1200€/kk ja ihan hyvin toi määrä on riittänyt, kun asumisesta ei tarvi maksaa ja syömisistäkin vain osa.
 
Kuka tahansa, kuka tekee rahaa on palkkansa ansainnut;). Bonuksia saisi olla käytössä enemmänkin. Itsellekin sopisi jos liksa tippuisi ja loppu tulisi mahdollisesta tuloksesta.

Tosta olen kyllä samaa mieltä. Tasapäistäminen vittuun ja kaikille palkkaa omien ansioidensa mukaan. Toki jokin perus pohjapalkka pitää olla, mutta on aivan järjetöntä maksaa sille laiskimmalle paskalle samaa palkkaa kuin ahkerimmalle. Tämä on liian monessa firmassa valitettavasti edelleen todellisuutta.
 
Tosta olen kyllä samaa mieltä. Tasapäistäminen vittuun ja kaikille palkkaa omien ansioidensa mukaan. Toki jokin perus pohjapalkka pitää olla, mutta on aivan järjetöntä maksaa sille laiskimmalle paskalle samaa palkkaa kuin ahkerimmalle. Tämä on liian monessa firmassa valitettavasti edelleen todellisuutta.

Osittain samaa mieltä. Lähipiirissäkin on eräs "yli"tunnollinen työntekijä, joka jaksaa vääntää samalla paskapalkalla monen hommat, kun muut on savonpekkasilla, tai valittaa jotain vitun sormenkoukistajaa lekurilla ja pokkaa pitkät sairaslomat. Firmassa ei vaan koskaan huomata noita tyyppejä, ketkä sen puljun pitää pystyssä:rolleyes:
 
Back
Ylös Bottom