Tyydyttävä palkka...?

Meillä on duunissa sähköinssi, joka on ollu laivalla konemestarina...tiedä sit mikä on politiikka nykyään...

Voinut lukea eka amiksessa vahtikonemestariksi jolloin voi tehdä 2.mestarin hommia laivalla, tai pienemmällä paatilla 1.mestarin hommia. Sitten AMK-koulutuksen kautta sähköinssiksi. Ellei sitten ole ikä luokkaa 50-60vuotta niin sitten varmaan on eri reitti ollut.

Timba, sulla on varmaan katsos jo jonkun näköiset inssin paperit, niin ainakin SAMK järjestää Porissa työssäolevien koulutusta, niin lampsi jonnekkin AMK:n ja kysele sieltä, varmaan kertoo enemmän..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En edes tiedä mikä musta tulee isona, mutta kyllä mulla on aina ollu kuvitelmissa, että tuun tienaamaa vähintään 2500 euroa/kk. Ehkä tommonen kuvitelma perustuu koulumenestykseen tai johonkin, emmä tiiä. Joka tapauksessa toi 2500 ois varmaan ihan kiva palkka, ei tarttis pelkästään kärvistellä. Kattellaan.

Musta tuntuu että toi tyydyttävän palkan taso nousee samaa vauhtia kuin oma palkka. Ahneus kasvaa koko ajan.
Ajattelin joskus että tuo 2500€/kk ois tyydyttävä, kohta se on saavutettu ja tuntuu että se on aivan liian vähän. Joten 3000 on varmaan sitten se tyydyttävä.

Olen tässä vuoden sisään vaihtanut 3 kertaa parempaan (ainakin palkallisesti) paikkaan ja joka kerta kun olen vaihtanut on edellinen työnantaja itkenyt lojaalisuuden puutteesta yms. Kun ilmoittaa että jään jos maksat saman verran kuin uusi paikka niin syytetään ahneeksi, mikä sinänsä on totta että vaihdan kyllä aina kun joku maksaa paremman palkan samasta työstä.

Viime kuussa 2910e käteen ja pelkällä amiksen käymisellä. Riittää vallanmainiosti meikäläiselle nyt ja tulevaisuudessa. Noi osakehommat kiinnostas kyllä aika kovasti, tulee pienellä rahalla niilläkin kikkailtua.. Kaverin kanssa on myös suunnitelmia firmalle oman työpaikan lisäksi! Ihmiset aina valittaa, ettei ole rahaa. Mut jos menot on suuremmat kuin tulot, niin rikastuminen on mahdotonta..

Musta tuntuu että toi tyydyttävän palkan taso nousee samaa vauhtia kuin oma palkka. Ahneus kasvaa koko ajan.
Ajattelin joskus että tuo 2500€/kk ois tyydyttävä, kohta se on saavutettu ja tuntuu että se on aivan liian vähän. Joten 3000 on varmaan sitten se tyydyttävä.

Olen tässä vuoden sisään vaihtanut 3 kertaa parempaan (ainakin palkallisesti) paikkaan ja joka kerta kun olen vaihtanut on edellinen työnantaja itkenyt lojaalisuuden puutteesta yms. Kun ilmoittaa että jään jos maksat saman verran kuin uusi paikka niin syytetään ahneeksi, mikä sinänsä on totta että vaihdan kyllä aina kun joku maksaa paremman palkan samasta työstä.

Musta se ei ole ahnetta pyytää/vaatia kohtuullista korvausta tekemästään työstä mikäli teet työn kunnolla ja koet olevasi ammattimies omalla alallasi. Ahnetta sen sijaa musta on se että firma ei voi tinkiä prosenttiakaan tavoitekatteestaan (esim 20%) jotta työntekijä olisi tyytyväinen ja motivoitunut. Se on myös lyhytkatseista koska motivoitunut työntekijä saattaa tehdä esim tuplasti enemmän tulosta kuin "mäoonvaantöissätäällä -asenteella" varustettu työntekijä, alasta riippuen tietenkin.

