Enpäs tiedä onko täällä porukkaa samassa tilanteessa tai tietoisia tuloista, mutta itsellä on n. vuoden päästä valinta joko jatkan tutkijana tähtäimessä professuuri (toivottavasti 5 vuoden sisään) tai sitten lähtö yksityiselle puolelle konsultoimaan, ICT ala, koulutustaso siis pian tohtori.
Olen köyhistellyt koko elämäni, ajattelin että olis aika alkaa saamaan asiallista liksaa ja lopettaa nöhväys. Professoreilla on kohtuulliset liksat ja peruspalkkaa korottavat suorituslisät, mutta veikkaisin että siihen 5k/kk-tasolle suunnilleen jäädään. Ehkä vähän yli kuitenkin, plus asiantuntijatehtävistä voi nyhtää lisää jos muille tekee samalla.
Konsultoinnista yksityiseltä sektorilta en tiedä niinkään, vihjataan nyt kuitenkin että tietysti spessumpaa sektoria hoidan alasta (tietty) ja kehtaan väittää siitä jotain tietäväni. Sitten jos vaikka saisikin professuurin 5 vuoden päästä niin eipä siitä sitten hetkeen pompata enää yksityiselle sektorille. Nyt se olisi vielä tehtävissä. Oma erikoisala kiinnostaa, ei niin väliksi hölisenkö siitä akateemisessa maailmassa vai yksityisellä puolella. Noh ok, akateemisessa on omat etunsa ja kivat kesälomat, mutta tällä hetkellä kiinnostaa myös raha. Enkä ole tätä puolta oikein koskaan niin paljon ajatellut, aina olen pihalla ollut kuin lumiukko palkkojen kanssa, toisaalta meillä ne määräytyy aika automaattisesti joten... olen ollut tynnyrissä palkkakehitysten osalta.
Paskaan palkkaan kyllästynyt. Nyt pitää ottaa kaikkien näiden pitkien vuosien edestä. Omaisuutta aika 0.