Täytyy kompata visionia: vaatimustaso näyttää nousevan aina kun jonkun tason saavuttaa. Nyt näyttää siltä että pääsen omalle tasolle mitä aikaisemmin pidin tyydyttävänä palkkana, tai oikeastaan reilusti ylikin. Päivääkään en vielä ole uutta duunia tehnyt ja jo nyt välillä tulee mieleen että mikähän on seuraava askel...Vittu että ihminen on ahne, ja tyhmä.

Täytyy kompata visionia: vaatimustaso näyttää nousevan aina kun jonkun tason saavuttaa. Nyt näyttää siltä että pääsen omalle tasolle mitä aikaisemmin pidin tyydyttävänä palkkana, tai oikeastaan reilusti ylikin. Päivääkään en vielä ole uutta duunia tehnyt ja jo nyt välillä tulee mieleen että mikähän on seuraava askel...Vittu että ihminen on ahne, ja tyhmä.

Lisää komppausta, mulla tilanne ja fiilis melkein tasan sama. Tulotaso luontaisetuineen ylittää pian alkavassa työssä sen, mitä vielä muutama viikko sitten pidin mahdollisena ehkä 10 vuoden päästä. Nyt jo mietityttää että "aika vähän kuitenkin jää käteen", vaikka laskujeni mukaan käteen jää reilusti enemmän kuin tämän hetken bruttotulot. :/

On se perhana vieköön kumma tämä ihmismieli. No, enivei, en mä tähän duuniin palkan takia mennyt vaan aivan muista syistä, joten hyvä palkka on vaan kiva lisä muiden, enemmän henkisen puolen odotusten rinnalle. Toivottavasti odotukset toteutuu ja pääsen oppimaan paljon uutta ja menestymään elämäni tähän asti mielenkiintoisimmassa duunissa!

No olen nykyiseen palkkaani tyytyväinen, tai siis en juuri tällä hetkellä kun suoritan varusmiespalvelusta 3,50/päivä, mutta sitten taas kun pääsen takaisin töihin niin 1700/kk + päivärahat ja kilsakorvaukset niin käteen jää aina semmonen noin 1800 e niin se on tämmöselle yksin asujalle aika passeli

2000€ jos jäisi käteen verojen jälkeen, niin olisin tyytyväinen. Ainakin näillä leveysasteilla sillä pärjäisi tosi hyvin. Tai no hyvin ja hyvin, kaikkihan riippuu aina tietysti asuntolainan määrästä ja kuukausieristä.

Niin ja luonnollisesti ei riitä, että vain toinen taloudessa tienaisi tuon, vaan tietysti molemmat, niin sit olis passeli.

2000€ jos jäisi käteen verojen jälkeen, niin olisin tyytyväinen. Ainakin näillä leveysasteilla sillä pärjäisi tosi hyvin. Tai no hyvin ja hyvin, kaikkihan riippuu aina tietysti asuntolainan määrästä ja kuukausieristä.

Niin ja luonnollisesti ei riitä, että vain toinen taloudessa tienaisi tuon, vaan tietysti molemmat, niin sit olis passeli.

Aika pilvilinnoissa tunnut sinäkin elävän. Tietty sitä pitääkin olla tavoitteet (tai haaveet) korkealla, mutta kyllähän sitä pärjää perhe vähän pienemmälläkin kun 4000 nettotuloilla. Jos toinen tienaa 2000 käteen voi toinen olla jo aikasta pienellä palkalla tai jopa työttömänä ja hyvin tulee toimene jos ei ihan överiksi vedä lainoja yms.

Jos OKT:n saisi maksettua 5vuodessa, niin sit ois aika riippumaton taloudellisesti.

Itse en vielä OKT:n omistajana luokittelisi itseäni taloudellisesti riippumattomaksi. Mielestäni taloudellinen riippumattomuus saavutetaan siinä vaiheesssa kun sijoitettavaa varallisuutta on min. 500 000€ (+ velattomat asunnot ja muut härpäkkeet) mieluiten tuplat. Tällöin pystyy elämään pelkillä osingoilla, jotka ovat keskimäärin 4% p.a - verot.

Aika pilvilinnoissa tunnut sinäkin elävän. Tietty sitä pitääkin olla tavoitteet (tai haaveet) korkealla, mutta kyllähän sitä pärjää perhe vähän pienemmälläkin kun 4000 nettotuloilla. Jos toinen tienaa 2000 käteen voi toinen olla jo aikasta pienellä palkalla tai jopa työttömänä ja hyvin tulee toimene jos ei ihan överiksi vedä lainoja yms.

En ymmärrä pointtiasi hyvä mies? Mitä tekemistä pilvilinnoilla on asian kanssa? Vastasin threadiin, jonka nimi on "Tyydyttävä palkka...?". Ei ollut kyse siitä, millä tulee toimeen. Tulin joskus toimeen opintotuella ja osa-aikatöillä. Nyt molemmilla meidän taloudessa jää hieman alle 1500€ kuussa käteen ja tokihan tällä tulee toimeen, mutta tämä ei ole mulle tyydyttävä palkka. Got it?

En ymmärrä pointtiasi hyvä mies? Mitä tekemistä pilvilinnoilla on asian kanssa? Vastasin threadiin, jonka nimi on "Tyydyttävä palkka...?". Ei ollut kyse siitä, millä tulee toimeen. Tulin joskus toimeen opintotuella ja osa-aikatöillä. Nyt molemmilla meidän taloudessa jää hieman alle 1500€ kuussa käteen ja tokihan tällä tulee toimeen, mutta tämä ei ole mulle tyydyttävä palkka. Got it?

:nolo: Mun moka. Menee nää ketjut välillä aika huolella sekasin kun tosta "uudet viestit" listasta näitä poimii. Eli turha avautuminen minulta kun juuri tästä aiheesta oli kyse.

Ilman asuntolainaa voi olla 2000€ ihan passeli, mutta ei se ole vielä paljoa. Ei silläkään viitsisi vielä omakotitaloa ostaa. Kyllä se tavalliseen elämiseen riittää ilman autoa ja älytöntä reissaamista.

Ehkä sitten olisi kohtuullinen liksa jos 30% nettotuloista riittäisi OKT:n maksuun 5-10v:ssa.

Korjataampa aikaisempaa vastausta.

Palkka alkaisi olla kohtuullisen tyydyttävä jos käteen jäävä osuus pyörisi siinä 3keur hujakoilla. Yksin eläessä asumismenot ja kustannukset autosta ovat kohtuullisen älyttömät... tai sit pitää oikeesti muuttaa pöndelle kulujen karsimiseksi.

Itse olisin tyytyväinen johonkin 10 000€ käteen kuussa. Sillä saisi osteltua jo kaikkea kivaa ja pidettyä mukavaa asuntoa. Ennen kun kukaan käy kiinni niin, pitäähän niitä tavoitteita olla.:)

Tosin tuonne pääseminen tarkoittaisi kai oman yrityksen perustamista tai muuten vain hyvää paikkaa ja ripausta tuuria. Suomessa voi olla hankalaa palkkatyössä päästä tuollaisiin palkkoihin.:itku:

Itse olisin tyytyväinen johonkin 10 000€ käteen kuussa. Sillä saisi osteltua jo kaikkea kivaa ja pidettyä mukavaa asuntoa. Ennen kun kukaan käy kiinni niin, pitäähän niitä tavoitteita olla.:)

Tosin tuonne pääseminen tarkoittaisi kai oman yrityksen perustamista tai muuten vain hyvää paikkaa ja ripausta tuuria. Suomessa voi olla hankalaa palkkatyössä päästä tuollaisiin palkkoihin.:itku:

Tavoitteista ei ole mitään iloa jos ne eivät ole realistisia. Ei niitä pysty tavoittamaan muuten millään. Silloin ne ovat pikemminkin haaveita kuin tavoitteita.

Kyllä Suomessa on yrittäjänäkin hyvin hankala päästä tuollaisiin ansioihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom